abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14447774
Ik heb een minidisc speler gekocht, een portable (om mee te nemen dus). Lijkt me dat het net zo simpel moet werken als een cassetterecorder. Maar ik kom er gewoon niet uit....

Het is een Sony MZ-R410

Ik heb alleen een analoge uitgang op mijn stereotoren, een voor AUX / CD II en Rear Speakers. Maar bij de eerste krijg ik helemaal geen geluid, bij de tweede alleen een irritante zoem!!!

Wat doe ik verkeerd? Ik heb mijn speler met een tulpstekker aangesloten. Als dit niet werkt, moet ik in de weekenden maar de dvd speler van mijn ouders uitproberen met de portdinges stekker

Zie ik soms iets enorm stoms over het hoofd?? Ik voel me net een ouwe kerel van 70 zo...

Alvast bedankt voor de hulp!

pi_14447861
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb alleen een analoge uitgang op mijn stereotoren, een voor AUX / CD II en Rear Speakers.
Ik ben geen expert maar AUX en CDII lijken mij ingangen?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:30:36 #3
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_14447919
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef Waxxer het volgende:
...
Ik heb alleen een analoge uitgang op mijn stereotoren, een voor AUX / CD II en Rear Speakers. Maar bij de eerste krijg ik helemaal geen geluid, bij de tweede alleen een irritante zoem!!!
...
Wat je zegt klopt niet. Een AUX en een CD II zijn lijn-ingangen.
Die rear speakers zijn speaker uitgangen. Daar moet je zeker geen apparaat op aansluiten.

Op die AUX op CD II kan je dus wel de uitgang van je MiniDisc-speler zetten. Als je dan AUX (of die andere) selecteert op je toren hoor je je MD.

Als je wilt opnemen op je MD heb je toch echt een uitgang op je toren nodig.
Zit er in die toren een cassettedeck ingebouwd? Zo ja, dan zit er geen cassettedeck-aansluiting op de achterkant van je toren.
Bij zo'n cassettedeck-aansluiting kan je een in- én uitgang kiezen. Maar dat kan in jouw geval dus denk ik niet.

De enige (overigens niet de beste) oplossing zou kunnen zijn dat je een verloopje regelt en je de ingang van je MD aansluit op je koptelefoon-uitgang van je toren.
Let er bij die constructie wel op dat je dan bij een opname niet aan de volumeknop van je toren mag komen.

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_14448179
Okeeee, dus ik zie het volgende:

idd:

IN (AUX / CD II)

daaronder: Rear Speakers

Tweede is sowieso fout, eerste is een ingang.

Ik heb idd een enorm simpele stereo die ik kocht toen ik 16, 17 was (ben nu 24 ). Als dat de enige tulp-ingangen zijn, betekent dat dus, dat er helemaal geen uitgang op zit en ik dus sowieso alleen bij mijn ouders op kan nemen, die een home-cinema system hebben? Daar zit gewoon fatsoenlijk een digitale poort op en kan ik opnemen?

Is alleen wat omslachtig hoor, maar verder niet erg...

Maar is dat een juiste constatering mijnerzijds?

Trouwens hartstikke bedankt voor de info! (en dat op dit tijdstip)

pi_14448244
Gewoon op de TAPE in/out aansluiting aansluiten. Waar je vroeger toen je heel klein was de cassette recorder aansloot.
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:46:52 #6
12091 Sjaakman
pi_14448296
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:42 schreef Waxxer het volgende:
Okeeee, dus ik zie het volgende:

idd:

IN (AUX / CD II)

daaronder: Rear Speakers

Tweede is sowieso fout, eerste is een ingang.

Het zijn allebei lijn-ingangen. Maakt niet uit welke je neemt.
quote:
Ik heb idd een enorm simpele stereo die ik kocht toen ik 16, 17 was (ben nu 24 ). Als dat de enige tulp-ingangen zijn, betekent dat dus, dat er helemaal geen uitgang op zit en ik dus sowieso alleen bij mijn ouders op kan nemen, die een home-cinema system hebben? Daar zit gewoon fatsoenlijk een digitale poort op en kan ik opnemen?
Geen idee wat voor bak ze hebben staan. Weet dus ook niet of het daar wél op kan.
Hebben ze zo'n setje met vijf luciferdoosjes als speakers? Dan betwijfel ik of het kan.
Hebben ze gewoon een dikke (5.1) versterker gekocht en daar losse speakers bij uitgezocht weet ik zeker dat het wél kan.
quote:
Is alleen wat omslachtig hoor, maar verder niet erg...
Trek een heeeel lang snoer naar je ouders. Kan je je MD op z'n plek laten staan.
quote:
Maar is dat een juiste constatering mijnerzijds?

Trouwens hartstikke bedankt voor de info! (en dat op dit tijdstip)

"geen zweet"
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:47:24 #7
12091 Sjaakman
pi_14448310
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:45 schreef IBAZ het volgende:
Gewoon op de TAPE in/out aansluiting aansluiten. Waar je vroeger toen je heel klein was de cassette recorder aansloot.
Le-zen... Die aansluiting is er dus niet...
pi_14448316
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:45 schreef IBAZ het volgende:
nou, die zit er dus niet op. Ik was 16 he, dan val je op lampjes en kermisgedoe. Het is een Pioneer-torentje met een slot-in cd-speler (zoals je in auto's hebt). Weinig mogelijkheden en erg basic. Gekocht van mijn eerste vakanmtiebaantje voor 900 piek (gld dus). Vrees dat ik er hier op mijn studentenkamer niks mee kan
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:48:16 #9
12091 Sjaakman
pi_14448324
MD zeker nodig om reportages te kunnen maken?
pi_14448413
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:46 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Het zijn allebei lijn-ingangen. Maakt niet uit welke je neemt.
[..]

