abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14127731
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe auto en nu kwam ik een leuk wagentje tegen: een Opel Corsa 1.4 Sport Editie. Nu hoor ik van verschillende mensen dat Opel nou niet echt hun favoriete merk is. Waarom? Heeft Opel nu echt zo''n slecht imago? ZIjn er ook tevreden Opel Corsa rijders? Het gaat hiet trouwens om een Corsa uit 1998.

Graag jullie reactie en/of mening. En natuurlijk wat reacties van Opel Corsa rijders .... alvast bedankt!

pi_14127905
Een corsa is een grappig klein autootje en als je hem leuk vindt
dan koop je hem toch ?

OT: Ik heb anders wel een Daihatsu Charade RTI 1.3,16V uit 1998-1
voor je, welke ik te koop heb staan
Moet weg vanwege auto v.d.zaak.

[Dit bericht is gewijzigd door loquitos op 25-10-2003 16:26]

Resistance is futile, you shall be assimilated
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:25:44 #3
35549 Jagertje
Veni, Vidi, Vici
pi_14127922
ik heb zelf een Opel Corsa B 1.4i Sport uit 1994 en ik heb nix te klagen ,
een minder puntje vind ik alleen dat de kofferbak niet zo ruim is, mja die van mij ligt dan ook half vol met een basssbox

maar verders rijd mijn opeltje onwijs lekker en best wel zuinig!

Een vriend van me heeft vorig jaar een nieuwe Opel Corsa C gekocht en was daar ook zeer over te spreken.

pi_14127931
opel corsa diesel 1997 : perfecte auto.

Met 1.4 sport editie zou ik toch even nakijken door wie ie gereden is en hoeveel kilometers hij gereden heeft
Verder is het een duitse motor, dus degelijk. Opel is gewoon een oerdegelijk merk. niks mis mee als ie technisch in orde is.

Nederlanders zijn gewoon jaloers omdat die duitsers zo'n technisch goeie auto's bouwen

Mijn zusje rijdt trouwens een 1.6 GSI, echt zeer coole auto, en ook al weinig problemen mee. Die 1.4 schijnt niet echt veel langzamer te zijn dan de GSI

[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 25-10-2003 16:33]

pi_14128405
hey, anders check je even wat autotests (consumentenbond, autoweek of andere betrouwbaarheidstesten). Opel suckt!! komt er in elke test, of het nou om betrouwbaarheid gaat of tevredenheid (autoweek), echt in elke test zwaar, zwaar beroerd eruit.

of je moet het graag willen dat je regelmatig langs de weg staat...maar volgens mij koop je een auto om te rijden, niet om vaak naar garages te gaan.

nee, neem dan een goede Japanner. altijd betrouwbaar.

pi_14128559
hmmm, japanners winnen vrijwel elk jaar de betrouwbaarheidstest en qua onderhoudskosten doen ze het ook goed. Maar dat zijn wel nieuwe japanners!

persoonlijk ken ik echter een man of tien die opel corsa rijden......niks dan lof voor die degelijkheid.
Maar ja persoonlijk vind ik het ook wel van belang dat mijn dashboard vast zit en blijft zitten (daar zijn japanners dan weer slecht in, alles wat los kan, gaat ook ooit los )

pi_14128772
Hmm, ik rij wel eens in een Opel Corsa, maar ik heb er echt een gruwelijke hekel aan... Het voelt absoluut niet degelijk aan en voel me er ook niet veilig in, dat gevoel heb ik meer met mijn eigen auto (Honda)
Don't let my username fool you...
pi_14128808
me moeder heeft ook een corsa 1.2...vind het een super wagen....rijdt namelijk lekker en zuinig..1:18.

Opel heeft een beetje een saai en degelijk imago...maar ja...je koopt toch niet een auto voor een ander. ik kan hem je aanraden.

it's better to burn out than to fade away...
pi_14128904
De zuto heeft ongeveer 75000 km op de teller staan en is dus van 08-1998. Ik denk dat het op zich een vrij aardige auto is.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 17:18:52 #10
5097 Mass
Back in town
pi_14128918
Ik heb een Corsa uit 1998 (diesel). Het rijdt prima, nooit echt grote problemen mee ondanks dat er inmiddels 200.000 op de teller staat.

Verwacht er verder niet al te grote prestaties van. Maar het is wel degelijk en betrouwbaar.

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_14129383
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:57 schreef bluebit het volgende:
hmmm, japanners winnen vrijwel elk jaar de betrouwbaarheidstest en qua onderhoudskosten doen ze het ook goed. Maar dat zijn wel nieuwe japanners!
geld natuurlijk ook voor 'oude' jappanners, kijk maar naar de tests van de duitse anwb (hoe heet dat ookalweer?).
quote:
persoonlijk ken ik echter een man of tien die opel corsa rijden......niks dan lof voor die degelijkheid.
Maar ja persoonlijk vind ik het ook wel van belang dat mijn dashboard vast zit en blijft zitten (daar zijn japanners dan weer slecht in, alles wat los kan, gaat ook ooit los )
wat ik nooit snap van Opelrijders is dat als je ze vraagt: hoe bevalt ie? dan antwoorden ze altijd: ja, goed! vervolgens vraag je ze: oja? geen mankementen gehad? antwoord: ja, ik heb laatst de lambdasonde moeten vervangen, koppelingsplaten, de bak etc. etc. maar verder bevalt ie erg goed.

wat die dashboards betreft: ja, ze ogen vaak wel oudbollig, dat is het enige nadeel. maar ze blijven wel degelijk heel! ik rijd zelf al jaren niet anders, en mij is datgene wat jij beschrijft over dashboards nooit gebeurd. hangt er wel vanaf hoe je ermee omgaat natuurlijk...

pi_14129408
Nee toch geen Opel he?!?!?!?!?!?!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 17:55:35 #13
17841 huupke
RAAAAAAAAAAAAAAAAR
pi_14129676
heb getwijfeld tussen een opel corsa en een peugeot 306 nou ben blij dat ik de 306 heb genomen. dat ligt tenminste op de weg!!
Ik Roeleer Heftig
pi_14163303
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:17 schreef snoepie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe auto en nu kwam ik een leuk wagentje tegen: een Opel Corsa 1.4 Sport Editie. Nu hoor ik van verschillende mensen dat Opel nou niet echt hun favoriete merk is. Waarom? Heeft Opel nu echt zo''n slecht imago? ZIjn er ook tevreden Opel Corsa rijders? Het gaat hiet trouwens om een Corsa uit 1998.

Graag jullie reactie en/of mening. En natuurlijk wat reacties van Opel Corsa rijders .... alvast bedankt!

Heb zelf ook Corsa 1.4 Sport. uitzelfde jaar.
Voordeel: rijdt lekker, leren stuurtje, stuurbekrachtiging, pittig!
Nadeel: verbruikt relatief meer olie (schijnt opel-eigenschap te zijn, anderen ook die ervaring??).

-verbruik 1op12 stad / 1op15 snelweg (oordeel zelf)

Vraag voor jou is natuurlijk ook:
-km-stand? de mijne staat nu op 44000 dus da's vrij weinig
-vorige eigenaar zuinig geweest of afgeragd door onbesuisde jongere? (maak een proefrit, maar dan nog blijft het een beetje een gok).

Enneh... er rijden er van deze versie al genoeg rond (je ziet ze dagelijks), dus zo slecht zal ie niet zijn...

pi_14164576
Een Opel...

Je gaat dus willens en wetens voor lul rijden?

maandag 27 oktober 2003 @ 07:06:26 #16
20141 pleymo
People = shit
pi_14164577
hmz opel...

Opel is een baggermerk om het zo maar even uit te drukken. En kennis van mij werkt bij opel. Hij beweerde dat die dingen al roesten als ze uit de fabriek komen... (leuk als je een trekhaak gaat monteren, hoef je tenminste geen gaten te boren )

Maar goed, op mn stage was een x een corsa, daar was gewoon de ruitenwisser motor achter gewoon eruit gevallen... nou kwaliteit wil ik dat niet noemen...

Ohw jah, opel rijders, zijn de slechtste rijders die er bestaan, kijk maar eens op de weg, als er een ongeluk is, is er altijd wel een opel aanwezig.

Kijk liever naar een VW polo, of iets anders in dat concern, of jappies zijn over het algemeen ook goed!

pi_14164675
Tsja, over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen, maar Opel rijders zijn idd. een bepaald soort volk. Van alle keren dat ik lompe boerse acties zag in het verkeer was het toch minstens de helft van de keren een Opel. T'is als je het mij vraagt maggie op wielen.
pi_14164688
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 01:04 schreef LennyKravitz het volgende:

Enneh... er rijden er van deze versie al genoeg rond (je ziet ze dagelijks), dus zo slecht zal ie niet zijn...

en weer is het bewijs geleverd: de Nederlander is een kuddedier! althans, de Opelrijdende Nederlander...juist om die reden schaffen veel mensen zo'n kutbak aan, en juist die mensen staan het vaakst langs de kant!

Veel plezier op de vluchtstrook!

maandag 27 oktober 2003 @ 11:29:47 #19
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_14168184
opel staat al jaren in de top 3 met autoverkopen

dan zijn het echt geen slechte auto 's hoor!!

ieder zijn smaak he

een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_14168241
Ik vind die Tigra's wel geestig.
M'n signature, wat doe je :{
pi_14168365
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:29 schreef rollator_GSI het volgende:
opel staat al jaren in de top 3 met autoverkopen

dan zijn het echt geen slechte auto 's hoor!!

ieder zijn smaak he

dat is juist het vreemde eraan! waarom willen mensen zo graag zo'n klotebak?
  maandag 27 oktober 2003 @ 11:38:15 #22
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14168388
Ach hier zeuren veel mensen altijd op Opel, edoch zal je niemand een steekhoudend argument zien geven.

Betrouwbaarheidstest die erbij gehaald worden kloppen wel, maar daar komen alle duiters slecht uit. Kijk maar naar de laatste testen van autoweek.

Opel is niks bijzonders, het is niet slecht, het is niet goed. Het is wat het is, niet meer niet minder. Mischien zelfs een beetje saai. Maar dat is niet altijd erg.

En ik vind de Crossa van mijn moeder nog wel een lekker gumbakkie hoor.

pi_14168565
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:38 schreef Menyo het volgende:
Ach hier zeuren veel mensen altijd op Opel, edoch zal je niemand een steekhoudend argument zien geven.

Betrouwbaarheidstest die erbij gehaald worden kloppen wel, maar daar komen alle duiters slecht uit. Kijk maar naar de laatste testen van autoweek.

Opel is niks bijzonders, het is niet slecht, het is niet goed. Het is wat het is, niet meer niet minder. Mischien zelfs een beetje saai. Maar dat is niet altijd erg.

En ik vind de Crossa van mijn moeder nog wel een lekker gumbakkie hoor.

het probleem bij die auto's die zoveel worden verkocht (Opel/Ford/Volkswagen etc.) is dat bij de productie de maatstaven zo liggen dat de auto's net goed genoeg zijn om te kunnen worden verkocht. als ze die lat hoger leggen , wat natuurlijk duurder is, dan zouden er ook betere auto's uit komen rollen.
  maandag 27 oktober 2003 @ 11:47:22 #24
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14168622
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

het probleem bij die auto's die zoveel worden verkocht (Opel/Ford/Volkswagen etc.) is dat bij de productie de maatstaven zo liggen dat de auto's net goed genoeg zijn om te kunnen worden verkocht. als ze die lat hoger leggen , wat natuurlijk duurder is, dan zouden er ook betere auto's uit komen rollen.

Daar zeg je het dus zelf al, hier hebben bijna alle europese fabrikanten last van. Mensen willen nou eenmaal vaak liever in een duitser dan in een jappanner rijden. Dus moeten die jappanners meer hun "trucendoos" opentrekken. Daarom zijn de jappen vaak ook completer dan dutisers.

Maar mijn punt is dat er gezeken wordt op Opel terwijl VW o.i.d. hetzelfde is.

maandag 27 oktober 2003 @ 11:52:36 #25
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_14168732
Ik rij in een opel corsa uit eind 1989, rijdt altijd prima en heb er nog nooit mee aan de kant van de weg moeten staan..
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')