Maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Zit er dan gewoon letterlijk een gat in zodat alles eruit lekt ofzo
.
Goed dat ze het gat dichtmaken!
quote:Waar het precies is zijn ze nu aant zoeken, en dan dichten uiteraard. Maar we waren er snel bij zei die arts dus kans op infecties of ontstekingen zou klein zijn.
Op dinsdag 11 november 2003 22:53 schreef Bluezz het volgende:
Het gaat w.s. om een zogenaamde perforatie in de darmwand.
Maar is het haar dikke darm?
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:10 schreef Kebab het volgende:[..]
Van de Stranglers?
quote:Zegt die gast dan dat dat niet zo is om ons gerust te stellen ofwat?
Op dinsdag 11 november 2003 23:11 schreef Lucille het volgende:
Lijkt me inderdaad niet een pretje, kans op infecties is vrij groot.
quote:Als je er snel bij bent is de kans op infectie natuurlijk kleiner. En ik heb geen idee hoe groot het gaatje was. Krijgt ze ook medicijnen of zo?
Op dinsdag 11 november 2003 23:12 schreef Grayburn het volgende:[..]
Zegt die gast dan dat dat niet zo is om ons gerust te stellen ofwat?
disclaimer:
Ik ben geen medicus, ik kan deze situatie niet beoordelen want ik ken de feiten niet die de dokter wel kent. Als hij zegt dat het allemaal wel goed zit, dan zal dat wel zo zijn.
quote:Ach ze is best een taaie dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Hoop alleen dat dit voor haar een positief keerpunt is.
Op dinsdag 11 november 2003 23:15 schreef Lucille het volgende:[..]
Als je er snel bij bent is de kans op infectie natuurlijk kleiner. En ik heb geen idee hoe groot het gaatje was. Krijgt ze ook medicijnen of zo?
disclaimer:
Ik ben geen medicus, ik kan deze situatie niet beoordelen want ik ken de feiten niet die de dokter wel kent. Als hij zegt dat het allemaal wel goed zit, dan zal dat wel zo zijn.
Aangezien de reacties hou ik toch in me achterhoofd dat er eventuele complicaties op kunnen treden.
Bedankt allen ik ga even uitwaaien.
Bij mij was het dus in de dunne darm, waar het 'schoonste' darmvocht in zit. De dikke darm is een ander verhaal, dat vocht kan snel infecties geven, maar zoals eerder gezegd; als ze er op tijd bij zijn, kunnen de effecten daarvan goed onder controle worden gehouden.
Sowieso wordt de hele buikholte gespoeld na de operatie en wordt er een drain in gedaan. Die blijft ongeveer 8 tot 10 dagen zitten zodat er nog vocht uit de buik kan weglopen. Dat is verder niet pijnlijk, alleen een wat kriebelig gevoel als ze die wat verder eruit trekken om te voorkomen dat het verkleefd.
Verklevingen na een infectie (zo'n perforatie noemen ze al per definitie een infectie) en een operatie in de buik zijn de grootste boosdoeners. Dat wordt ook achteraf goed gecontroleerd. O.a. hoe de ontlasting is, hoe de buik aanvoelt, etcetera. Afhankelijk van de oorzaak (als het een gevolg is van bijvoorbeeld chronische ontstekingen, dan moet dat natuurlijk ook aangepakt worden), herstel je er volledig van.
Bij mij heeft het wel in m'n onderbuik waarschijnlijk wat verklevingen veroorzaakt. Bij mij eileider helaas. Maar dat kan ook door het trauma op m'n onderbuik zijn gekomen.
Voor de rest heb ik (na een periode veel dunne ontlasting) er geen last meer van. Maar nogmaals, zodra er ook maar iets is (ik had bijvoorbeeld ook een leverprobleem, niet related), dan wordt de hele buik onderzocht.
Maarja komt allemaal weer goed enzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |