Ben benieuwd.
quote:vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?
Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?Ben benieuwd.
quote:Dat lijkt me wel handig, iig als de ramadan tijdens de zomer valt wel.
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Scribbly het volgende:[..]
vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?
quote:niet helemaal. In Indonesia stoppen ze met eten (over het algemeen) als de moskee zijn eerste gebed heeft, rond 5 uur in de morgen, op veel plekken ruim een uur voordat het licht wordt.
Op maandag 3 november 2003 19:29 schreef thaWarhead het volgende:
het gaat dacht ik om wereldwijd geldende tijden oid
quote:Het is gewoon een bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn. Anders had Mohammed toch wel moeten weten dat ramadan houden in grote delen van deze planeet toch niet kan.
Op maandag 3 november 2003 19:29 schreef thaWarhead het volgende:
het gaat dacht ik om wereldwijd geldende tijden oid
quote:Los van zonsopgang en zonsondergang zijn er ook gewoon tijden aan verbonden. Als je morgen aan een moslim vraagt wanneer hij weer mag eten kan hij/zij doorgaans vertellen hoe laat dat is.
Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?Ben benieuwd.
quote:Kolder. Je moet als moslim toch vasten vanaf de eerste ochtendschemering tot zonsondergang. En waar staan die virtuele tijden dan in de koran ?
Op maandag 3 november 2003 19:42 schreef Tigertje het volgende:
Los van zonsopgang en zonsondergang zijn er ook gewoon tijden aan verbonden. Als je morgen aan een moslim vraagt wanneer hij weer mag eten kan hij/zij doorgaans vertellen hoe laat dat is.
Dit heeft natuurlijk met zonsondergang te maken maar ik denk dat ook in IJsland daarvoor gewoon tijden staan. Al zijn die dan virtueler dan hier.
Zijn er moslims of IJsland (midzomer ramadan) ==> Zijn er moslims in IJsland (midzomer ramadan)
quote:We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
Het is gewoon een bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn. Anders had Mohammed toch wel moeten weten dat ramadan houden in grote delen van deze planeet toch niet kan.
quote:Wedden? Waarom denk je dat ie dit topic opent met deze openingspost?
Op maandag 3 november 2003 19:48 schreef Natalie het volgende:
We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
[Dit bericht is gewijzigd door scumback op 03-11-2003 19:52]
quote:Toch knap. Je kan max 3 dagen zonder water.
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Akkersloot het volgende:
twee weken later, om van de dorst.
quote:Hoe vaak ben je daar ook precies geweest?
Op maandag 3 november 2003 19:51 schreef scumback het volgende:
Ik heb nog nooit een moslim bij de polen gezien.....:7
Ik woon zoals bekend (gok ik) in Finland, en er woont hier een Turks gezin. Ik vraag mij af hoe zij het hier doen aangezien het hier ook lange periode donker (3 uur licht), of lange periode licht (niet donker) kan zijn.
Ik zal er misschien eens naar vragen. Weet niet of dat onbeleeft ofzo is.
quote:Lord_Vetinari, iedereen mag topics op FOK! openen. Ook over de moslims nabij de Poolcirkel ivm de ramadam. Maar we tolereren géén Koren-bash hier. Ik kijk het nog even aan, en we zien wel hoelang t goed gaat.
Op maandag 3 november 2003 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:Wedden? Waarom denk je dat ie dit topic opent met deze openingspost?
Back ontopic nu!
Reageer dan niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 03-11-2003 19:57]
quote:had ik dat geschreven "of IJsland". Schrijffoutje. Maar er zijn toch altijd mensen op een eiland in plaats van in een eiland ?
Op maandag 3 november 2003 19:48 schreef Natalie het volgende:
Topictitel gewijzigd:Zijn er moslims of IJsland (midzomer ramadan) ==> Zijn er moslims in IJsland (midzomer ramadan)
We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
[/quote]
Naar WFL dan ?
quote:Ik denk het wel. Alle Turken zijn immers geen moslim.
Op maandag 3 november 2003 19:52 schreef ToBe het volgende:
Ik zal er misschien eens naar vragen. Weet niet of dat onbeleeft ofzo is.
Het enige stukje IJsland wat wel binnen de poolcirkel ligt is het eiland Grimsey, 40 km ten noorden van het vaste land.
quote:Dank voor de informatie
Op maandag 3 november 2003 20:10 schreef Lucille het volgende:
Overigens ligt IJsland nog onder de poolcirkel, dus er is technisch gezien altijd een zonsondergang.Het enige stukje IJsland wat wel binnen de poolcirkel ligt is het eiland Grimsey, 40 km ten noorden van het vaste land.
http://www.geocities.com/Athens/Rhodes/7797/Ramadan/firstramadan.htm
Hier een quote:
Regarding the times of fasting, I was not sure whether I should follow the movements of the sun or if I should follow some other times, since it is not possible to follow the sun all year round in Iceland (e.g. there is no dawn in the summertime, and this also makes prayer times complicated here) I finally decided to follow the suns movement since it seemed to be what the majority of muslims I have met in Iceland were going to do. So, the fast for me has actually been quite easy since it is only between 8 or 9 hours.
[Dit bericht is gewijzigd door Denocorp op 03-11-2003 20:16]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |