abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14152016
Hallo,
Ik ben op dit moment tijdelijk werkeloos en hard op zoek naar een leuke baan. Om deze baan te vinden heb ik op een aantal websites waaronder www.werk.nl mijn curriculum vitae geplaatst. Daar heb ik al 2 keer een serieuze reactie op gehad (niets geworden, maar wel interessante kansen).

Nu heb ik deze week wat mailtjes gekregen, waar direct mijn oplichters-alarm vanaf ging. Een ervan was van een deelnemer van http://www.westportbiz.com en als je op de website kijkt, komt dat echt helemaal niet over als een enigszins serieus of professioneel bedrijf. De andere mailtjes kwamen van een van deze twee sites: http://www.wellned.nl/ of http://www.prevent-care.nl/ .
Het zijn alledrie netwerkmarketing bedrijven of multi level marketing bedrijven, volgens mij. Ze doen alledrie in voedingssupplementen en andere gezondheidsproducten, en proberen deze door middel van een ingewikkeld en ondoorzichtig verkoopsysteem aan de man te brengen.
Zowel de verkoop van hun producten als het aanbrengen van nieuwe aanbieders levert geld op.

Mijn vragen hierover zijn:
1- Wie heeft er wel eens van een van deze drie bedrijven gehoord, en wat zijn de ervaringen ermee?
2- Zou het zinvol zijn om te kijken of ze wat voor me kunnen betekenen.
3- Is er ooit een FOKker (of een directe kennis van een FOKker) maar ook enigszins financieel wijzer geworden van de deelname aan een dergelijk bedrijf.

Andere topics over netwerkmarketingbedrijven staan op:
Topic: Netwerk Marketing als (bij)baan
Netwerk Marketing als (bij)baan

Topic: ACN vertegenwoordiger ( geef je oordeel)
ACN vertegenwoordiger ( geef je oordeel)

Topic: Wie kent het bedrijf ACN?
Wie kent het bedrijf ACN?

Topic: Geld verdienen met internet, ervaringen?
Geld verdienen met internet, ervaringen?

p.s. (een beetje off-topic, maar ook weer niet) ik ben al eerder door een man benaderd die voor de deur van het centrum voor werk en inkomen stond te leuren met een concept voor goedkoper bellen, en hoe meer mensen je vond die dat dan weer voor jou gingen verkopen hoe meer je verdient, dat zou best dat ACN geweest kunnen zijn)

Geluk duurt je leven lang.
pi_14179589
Ja, je zou bijv ook eens naar MLM kunnen kijken, zie ook het topic over ervaringen met het verdienen van geld op internet.
Ikzelf doe hier ook aan mee, een paar dagen aan gewerkt, en levert me nu toch zeker zo'n 100euro per maand op ( doe er momenteel niets meer aan )
Er zijn een hoop mensen die hier enorm grote geldbedragen en inkomens mee verdienen, het werkt dus wel degelijk....

Kijk anders eens op www.werkthuis.tk voor meer informatie....

succes !

pi_14207974
- edit: spam (en spam-account?)

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 28-10-2003 21:43]

pi_14216903
Ik denk alleen dat je er alleen veel aan overhoudt als je hoog in de organisatie zit en weer veel mensen geworven hebt en dergelijke.
Waar je dan weer royalties over krijgt.

Heb jij veel mensen geworven, syroypp?

Bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) waar ik van de week was, werd het me sterk afgeraden daaraan mee te doen trouwens.

woensdag 29 oktober 2003 @ 11:45:30 #5
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_14217810
Tupperware is een typisch netwerkmarketing bedijrf en bestaat al 10tallen jaren met een goede naam.

Er is veel kaf tussen het koren, maar dus ook koren!

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_14244683
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 11:45 schreef MetalMessiah het volgende:
Tupperware is een typisch netwerkmarketing bedijrf en bestaat al 10tallen jaren met een goede naam.

Er is veel kaf tussen het koren, maar dus ook koren!

Dat is waar, Tupperware is als bedrijf erg succesvol, maar ik vraag me af of de dames die het spul verkopen zelf ook zo succesvol zijn. Volgens mij is het voor een bedrijf relatief goedkoop en winstgevend om een netwerkmarketingsysteem op te zetten, maar voor de verkopers in de onderste regionen van het netwerk niet zo winstgevend als een gewone baan.
pi_14794318
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 11:10 schreef Geluk het volgende:
Ik denk alleen dat je er alleen veel aan overhoudt als je hoog in de organisatie zit en weer veel mensen geworven hebt en dergelijke.
Waar je dan weer royalties over krijgt.

Heb jij veel mensen geworven, syroypp?

Bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) waar ik van de week was, werd het me sterk afgeraden daaraan mee te doen trouwens.

Jammer dat het CWI deze industrie afraadt. Wat ze zouden moeten doen is netwerkmarketing juist aanraden voor mensen die echt ambitie hebben. Daarnaast wordt het tijd dat het ook hier in Nederland op scholen onderwezen wordt (en met onderwezen bedoel ik niet even aanstippen tijdens de marketingles). Door mensen die jarenlang ervaring hebben welteverstaan.

Net als het beeld dat je verkoper moet zijn en verkopers moet werven binnen NWM is het idee van "veel overhouden als je bovenaan staat" absoluut een misverstand. Dit werkt overigens wel zo als je naar elk ander bedrijf kijkt. Degene die bovenaan staat (directeur) verdient meer dan het middenkader en het middenkader verdient meer dan de mensen op de werkvloer. Als jij als medewerker een nieuwe medewerker inwerkt, verdient de directeur meer, aangezien er meer omzet wordt gedraaid. Jij verdient echter niets meer. Het inwerken "hoort bij je functie".

In NWM word je dus wel beloond voor de mensen die je inwerkt. Het is de bedoeling dat je hen leert geld te verdienen binnen de industrie en dit wordt beloond door de organisatie waarvoor je werkt als zelfstandige. Als jij 2 mensen hebt geholpen aan een beter inkomen en één van die personen heeft er 50 geholpen, dan verdient die persoon dus ook 25 keer meer dan jij. Naar mijn idee de meest ethische en eerlijke industrie die er bestaat.

De vraag is echter: wil je leren om dit te kunnen doen? Veel mensen verkopen, maar dat wil niet zeggen dat dat MOET. Het is de bedoeling dat je leert om de principes van netwerkmarketing toe te passen en slechts 5% doet dat!
Je leert mensen hoe ze een lifestyle business opzetten en dat ze de producten alleen voor eigen gebruik aanschaffen en dus zelf consumeren.

Wat veel mensen niet beseffen is dat het tijd kost om een stabiel groeiende organisatie op te zetten. Het zal "maar liefst" 2 tot 5 jaar duren. Maar wanneer je je realiseert dat je dan een inkomen hebt opgebouwd van ¤ 15.000 of meer, dan stelt 2 tot 5 jaar niets voor ten opzichte van 40 jaar werken en iedere maand maar nét rond kunnen komen (of niet) om daarna met 70% van je laatst verdiende loon "van je pensioen te gaan genieten".
Degenen die dit niet beseffen haken in hun eerste jaar al af en verspreiden de geruchten dat je nooit geld kunt verdienen binnen NWM en soms zelfs dat het geen eerlijke industrie is. Conclusies die gebaseerd zijn op onervarenheid en soms uit zelfbescherming.

Je vraagt in je openingspost of het zinvol is om te kijken wat het je te bieden heeft en dat is absoluut het geval. Ik kan je maar één advies geven: bekijk een aantal NWM bedrijven (dus niet één) op een serieuze manier. Let op zaken als de sfeer binnen het bedrijf, praat ook met een aantal mensen over de begeleiding die ze krijgen (het meest belangrijke aspect als je start) en kijk of het bedrijf een UNIEK VERBRUIKSproduct in de markt zet. Alleen met een verbruiksproduct kun je herhalingsaankopen en dus passieve inkomsten genereren.

Zelfs het reguliere bedrijfsleven kan deze principes toepassen en dat wordt ook steeds meer gedaan door gerenommeerde bedrijven. Hier kunnen meer inkomsten mee gerealiseerd worden en lagere voorraadkosten, zodat de medewerkers meer kunnen verdienen.

Succes! Laat me weten hoe het is gegaan!!!

You have only one life, so live it to the max, to the fullest
pi_14829669
foutje, 2 x the same post

[Dit bericht is gewijzigd door Ev3rQueST op 21-11-2003 22:17]

pi_14829676
er is al een topic over ACN, een grote discussie of het nu wel of niet een goed bedrijf is en of het nu wel of niet mogelijk is om daar geld mee te verdienen.
er zijn daar dus heel wat verschillende meningen over hebben we kunnen lezen en denk dat iedereen wel zijn eigen mening nu erover kan uit brengen.

zijn er mensen die er nu ook intresse hebben gekregen en die het mischien willen gaan proberen, of er iig verder op in willen gaan en het uitzoeken of het nou wel iets voor je is.

dat zou ik dus graag willen weten, ik zelf zit daar nog zwaar over na te denken want opzich lijkt het me dus wel iets. en zou dus wel in contact willen komen met mensen die het opzich wel een intresant idee vinden en dus verder willen kijken of het mogelijkheden bied.

ikzelf heb in het andere discussie topic een heel verhaal geschreven hoe het volgens mij wel kan werken, en dat is dus om er veeeel moeite voor te doen...lees daar maar ff door.

mensen die weer meningen hebben dat het een slecht bedrijf is, dat het oplichterij, illegaal is of dat het niet werkt, ga daar mee door in het andere topic. dit is dus voor mensen die het wel intresant vinden en willen kijken wat de mogelijkheden zijn.

zie dit topic, pagina 10 hoe het volgens mij wel kan werken, en heel goed zelfs:

Wie kent het bedrijf ACN?

pm me if you like to

pi_15000421
Ja... Ik ben op dit moment met zo'n bedrijf van start gegaan.
Tot nu toe ben ik heel tevreden over alles wat er me overkomt. En, geloof me, ik was vroeger HEEEEEL sceptisch wat dit alles betreft.

Ik heb trouwens, voor ik hier begon, ook nog voor een ander bedrijf gewerkt (dat ook in één van de topics wordt besproken). En, ik ben daar, nadat ik wel mijn instap geld terugverdiend had, mee gestopt.
Nu weet ik dat, als ik had doorgebeten, EN VOORAL als ik goede support had genoten, dat ik veel meer had kunnen bereiken. Alhoewel dat met dat systeem niet zo makkelijk zo veel geld was te verdienen.

ff vraagje appart : hoe kan je iemand een persoonlijke mail sturen ?

pi_15033109
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 14:12 schreef SuprAaaaa het volgende:
knippie...

ff vraagje appart : hoe kan je iemand een persoonlijke mail sturen ?

In het profiel van de user kijken of er een e-mailadres staat...
You have only one life, so live it to the max, to the fullest
pi_15105892
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 19:33 schreef siroypp het volgende:
Kijk anders eens op www.werkthuis.tk voor meer informatie....
Dat concept rammelt echt aan alle kanten! Geldbriefjes via post versturen

Ook nergens contactgegevens o.i.d., veel spelfouten en een .tk-domein.

pi_15858111
quote:
Op woensdag 3 december 2003 00:42 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat concept rammelt echt aan alle kanten! Geldbriefjes via post versturen

Ook nergens contactgegevens o.i.d., veel spelfouten en een .tk-domein.

Hmm.. Vreemd... De link werkt niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')