quote:Net als zeg maar verband. Tis katoen volgens mij en in de betere sportzaak (dus niet modewinkel) is het te koop.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:08 schreef Doezelhaar het volgende:
Die bandages bij boksen, welk materiaal is dat en zijn die in gewone sportwinkels te koop?
quote:holy sh*t best netjes.
Op dinsdag 13 januari 2004 10:46 schreef realist_ik het volgende:
Bruce Lee imitator.
filmpje
[edit] n/m, ik zit in t verkeerde topic
[Dit bericht is gewijzigd door Un-X-PecteD op 18-01-2004 19:23]
quote:ik heb zo een dominator zak .. 1.80 en die is dus eeecht wel veel zwaarder dan 30 a 40 kilo.
Op maandag 5 januari 2004 19:26 schreef Un-X-PecteD het volgende:
VraagjeEen bokszak van 1.80 mtr, wat zal die ongeveer wegen ??
Ik heb er echt geen flauw benul van
Een echte degelijke, bedoel ik danEn hoe heten die banden wat je om je handen moet wikkelen ?
ten tweede . ik wil mijn schenen harder hebben .. lees veel harder. hoe kan ik dit opbouwen zonder me telkens helemaal aan gort te schoppen tegen getape-te bokszakken ? (of andermans schenen). Eigenlijk wil ik mijn schenen zover hebben dat ik wel (semi) voluit iemand voor de schenen kan schoppen en dat ik nog net wel blijf staan ondanks de au en de ander zo iets heeft van laat maar . Hoe doen ?
over de grip, je hebt een wristcurl met dumbells misschien dat die helpt worden je onderarmen iig sterker van. Maar dat vasthouden is meer een questie van techniek dan van kracht imho
quote:Hmmm ik heb je zeer afgewogen mening op zijn merites beoordeeld en kom tot de conclusie dat je me niet begrijpt. Ongetwijfeld is dit mijn schuld te wijten aan het feit dat ik me waarschijnlijk slecht heb uitgedrukt.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:15 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
"Zoals ik een op dit forum las een wijze uitspraak :"Als je niet in staat bent een oogbal uit te drukken heeft het geen zin om een vechtsport als zelfverdediging te gebruiken" "
Zo wat een GELUL.
als iemand mij wat wil doen kan hij (of zij?) een goeie stoot op z'n plexus krijgen en het verhaal is afgelopen, maar om nou meteen oogballen in te drukken en mensen voor het leven te verminken of om oren eraf te rukken. Wat een gelul zeg. Ik kan mezelf meer dan voldoende verdedigen als het moet(aanvallen ook geen probleem
), maar ik zou nooit van me leven iemands oor eraf rukken of een oogbal in drukken. Wat is dat lam zeg, volgens mij doe jij ook mensen krabben als het moet. (homo-achtig gedrag)
Wat ik wilde zeggen is dat je in noodgevallen deze beslissingen moet kunnen maken en ZONODIG toepassen. Het idee wat ik abusievelijk schetste dat elke aanval gepareerd moet worden met dodelijke of verminkende technieken is, zoals je tercht stelt, flauwekul.
Echter in een straatgevecht is je mentaliteit doorslaggevend. Techniek alleen een hulpmiddel. Angst en Techniek vormen samen een gevaarlijke combiniatie die m.i. kan leiden tot excessief geweld van de verdediger.
En als het echt moet...ja ik krab ook...ik doe op een cruciaal moment ALLES om te overleven.
N.B. Je laatste zin zegt meer over jezelf en hoe jij met mensen communiceert....Ik hoop voor je dat je omgangsmanieren je niet te vaak in problemen brengen.
Sayonara!
quote:Behalve opdrukken op knokkels en vingertoppen off course(kijk daar mee uit, ik ben bij het opdrukken op vingertoppen een keer iets te ver gegaan met wat ik aankon en ik zakte door mijn duim, resultaat gebroken duim
Op dinsdag 20 januari 2004 00:57 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
even dingen : Ik wil voor judo en jiujitsu mijn grepen verbeteren .. dus het echt vastpakken en iemand vast hebben (gewoon knijpen met de hand dus eigenlijk) Hoe verbeter ik dit en zijn dit : http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/DBHammerCurl.html en
http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html
daar goeie manieren voor om dat te trainen .
ik neem aan dat opdrukken op polsen en vingertoppen ook van belang zijn om ze neit alleen sterker maar ook harder te maken.ten tweede . ik wil mijn schenen harder hebben .. lees veel harder. hoe kan ik dit opbouwen zonder me telkens helemaal aan gort te schoppen tegen getape-te bokszakken ? (of andermans schenen). Eigenlijk wil ik mijn schenen zover hebben dat ik wel (semi) voluit iemand voor de schenen kan schoppen en dat ik nog net wel blijf staan ondanks de au en de ander zo iets heeft van laat maar . Hoe doen ?
quote:hahaha, nerd.
Op woensdag 21 januari 2004 10:40 schreef majestic_brew het volgende:[..]
Hmmm ik heb je zeer afgewogen mening op zijn merites beoordeeld en kom tot de conclusie dat je me niet begrijpt. Ongetwijfeld is dit mijn schuld te wijten aan het feit dat ik me waarschijnlijk slecht heb uitgedrukt.
Wat ik wilde zeggen is dat je in noodgevallen deze beslissingen moet kunnen maken en ZONODIG toepassen. Het idee wat ik abusievelijk schetste dat elke aanval gepareerd moet worden met dodelijke of verminkende technieken is, zoals je tercht stelt, flauwekul.
Echter in een straatgevecht is je mentaliteit doorslaggevend. Techniek alleen een hulpmiddel. Angst en Techniek vormen samen een gevaarlijke combiniatie die m.i. kan leiden tot excessief geweld van de verdediger.
En als het echt moet...ja ik krab ook...ik doe op een cruciaal moment ALLES om te overleven.
N.B. Je laatste zin zegt meer over jezelf en hoe jij met mensen communiceert....Ik hoop voor je dat je omgangsmanieren je niet te vaak in problemen brengen.
Sayonara!
Je bedoeld die redelijk dikke wat je op school altijd had ? 1 meter bij een halve meter, en iets van 5 cm dik ?
quote:Maar ik bedoelde eik gewoon iets voor thuis
Op zondag 25 januari 2004 17:55 schreef Je_moedah het volgende:
Die bedoel ik ja
Je kan er eentje kopen...
En bij het opruimen gewoon als jullie daaraandoen. Het werkt iig zeer goed...
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:07 schreef Un-X-PecteD het volgende:[..]
Maar ik bedoelde eik gewoon iets voor thuis
Ik zie mezelf niet al zo;n mat kopen en dan de hele dag die mat opruimen
Dan gewoon op je vingers opdrukken enz...
quote:ach ja, argumenten heh......je hebt ze of je hebt ze niet
Op vrijdag 23 januari 2004 21:02 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
hahaha, nerd.
kan je met jiujitsu banden overslaan ?
bv door een judo en een karate achtergrond van geel naar groen in jiu jitsu mits je dan wel alle technieken voor groen onder de knie hebt ? Ik train nu 3 keer in de week. waaronder een vrije training op de zaterdag. En dan is het trainen met een jongen die net zijn blauw gehaald heeft. Die kan me meer dan genoeg bij brengen. Als het kan .. dat overslaan, dan is het wel iets waar ik hard voor wil werken.
Ik zoek een vecht/verdedigings sport waarbij ik me zelf dus leer verdedigen. Dit zowel tegen 1 tegen stander als meerdere. Eventueel de tegenstander leren ontwapenen.
Ik kwam na het lezen van dit topic uit op jiu-jitsu. Is dit een verstandige keuze? Ik heb geen ervaring met andere vechtsporten.
quote:Als je technieken kent.....hangt van je sensei af.....:7
Op donderdag 29 januari 2004 18:38 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
haha .. nouja poging nummer 3 voor deze vraag ..kan je met jiujitsu banden overslaan ?
bv door een judo en een karate achtergrond van geel naar groen in jiu jitsu mits je dan wel alle technieken voor groen onder de knie hebt ? Ik train nu 3 keer in de week. waaronder een vrije training op de zaterdag. En dan is het trainen met een jongen die net zijn blauw gehaald heeft. Die kan me meer dan genoeg bij brengen. Als het kan .. dat overslaan, dan is het wel iets waar ik hard voor wil werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |