Mirc
efnet #eurodance4ump3
daar vind je gigantish veel Italo dance songs en zelfs mpg videoclips
zitten veel nederlanders sinds het hier in nederland (eindelijk) populair begint te worden/is, ikzelf ben een groot liefhebber sinds 1983 en heb ondertussen een zoldertje vol met vinyl, tapes, cdr, dvdr vanaf 1983:)
Web
www.iventi.net
De grootste italian dance fanclub ter wereld met feesten
(italo disco was de grondlegger voor de dance/trance zoals we die nu kennen, vroeger op radio stad den haag met flitsende 50 hitlijst
en op Hilversum 3 Soul show Ferry Maat en bij het VPRO programma Spleen)
Radio
Fresh fm te ontvangen in de randstad, meer info op de iventi site
(op zondag avond, zo zou radio stad den haag (piraat in 80er jaren) nu geklonken hebben als het nog bestond, hedendaagse italo sound dus)
Satelliet
jaja zelfs via de satelliet 24 uur per dag de heetste dance uit Italie
even de wok een stukje naar rechts zwiepen zodat ie richting HotBird staat (wat een naam zeg) en dan even zoeken op je satontvanger naar DiscoRadio of luister via het web www.discoradio.it (vreemd genoeg wordt de schotel vaak nog steeds gezien als een turkending terwijl het een luxe is ten opzichte van die ruisende spaghetti sliert
waar veel mensen nog op aangesloten zitten met maar 30 zenders ipv een kleine 1000 per sat)
Online platenzaak
www.americandisco.net
(de beste en supersnel!!! ook oldies mogelijk en online beluisteren)
wel jammer dat Italo nu pas een beetje doorbreekt/bekend wordt in Nederland, in 1993/1994 zat ik met een walkman te luisteren naar opgenomen dance vinyls terwijl op de radio veelal suffe muziek te horen was en ik de radioband tevergeefs aan het afscannen was naar Italiaanse Dance (een soort mission impossible) terwijl de nieuwe (ItaloHouse) stroming al eind 80er aan de gang was maar nog erg Dark klonk (ook wel Dark Period of Italo genoemd) vergeleken met de oudere Italo Disco, een aantal onbekendere Italo's uit 1984 waren eigenlijk al trance platen (Denk aan o.a. Scotch - Pinguin Invasion of Ranko - Happy World op Merak Records) in 1993/1994 waren het o.a. Maxx, 2-unlimited, dj Bobo, 2 Brothers on the 4th floor die als eerste de nieuwe Italosound een beetje oppikten (in een commerciele versie dan wel te verstaan ook wel bekend onder eurodance) maar Italian dance was meer dark en klonk over het algemeen ruwer (mato grosso, mephisto, alex remark, een zeer goed label is Italian Style (timerecords sublabel) http://www.iventi.net/labelmania.php?id=413 en DFC) al waren er ook comercieel klinkende producties natuurlijk (saifam) maar vanwege het feit dat andere internationale groepen die de ItaloSound oppikten wel success hadden met hun muziek probeerden de italianen het ook op een meer commerciele toer (jammer genoeg) maar het succes bleef uit.. toen eindelijk een italiaan op het goede idee kwam om een engelse naam (robert miles echte naam Roberto Concina) te gebruiken voor het nummer Children in 1995 begon het in een stroomversnelling te raken (oa Bxr,Red Alert), soortgelijke muziek uit die tijd (dj dado en roland brant beiden ook italiaans maar minder bekend en nog enkele andere artiesten), ik kwam in Den haag in een kleine import winkel waar de vinyls echt met stapels de deur uitvlogen, kofferbakken vol in de weekenden, ook werd er veel verkocht aan de USA maar dit was meer de High Energy die het goed deed in Japan denk aan Avex
maar waar ik over begon, er zijn veel goeie platen langsgekomen in de jaren en het is echt niet te geloven dat deze nooit zijn uitgebracht internationaal, die platen waren hun tijd zeer ver vooruit en blijven voor mij en vele anderen die deze trend toen al volgden superplaten maar die voorsprong is volgens mij zo goed als voorbij nu duitsland en zelfs nederland in de buurt komt en het verschil soms niet meer hoorbaar is tussen een Italiaans, duits of nederlands product omdat het volgen van de trend dmv de verkopen geleidt heeft tot het versmelten in een meer commercieel geheel dan ik gehoopt had. Toch denk ik dat ze dit in Italie ook door hebben en zijn daarom veel producties de laatste tijd Italiaans gezongen en/of is het ruwe synthesizer geluid min of meer terug.
indien er een aantal mensen satelliet en een bijbehorende pc kaart hebben dan moet je het even melden, dan druk ik even een paar gieg aan Italo door die satelliet heen, voor meer info kun je mailen naar satfetch@hotmail.com met als titel italo mp3/mpg via satelliet
maar ik stop even voor vandaag lol
[Dit bericht is gewijzigd door Italofreak op 20-10-2003 09:50]
We hadden er al een topic voor.
Misschien kun je je post daarnaar verplaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |