abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2003 @ 19:24:48 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14354684
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?

Ben benieuwd.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 3 november 2003 @ 19:26:00 #2
60090 Akkersloot
pi_14354715
Een moslim hield op IJsland tijdens de midzomerdag ramadan en kwam die zelfde dag nog, twee weken later, om van de dorst.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_14354717
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?

Ben benieuwd.

vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?
I used to live on my own planet, but once I forgot my keys and locked myself out...
pi_14354817
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Scribbly het volgende:

[..]

vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?

Dat lijkt me wel handig, iig als de ramadan tijdens de zomer valt wel.
Blackball, the new disease!
pi_14354821
het gaat dacht ik om wereldwijd geldende tijden oid
pi_14354879
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:29 schreef thaWarhead het volgende:
niet helemaal. In Indonesia stoppen ze met eten (over het algemeen) als de moskee zijn eerste gebed heeft, rond 5 uur in de morgen, op veel plekken ruim een uur voordat het licht wordt.
  maandag 3 november 2003 @ 19:36:05 #7
60090 Akkersloot
pi_14354986
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:29 schreef thaWarhead het volgende:
Het is gewoon een bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn. Anders had Mohammed toch wel moeten weten dat ramadan houden in grote delen van deze planeet toch niet kan.
pi_14355071
quote:
De alwetende Allah....

probleem opgelost

Religion : Mankind's Worst Invention!
pi_14355162
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:

Ben benieuwd.

Los van zonsopgang en zonsondergang zijn er ook gewoon tijden aan verbonden. Als je morgen aan een moslim vraagt wanneer hij weer mag eten kan hij/zij doorgaans vertellen hoe laat dat is.
Dit heeft natuurlijk met zonsondergang te maken maar ik denk dat ook in IJsland daarvoor gewoon tijden staan. Al zijn die dan virtueler dan hier.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
  maandag 3 november 2003 @ 19:43:47 #10
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_14355210
je kan 't beter in de winter stellen dan wordt het namelijk nooit licht.
kun je dus de hele dag door bikken :p
  maandag 3 november 2003 @ 19:46:37 #11
60090 Akkersloot
pi_14355299
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:42 schreef Tigertje het volgende:
Los van zonsopgang en zonsondergang zijn er ook gewoon tijden aan verbonden. Als je morgen aan een moslim vraagt wanneer hij weer mag eten kan hij/zij doorgaans vertellen hoe laat dat is.
Dit heeft natuurlijk met zonsondergang te maken maar ik denk dat ook in IJsland daarvoor gewoon tijden staan. Al zijn die dan virtueler dan hier.
Kolder. Je moet als moslim toch vasten vanaf de eerste ochtendschemering tot zonsondergang. En waar staan die virtuele tijden dan in de koran ?
  maandag 3 november 2003 @ 19:48:45 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14355361
Topictitel gewijzigd:

Zijn er moslims of IJsland (midzomer ramadan) ==> Zijn er moslims in IJsland (midzomer ramadan)

quote:
Het is gewoon een bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn. Anders had Mohammed toch wel moeten weten dat ramadan houden in grote delen van deze planeet toch niet kan.
We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 3 november 2003 @ 19:49:45 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_14355391
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:48 schreef Natalie het volgende:
We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
Wedden? Waarom denk je dat ie dit topic opent met deze openingspost?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 3 november 2003 @ 19:51:08 #14
71114 scumback
Sex and Drugs And Rock and Rol
pi_14355436
Ik heb nog nooit een moslim bij de poolkappen gezien:7

[Dit bericht is gewijzigd door scumback op 03-11-2003 19:52]

Moraal = sociaal instinct + intelligentie + gewoonte
  maandag 3 november 2003 @ 19:52:32 #15
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14355472
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Akkersloot het volgende:
twee weken later, om van de dorst.
Toch knap. Je kan max 3 dagen zonder water.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14355480
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:51 schreef scumback het volgende:
Ik heb nog nooit een moslim bij de polen gezien.....:7
Hoe vaak ben je daar ook precies geweest?

Ik woon zoals bekend (gok ik) in Finland, en er woont hier een Turks gezin. Ik vraag mij af hoe zij het hier doen aangezien het hier ook lange periode donker (3 uur licht), of lange periode licht (niet donker) kan zijn.

Ik zal er misschien eens naar vragen. Weet niet of dat onbeleeft ofzo is.

maandag 3 november 2003 @ 19:53:56 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14355510
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Wedden? Waarom denk je dat ie dit topic opent met deze openingspost?

Lord_Vetinari, iedereen mag topics op FOK! openen. Ook over de moslims nabij de Poolcirkel ivm de ramadam. Maar we tolereren géén Koren-bash hier. Ik kijk het nog even aan, en we zien wel hoelang t goed gaat.

Back ontopic nu!

(Un)masking for the greater good.
  maandag 3 november 2003 @ 19:54:08 #18
71114 scumback
pi_14355515
-edit-

Reageer dan niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 03-11-2003 19:57]

maandag 3 november 2003 @ 20:02:42 #19
71114 scumback
pi_14355747
Ik mag toch wel reageren op het gegeven dat er Moslims zijn in Finland???? Wat is daar mis mee??
  maandag 3 november 2003 @ 20:02:46 #20
60090 Akkersloot
pi_14355748
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:48 schreef Natalie het volgende:
Topictitel gewijzigd:

Zijn er moslims of IJsland (midzomer ramadan) ==> Zijn er moslims in IJsland (midzomer ramadan)

had ik dat geschreven "of IJsland". Schrijffoutje. Maar er zijn toch altijd mensen op een eiland in plaats van in een eiland ?

[/quote]
Naar WFL dan ?

maandag 3 november 2003 @ 20:06:11 #21
60090 Akkersloot
pi_14355852
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:52 schreef ToBe het volgende:
Ik zal er misschien eens naar vragen. Weet niet of dat onbeleeft ofzo is.
Ik denk het wel. Alle Turken zijn immers geen moslim.
pi_14355995
Overigens ligt IJsland nog onder de poolcirkel, dus er is technisch gezien altijd een zonsondergang.

Het enige stukje IJsland wat wel binnen de poolcirkel ligt is het eiland Grimsey, 40 km ten noorden van het vaste land.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 3 november 2003 @ 20:14:13 #23
60090 Akkersloot
pi_14356102
quote:
Op maandag 3 november 2003 20:10 schreef Lucille het volgende:
Overigens ligt IJsland nog onder de poolcirkel, dus er is technisch gezien altijd een zonsondergang.

Het enige stukje IJsland wat wel binnen de poolcirkel ligt is het eiland Grimsey, 40 km ten noorden van het vaste land.

Dank voor de informatie Maar ramadan hou je van de eerste ochtend schemering tot zonsondergang. Waarschijnlijk wordt het in op IJsland dan toch niet helemaal donker tijdens midzomer. Dus is het moeilijk ramadan vieren.
  maandag 3 november 2003 @ 20:15:59 #24
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_14356143
Boeiende kwestie, nooit bij stilgestaan. Ik vond het verhaal van een IJslandse die zich tot de islam heeft bekeerd, en die schrijft ook over Ramadan:

http://www.geocities.com/Athens/Rhodes/7797/Ramadan/firstramadan.htm

Hier een quote:

Regarding the times of fasting, I was not sure whether I should follow the movements of the sun or if I should follow some other times, since it is not possible to follow the sun all year round in Iceland (e.g. there is no dawn in the summertime, and this also makes prayer times complicated here) I finally decided to follow the suns movement since it seemed to be what the majority of muslims I have met in Iceland were going to do. So, the fast for me has actually been quite easy since it is only between 8 or 9 hours.

[Dit bericht is gewijzigd door Denocorp op 03-11-2003 20:16]

Bankiertje
  maandag 3 november 2003 @ 20:16:31 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_14356159
Denk dat ze wel aan de Ramadan doen! Dat is vast ook de reden dat je er nooit meer een Moslim ziet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')