Misschien tijd voor een persoonlijke Album top 5?
1. Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown (1988)
2. Wu Tang Clan - Enter the 36 chambers (1993)
3. Public Enemy - It takes a nation of millions to hold us back (1988)
4. The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)
[img] http://ubl.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drf000/f000/f000418fm3a.jpg[/img]
5. Boogie Down Productions - Criminal Minded (1987)
plaatjes te vinden bij www.artistdirect.com
2. Wu Tang Clan - 36 chambers
3. Gza - liquid swords
4. Raekwon - Only build 4 cuban linx
5. Dr. Dre - Cronic 2001
En nee ik ben geen wu tang fan
quote:stuk voor stuk juweeltjes! Ligt misschien ook aan je leeftijd, de laatste tijd komen er weinig wereldschokkende platen op hip hop gebied uit. Ook een van de redenen waarom de scene me niet meer zo kan boeien. Wu Tang was een van de laatst legendarische crews. Ben benieuwd hoever Neptunes/NERD het gaan schoppen.
Op dinsdag 4 november 2003 19:30 schreef Niekos het volgende:
1. Ghostface Killah - Iron Man2. Wu Tang Clan - 36 chambers
3. Gza - liquid swords
4. Raekwon - Only build 4 cuban linx
5. Dr. Dre - Cronic 2001
En nee ik ben geen wu tang fan
1. Snoop Dogg - Doggystyle
2. 2pac - All eyez on me
3. Nas - Illmatic
4. Notorious B.I.G. - Life after death
5. Dr. Dre - The Chronic 2001
Als t een top 10 was geweest had er zeker ook wat wu-tang en dat ene album van xzibit bv bijgestaan..
[Dit bericht is gewijzigd door Ghettobob op 04-11-2003 19:45]
Sowieso iets van A Tribe Called Quest en Gang Starr... iets van Eric B & Rakim... run DMC... iets van........ Erg moeilijk....
Ik zal me wel melden voor de top 100 die er (hopelijk) aan komt
quote:Kweenie maar de oude producties van Neptunes/NERD waren cool. Alleen wat ze de laatste tijd doen vind ik echt slecht. Ik kan ff geen nummer van vroeger voor me krijgen van ze dat non-wutang is maar luister is naar:
Op dinsdag 4 november 2003 19:36 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
Ben benieuwd hoever Neptunes/NERD het gaan schoppen.
ODB ft. kan ff niet op de naam komen - got your money
Dat is echt een coole productie. Ik vind het ook jammer dat Neptunes/NERD ook met pop bezig zijn. Zowiezo hou ik niet van de bling bling rappers hoewel dre/snoop/x ook tot mijn favorieten behoren.
1. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
2. Beastie Boys - Paul's Boutique
3. Digable Planets - Blowout Comb
4. Pete Rock & CL Smooth - Mecca and the Soul Brother
5. Gang Starr - Daily Operation
Bonus:
6. Black Sheep - A Wolf In Sheeps Clothing
Meeste is ook allemaal van begin jaren 90, toen was ik er echt nog mee bezig. Tegenwoordig koop ik af en toe nog weleens wat nieuwe hiphop, maar echt volgen doe ik 't niet meer.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 04-11-2003 19:47]
quote:Ik kijk hier omhoog naar mijn stapeltje CD's en denk aan de platen die ik heb opgeslagen bij mijn moeder, maar het schaamrood staat me in mijn nek. Ik doe Biz Markie, EricB & Rakim, EPMD, Special Ed, Beasty Boys, Run DMC, De La Soul, Tribe Called Quest, Tim Dog, House Of Pain en vele, vele anderen te kort....
Op dinsdag 4 november 2003 19:41 schreef Mar10Segovia het volgende:
Top 5....Sowieso iets van A Tribe Called Quest en Gang Starr... iets van Eric B & Rakim... run DMC... iets van........
Erg moeilijk....
Ik zal me wel melden voor de top 100 die er (hopelijk) aan komt
quote:en jij beschouwt je niet als een kenner? Wordt wakker!! Wederom juweeltjes!!
Op dinsdag 4 november 2003 19:45 schreef Zander het volgende:
Ik beschouw mezelf absoluut niet als hiphop-kenner, maar af en toe mag ik weleens een fijne rap-plaat opzetten. Dit is ongeveer mijn Top 5, al wisselt het nog weleens. En ik hou vooral van de hiphop met veel jazz- en funksamples.1. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
2. Beastie Boys - Paul's Boutique
3. Digable Planets - Blowout Comb
4. Pete Rock & CL Smooth - Mecca and the Soul Brother
5. Gang Starr - Daily Operation
Bonus:
6. Black Sheep - A Wolf In Sheeps Clothing
quote:juistem, het kan me ook niet meer boeien.
Op dinsdag 4 november 2003 19:45 schreef Zander het volgende:
Meeste is ook allemaal van begin jaren 90, toen was ik er echt nog mee bezig. Tegenwoordig koop ik af en toe nog weleens wat nieuwe hiphop, maar echt volgen doe ik 't niet meer.
GURU - jazzmattaz 1
Nas - illmatic
Gangstarr - Momenth of truth
2pac - me against the world
Looptroop - The Struggle Continues
quote:leg het me maar eens uit dan.
Op vrijdag 7 november 2003 01:25 schreef k3vil het volgende:
leer het verschil eens tussen Hip Hop en Rap
quote:vandaar nogmaals
Op dinsdag 4 november 2003 19:49 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
Ik kijk hier omhoog naar mijn stapeltje CD's en denk aan de platen die ik heb opgeslagen bij mijn moeder, maar het schaamrood staat me in mijn nek. Ik doe Biz Markie, EricB & Rakim, EPMD, Special Ed, Beasty Boys, Run DMC, De La Soul, Tribe Called Quest, Tim Dog, House Of Pain en vele, vele anderen te kort....
Hiphop Central XXI - Cherchez La Ghost
FOK! Hiphop Album Top 100
genoeg mogelijkheid om in een top 10/25/50/100 te gooien (en daarbij eenss kijken of men die fakers van tegenwoordig nou echt zo waardeert
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |