Mensen die niet normaal kunnen schrijven, geen leestekens, bergen spelfouten, geen hoofdletters, compleet gebrek aan punctuatie. Of erger nog: hele woorden te veel en te weinig in zinnen, het typen van complete crap dus eigenlijk.
Natuurlijk, mensen kunnen dislectisch zijn, of de Nederlandse taal (nog) niet zo goed beheersen, maar het lijkt er niet eens op dat mensen hun best doen soms. Ja een typefout kan gebeuren en ja d's en t's ben ik ook geen meester in, maar ik probeer het nog een beetje. Schijnbaar heb ik te goed opgelet in de lessen marketing ofzo, want in een communicatiemodel is er iets dat men 'encodering' noemt, de manier waarop je je boodschap overdraagt en hoe graag je iets ook wilt overdragen, als je niet eens normaal Nederlands kunt tikken, dan wordt het ineens wel vrij lastig.
Voorbeeldje? (No offence naar de posters, dit viel me zo op in een aantal threads)
nederlanders zijn gierig
CWI en Solliciteren
CWI en Solliciteren
Ben jij eerlijk
[Edit: typo ]
[Dit bericht is gewijzigd door Floor-is op 08-11-2003 12:05]
Daarnaast, als je een boodschap wilt overbrengen en je gebruikt foutief Nederlands, is dat geen probleem als iedereen dat doet en het dus standaard is. Verder hoef je niet bijster intelligent te zijn zoiets te doorzien.
Oh ja en ik heb buikpijn
[Dit bericht is gewijzigd door DeWaasheid op 08-11-2003 11:53]
Conflict: Ik heb ook wel een minuut of wat met mijn muispointertje boven de submitknop gehangen, maar ach je schrijft wat van je af en als mensen zich weer eens niet in kunnen houden dan komt er wel een slotje op.
Wordt lastig tegenwoordig.
quote:Ach.. iemand moest em maken
maar ik probeer het nog een beetje. Schijnbaar het ik te goed opgelet
Ontopic:
Opzich wel met je eens, maar aan de andere kant.. dit is een forum.. geen sollicitatiebrief. Een forum en msn zie ik meer als spreektaal.
quote:Je kan zeggen wat je wilt, maar tot nu toe is er maar 1 post in dit topic dat niet helemaal ABN is
Op zaterdag 8 november 2003 11:59 schreef Wekko het volgende:
Denk je echt dat je met deze thread heel fok gaat overtuigen? Of heel MSNnend Nederland?
quote:Nee natuurlijk niet! De klaagbaak is er om eens lekker van je af te schrijven en te zeiken en zeveren, dat doe ik dan ook. Ne ik verwacht geen verandering, ik wilde gewoon even mijn irritatie uiten.
Op zaterdag 8 november 2003 11:59 schreef Wekko het volgende:
Het is wel irritant maar wat wil je er tegen doen? Denk je echt dat je met deze thread heel fok gaat overtuigen? Of heel MSNnend Nederland? Goed spellen lijkt tegenwoordig iets voor de elite geloof ik..
Ik zie wel dat de meesten die nu hebben gereageerd het met me eens zijn, dat is al heel wat. Overigens ben ik geen neerlandicus en ook geen taalpurist, als je mijn stukje had gelezen, zie je dat ik ook niet vies ben van het lenen van woorden uit een andere taal, erger nog dat doe ik met regelmaat.
quote:Klopt, maar het is af en toe wel heel erg. Het gebeurd me regelmatig dat ik iets 2 of 3 keer moet lezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Op zaterdag 8 november 2003 12:00 schreef Raptor2096 het volgende:[..]
Ontopic:
Opzich wel met je eens, maar aan de andere kant.. dit is een forum.. geen sollicitatiebrief. Een forum en msn zie ik meer als spreektaal.
