abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14529808
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1299&page=1

Interview: Evanescence
Het interview (deel 1)
Gepost door Sander (FLIPNEUS) - zondag 9 november 2003 @ 23:32

Waarom draag je zwarte kleding en geen rode bijvoorbeeld?

Zwart is gewoon mijn favoriete kleur, ik draag het al sinds ik 13 ben. Het slankt ook af, dus het heeft ook zijn voordelen.

Dan kun je toch beter strepen dragen?

*lacht* Inderdaad, maar dat zou er een beetje vreemd uitzien, niet?

Op welke politieke partij heb je bij de afgelopen verkiezingen gestemd?

Ik wil daar liever geen uitspraken over doen. Het enige wat ik er over kwijt wil is dat ook al heb je niet op Bush gestemd of ben je het gewoon niet met hem eens, hij is wel de leider van de vrije wereld en als hij een beslissing neemt moet je hem daarin te steunen. Als je het er niet mee eens bent dien je gewoon je mond te houden.

Het gerucht ging rond dat Within Temptation de support act zou zijn maar dat jullie management dat niet wilde. Wat is daarvan waar?

Dat hele gerucht is niet waar. We hebben ze pas geleden ontdekt en we vonden het een leuk idee om op tour te gaan met bands die een beetje in hetzelfde straatje zitten als wij. Misschien komt daar dat gerucht vandaan. Voor deze tour hebben we echter besloten twee bevriende bands mee te nemen die wij wat bekendheid in Europa willen geven.

Wiens beslissing was het om Paul McCoy op 'Bring Me To Life' mee te laten doen?

Het is puur gedaan voor de soundtrack van 'DareDevil'. De film had zoiets nodig op dat punt en wij vonden het er wel bij passen. Daarom is diezelfde versie ook op ons album terug te vinden, we wilden geen verwarring zaaien onder de fans.

Wordt jullie vorige album 'Origin' opnieuw uitgebracht in de toekomst?

Nee, het is niet echt een album te noemen. Wij beschouwen het als een demo en daarom zullen wij 'Origin' niet meer uitbrengen. Mede daarom wordt 'Fallen' ons debuutalbum genoemd. Het is de eerste officiële plaat van ons.

Wat vind je ervan dat je in het gothic-hokje geplaatst wordt alleen maar vanwege het feit dat jullie een zangeres hebben?

Je kunt ons niet echt gothic noemen. Mensen moeten echter voor zichzelf dingen in hokjes delen om ze te kunnen begrijpen. En vooral mensen in Europa plaatsen alles wat donker gestemd is in het gothic-hokje, ook vanwege het feit dat wij een zangeres hebben. Mij maakt het niet uit in welk hokje wij gestopt worden, zolang ze er maar naar luisteren vind ik alles best.

Hoe is het om rond de wereld te reizen met zo'n mooie vrouw?

*lacht* Mensen worden minder mooi als je ze wat langer leert kennen, dus het gaat wel goed (bij het antwoorden van deze vraag begon hij lichtelijk te blozen - red.).

Een beetje een standaardvraag, maar wat vind je van het downloaden van muziek?

Ik ben er niet tegen, want als mensen je muziek goed vinden zullen ze het toch wel kopen. Het heeft ons ook geholpen om beroemd te worden.

Ik zie veel mensen reageren op jullie muziek op jullie forum. Gaat dat jullie sound beïnvloeden op het volgende album?

Nee, we schrijven nog altijd muziek die wij goed vinden. Als mensen daar naar luisteren is het fijn, maar wij gaan onze sound niet aanpassen aan de menigte.

Jullie album is een behoorlijk radiovriendelijk. Sommige nummers zouden een stuk harder kunnen zijn. Komt dat door de platenmaatschappij?

Nee, sommige nummers zouden inderdaad harder kunnen zijn, maar de platenmaatschappij heeft geen invloed gehad op de sound die wij op 'Fallen' hebben. Ik schrijf gewoon radiovriendelijke nummers *lacht*.

Zal het tweede album harder worden?

Absoluut, ik kan niet zeggen hoeveel harder, maar het wordt harder.

Meer in de richting van bands als Lacuna Coil?

Dat weet ik nog niet.

Word je beïnvloed door klassieke muziek?

Absoluut. Ik luister nu bijvoorbeeld naar Mozart en 'Ave Maria'. Klassieke muziek is bovendien de basis van alle muziek die tegenwoordig gemaakt wordt, zelfs van Metal.

Stel je voor dat ongelofelijk rijk bent over vijf jaar, wat is het eerste dat je gaat doen?

Ik zou er voor zorgen dat zoveel mogelijk kinderen een goede opleiding kunnen volgen. Een goede opleiding is het belangrijkste wat er is. Veel mensen kunnen het echter niet betalen, ik heb het ook niet gekund. Maar ik heb er nu de financiele middelen voor, dus ik duik binnenkort weer in de schoolbanken. Ik hoop ook mensen te kunnen helpen, in de VS is er niet zoveel hulp van de staat wat betreft financiële steun, je moet bijna alles uit eigen zak betalen.

Wat wil je bereiken met je band? Wil je zo populair mogelijk zijn of wil je underground blijven en je eigen muziek maken?

Dat kun je op twee manieren zien. Als zakenman wil ik natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen naar mijn muziek luisteren. Als songwriter wil ik echter wel de muziek kunnen schrijven waar ik achter sta. Het is dus een afweging die ik moet maken. Het belangrijkste is wel dat ik muziek kan schrijven waar ik volledig achter sta.

Je zegt net dat je geen opleiding hebt genoten. Is dit dan jouw manier om toch nog te slagen in het leven?

In een zekere zin wel. God heeft mij deze gave gegeven en ik vind dat ik mijn talenten niet moet verkwisten. Ik gebruik mijn talenten nu om er later profijt van te hebben.

Wat vind je ervan dat jullie constant een Christelijke band genoemd worden?

Dat hele gedoe of we nu een Christelijke band zijn of niet is een beetje afgelopen. De reden dat wij een Christelijke band genoemd werden kwam door het feit dat wij in de beginjaren veel met Christelijke bands opgetreden hebben. De enige reden daarvoor was dat dat gewoonweg de enige optredens waren die we konden regelen. Het heeft niks te maken met het feit of wij zelf al dan niet Christelijk zijn.

Jij en Amy geven alle interviews, daardoor heb ikzelf een beetje het idee dat de rest van de band gastartiesten zijn. Waarom zijn zij niet zo betrokken bij interviews en dergelijke?

Amy en ik zijn de enige mensen in de band die er al vanaf dag één bij zijn. De rest is pas vorig jaar bij de band gekomen. Zij kunnen dus moeilijk praten over de geschiedenis van de band en dat soort dingen, waar veel naar gevraagd wordt als nieuwe bands geïnterviewd worden. Als we in een wat verder gevorderd stadium zijn met de band zullen zij ook gewoon interviews af kunnen geven.

En toen moest ik stoppen, het was een erg aardige man en daarom verbaasde het me ook dat hij vorige week onverwacht naar huis is gevlogen. Ik kan me niet voorstellen dat hij het niet meer aankon, want tijdens het interview zei hij dat hij het artiestenleven geweldig vond. Na het interview wilde ik ook nog even met Amy spreken, maar die was nog druk bezig met andere interviews, dus mocht ik later bij de meet & greet komen voor het concert om de rest van de bandleden te spreken. Tijdens die meet & greet vroeg Amy nog wat Nederlandse woorden, echt heel schattig.

Het optreden zelf vond ik niet echt bijzonder. De band speelde okay en Amy was goed bij stem, alleen het publiek vond ik erg suf. Ik heb welgeteld tien mensen zien springen en schaam me nu een beetje ten opzichte van Ben omdat ik hem voor het concert nog had gezegd dat wij Nederlanders behoorlijk actief zijn tijdens concerten. Maar goed, volgende keer beter. Als die er komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 13-11-2003 22:44]

maandag 10 november 2003 @ 17:40:05 #2
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_14530101
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 10-11-2003 21:00]

maandag 10 november 2003 @ 17:41:45 #3
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14530143
Had het interview al gelezen op de FP. Leuk.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_14530146
quote:
Wat vind je ervan dat je in het gothic-hokje geplaatst wordt alleen maar vanwege het feit dat jullie een zangeres hebben?

Je kunt ons niet echt gothic noemen. Mensen moeten echter voor zichzelf dingen in hokjes delen om ze te kunnen begrijpen. En vooral mensen in Europa plaatsen alles wat donker gestemd is in het gothic-hokje

. Hoezo een hoop onzin. Maar verder wel leuk interview. Niet teveel diepte, maar genoeg, denk ik. Als hun nieuwe album inderdaad harder gaat worden, dan ben ik op z'n minst wel nieuwsgierig.
Ondanks dat het concert misschien goed was, denk ik toch nog dat die vreselijk slechte eerste indruk op Pinkpop bij veel mensen is blijven hangen.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  maandag 10 november 2003 @ 17:50:04 #5
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_14530413
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:41 schreef Massive het volgende:

[..]

. Hoezo een hoop onzin. Maar verder wel leuk interview. Niet teveel diepte, maar genoeg, denk ik. Als hun nieuwe album inderdaad harder gaat worden, dan ben ik op z'n minst wel nieuwsgierig.
Ondanks dat het concert misschien goed was, denk ik toch nog dat die vreselijk slechte eerste indruk op Pinkpop bij veel mensen is blijven hangen.

onzin? niks onzin heeft de man/vrouw groot gelijk in, als je ook met wat anders uitziet wordt je gelijk als gothic bestempelt. Niet dat iets tegen goths heb...

maarja wat verw8 je? meeste nederlanders zijn Klein denkende kneuzen

[Dit bericht is gewijzigd door DirtyCutFreak op 10-11-2003 17:55]

pi_14530718
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:56 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

mmmkay typo nou blij?

Big-ass typo if you ask me.

Overigens vind ik bepaalde antwoorden wel dubieus. Iemand die op Bush had gestemd maar daar niet voor uit durft te komen. Ok, dat kan. Maar om nou gelijk te zeggen dat je geen andere mening mag hebbe. Hmm.

En eerst een praatje over God, en dan later zeggen 'dat wij al dan niet een Christelijke band zijn', vind ik ook een beetje vreemd.

Ach ja, het is m'n muziek toch niet zo.

Feit blijft wel dat het natuurlijk hartstikke leuk is dat dit via FOK! kan.

maandag 10 november 2003 @ 18:02:02 #7
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14530742
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:01 schreef =HellFire= het volgende:
...
Feit blijft wel dat het natuurlijk hartstikke leuk is dat dit via FOK! kan.
Zeker
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 november 2003 @ 18:10:58 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_14530972
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:01 schreef =HellFire= het volgende:
En eerst een praatje over God, en dan later zeggen 'dat wij al dan niet een Christelijke band zijn', vind ik ook een beetje vreemd.
dat ze zelf christelijk zijn betekend niet automatisch dat ze een christelijke band zijn. Als ze echt lopen te preken en hun godsdienst in de muziek lopen uit te dragen, dan zijn ze een christelijke band.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_14531063
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat ze zelf christelijk zijn betekend niet automatisch dat ze een christelijke band zijn. Als ze echt lopen te preken en hun godsdienst in de muziek lopen uit te dragen, dan zijn ze een christelijke band.

Uiteraard, hoe zag ik dat over t hoofd.

Ik snap.

pi_14531205
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:50 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

onzin? niks onzin heeft de man/vrouw groot gelijk in, als je ook met wat anders uitziet wordt je gelijk als gothic bestempelt. Niet dat iets tegen goths heb...

maarja wat verw8 je? meeste nederlanders zijn Klein denkende kneuzen

Daar had ik het niet over. Het is alleen onzin dat dit hele nearo narrow-mindedness in Europa sterker is dan in Amerika, omdat dit volgens mij juist anders om is.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_14531446
Cool, mijn vraag is er in verwerkt, goed intwerview Flipneus
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 10 november 2003 @ 21:37:39 #12
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14537021
Leuk interview thnx
  woensdag 12 november 2003 @ 03:02:16 #13
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_14570235
Dank jullie wel voor het niet plaatsen van mijn vraag. (heb ik daar zo lang op gewacht)
Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  donderdag 13 november 2003 @ 22:27:01 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_14617889
Leuk interview wel. Hij komt in ieder geval sympathiek over. Ik ken de band niet goed, heb de cd wel eens geluisterd en vond 'm aardig. Maar verder nooit echt in verdiept zeg maar.
En inderdaad, Bush de leider van de vrije wereld noemen, dat vind ik dan wel weer een beetje vreemd. Iemand onvoorwaardelijk steunen gaat me een beetje ver, dat doe ik ook niet met mensen waar ik wel op stem.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')