Geen idee wat voor bak ze hebben staan. Weet dus ook niet of het daar wél op kan.
Hebben ze zo'n setje met vijf luciferdoosjes als speakers? Dan betwijfel ik of het kan.
Hebben ze gewoon een dikke (5.1) versterker gekocht en daar losse speakers bij uitgezocht weet ik zeker dat het wél kan.
[..]

Trek een heeeel lang snoer naar je ouders. Kan je je MD op z'n plek laten staan.
[..]

"geen zweet"

Dat systeem van mijn ouders is ook van Sony, als set gekocht. Een versterker en een dvd-speler. Een subwoofer en drie of vier losse kleine speakers, net een paar maanden oud. Ik neem toch aan dat het aar wel op kan??? Toen ik hem in elkaar zette (dat kan ik dan weer wel) zag ik een oerwoud aan gaatjes.... Lijkt me toch sterk als het daar niet op kan??

Nou, gelukkig vind je het niet erg maar cool dat je het hebt uitgelegd! Ik kan weer verder zo! Stel je eens voor dat het daar ook niet op kan joh... dan heb ik dat ding voor niks gekocht - zou echt de blamage van het jaar zijn

pi_14448453
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:48 schreef Sjaakman het volgende:
MD zeker nodig om reportages te kunnen maken?
haha ja dat kan ook nog he geloof ik Maar ik had altijd een discman, en de tweede is ook na drie jaar al stuk (of heeft iig kuren). Ik dacht, ik wil mijn eigen discjes samen kunnen stellen en dat ik niet tig cd's mee hoef te nemen in de trein, dan is een minidisc ideaal.
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:55:34 #12
12091 Sjaakman
pi_14448486
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:52 schreef Waxxer het volgende:
...
Stel je eens voor dat het daar ook niet op kan joh... dan heb ik dat ding voor niks gekocht - zou echt de blamage van het jaar zijn
Verkeerd om redenatie... (Mijn mening)
Je hebt dan niet dat ding voor niets gekocht, je bent gewoon toe aan een nieuwe set voor thuis.
pi_14448546
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:55 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Verkeerd om redenatie... (Mijn mening)
Je hebt dan niet dat ding voor niets gekocht, je bent gewoon toe aan een nieuwe set voor thuis.

haha dan neem ik gewoon extra vakantie-uren op het is wel de bedoeling dat dat mijn tweede Grote Investering wordt - of dat, of een nieuwe computer (bouwjaar 1998 nl, kan niet eens msn 6.0 op en heeft maar 3,75 GB ---> toen was dat relatief gezien veel...)
  vrijdag 7 november 2003 @ 01:17:13 #14
12091 Sjaakman
pi_14448922
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:54 schreef Waxxer het volgende:

[..]

haha ja dat kan ook nog he geloof ik Maar ik had altijd een discman, en de tweede is ook na drie jaar al stuk (of heeft iig kuren). Ik dacht, ik wil mijn eigen discjes samen kunnen stellen en dat ik niet tig cd's mee hoef te nemen in de trein, dan is een minidisc ideaal.

1 woord: MP3-discman (Heb er zelf ook een)
Dan kan je zo'n 8 uur muzak per CD kwijt in goede kwaliteit. Dan kom je met één CD'tje wel de dag door hoor. (Denk ik nog goedkoper ook dan een MD-wokkel)

MD is overigens ook erg OK. Ik heb zelf ook MD, maar dan niet portable.

pi_14450068
quote:
1 woord: MP3-discman (Heb er zelf ook een)
http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iFP-599T

deze bedoel je. zowel opnemen via een mic als direct van cd , alleen WEL 500 euro

[Dit bericht is gewijzigd door bbstreams op 07-11-2003 04:29]

pi_14454398
Ik neem aan dat je wel een koptelefoon kan aansluiten op je stereotoren? In dat geval kun je met een simpel kabeltje toch opnemen. Je hebt dan alleen een kabeltje nodig met 2 mini-jack-plugjes nodig.
Dat zijn die kleine stekkertjes die aan je koptelefoons zitten.

1 kant in je hoofdtelefoonuitgang van je stereo, en 1 kant in je ingang van je minidiscspeler.

Verder gewoon de instructies van je minidiscspeler volgen voor het opnemen.

Succes .

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_14468852
Jajaja! De nota bene oude cd-speler van mijn ouders heeft een Line Out, dus nu kan ik minidiscjes maken! Hartstikke bedankt voor de info!

Mijn discman heeft ook een Line Out, maar dan met een gaatje.... is zeker niet bruikbaar voor een minidisc?

pi_14468931
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 20:10 schreef Waxxer het volgende:
Jajaja! De nota bene oude cd-speler van mijn ouders heeft een Line Out, dus nu kan ik minidiscjes maken! Hartstikke bedankt voor de info!

Mijn discman heeft ook een Line Out, maar dan met een gaatje.... is zeker niet bruikbaar voor een minidisc?

Met de line-out van je minidisc kun je die weer aansluiten op een ingang van je stereo. Zo kun je dus de muziek vanaf je minidisc afspelen over je stereo-boxen .

Legio mogelijkheden met die hifi-dingen .

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zaterdag 8 november 2003 @ 11:14:45 #19
12091 Sjaakman
pi_14477923
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 03:46 schreef bbstreams het volgende:

[..]

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iFP-599T

deze bedoel je. zowel opnemen via een mic als direct van cd , alleen WEL 500 euro

Neeeeee... Ik bedoel een MP3-DISCMAN.

Iets als dit:

Kost ook "maar" een euro of honderd dacht ik.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')