abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:18:07 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131529
Wat willen we met Openings Posts doen in de vervolg topics (Dus de Cube, PS2 en Xbox topics bijvoorbeeld) ?

Het is hier sinds jaar en dag (bijna een jaar dus ) gebruikelijk dat we een mooie openings post maken voor een nieuw topic. Ook als het topic toe is aan een deel 2 of verder.

Nu vind ik persoonlijk dit misschien wat overdreven om voor elk nieuw deel een onwijs uitgebreide OP te maken. Is het niet een idee om het zo ongeveer te doen (Quote komt uit Cube topic, maar geld voor elk topic)

quote:
Misschien is het een idee om alle belangrijke info over de Cube (online winkels, assecoires, etc) in één topic te posten. Die te sluiten en de link daar naartoe dan te gebruiken in een OP.

Dan Hoeft er verder alleen nog wat in over de huidige en komende toppers en een link naar de vorige delen bijvoorbeeld?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14131589
Oke, maar dan moet de MOD wel af en toe het gesloten topic updaten.. Maar heb jij daar zin in
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:22:33 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131624
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:21 schreef Hakkert het volgende:
Oke, maar dan moet de MOD wel af en toe het gesloten topic updaten.. Maar heb jij daar zin in
Dat is geen probleem. De FAQ word ook geupdate als dat nodig is
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_14131637
Persoonlijk interesseren mij die OP's helemaal niks, maar ja, ik heb ook een teringhekel aan die pleurislading screenshots die sommige mensen door mijn adsl lijntje te durven pleuren. Ik wil gewoon een gezellig slowchat topic over m'n favoriete console en games...

Plaatjes en overzichten kan ik zelf ook wel vinden. Daar hebben we google voor. Een plaatje af en toe is best ok, maar de plaatjes zijn een middel, geen doel.

Hetzelfde geld voor de OP. Een belachelijk lange OP wekt de eerste 25 posts (afhankelijk van instellingen) alleen maar irritatie qua scrollen op.

pi_14131671
Offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 25-10-2003 19:25]

pi_14131676
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is geen probleem. De FAQ word ook geupdate als dat nodig is

Gewoon doen, maar ik vind wel dat er dan altijd wel een PAAR plaatjes en wat nieuwe shit in de OP moet.. anders wordt het zo saai
Mijn games
pi_14131726
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef gamecube_master het volgende:
Er is een reclamefilmpje op internet verschenen over Mario Kart: Double Dash. Klein, maar fijn!
...
bron: www.cubezone.nl
Kijk, NIEUWS heb ik geen enkel probleem mee in de topics. Is best grappig om elkaar op de hoogte te houden. Maar zodra iemand 150 high res plaatjes erin plempt, dan houd het voor mij op...
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:26:58 #8
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131742
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Gewoon doen, maar ik vind wel dat er dan altijd wel een PAAR plaatjes en wat nieuwe shit in de OP moet.. anders wordt het zo saai

Dat vind ik dus ook. Maar linkjes naar het vorige deel. Goede online winkels. Links naar reviews.

Al die shit (oud nieuws zeg maar) hoeft voor mij ook niet elke keer in de OP gemikt te worden.

Het word zo'n coopy paste verhaal en is niet interessant.

pi_14131747
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Ik vind dat dat geen verplichting moet zijn. Weet je nog, fok, laagdrempelig, enzovoort?
pi_14131762
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook. Maar linkjes naar het vorige deel. Goede online winkels. Links naar reviews.

Al die shit (oud nieuws zeg maar) hoeft voor mij ook niet elke keer in de OP gemikt te worden.

Wat ik doe met het reparatie topic is dat ik de leuke en interessante dingen hyperlink in een overzichtje. Misschien is dat een idee?
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:29:07 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_14131788
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:22 schreef Khadgar het volgende:
Persoonlijk interesseren mij die OP's helemaal niks, maar ja, ik heb ook een teringhekel aan die pleurislading screenshots die sommige mensen door mijn adsl lijntje te durven pleuren. Ik wil gewoon een gezellig slowchat topic over m'n favoriete console en games...
Ik ook eigenlijk, maar dan wel met wat nieuws en plaatjes en filmpjes.
quote:
Hetzelfde geld voor de OP. Een belachelijk lange OP wekt de eerste 25 100 posts alleen maar irritatie qua scrollen op.
Nouja ik vind mooie OPs altijd wel leuk. Maar plaats alleen de foto's die je echt mooi vindt, nieuw zijn en iets toevoegen. Ik zit inderdaad ook niet op twintig plaatjes per post te wachten waardoor m'n mozilla vastloopt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:29:45 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131803
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:27 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Wat ik doe met het reparatie topic is dat ik de leuke en interessante dingen hyperlink in een overzichtje. Misschien is dat een idee?

Je weet dat ik dat ook een goed idee vind. Daar komen geen plaatjes aan te pas. Maar dat hoort er bij de huidige consoles wel een beetje bij natuurlijk

Probleem bij "jouw" topic blijft dat de lijst met linkjes alleen maar groter wordt natuurlijk. En dat word op een gegeven moment ook wat on overzichtelijker...

pi_14131827
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ook eigenlijk, maar dan wel met wat nieuws en plaatjes en filmpjes.
[..]

Nouja ik vind mooie OPs altijd wel leuk. Maar plaats alleen de foto's die je echt mooi vindt, nieuw zijn en iets toevoegen. Ik zit inderdaad ook niet op twintig plaatjes per post te wachten waardoor m'n mozilla vastloopt.

En mensen, leer eens thumbnailen of gewoon linken.

Eén groot plaatje, en de rest als hyperlink, aparte pagina of topic.

Of alles thumbnailen en dan netjes 150x100 pixels ofzo, en dan de plaatjes netjes naast elkaar...

pi_14131860
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou dan zijn we er wat mij betreft uit .. Een paar plaatjes moet kunnen en anders ff een linkje naar de pagina met pix.. en zet bijvoorbeeld een max aan pix per post ofzo
Mijn games
pi_14131861
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je weet dat ik dat ook een goed idee vind. Daar komen geen plaatjes aan te pas. Maar dat hoort er bij de huidige consoles wel een beetje bij natuurlijk

Probleem bij "jouw" topic blijft dat de lijst met linkjes alleen maar groter wordt natuurlijk. En dat word op een gegeven moment ook wat on overzichtelijker...

Binnenkort ga ik gewoon een echt FAQ topic ervan maken, zodat inderdaad die klotelijst weg kan. Tis een hondenklus om dat steeds up te daten... Ik moet de laatste nog steeds doen
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 19:34:28 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14131899
quote:
Nou dan zijn we er wat mij betreft uit
Ik wil nog ff wat meer meningen horen
pi_14131910
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wil nog ff wat meer meningen horen

Ik zei ook wat MIJ betreft
Mijn games
pi_14132029
maar ik vind het zo leuk om een uitgebreide te maken
[14.gif]
pi_14132117
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:40 schreef Chen het volgende:
maar ik vind het zo leuk om een uitgebreide te maken
Lang niet iedereen
Mijn games
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:21:21 #20
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_14132889
Aan de ene kant, zo'n openingspost is mooi/leuk

Je ziet meteen waar over gepraat wordt en als het een beetje een actuele OP is zie je waar iedereen het op dat moment over heeft. Dat is wel handig als je een console gaat kopen.

Ik kocht pas geleden mijn console en ben toen elk topic afgelopen beginnend bij 1.

Ik zou er zelf dus voor kiezen om het zo te houden.

En zo'n openingspost staat er toch maar 1 dag, want de volgende dag (zie het laatste xbox topic) kijkt iedereen toch meteen naar pagina 2.

zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:29:42 #21
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14133003
je kan toch ook alleen een samenvatting geven over de console? De specs, een aantal games en een plaatje van de console zelf.

Dan kan je daaronder een hyperlink zetten: Klik hier voor meer info & screens

een gulden tussenweg zeg maar

The line is a dot to you!
pi_14133195
Wat ik zou adviseren:

Iemand die enthousiast is de OP laten claimen en op tijd inleveren bij de mod, of zelf het nieuwe topic openen. Indien dit niet gebeurd is er kennelijk op het moment geen interesse voor een goede OP, en kan er dus een standaard OP in.

pi_14133577
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:24 schreef gamecube_master het volgende:
Offtopic
dat was niet offtopic, dat was bruikbare info voor de opening
pi_14134066
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:02 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

dat was niet offtopic, dat was bruikbare info voor de opening

wat zei je dan
Mijn games
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 21:56:14 #25
65516 gieling
Live from NYC
pi_14134674
Soms is een leuke OP wel leuk, zeker als het een jubileum topic is b.v.
Het hoeft niet altijd zeer uitbundig, maar als de topicstarter het wil, mag die het zeker maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')