Een aantal voorbeeldjes om te illustreren waarom ik vind dat ze zo 'anders' zijn dan veel andere opa's en oma's.
- Toen ik in 1997 een pc met Internet kreeg zei mijn oma: "Ach joh, dat is toch iets voor oude mensen die niet meer uit huis kunnen? Ga toch iets leuks buiten doen!"
- Mijn opa en oma hebben nu een supersnelle pc en zitten 24/7 online en op msn te chatten met vage types (zie verderop).
- Ieder jaar gaan ze ergens op de wereld overwinteren (opa: "Dat mag ook wel eens, toen ik nog chauffeur (voor de minister) was zijn mijn handen er bijna afgevroren, dat wil ik nooit meer meemaken.") De laatste keer dat ze weg waren (naar Turkije) kreeg ik een mailtje van mijn oma (68 jaar!) dat ''er hier zoveel oude mensen zitten dat ik er ziek van wordt, ik erger me dood hier''.
- Ze gaan nergens meer heen zonder mobiel, laptop en notebook.
Ze hebben ook een heel eigen kijk op moderne ontwikkelingen en het nieuws. Ook hun vrienden zijn allemaal onder de 50 jaar oud en daar zitten echt de meest vreemde figuren tussen.
Soms vraag ik me wel eens af: wie is hier nu de jongere? Wanneer worden ze een beetje gelijk aan het stereotype bejaarde?
Weer zoiets, en dit vraagt mijn opa net op msn aan mij: ''wat is het nummer van de bios want morgen ga ik met je oma naar de Matrix 3 en ik wilde weten of er nog twee plaatsen vrij zijn voor Milan en Peter (een homo-echtpaar van 33.. )
Plenair: vertel hier over je over-moderne grootouders.
quote:Idd mijn opa is 78 en is ook druk met de pc aan de gang. MSN gebruikt ie nooit, maar ik kreeg laatst wel een sms van hem! Ik vind het wel leuk in ieder geval
Op dinsdag 4 november 2003 19:27 schreef gelly het volgende:
68 is niet zo verschrikkelijk oud
Opa = 73
Oma = 68
Ik vind ze toch wel oud eigenlijk. Het zijn de oudste mensen die ik persoonlijk ken.
fijne man
[Dit bericht is gewijzigd door Scribbly op 04-11-2003 19:34]
quote:Sinterklaas
Op dinsdag 4 november 2003 19:30 schreef Oxymoron het volgende:
Neu, weet ik. Maar zie het in verhoudingen hé.Opa = 73
Oma = 68Ik vind ze toch wel oud eigenlijk. Het zijn de oudste mensen die ik persoonlijk ken.
quote:Tja in leeftijd zijn ze wel oud. Maargoed, fysiek prima toch? Als ze echt niets meer gaan kunnen enzo vind ik ze pas oud
Op dinsdag 4 november 2003 19:30 schreef Oxymoron het volgende:
Neu, weet ik. Maar zie het in verhoudingen hé.Opa = 73
Oma = 68Ik vind ze toch wel oud eigenlijk. Het zijn de oudste mensen die ik persoonlijk ken.
Maar mijn Fok!oma is geweldig
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:41 schreef nurdasbeste het volgende:
die types zitten de hele dag zelf gemaakte pics van seksavonturen uit te wisselen met lotgenoten
quote:zie je het al voor je?
Op dinsdag 4 november 2003 19:42 schreef Oxymoron het volgende:[..]
Ik hoop toch van niet! Ik zal t zo ff aan mijn opa vragen, want hij is online!
[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 04-11-2003 19:45]
quote:en?
Op dinsdag 4 november 2003 19:42 schreef Oxymoron het volgende:[..]
Ik hoop toch van niet! Ik zal t zo ff aan mijn opa vragen, want hij is online!
Equilibrist <oxymoron> zegt: ik vraag mij nou af wat jullie nou altijd doen op die pc's. Je hoort wel eens geruchten van die oude mensen die allemaal sex-pic's aan elkaar sturen enzo..
Piet zegt: wat denk je wel niet
Equilibrist <oxymoron> zegt: o sorry voor de vraag
Piet zegt: je denkt toch niet dat iemand anders wil zien wat ik met je oma doe, of dat ik wil zien hoe de gerimpelde kamelenzakken van Agaat (ook weer een speciaal type vriendin van hun) eruit zien!!
Equilibrist <oxymoron> zegt: oke!! dat is duidelijk
Piet zegt: zeg maar niet tegen je moeder dat ik liever naar die mooie dames kijk die ik op mijn screensaver heb.
Dit bedoel ik dus.
De ouders van mijn moeder (en de vader van mijn pa) zijn beide gestorven toen ik nog erg jong was.
Ik heb ze dus eigenlijk niet echt gekend
Mijn andere oma (vaders kant dus) is gestorven toen ik 16 was. Ik vond haar altijd een relaxte oma. Mocht alles van d'r. Maar helaas...
Nu, 8 jaar later, heb ik een vriend die nog wel een oma en een opa heeft. Super relaxte mensen van 80 en 81 jaar. (Alhoewel, opa is half doof en half blind). Maar oma's, topvrouw De koelkast ook altijd lekker vol
Kortom, een echte opa & oma.
En als het er dan echt frivool aan toe moet gaan dan is het maximale tog wel een stacaravan op de camping waar ook de gebroeders De Boer verblijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |