quote:
Op zondag 19 oktober 2003 14:21 schreef Jane het volgende:
Alle liedjes zijn vertaald in het Nederlands (door Coot van Doesburg onder supervisie van Bjorn).Dit omdat de musical niet over Abba gaat, maar een fictief verhaaltje dat min of meer verteld wordt aan de hand van Abba-nummers.
Ik ga er dus heen, 18 december. Ik zie wel wat het wordt... Was zelf ook niet al te enthousiast om te horen dat de nummers vertaald waren, maar ja, leuk genoeg voor een avondje uit dacht ik.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 14:34 schreef SunChaser het volgende:[..]
Eitje om die nummers te vertalen, 3 min werk:Mama hemels,
hier gatie nog een keer
Nou nou
Je bent niet te versmaden
Mama hemels
is het zo te zien
Nou nou,
hoe ik je gemist heb kun je radenMijn hart was echt gebroken
Je bleef in mijn hart rondspoken
Waarom, liet ik jou destijds gaan
Mama hemels, nu weet ik voor altijd
Nou nou, ik wil jou dus nooit meer kwijt.
quote:Nee, juist niet.
Op zondag 19 oktober 2003 21:42 schreef Seborik het volgende:
Wat is het verhaal in de musical? Het verhaal achter Abba?
Mamma Mia! verbindt ABBA's grootste hits met een onweerstaanbaar liefdesverhaal. Een verhaal over dromen, liefde, vriendschap en de betekenis van het verleden voor het geluk van de toekomst.
Donna (Simone Kleinsma) woont met haar 20 jarige dochter Sophie op een klein Grieks eiland. In het dagboek van haar moeder ontdekt Sophie dat ze drie mogelijk vaders heeft. Sophie staat op het punt te trouwen met haar jeugdliefde Sky, maar wie moet haar nu op de grote dag weggeven? Om dit uit te zoeken nodigt ze de drie mogelijke vaders uit naar het eiland te komen. Daarnaast komen ook Donna's beste vriendinnen van vroeger langs om herinneringen op te halen aan de tijd van Donna en de Dynamo's
Mamma Mia een swingend en oerkomische musical.
quote:Mamma Mia! verbindt ABBA's grootste hits met een onweerstaanbaar liefdesverhaal. Een verhaal over het verwezenlijken van dromen, over liefde, vriendschap, familie en de betekenis van het verleden voor het geluk van de toekomst.
Op zondag 19 oktober 2003 21:42 schreef Seborik het volgende:
Wat is het verhaal in de musical? Het verhaal achter Abba?
Donna woont met haar dochter Sophie op een klein Grieks eiland. In het dagboek van haar moeder ontdekt Sophie dat ze drie mogelijke vaders heeft. Ze staat op het punt te trouwen met haar jeugdliefde Sky, maar wie van de drie vaders, Bart, Sam of Harrie, moet haar nu op deze belangrijke dag weggeven?
Om dit uit te zoeken nodigt ze de drie mannen uit naar het eiland te komen. Daarnaast komen ook Tanja en Roos, Donna's beste vriendinnen van vroeger, langs om herinneringen op te halen aan de tijd van het trio Donna and the Dynamo's.
Dit alles maakt Mamma Mia! tot een swingende en oerkomische musical met 22 van de grootste hits van ABBA - waaronder 'Dancing Queen', 'The Winner Takes It All', 'Knowing Me, Knowing You' en uiteraard 'Mamma Mia'.
Bron: Website Mamma Mia!
Een aanrader voor iedereen!
quote:Ben ik niet helemaal met je eens. Laten we wel wezen, het verhaal stelt niet zo gek veel voor, de liedjes dragen de musical. Als je een "hekel" hebt aan ABBA muziek (raar maar waar, je hebt van die mensen) dan hoef je zeker niet voor het "verhaal" te gaan.
Op dinsdag 11 november 2003 11:36 schreef SignOTheTimes het volgende:
Ik vind overigens niet dat je hier speciaal een abba fan voor hoeft te zijn. De liedjes zijn er puur ter ondersteuning van het verhaal.
Ik ben er zelf nog niet uit of ik ga... Dat de liedjes vertaald zijn in het Nederlands staat me een beetje tegen...
Ik heb de musical wel een tijd terug in Londen gezien...was helemaal geweldig! Dus zoveel mis ik nou ook weer niet
groet,
Frida
Ik ben er meerdere malen geweest en voor dat die sluit (was aanvankelijk eind 2003 maar is nu verlengd naar 22 mei 2004) gaan we nog één keer met het complete gezin.... verheug me er nu al op!
quote:Hmmm tsja, het is natuurlijk altijd subjectief of je iemand in de rol vindt passen.. maar in dit geval zou ik niet weten wie het beter kan doen dan Simone Kleinsma herself..
Op dinsdag 11 november 2003 22:47 schreef Samson het volgende:
Tja, ik weet nu al dat op deze opmerking wel kritiek zal komen maar het stoorde me toch. Simone Kleinsma zal heus wel een topzangeres en musicalster zijn. Daar twijfel ik zeker niet aan (alhoewel ik haar in Kees en Co. wel een supermuts vind...) maar als ik haar dan in die musical zie staan (nee, ik ben er niet in het echie geweest, maar zag het op tv) dan is toch het eerste wat ik denk: ze is eigenlijk toch al te oud voor zo'n rol. Begrijp me goed, ik ben zeker tegen leeftijdsdiscriminatie maar als je een beroep in de entertainmentbusiness hebt dan ligt dat toch wat anders denk ik, en dan met name voor bepaalde rollen. Simone in zo'n strak glitterpakje, daar klopt m.i. toch iets niet aan. Ben ik nu de enige die dat zo ziet? Ik ben eigenlijk wel benieuwd....... (oh ja, ik heb al gehoord dat ze een moeder van iemand speelt, maar dan nog..... ik kan haar gewoon niet meer plaatsen in zo'n rol...)
Bij Fosse had ik ook mn twijfels of Pia Douwes en Simone Kleinsma nou de personen waren (qua leeftijd en uitzakkende rompjes) voor die rollen en zelfs na het zien van Fosse had ik die twijfels nog een beetje, ondanks dat ze het voortreffelijk deden.
In Mamma Mia is dat absoluut niet het geval. Daarnaast lijkt het me vrij logisch dat een vrouw in de 40 de rol speelt van moeder van een dochter van 20. En in een glitterpakje... Ik zou zeggen, ga een keer kijken, heb een ontzettend leuke avond en kom tot de conclusie dat dat glitterpakje gemaakt is voor d'r.
Daarnaast heb je misschien door de tv-beelden het idee gekregen dat ze als mams rond paradeert in dat glitterpakje, maar het is meer bedoeld als komische flashback naar de tijd dat Donna and the Dynamo's nog bestonden... Inderdaad, naar de tijd dat ze nog jong, fris en fruitig waren...
quote:OK, thanks voor je reactie, dat schept inderdaad wat duidelijkheid, maar ik denk inderdaad dat ik dat gevoel van Kleinsma en Douwes wel met je deel, waarschijnlijk is deze rol dan wel ok voor haar, maar vergeet niet dat die vogel van Abba die erachter zit, Bjorn of zo ook heel lang heeft gewacht voor ie overstag ging voor Kleinsma, dus die twijfelde ook al. Wat ik denk ik wil zeggen is dat ik het moeilijk vind om Kleinsma in dit soort rollen te plaatsen, en dat zal inderdaad bij Fosse nog wel meer geweest zijn dan in deze rol. Maar ja, ik wou het gewoon opmerken en kijken of anderen dit ook zo voelen...
Op woensdag 12 november 2003 14:17 schreef Here2Stay het volgende:[..]
Hmmm tsja, het is natuurlijk altijd subjectief of je iemand in de rol vindt passen.. maar in dit geval zou ik niet weten wie het beter kan doen dan Simone Kleinsma herself..
Bij Fosse had ik ook mn twijfels of Pia Douwes en Simone Kleinsma nou de personen waren (qua leeftijd en uitzakkende rompjes) voor die rollen en zelfs na het zien van Fosse had ik die twijfels nog een beetje, ondanks dat ze het voortreffelijk deden.
In Mamma Mia is dat absoluut niet het geval. Daarnaast lijkt het me vrij logisch dat een vrouw in de 40 de rol speelt van moeder van een dochter van 20. En in een glitterpakje... Ik zou zeggen, ga een keer kijken, heb een ontzettend leuke avond en kom tot de conclusie dat dat glitterpakje gemaakt is voor d'r.
Daarnaast heb je misschien door de tv-beelden het idee gekregen dat ze als mams rond paradeert in dat glitterpakje, maar het is meer bedoeld als komische flashback naar de tijd dat Donna and the Dynamo's nog bestonden... Inderdaad, naar de tijd dat ze nog jong, fris en fruitig waren...
Ik ben gisteren geweest.. ben het wel met je eens dat Hajo minder goed zingt dan je misschien mag verwachten, maar het stoorde mij absoluut niet.quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:56 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ben vorige week geweest en ondanks het feit dat het verhaal vrij mager is en voorspelbaar en in de laatste vijf minuten opeens wel heel snel afgewikkeld wordt, heb ik me goed vermaakt. De Nederlandse vertaling van de nummers vond ik verzingwekkend knap geschreven en het decor en de kostuums waren prachtig. Geen Simone Kleinsma die avond, maar Lone van Roozendaal, die een iets te lieve uitstraling heeft voor de rol maar wel een gouden keeltje. Hajo Bruins in de mannelijke hoofdrol kan gewoon niet goed genoeg zingen, wat overigens voor vrijwel alle mannen in Mama Mia geldt. Helaas. Maar de dames maken dat ruimschoots goed.
Eerlijk is eerlijk, ze zetten een goede, vermakelijke en soms lekker sentimentele show neer, met op het einde een goede uitsmijter. Ja een aanrader, alhoewel ik de kaartjes nog steeds achterlijk duur vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |