abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16203001
je kan ook gewoon met bomen gaan vechten:P
pi_16213211
Bruce Lee imitator.
filmpje
  dinsdag 13 januari 2004 @ 15:08:41 #228
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_16221001
Die bandages bij boksen, welk materiaal is dat en zijn die in gewone sportwinkels te koop?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 15:39:34 #229
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16222170
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:08 schreef Doezelhaar het volgende:
Die bandages bij boksen, welk materiaal is dat en zijn die in gewone sportwinkels te koop?
Net als zeg maar verband. Tis katoen volgens mij en in de betere sportzaak (dus niet modewinkel) is het te koop.
Drop you like an ill, bad habit
pi_16225305
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:46 schreef realist_ik het volgende:
Bruce Lee imitator.
filmpje
holy sh*t best netjes.
pi_16342120
zeker, ik doe het hem niet na
Als 2 echtparen echt paren, hebben 4 echtgenoten echt genoten
pi_16361944
Wie van jullie was gisteren (zaterdag 17-1) ook in Markelo voor een fightingstage. Ik heb in iedergeval heerlijk lopen knokken en weer een boel geleerd. Ik zit nu weer onder de blauwe plekken Nu moet ik alleen mijn lichaam er van overtuigen om vanmiddag weer de mat op te gaan. Maar pijn is fijn toch? _0_
De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_16371735
Waneer komt dat fightclub eik op eurosport ?? iedere maandagavond, en zondagavond ofzo ?? Het was net namelijk erop ... ik vind de site van eurosport maar kut

[edit] n/m, ik zit in t verkeerde topic

[Dit bericht is gewijzigd door Un-X-PecteD op 18-01-2004 19:23]

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:50:44 #234
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_16415540
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:26 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Vraagje

Een bokszak van 1.80 mtr, wat zal die ongeveer wegen ??
Ik heb er echt geen flauw benul van
Een echte degelijke, bedoel ik dan

En hoe heten die banden wat je om je handen moet wikkelen ?

ik heb zo een dominator zak .. 1.80 en die is dus eeecht wel veel zwaarder dan 30 a 40 kilo.
Die badages (wikkels , maakt niet al te gek veel uit) zijn gewoon lange stukken stof die je met een duimjus omdoet. kosten ongeveer 4 pleuro
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:57:01 #235
52967 hmmm_lasagne_
pi_16415664
even dingen : Ik wil voor judo en jiujitsu mijn grepen verbeteren .. dus het echt vastpakken en iemand vast hebben (gewoon knijpen met de hand dus eigenlijk) Hoe verbeter ik dit en zijn dit : http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/DBHammerCurl.html en
http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html
daar goeie manieren voor om dat te trainen .
ik neem aan dat opdrukken op polsen en vingertoppen ook van belang zijn om ze neit alleen sterker maar ook harder te maken.

ten tweede . ik wil mijn schenen harder hebben .. lees veel harder. hoe kan ik dit opbouwen zonder me telkens helemaal aan gort te schoppen tegen getape-te bokszakken ? (of andermans schenen). Eigenlijk wil ik mijn schenen zover hebben dat ik wel (semi) voluit iemand voor de schenen kan schoppen en dat ik nog net wel blijf staan ondanks de au en de ander zo iets heeft van laat maar . Hoe doen ?

VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  dinsdag 20 januari 2004 @ 13:25:00 #236
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16425633
ehmmm ja harding is wel schoppen en blijven schoppen, er is volgens mij geen andere methode voor dan tegen elkaar of een zak schoppen.

over de grip, je hebt een wristcurl met dumbells misschien dat die helpt worden je onderarmen iig sterker van. Maar dat vasthouden is meer een questie van techniek dan van kracht imho

Drop you like an ill, bad habit
pi_16451501
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:15 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

"Zoals ik een op dit forum las een wijze uitspraak :"Als je niet in staat bent een oogbal uit te drukken heeft het geen zin om een vechtsport als zelfverdediging te gebruiken" "

Zo wat een GELUL.
als iemand mij wat wil doen kan hij (of zij? ) een goeie stoot op z'n plexus krijgen en het verhaal is afgelopen, maar om nou meteen oogballen in te drukken en mensen voor het leven te verminken of om oren eraf te rukken. Wat een gelul zeg. Ik kan mezelf meer dan voldoende verdedigen als het moet(aanvallen ook geen probleem ), maar ik zou nooit van me leven iemands oor eraf rukken of een oogbal in drukken. Wat is dat lam zeg, volgens mij doe jij ook mensen krabben als het moet. (homo-achtig gedrag)

Hmmm ik heb je zeer afgewogen mening op zijn merites beoordeeld en kom tot de conclusie dat je me niet begrijpt. Ongetwijfeld is dit mijn schuld te wijten aan het feit dat ik me waarschijnlijk slecht heb uitgedrukt.

Wat ik wilde zeggen is dat je in noodgevallen deze beslissingen moet kunnen maken en ZONODIG toepassen. Het idee wat ik abusievelijk schetste dat elke aanval gepareerd moet worden met dodelijke of verminkende technieken is, zoals je tercht stelt, flauwekul.

Echter in een straatgevecht is je mentaliteit doorslaggevend. Techniek alleen een hulpmiddel. Angst en Techniek vormen samen een gevaarlijke combiniatie die m.i. kan leiden tot excessief geweld van de verdediger.

En als het echt moet...ja ik krab ook...ik doe op een cruciaal moment ALLES om te overleven.

N.B. Je laatste zin zegt meer over jezelf en hoe jij met mensen communiceert....Ik hoop voor je dat je omgangsmanieren je niet te vaak in problemen brengen.

Sayonara!

Echelon roeleert!
pi_16469509
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 00:57 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
even dingen : Ik wil voor judo en jiujitsu mijn grepen verbeteren .. dus het echt vastpakken en iemand vast hebben (gewoon knijpen met de hand dus eigenlijk) Hoe verbeter ik dit en zijn dit : http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/DBHammerCurl.html en
http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/DBWristCurl.html
daar goeie manieren voor om dat te trainen .
ik neem aan dat opdrukken op polsen en vingertoppen ook van belang zijn om ze neit alleen sterker maar ook harder te maken.

ten tweede . ik wil mijn schenen harder hebben .. lees veel harder. hoe kan ik dit opbouwen zonder me telkens helemaal aan gort te schoppen tegen getape-te bokszakken ? (of andermans schenen). Eigenlijk wil ik mijn schenen zover hebben dat ik wel (semi) voluit iemand voor de schenen kan schoppen en dat ik nog net wel blijf staan ondanks de au en de ander zo iets heeft van laat maar . Hoe doen ?

Behalve opdrukken op knokkels en vingertoppen off course(kijk daar mee uit, ik ben bij het opdrukken op vingertoppen een keer iets te ver gegaan met wat ik aankon en ik zakte door mijn duim, resultaat gebroken duim )
Waar je je vingers enorm sterk mee maakt...
Bij het opruimen van de matten als je dat doet...
Zorg dat de mat voor jouw lijf staat. Dan til je hem op waarmee je met alleen je duim de kant van de mat die niet tegen je lichaam aanleunt vastklemt. Met de rest van je vingers hou je de kant van de mat vast die tegen je lichaam aan is... Misschien beetje vage uitleg... Maar daar krijg je dus echt enorm gespierde vingers van...
pi_16480497
Een mat ...

Gewoon...een mat

pi_16521682
het werkt idd wel. Gelukkig hoeven wij dat niet te doen wat we hebben een zaal waar de mat vast inzit Okay laatst (november ergens ) op trainingskamp dan wel. maar probeer het maar eens. dan merk je wel dat je je spieren in je vingers train
pi_16528909
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:40 schreef majestic_brew het volgende:

[..]

Hmmm ik heb je zeer afgewogen mening op zijn merites beoordeeld en kom tot de conclusie dat je me niet begrijpt. Ongetwijfeld is dit mijn schuld te wijten aan het feit dat ik me waarschijnlijk slecht heb uitgedrukt.

Wat ik wilde zeggen is dat je in noodgevallen deze beslissingen moet kunnen maken en ZONODIG toepassen. Het idee wat ik abusievelijk schetste dat elke aanval gepareerd moet worden met dodelijke of verminkende technieken is, zoals je tercht stelt, flauwekul.

Echter in een straatgevecht is je mentaliteit doorslaggevend. Techniek alleen een hulpmiddel. Angst en Techniek vormen samen een gevaarlijke combiniatie die m.i. kan leiden tot excessief geweld van de verdediger.

En als het echt moet...ja ik krab ook...ik doe op een cruciaal moment ALLES om te overleven.

N.B. Je laatste zin zegt meer over jezelf en hoe jij met mensen communiceert....Ik hoop voor je dat je omgangsmanieren je niet te vaak in problemen brengen.

Sayonara!

hahaha, nerd.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_16530619
EN als ik geen mat heb ?

Je bedoeld die redelijk dikke wat je op school altijd had ? 1 meter bij een halve meter, en iets van 5 cm dik ?

pi_16572437
Die bedoel ik ja
Je kan er eentje kopen...
En bij het opruimen gewoon als jullie daaraandoen. Het werkt iig zeer goed...
pi_16572761
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:55 schreef Je_moedah het volgende:
Die bedoel ik ja
Je kan er eentje kopen...
En bij het opruimen gewoon als jullie daaraandoen. Het werkt iig zeer goed...
Maar ik bedoelde eik gewoon iets voor thuis
Ik zie mezelf niet al zo;n mat kopen en dan de hele dag die mat opruimen
pi_16573800
quote:
Op zondag 25 januari 2004 18:07 schreef Un-X-PecteD het volgende:

[..]

Maar ik bedoelde eik gewoon iets voor thuis
Ik zie mezelf niet al zo;n mat kopen en dan de hele dag die mat opruimen

Dan gewoon op je vingers opdrukken enz...

pi_16589106
Jep, daar ben ik al mee bezig... Mischien nog meer tips voor stevigere vingers/polsen/knokkels te krijgen ?
pi_16590792
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:02 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hahaha, nerd.

ach ja, argumenten heh......je hebt ze of je hebt ze niet
Echelon roeleert!
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:38:23 #248
52967 hmmm_lasagne_
pi_16693051
haha .. nouja poging nummer 3 voor deze vraag ..

kan je met jiujitsu banden overslaan ?
bv door een judo en een karate achtergrond van geel naar groen in jiu jitsu mits je dan wel alle technieken voor groen onder de knie hebt ? Ik train nu 3 keer in de week. waaronder een vrije training op de zaterdag. En dan is het trainen met een jongen die net zijn blauw gehaald heeft. Die kan me meer dan genoeg bij brengen. Als het kan .. dat overslaan, dan is het wel iets waar ik hard voor wil werken.

pi_16694266
Ik heb ook een vraagje.
Ik heb met veel intresse dit topic door gelezen omdat ik zelf ook weer wil gaan sporten. Ik doe namelijk niks meer nu.

Ik zoek een vecht/verdedigings sport waarbij ik me zelf dus leer verdedigen. Dit zowel tegen 1 tegen stander als meerdere. Eventueel de tegenstander leren ontwapenen.

Ik kwam na het lezen van dit topic uit op jiu-jitsu. Is dit een verstandige keuze? Ik heb geen ervaring met andere vechtsporten.

Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_16711195
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:38 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
haha .. nouja poging nummer 3 voor deze vraag ..

kan je met jiujitsu banden overslaan ?
bv door een judo en een karate achtergrond van geel naar groen in jiu jitsu mits je dan wel alle technieken voor groen onder de knie hebt ? Ik train nu 3 keer in de week. waaronder een vrije training op de zaterdag. En dan is het trainen met een jongen die net zijn blauw gehaald heeft. Die kan me meer dan genoeg bij brengen. Als het kan .. dat overslaan, dan is het wel iets waar ik hard voor wil werken.

Als je technieken kent.....hangt van je sensei af.....:7
Echelon roeleert!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')