abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14006806
Naar aanleiding van dit >> http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33628 schreef ik het onderstaande stukje, gericht aan een Marokkaanse Nederlander foxxyl:

foxxyl: Jij bent niet de eerste allochtoon die hier zijn reactie heeft geplaatst hoor. Dat (denk ik) ben ik! En ik (Nederlander van Turkse komaf) vind dat die criminele marokkanen opgepakt met hun ouders (omdat ze hun kinderen niet opgevoed hebben) en broertjes zusjes uit het land geschopt moeten worden! En zeer snel ook! Ik ben spuugzat en bang van het idee dat mijn kinderen morgen in jullie shit moeten leven! Jullie (criminele gedeelte dus, maar ook degenen die niets zeggen) hebben gewoon fucking geen manieren en zijn zeer arrogant! Jullie zijn raar en sleuren de hele samenleving constant in een stress-situatie! Het is genoeg geweest dat jullie vaders moeders constant aan het kleppen zijn terwijl hun kinderen autoradio's aan het stelen zijn! Dit is toch niet aanhangen van de Islam??!!! Ik ben een gelovige moslim maar zo leef ik dus NIET! Wat is dit voor leven en wat is dit shitgedoe??!! Vertel me eens. Waarom zijn jullie Marokkanen zo!!!!!!!!?????? Enough! -Een Turkse Nederlander die "genoeg!!!" schreeuwt!

Jullie (criminele Marokkanen bedoel ik hiermee) verzieken het ook voor de Turkse Nederlanders zoals ik!!!

GO VERDONK GO! JE HEBT MIJN STEUN!!! GEEF NIET TOE!!! -HUSNU YALCIN (EEN TURKSE NEDERLANDER)
pi_14006857
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 14:58 schreef husnuyalcin het volgende:
Naar aanleiding van dit >> http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33628 schreef ik het onderstaande stukje, gericht aan een Marokkaanse Nederlander foxxyl:

foxxyl: Jij bent niet de eerste allochtoon die hier zijn reactie heeft geplaatst hoor. Dat (denk ik) ben ik! En ik (Nederlander van Turkse komaf) vind dat die criminele marokkanen opgepakt met hun ouders (omdat ze hun kinderen niet opgevoed hebben) en broertjes zusjes uit het land geschopt moeten worden! En zeer snel ook! Ik ben spuugzat en bang van het idee dat mijn kinderen morgen in jullie shit moeten leven! Jullie (criminele gedeelte dus, maar ook degenen die niets zeggen) hebben gewoon fucking geen manieren en zijn zeer arrogant! Jullie zijn raar en sleuren de hele samenleving constant in een stress-situatie! Het is genoeg geweest dat jullie vaders moeders constant aan het kleppen zijn terwijl hun kinderen autoradio's aan het stelen zijn! Dit is toch niet aanhangen van de Islam??!!! Ik ben een gelovige moslim maar zo leef ik dus NIET! Wat is dit voor leven en wat is dit shitgedoe??!! Vertel me eens. Waarom zijn jullie Marokkanen zo!!!!!!!!?????? Enough! -Een Turkse Nederlander die "genoeg!!!" schreeuwt!

Jullie (criminele Marokkanen bedoel ik hiermee) verzieken het ook voor de Turkse Nederlanders!!!

Hoe zou jij het vinden om aangesproken te worden op het gedrag van Turkse criminelen?

Als ik zou zeggen: waarom smokkelen jullie nou drugs? Ik neem aan dat je dan zegt: jullie?? hou mij er even buiten aub.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_14006894
DISCRIMINATIE , op mijn werk haten alle turken ook marokanen en der werkt ook een koerd dus elke dag vollop fight daaro
ehm... bla?
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:02:07 #4
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_14006896
Wat vind jij van de allochtonen die hier dan als Economisch Vluchteling heen zijn gekomen?
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:03:09 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_14006917
Dit is wel een potentieel kruidvat. De discussie vind ik wel interessant vanuit het standpunt van de TS. Ik kijk het even aan, maar zal het wel scherp in de gaten houden verder.

GEEN ik herhaal GEEN typische allochtonen-topic-reacties dus, anders gaat ie dicht.

ok?

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_14006936
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:00 schreef Ripley het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden om aangesproken te worden op het gedrag van Turkse criminelen?

Als ik zou zeggen: waarom smokkelen jullie nou drugs? Ik neem aan dat je dan zegt: jullie?? hou mij er even buiten aub.

Heb je mijn post goed gelezen? Denk van niet. Want daar schreef ik: Jullie (criminele Marokkanen bedoel ik hiermee) verzieken (....)

En ik shit en kots op de Turken die in de drugshandel zitten!

Appeltjes en peren, vind je niet? Een zeer klein deel van de Turken zit in de drugshandel. Niet denken dat ik het goedpraat hoor! Want nogmaals: ik shit en kots op de Turken die in de drugshandel zitten!

GO VERDONK GO! JE HEBT MIJN STEUN!!! GEEF NIET TOE!!! -HUSNU YALCIN (EEN TURKSE NEDERLANDER)
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:04:18 #7
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_14006941
beetje kort door de bocht, in de jaren tachtig waren het juist de turkse jongeren die voor de problemen zorgde. In de jaren zeventig juist onze nederlandse jongeren. Onveiligheid is denk ik meer een gevoel dan een feit. Dit gevoel word ook erg vaak door de pers aangewakkert. Tja je moet wat schrijven in een krant.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_14006951
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:00 schreef Ripley het volgende:

[..]

Op zich mag hij zijn zegje doen lijkt me..en met dat zegje is niets mis. Zouden meer Turkse/Marokkaanse mensen dit soort uitspraken moeten doen.
pi_14006971
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:02 schreef Tessje het volgende:
Wat vind jij van de allochtonen die hier dan als Economisch Vluchteling heen zijn gekomen?
Grenzen moesten dichtgaan na 1980! Want tot 1980 had mijn land mensen nodig uit andere landen... Dus mensen die na 1980 gekomen zijn mogen wat mij betreft oprotten.
pi_14006978
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:04 schreef trigt013 het volgende:
beetje kort door de bocht, in de jaren tachtig waren het juist de turkse jongeren die voor de problemen zorgde. In de jaren zeventig juist onze nederlandse jongeren. Onveiligheid is denk ik meer een gevoel dan een feit. Dit gevoel word ook erg vaak door de pers aangewakkert. Tja je moet wat schrijven in een krant.
En zo lullen we weer recht wat krom is....
Een fokverbod voor de pittbull heeft ook geholpen, dus ....
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  Moderator maandag 20 oktober 2003 @ 15:06:00 #11
8781 crew  Frutsel
pi_14006981
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:02 schreef Tessje het volgende:
Prima en terecht dat ze hier zijn, mits ze zich aan onze normen, waarden en wetten/plichten houden? Wat heeft dit met zijn standpunt/opmerking te maken? Niets dus.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:06:07 #12
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_14006986
Ik ken wel een gekke turk.... maar zo gek??
Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_14007000
Ik heb dit vaker gelezen...ander topic?
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_14007003
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:06 schreef gekketurk het volgende:
Ik ken wel een gekke turk.... maar zo gek??
Hoezo?
pi_14007008
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:06 schreef Dr.Stupid het volgende:
Ik heb dit vaker gelezen...ander topic?
Wat heb je vaker gelezen?
pi_14007023
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Op zich mag hij zijn zegje doen lijkt me..en met dat zegje is niets mis. Zouden meer Turkse/Marokkaanse mensen dit soort uitspraken moeten doen.

Ik erger me aan de uitspraak: waarom zijn jullie marokkanen nu zo?

Daarmee impliceer je dat alle marokkanen zo zijn. Hij nuanceert het later door er "criminele" voor te zetten, maar de oorspronkelijke uitspraak vind ik een typisch voorbeeld van een hele groep over 1 kam scheren aan de hand van het gedrag van een redelijk kleine groep. Daar gaat het me om.

Als je als turk of marokkaan gewoon wilt aangeven dat je dit soort gedrag niet begrijpt en aan wilt geven dat je dat soort figuren wilt aanspreken op hun gedrag: prima. Maar formuleer het dan niet zo cru.

Dit: bovendien vind ik het nogal typisch om 1 marokkaanse user hier te vragen: waarom zijn jullie marokkanen zo? De kans is groot dta hij helemaal niet tot de probleemgroep hoort, maar je vraagt hem wel om het te verantwoorden. Zeg dan: heb je enig idee als marokkaan zijnde waarom juist marokkanen en niet bijvoorbeeld turken momenteel de grootste probleemgroep vormen. Dan kom je nog eens ergens, misschien.

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 20-10-2003 15:09]

Moderator maandag 20 oktober 2003 @ 15:08:56 #17
8781 crew  Frutsel
pi_14007046
Enige nadeel van dit topic vind ik dat Husnunogwat pas geregistreerd is op 14 oktober. Hopelijk is ut geen Nederlander (van Nederlandse afkomst) die zich zo wil voordoen. In elk geval vind ik dit soort standpunten van mensen uit dezelfde cultuur altijd goed. Want die hoor je inderdaad bijna nooit. Als een Nederlander een ander wat aan doet, is er een stille tocht of hoor je ook genoeg geklaag over de "laffe daad" De marrokaanse gemeenschap blijft vaak angstvallig stil, behalve wat vage reacties.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:09:28 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_14007054
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Daarmee impliceer je dat alle marokkanen zo zijn. Hij nuanceert het later door er "criminele" voor te zetten, maar de oorspronkelijke uitspraak vind ik een typisch voorbeeld van een hele groep over 1 kam scheren aan de hand van het gedrag van een redelijk kleine groep. Daar gaat het me om.

Als je als turk of marokkaan gewoon wilt aangeven dat je dit soort gedrag niet begrijpt en aan wilt geven dat je dat soort figuren wilt aanspreken op hun gedrag: prima. Maar formuleer het dan niet zo cru.

Uiteraard gaat het "verbod" op generalisatie ook op voor allochtone Nederlanders. Maar in intentie snap ik wel wat hij bedoelt hier..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:09:37 #19
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_14007058
Here we go again... .
pi_14007059
Ze zijn zo geworden door decennia knuffelbeleid door Femke Halsema-types die onuitputbare subsidieclubjes, vertaalde folders, sociale uitkeringen tot in Marokko ed hebben toegepast en die straffen als racisme en wangedrag als culturele gewoontes betiteld hebben. En daar is dit het directe gevolg van.

En Den Uyl mag als hoofdverantwoordelijke aangewezen worden.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14007061
tussen de regels lezen ripley, please.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:10:43 #22
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_14007079
Ik denk dat hij alleen aan criminele marokkanen een offence heeft... Dat heb ik ook.... Maar een bepaalde groep moet je niet aan 1 kant scheren....
Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_14007100
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:09 schreef husnuyalcin het volgende:
tussen de regels lezen ripley, please.
Nee, het wordt gewoon tijd dat mensen zich realiseren hoe gevaarlijk dit soort generaliserend gedrag is. Ik begrijp dat je een essentieel probleem wilt aankaarten en daar is ook alle reden toe. Maar realiseer je ook dat je met de manier waarop heel veel mensen te kort doet.
pi_14007104
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:08 schreef Frutsel het volgende:
Enige nadeel van dit topic vind ik dat Husnunogwat pas geregistreerd is op 14 oktober. Hopelijk is ut geen Nederlander (van Nederlandse afkomst) die zich zo wil voordoen. In elk geval vind ik dit soort standpunten van mensen uit dezelfde cultuur altijd goed. Want die hoor je inderdaad bijna nooit. Als een Nederlander een ander wat aan doet, is er een stille tocht of hoor je ook genoeg geklaag over de "laffe daad" De marrokaanse gemeenschap blijft vaak angstvallig stil, behalve wat vage reacties.
Nee nee nee en nogmaals nee. Ik ben geen Nederlander van NL afkomst maar een Nederlander van Turkse afkomst. Als je me niet gelooft, ook best, ik ga niet zweren. Houd er niet van.

[Dit bericht is gewijzigd door husnuyalcin op 20-10-2003 15:12]

Moderator maandag 20 oktober 2003 @ 15:12:29 #25
8781 crew  Frutsel
pi_14007116
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dit: bovendien vind ik het nogal typisch om 1 marokkaanse user hier te vragen: waarom zijn jullie marokkanen zo? De kans is groot dta hij helemaal niet tot de probleemgroep hoort, maar je vraagt hem wel om het te verantwoorden. Zeg dan: heb je enig idee als marokkaan zijnde waarom juist marokkanen en niet bijvoorbeeld turken momenteel de grootste probleemgroep vormen. Dan kom je nog eens ergens, misschien.

Das de context zoals jij hem wilt lezen... en zo zou je hem inderdaad kunnen vertalen. Toch is het ook mogelijk dat hij doelt op het criminele en raddraaiende gedeelte. Blijft lastig, maar ik denk dat het probleem sneller kan worden aangepakt als mensen uit dezelfde cultuur/samenleving eens wat proberen. Een Marokkaan die een marokkaan ergens op aanspreekt zou wat oplossen en toch hoor of zie je dat nergens gauw. Wat dat betreft zit daar ook iets niet snor lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')