En dan heb ik het dus niet over de spel/grammaticafouten die er gemaakt worden, het taalgebruik is soms zo krom, dat er geen touw aan vast te knopen is....
quote:Dat vind ik dus (met alle respect
Op zaterdag 8 november 2003 12:00 schreef Raptor2096 het volgende:
Ik kan mij helaas niet aan de indruk onttrekken, en bij deze alvast mijn excuses aan alle werkelijke dyslectici (in tegenstelling tot degene die het claimen zodat ze spelfouten kunnen maken), dat slordig schrijven in veel gevallen gelijk staat aan slordig denken.
quote:beetje jammer dat het geen kleine groep is...
Op zaterdag 8 november 2003 11:55 schreef Roellio het volgende:
We zijn niet allemaal neerlandicus, zoals de TS. Ik vind niet dat je je zo druk moet gaan lopen maken over een kleine groep die de geschreven taal niet voldoende machtig is. Deze mensen hebben dit, jammergenoeg, nooit voldoende geleerd en lopen roepen dat ze het fout doen levert helaas niet echt een constructieve bijdrage.
quote:Het is "je de blubber aan irriteren". In ieder geval volgens de topicstarter
Op zaterdag 8 november 2003 12:11 schreef chocolatemoeze het volgende:
Wat is "je de blubber irriteren?" en is dat erg als dat gebeurd?
quote:True
Op zaterdag 8 november 2003 12:10 schreef Litpho het volgende:[..]
Op een forum heb je de tijd om het stukje wat je hebt geschreven na te lezen om te zien of het begrijpelijk is. Natuurlijk maakt iedereen wel eens mooie spel- of grammaticafouten, maar sommige posts kosten gewoon meer moeite om te begrijpen dan dat ze eigenlijk waard zijn (mijn oordeel).
Dat is een uitdrukking van me om een krachtterm te voorkomen, 'ik irriteer me helemaal wild aan iets', of 'het ongans irriteren aan' zou op zich ook kunnen.
Ik erger me er flink aan dat mensen gewoon niet nadenken bij wat ze schrijven, dat ze een paar woorden uit hun toetsenbord weten te krijgen en vervolgens op 'send', of in dit geval 'invoeren' rammen en vrolijk doorhobbelen naar de volgende thread en hun volgende post. Vaak zie je dezelfde mensen ook niet weer terugkomen in de thread, maar daar gaat het nu niet over.
quote:Gelukkig kom ik hier pas vanaf maart 2000
Op zaterdag 8 november 2003 12:15 schreef donald_dick het volgende:
kut n00b...
quote:check de regel onder je plaatje ,waarom klaag je dan over mensen die de taal verkeerd gebruiken .
Op zaterdag 8 november 2003 11:49 schreef Floor-is het volgende:
Hoewel deze user niet zo oud is, kom ik hier al een jaar of vier, waarschijnlijk zelfs langer. Kan onwijs genieten en onwijs lachen van wat er hier op het forum gebeurt, reageer de laatste dagen ook maar weer eens. Maar er is iets waar ik me helemaal de blubber aan irriteer:Mensen die niet normaal kunnen schrijven, geen leestekens, bergen spelfouten, geen hoofdletters, compleet gebrek aan punctuatie. Of erger nog: hele woorden te veel en te weinig in zinnen, het typen van complete crap dus eigenlijk.
Natuurlijk, mensen kunnen dislectisch zijn, of de Nederlandse taal (nog) niet zo goed beheersen, maar het lijkt er niet eens op dat mensen hun best doen soms. Ja een typefout kan gebeuren en ja d's en t's ben ik ook geen meester in, maar ik probeer het nog een beetje. Schijnbaar heb ik te goed opgelet in de lessen marketing ofzo, want in een communicatiemodel is er iets dat men 'encodering' noemt, de manier waarop je je boodschap overdraagt en hoe graag je iets ook wilt overdragen, als je niet eens normaal Nederlands kunt tikken, dan wordt het ineens wel vrij lastig.
Voorbeeldje? (No offence naar de posters, dit viel me zo op in een aantal threads)
nederlanders zijn gierig
CWI en Solliciteren
CWI en Solliciteren
Ben jij eerlijk[Edit: typo
]
De pot verwijt......................................plaats dan geen bericht als je je aan je eigen ergert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |