abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14651933
quote:
ISTANBUL - Door een explosie zaterdag bij een synagoge in de Turkse stad Istanbul zijn zeker 23 mensen omgekomen en tal van mensen gewond geraakt. Dat heeft de nieuwszender CNN Turkije gemeld op gezag van de minister van Binnenlandse Zaken Abdulkadir Aksu.

Aksu zei dat de explosie vermoedelijk te wijten is aan sabotage. Omwonenden repten van een aanslag met een autobom.

De voorkant van de Neve Shalom synagoge in de wijk Beyoglu werd door de explosie verwoest, aldus een verslaggever van het Franse persbureau AFP. Na de ontploffing werden veel mensen in de buurt van de synagoge onwel, omdat ze ammoniak hadden ingeademd, aldus CNN Turkije.

Vrijwel tegelijkertijd werd een naburige wijk door een explosie opgeschrikt. Ook daar zouden gewonden zijn gevallen. Volgens Turkse media was het tweede incident veroorzaakt door een gaslek. Op de Neve Shalom synagoge is in 1986 een aanslag gepleegd. Daardoor kwamen 24 mensen om het leven.

(bron: Nu.nl)

Shit, daar ga ik over twee weken naartoe voor een vakantie
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_14652113
twee dingen dan. goeie annuleringsverzekering en laat je keppeltje maar thuis.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_14652125
2 tips: loop niet te vaak diep in de nacht op straat, en doe niet stoer tegen de politie en werk mee (die zijn geen pussies zoals hier in nederland)

voor de rest geweldige stad! je moet vooraal shoppen in Kadiköy, en de ondergrondse bazaar.

veel plezier

pi_14652396
Wat een zooi, in die beelden op CNN. 23 Doden en meer dan 100 gewonden. Volgens de Turkse politie ging het om 2 autobommen die gelijktijdig bij 2 verschillende synagoges af zijn gegaan.
pi_14652517
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 11:31 schreef Disorder het volgende:
Wat een zooi, in die beelden op CNN. 23 Doden en meer dan 100 gewonden. Volgens de Turkse politie ging het om 2 autobommen die gelijktijdig bij 2 verschillende synagoges af zijn gegaan.
Ik weet het, ik zit al een uur te kijken. Er wordt gesuggereerd dat Al Qaeda achter de aanslagen zit en ook dat er veel meer dan 23 doden zijn. Weet iemand hoever die synagoge van Sultanahmet ligt? HiZ misschien?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_14652607

Een radicale Turkse moslimgroep, genaamd IBDA/C, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist. Maar de politie weet niet of ze dat wel serieus moeten nemen. Op 9/11 namen meerdere groepen verantwoordelijkheid voor de aanslagen in de VS, die het later niet bleken te hebben gedaan.

pi_14653697
Het laatste nieuws van cnn, beweert dat nog geen groep de aanslag heeft opgeeist, dus het nieuwsberichtje klopt niet meer
Al-quada sluiten ze niet uit
Het is verschikkelijk het is 1 van de mooiste wijken van istanbul...ook velen normale turken vonden de dood
Israel en Turkije zijn jarenlang goede bondgenoten
Israel stuurt nu direct hulp om ook uit te zoeken wie het gedaan kon hebben Heel Turkije is nu in rep en roer
en erger nog...ik was bijna nog deze week naar Istanbul gegaan...
wat erg...
  zaterdag 15 november 2003 @ 12:59:23 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_14653998
quote:
Shit, daar ga ik over twee weken naartoe voor een vakantie
Zoveel mensen zijn er dood, en het enige wat jij op kunt merken is dat nu je vakantie in gevaar komt!? Je hebt je prioriteiten wel goed op een rijtje, he!?
pi_14654292
. Ik kom er verdorie net vandaan. En die Joden altijd maar zielig doen hè?

.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_14654390
Ik kijk nu tv en ze denken dat het Al-Quada is.
Turken en Joden hebben altijd goede relaties gehad. Al eeuwen.
Waarschijnlijk waren het dus Arabieren weer.
pi_14654426
in 1 van die synagoge's was er net een bar mitzwah, sad..
Wars are, of course, as a rule to be avoided; but they are far better than certain kinds of peace. [url=http://www.israel-wat.com/parent_eng.htm]Israel/Arab conflict De Waarheid![/url]
pi_14654551
Ik geloof er niet zoveel meer van. al-Qaeda die zich verzet tegen de westerse wereld maar zoveel aanslagen pleegd in islamitische landen?

Ok, mischien is het complot denken mischien dat die landen in ruil voor centjes van Amerika ff die naam moeten noemen? Mischien zit de CAI er wel achter om te zorgen dat amerika's oorlog gerechtvaardigd blijft.

Ach, het fijne zullen wij klootjes nooit te weten komen.

Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_14654629
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 13:32 schreef CyberRat het volgende:
Ik geloof er niet zoveel meer van. al-Qaeda die zich verzet tegen de westerse wereld maar zoveel aanslagen pleegd in islamitische landen?

Ok, mischien is het complot denken mischien dat die landen in ruil voor centjes van Amerika ff die naam moeten noemen?
Mischien zit de CAI er wel achter om te zorgen dat amerika's oorlog gerechtvaardigd blijft houden.

Ja, dat zal het zijn. Daarom eisen ze het ook op. Eikel. .
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zaterdag 15 november 2003 @ 13:58:32 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14655014
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 13:32 schreef CyberRat het volgende:

Ok, mischien is het complot denken mischien dat die landen in ruil voor centjes van Amerika ff die naam moeten noemen? Mischien zit de CAI er wel achter om te zorgen dat amerika's oorlog gerechtvaardigd blijft.

ik weet niet wie of wat je bent, maar ik erger me kapot aan jouw smerige insinuaties. dit was geen aanslag tegen een islamitisch land maar tegen een synagoge. daar zitten vaak veel joden, weet je nog wel. en wie haatten de joden ook alweer? precies de moslims. misschien dat je nu een beetje een beeld kan vormen wat er net gebeurt is.
pi_14655250
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 13:18 schreef Berserker het volgende:

.

Het is geen kwestie van 'ene kant zielig', 'andere kant schuldig', terwijl ik het idee heb dat men vanuit sommige Joodse instanties wel probeert als enige in de slachtofferrol probeert te kruipen.
Het zijn echter niet alleen de Joden (en het westen) die het slachtoffer zijn van terroristen, maar ook veel Arabieren. Denk bijvoorbeeld aan de recente aanslagen in Riyadh, denk aan al die aanslagen in Irak waar continu ook (onschuldige) Irakezen bij omkomen.

Eenzijdig in de slachtofferrol kruipen (of zielig doen zoals jij het noemt) zoals vanuit sommige Joodse hoeken gebeurt, is naar mijn mening dus onterecht ja.

Krekker is de bom!
  zaterdag 15 november 2003 @ 14:14:22 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14655303
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 14:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van 'ene kant zielig', 'andere kant schuldig', terwijl ik het idee heb dat men vanuit sommige Joodse instanties wel probeert als enige in de slachtofferrol probeert te kruipen.
Het zijn echter niet alleen de Joden (en het westen) die het slachtoffer zijn van terroristen, maar ook veel Arabieren. Denk bijvoorbeeld aan de recente aanslagen in Riyadh, denk aan al die aanslagen in Irak waar continu ook (onschuldige) Irakezen bij omkomen.

Eenzijdig in de slachtofferrol kruipen (of zielig doen zoals jij het noemt) zoals vanuit sommige Joodse hoeken gebeurt, is naar mijn mening dus onterecht ja.

wat toon je een respect na zon aanslag zeg! hulde
pi_14655508
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 14:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat toon je een respect na zon aanslag zeg! hulde

Wat voor inhoudelijke discussiewaarde heeft "oooooh wat erg"?
Vrij weinig niet waar. Dat het verschrikkelijk is voor de betrokkenen en nabestaanden spreekt voor zich en is hier al vaak genoeg herhaald. Dat het een smerige daad is ook.

Mijn reactie, heeft ondanks haar zakelijk/objectief karakter, niks te maken met weinig respect jegens de slachtoffers.
Wat ik zeg, is dat ik het ook ondanks deze aanslagen niet eens ben met instanties die het proberen te brengen alsof de Joden LEES GOED de enige slachtoffers zijn van dit terroristisch tuig.

Krekker is de bom!
pi_14655671
De Turken en Israeliers/Joden hebben eeuwenlang goede banden met elkaar. Turkije was het eerste land die Israel als staat erkende in 1948. Turkije en Israel hebben op dit moment economische, politieke en zelfs militaire samenwerkingen met elkaar. In Istanbul staan een moskee, kerk en synagoge naast elkaar. Al eeuwen.

Waarschijnlijk zagen de terroristen dit niet zitten.

pi_14656543
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 14:34 schreef delapoko het volgende:
De Turken en Israeliers/Joden hebben eeuwenlang goede banden met elkaar. Turkije was het eerste land die Israel als staat erkende in 1948. Turkije en Israel hebben op dit moment economische, politieke en zelfs militaire samenwerkingen met elkaar. In Istanbul staan een moskee, kerk en synagoge naast elkaar. Al eeuwen.

Waarschijnlijk zagen de terroristen dit niet zitten.

ja ik las ook ergens dat de Turken zelfs het Israelische leger steunen. Dus indirect staan ze aan de Israelische kant en zijn ze tegen de Palestijnse terroristen.

Op zich wel begrijpelijk want de Turken doen in eigen land hetzelfde met de Koerden als de Joden met de Palli's.

Verschrikkelijk dat dit in Turkije gebeurd, Turkije is het meest liberale moslimland ter wereld.. grappig vind ik ook dat de Turken in Turkije veel liberaler zijn dan de Turken in NL

Turkije bij de EU? Ik denk dat dat nu wel enige tijd langer gaat duren.

.
pi_14656546
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 13:18 schreef Berserker het volgende:

.

Ze maken het er wel naar dat de hele wereld ze haat. Blijkbaar stelt de bondgenootschap tussen Turkije en israel niet veel voor volgens de Turkse burgers!!!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_14656679
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 15:24 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Ze maken het er wel naar dat de hele wereld ze haat. Blijkbaar stelt de bondgenootschap tussen Turkije en israel niet veel voor volgens de Turkse burgers!!!

Hou eens op met dat ge-'ze'
Wat hebben deze slachtoffers in hemelsnaam voor schuld aan het beleid van Sharon

En hoezo stelt het bondgenootschap niet meer veel voor volgens de Turkse burgers?? We weten nog niet eens wie er achter deze aanslagen zitten

Krekker is de bom!
pi_14656755
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 15:32 schreef KreKkeR het volgende:

En hoezo stelt het bondgenootschap niet meer veel voor volgens de Turkse burgers?? We weten nog niet eens wie er achter deze aanslagen zitten

Kans is groot dat er Turken achter zitten. Fact is dat joden ook in Turkije niet meer veilig zijn. Komt ervan als je als volk andere volkeren onderdrukt! Boontje ...bla loontje
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_14656914
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 15:35 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Komt ervan als je als volk andere volkeren onderdrukt! Boontje ...bla loontje

Goed, dan gaan we nu dus ook willekeurig allochtonen in Nederland in elkaar slaan omdat sommige allochtonen slecht gedrag vertonen

Of zouden we ten tijde van Saddam, aanslagen moeten plegen op willekeurige Irakezen overal ter wereld, omdat hun regering de Koerden onderdrukte

Krekker is de bom!
pi_14656951
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 15:35 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Kans is groot dat er Turken achter zitten. Fact is dat joden ook in Turkije niet meer veilig zijn. Komt ervan als je als volk andere volkeren onderdrukt! Boontje ...bla loontje

wat een zielige veronderstelling.. kom laten we met 'z'n allen bommen plegen op Turkse instellingen want Turken onderdrukken de Koerden

Wat een onzin natuurlijk. Burgers hebben (vaak) niks te maken met de politiek van een land, dat in dit geval niet eens hun land is. Turkse Joden zijn Turken, geen Israeliers!!

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')