abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14478340
Hoewel deze user niet zo oud is, kom ik hier al een jaar of vier, waarschijnlijk zelfs langer. Kan onwijs genieten en onwijs lachen van wat er hier op het forum gebeurt, reageer de laatste dagen ook maar weer eens. Maar er is iets waar ik me helemaal de blubber aan irriteer:

Mensen die niet normaal kunnen schrijven, geen leestekens, bergen spelfouten, geen hoofdletters, compleet gebrek aan punctuatie. Of erger nog: hele woorden te veel en te weinig in zinnen, het typen van complete crap dus eigenlijk.

Natuurlijk, mensen kunnen dislectisch zijn, of de Nederlandse taal (nog) niet zo goed beheersen, maar het lijkt er niet eens op dat mensen hun best doen soms. Ja een typefout kan gebeuren en ja d's en t's ben ik ook geen meester in, maar ik probeer het nog een beetje. Schijnbaar heb ik te goed opgelet in de lessen marketing ofzo, want in een communicatiemodel is er iets dat men 'encodering' noemt, de manier waarop je je boodschap overdraagt en hoe graag je iets ook wilt overdragen, als je niet eens normaal Nederlands kunt tikken, dan wordt het ineens wel vrij lastig.

Voorbeeldje? (No offence naar de posters, dit viel me zo op in een aantal threads)
nederlanders zijn gierig
CWI en Solliciteren
CWI en Solliciteren
Ben jij eerlijk

[Edit: typo ]

[Dit bericht is gewijzigd door Floor-is op 08-11-2003 12:05]

Fotografeert wel eens wat, doet iets met creditcards en is hier haast nooit
  zaterdag 8 november 2003 @ 11:51:26 #2
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_14478382
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen.

Daarnaast, als je een boodschap wilt overbrengen en je gebruikt foutief Nederlands, is dat geen probleem als iedereen dat doet en het dus standaard is. Verder hoef je niet bijster intelligent te zijn zoiets te doorzien.

Oh ja en ik heb buikpijn

[Dit bericht is gewijzigd door DeWaasheid op 08-11-2003 11:53]

/-=]
|o-0
~~~`
pi_14478383
ik voorzie een leuk topic
pi_14478426
Mee eens is. Als je zo met je taal omgaat is het binnen de kortste keren één grote chaos en kan niemand (of alleen met grote moeite) elkaar nog begrijpen!
pi_14478429
Ik sNaP HeeLemal wat Je bedoeldt ik Kan mij Er OoOk kpaot aAn ergerren., Meot maaR eEns afglOpen zjiN ik hoop dta eidreeen eEns wat aan zjin taalvautuh gAaT dOen YaY !
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_14478443
DeWaasHeid: Inderdaad, ik denk dat de meesten gewoon hun best niet doen en verzanden in een soort semi-MSN/SMS gebrabbel. Dat schijnt telkens meer in de mode te komen ook

Conflict: Ik heb ook wel een minuut of wat met mijn muispointertje boven de submitknop gehangen, maar ach je schrijft wat van je af en als mensen zich weer eens niet in kunnen houden dan komt er wel een slotje op.

pi_14478468
We zijn niet allemaal neerlandicus, zoals de TS. Ik vind niet dat je je zo druk moet gaan lopen maken over een kleine groep die de geschreven taal niet voldoende machtig is. Deze mensen hebben dit, jammergenoeg, nooit voldoende geleerd en lopen roepen dat ze het fout doen levert helaas niet echt een constructieve bijdrage.
pi_14478536
Je kunt er wel op wijzen hoe het anders moet. Zo houden we de orde ook nog beetje in de taal.
  zaterdag 8 november 2003 @ 11:59:02 #9
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_14478539
Het is wel irritant maar wat wil je er tegen doen? Denk je echt dat je met deze thread heel fok gaat overtuigen? Of heel MSNnend Nederland? Goed spellen lijkt tegenwoordig iets voor de elite geloof ik..
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:00:32 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_14478573
Wat versta je onder ABN. Zelfs zonder alle Engels termen (Hard Disk etc) die onze taal rijk is?

Wordt lastig tegenwoordig.

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_14478574
quote:
maar ik probeer het nog een beetje. Schijnbaar het ik te goed opgelet
Ach.. iemand moest em maken

Ontopic:
Opzich wel met je eens, maar aan de andere kant.. dit is een forum.. geen sollicitatiebrief. Een forum en msn zie ik meer als spreektaal.

pi_14478596
Mee eens, ik wil niet zeggen dat ik altijd foutloos nederlands schrijf maar ik let er wel op. Bepaalde lui die letten volgend mij nergens op, sommige posts zijn gewoon onbegrijpbaar.
Are you nuts??
pi_14478598
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:59 schreef Wekko het volgende:
Denk je echt dat je met deze thread heel fok gaat overtuigen? Of heel MSNnend Nederland?
Je kan zeggen wat je wilt, maar tot nu toe is er maar 1 post in dit topic dat niet helemaal ABN is
pi_14478627
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:59 schreef Wekko het volgende:
Het is wel irritant maar wat wil je er tegen doen? Denk je echt dat je met deze thread heel fok gaat overtuigen? Of heel MSNnend Nederland? Goed spellen lijkt tegenwoordig iets voor de elite geloof ik..
Nee natuurlijk niet! De klaagbaak is er om eens lekker van je af te schrijven en te zeiken en zeveren, dat doe ik dan ook. Ne ik verwacht geen verandering, ik wilde gewoon even mijn irritatie uiten.

Ik zie wel dat de meesten die nu hebben gereageerd het met me eens zijn, dat is al heel wat. Overigens ben ik geen neerlandicus en ook geen taalpurist, als je mijn stukje had gelezen, zie je dat ik ook niet vies ben van het lenen van woorden uit een andere taal, erger nog dat doe ik met regelmaat.

zaterdag 8 november 2003 @ 12:09:22 #15
38433 snijder
snijderdotcom
pi_14478698
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 12:00 schreef Raptor2096 het volgende:

[..]

Ontopic:
Opzich wel met je eens, maar aan de andere kant.. dit is een forum.. geen sollicitatiebrief. Een forum en msn zie ik meer als spreektaal.

Klopt, maar het is af en toe wel heel erg. Het gebeurd me regelmatig dat ik iets 2 of 3 keer moet lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt.

En dan heb ik het dus niet over de spel/grammaticafouten die er gemaakt worden, het taalgebruik is soms zo krom, dat er geen touw aan vast te knopen is....

Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:09:23 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_14478700
wat zeur je nouw
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_14478723
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 12:00 schreef Raptor2096 het volgende:
Dat vind ik dus (met alle respect ) klinkklare onzin. Dat je een chatbox als spreektaal ziet, met name omdat er tijdsdruk achter je "posts" zit, oké. Op een forum heb je de tijd om het stukje wat je hebt geschreven na te lezen om te zien of het begrijpelijk is. Natuurlijk maakt iedereen wel eens mooie spel- of grammaticafouten, maar sommige posts kosten gewoon meer moeite om te begrijpen dan dat ze eigenlijk waard zijn (mijn oordeel).

Ik kan mij helaas niet aan de indruk onttrekken, en bij deze alvast mijn excuses aan alle werkelijke dyslectici (in tegenstelling tot degene die het claimen zodat ze spelfouten kunnen maken), dat slordig schrijven in veel gevallen gelijk staat aan slordig denken.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:11:26 #18
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_14478742
Wat is "je de blubber irriteren?" en is dat erg als dat gebeurd?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:12:34 #19
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_14478766
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:55 schreef Roellio het volgende:
We zijn niet allemaal neerlandicus, zoals de TS. Ik vind niet dat je je zo druk moet gaan lopen maken over een kleine groep die de geschreven taal niet voldoende machtig is. Deze mensen hebben dit, jammergenoeg, nooit voldoende geleerd en lopen roepen dat ze het fout doen levert helaas niet echt een constructieve bijdrage.
beetje jammer dat het geen kleine groep is...
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_14478798
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 12:11 schreef chocolatemoeze het volgende:
Wat is "je de blubber irriteren?" en is dat erg als dat gebeurd?
Het is "je de blubber aan irriteren". In ieder geval volgens de topicstarter .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_14478807
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 12:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op een forum heb je de tijd om het stukje wat je hebt geschreven na te lezen om te zien of het begrijpelijk is. Natuurlijk maakt iedereen wel eens mooie spel- of grammaticafouten, maar sommige posts kosten gewoon meer moeite om te begrijpen dan dat ze eigenlijk waard zijn (mijn oordeel).

True
  Eindredactie Games zaterdag 8 november 2003 @ 12:15:53 #22
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_14478811
kut n00b...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_14478853
'de blubber aan irriteren' .. Euhm ja

Dat is een uitdrukking van me om een krachtterm te voorkomen, 'ik irriteer me helemaal wild aan iets', of 'het ongans irriteren aan' zou op zich ook kunnen.

Ik erger me er flink aan dat mensen gewoon niet nadenken bij wat ze schrijven, dat ze een paar woorden uit hun toetsenbord weten te krijgen en vervolgens op 'send', of in dit geval 'invoeren' rammen en vrolijk doorhobbelen naar de volgende thread en hun volgende post. Vaak zie je dezelfde mensen ook niet weer terugkomen in de thread, maar daar gaat het nu niet over.

pi_14478879
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 12:15 schreef donald_dick het volgende:
kut n00b...
Gelukkig kom ik hier pas vanaf maart 2000
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:24:52 #25
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_14478937
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:49 schreef Floor-is het volgende:
Hoewel deze user niet zo oud is, kom ik hier al een jaar of vier, waarschijnlijk zelfs langer. Kan onwijs genieten en onwijs lachen van wat er hier op het forum gebeurt, reageer de laatste dagen ook maar weer eens. Maar er is iets waar ik me helemaal de blubber aan irriteer:

Mensen die niet normaal kunnen schrijven, geen leestekens, bergen spelfouten, geen hoofdletters, compleet gebrek aan punctuatie. Of erger nog: hele woorden te veel en te weinig in zinnen, het typen van complete crap dus eigenlijk.

Natuurlijk, mensen kunnen dislectisch zijn, of de Nederlandse taal (nog) niet zo goed beheersen, maar het lijkt er niet eens op dat mensen hun best doen soms. Ja een typefout kan gebeuren en ja d's en t's ben ik ook geen meester in, maar ik probeer het nog een beetje. Schijnbaar heb ik te goed opgelet in de lessen marketing ofzo, want in een communicatiemodel is er iets dat men 'encodering' noemt, de manier waarop je je boodschap overdraagt en hoe graag je iets ook wilt overdragen, als je niet eens normaal Nederlands kunt tikken, dan wordt het ineens wel vrij lastig.

Voorbeeldje? (No offence naar de posters, dit viel me zo op in een aantal threads)
nederlanders zijn gierig
CWI en Solliciteren
CWI en Solliciteren
Ben jij eerlijk

[Edit: typo ]

check de regel onder je plaatje ,waarom klaag je dan over mensen die de taal verkeerd gebruiken .

De pot verwijt......................................plaats dan geen bericht als je je aan je eigen ergert.

EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')