Na alles geinstalleerd te hebben bleek dus dat realplayer het al niet goed deed op mijn tv. Maar omdat media player (Versie 9 geloof ik) het dus wel gewoon deed dacht ik dat het gewoon aan realplayer lag.
Nou ben ik dus gisteravond aan het rotzooien geweest met verschillende codecs en heb ik nu de xvid-codec, Divx versie 5.05 en de mp43-codec geinstalleerd en blijkt dus dat ik zowel in realplayer als in media player geen beeld meer heb op mijn TV.
Ik gebruik Clone CD voor mijn TV output en ik zie dus wel gewoon mijn desktop op de TV en ook in de juiste kleuren enzo. Ook krijg ik Realplayer en Media player te zien en die zeggen beide ook wel dat ze aan het afspelen zijn. Maar ik zie dus verder niets, terwijl ze op mijn PC wel gewoon aan het afspelen zijn.
Voor de Matrox kaart zijn de nieuwste drivers geinstalleerd. En ik heb ook de aansluitingen al gecontroleerd van de scart etc. Ik heb de search gebruikt, maar daar kan ik voor dit specifieke probleem niet veel vinden.
DVDmax heet die optie geloof ik..
Je kaart kan slechts op één scherm de video afbeelden, of je nu kloont of niet. Als die dus op je VGA staan, zal je TV geen beeld laten zien.
Daarnaast kun je ook nog eens naar de Matrox G400 fix kijken... het schijnt dat er iets bijzonders is aan sommige Matrox kaarten waardoor ze niet fatsoenlijk met DivX om kunnen gaan...
quote:Maakt niet uit, krijg je evengoed geen beeld. Op de 1 of andere manier geeft hij het signaal uit realplayer en media speler niet goed door. Want ik heb dus wel gewoon mijn desktop op mijn TV. Maar volgens mij staan dus instellingen als DVDmax etc wel goed, want die heb ik dus niet veranderd.
Op vrijdag 7 november 2003 11:01 schreef LuNaTiC het volgende:
ik weet niet hoe het bij de G450 zit, maar bij de G550 heb je een hele mooie functie die ervoor zorgt dat films meteen fullscreen gaan; misschien kun je die even proberen?DVDmax heet die optie geloof ik..
quote:Hmm ja, zal ik nog wel eens proberen. Maar ik heb daar dus al een keertje mee zitten stoeien vanwege het feit dat realplayer al moeilijk deed. Maar het kan idd geen kwaad om dat na de install van die nieuwe codecs nog eens te doen.
Op vrijdag 7 november 2003 11:04 schreef Croga het volgende:
Kijk eens naar de Overlay instellingen van je driver....Je kaart kan slechts op één scherm de video afbeelden, of je nu kloont of niet. Als die dus op je VGA staan, zal je TV geen beeld laten zien.
Daarnaast kun je ook nog eens naar de Matrox G400 fix kijken... het schijnt dat er iets bijzonders is aan sommige Matrox kaarten waardoor ze niet fatsoenlijk met DivX om kunnen gaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |