Biografie:
1991 Na eerst bezig te zijn geweest in het gabber-genre begint Corsten met het produceren van trance-muziek.
1996 Onder de naam Moonman brengt Corsten de single Don't Be Afraid (Of The Power) uit. De single behaalt de 46ste plaats in de Britse hitlijst.
1998 Onder het pseudoniem Pulp Victim brengt Corsten de behoorlijk commerciele track The World uit. De plaat flopt. Samen met Robert Jan Smit begint Corsten een eigen label: Tsunami. Genoemd naar het Japanse woord voor vloedgolf. De producer maakt diverse mixen voor collega-artiesten zoals F-Action.
1999 Corsten maakt onder het pseudoniem Moonman een wat stevigere remix van The World. De remix is een succes in Engeland. Hij werkt ook onder de namen Zenithal, Sidewalk, Sidewinder, Wosh, Project Aurora, 2HD en Free Inside. Smit en Corsten richten een tweede label op: Polar State. De single Out Of The Blue verschijnt. Het nummer doet het aardig in de Mega Top 100. In Engeland ontstaat zelfs een hype rond de track. Diverse Britse platenmaatschappijen willen de plaat licenseren. System F tekent uiteindelijk bij London Records. De single belandt in de Britse top 20. Er wordt tevens gewerkt aan een deal met Tommy Boy in Amerika. Samen met Vincent de Moor maakt Corsten onder de naam Veracocha de single Carte Blanche. De samenwerking met DJ Tiësto mondt uit in een single onder de naam Gouryella waarmee ze in Engeland de 15e plek van de hitparade behalen. In de zomer draait Corsten in Ibiza, Israel en Scandinavie. Het eerste System F-album is in de maak, maar verschijnt pas begin 2001. Eerst verschijnt echter nog de tweede single Piece Of Mind. In oktober wordt Ferry Corsten door de lezers van het Britse dancemagazine Muzik uitgeroepen tot de beste producer van het jaar. Corsten is betrokken bij de samenstelling van de Britse Trance Nation compilaties.
2000 Op 23 februari krijgt Corsten de Zilveren Harp van Conamus uitgerijkt. Inmiddels heeft hij remixen van William Orbit, Moby en U2 op zijn naam staan. Tijdens de Dancestar 2000 Awards in Engeland wordt Corsten genomineerd in de catergorieën Best Producer en Best Remix. Beide voor de remix van het nummer Adagio For Strings van William Orbit.
2001 Op 26 maart verschijnt Out Of The Blue, het nieuwe album van System F. De single Soul On Soul wordt ingezongen door de Britse zanger Marc Almond (Soft Cell). De single bevat ondermeer een remix van Barthezz. Een week na het dramatisch aflopende Dance Valley (ruim 700 mensen worden met onderkoelingsverschijnselen opgevangen als 100 van de 130 pendelbussen niet op komen dagen) verschijnt de DJ-set van Ferry Corsten op cd. Voor het nummer Dance Valley Theme 2001 ontvangt hij tijdens het Amsterdam Dance Event een gouden plaat.
2002 De clip bij de single Punk is in het voorjaar regelmatig te zien bij de clipzenders. Voor het Amerikaanse label Moonshine maakt Corsten het remixalbum Global Trancemissions. Tokyo is de eerste uitgave in de cd/dvd-serie World Tour. Op de twee schijfjes staan ondermeer een DJ-mix, de videoclip bij de single Punk en een videoregistratie van een optreden in Tokyo. In de zomer verschijnt Needlejuice, de nieuwe single van System F. Ferry Corsten maakt samen met John Ewbank de single Ligaya die in oktober internationaal wordt uitgebracht onder de naam Gouryella. Het debuutalbum van Gouryella staat gepland voor de tweede helft van 2003.
2003 Ferry Corsten wordt in februari genomineerd voor een DanceStar Award USA. De DJ draait een keer in de twee maanden in club Glow te Washington DC. Zijn tweede cd in de World Tour serie heet dan ook niet verwonderlijk World Tour Washington. Op 19 april neemt Corsten in club Spundae te Los Angeles een nieuwe mix-cd op. Mixed Live: Ferry Corsten: Spundae Los Angeles bevat een DVD met een 5.1 Dolby Digital Surround Sound versie van de mix plus een minidocumentaire over Ferry Corsten. Het album wordt in juli in de Verenigde Staten uitgebracht. Vanaf 3 mei presenteert Ferry Corsten zijn eigen radioprogamma op ID&T radio. De DJ speelt op 25 oktober een zeven uur lange set in de Heinken Music Hall om het verschijnen van zijn album Right Of Way te vieren.
Tsja ik wil het gewoon weten
En komt er ooit eens een gezamelijke plaat van Ferry, Armin en Tijs?
drie vragen sorry ~!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 20-10-2003 22:24]
quote:Gouryella is allang uit elkaar.
Op maandag 20 oktober 2003 22:09 schreef Wank3r het volgende:
Komt er nog een samenwerking met Tiesto onder de naam Gouryella uit?
quote:Ik dacht dat er nog een samenwerking zou komen hoor.
Op maandag 20 oktober 2003 22:26 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Gouryella is allang uit elkaar.
ik denk dat deze vraag al vaak zat gesteld word, maar ik ben erg benieuwd naar de software die je gebruikt. (Dus niet hardware) Ik heb het over welke Sequencer, VST(i)'s, DXi's etc. Tevens ben ik benieuwd naar wat voor een fx je leuk vind om te gebruiken en op wat voor een wijze. e.g. Delay, Flanger, Spectral etc..
thx..
Qwannie
Ik denk dat ie originele vragen wel wat zou appricieren .
Like:
"Wat vind je van tranceproducties die alleen maar software-matig zijn gemaakt?"/Vind je die een mindere "feel" hebben dan producties die uit versch. samplers/en synths komen rollen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |