abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13972340
Iemand enig id wat een dreamcast (nieuwe) tegenwoordig kost? mijne is net kapot gegaan en ik moet eigenlijk wel ff een nieuwe hebben
en waar te kopen? omgeving amsterdam/haarlem
pi_13972352
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:04 schreef None het volgende:
Iemand enig id wat een dreamcast (nieuwe) tegenwoordig kost? mijne is net kapot gegaan en ik moet eigenlijk wel ff een nieuwe hebben
en waar te kopen? omgeving amsterdam/haarlem
is het niet beter om deze in Vraag & aanbod te zetten?
O+ BlaBlub O+
pi_13972378
staan daar nieuwe spullen te koop?
pi_13972391
Het ding wordt al een hele tijd niet meer geproduceerd, nieuw zal je hem dus niet meer kunnen kopen.
pi_13972442
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:06 schreef None het volgende:
staan daar nieuwe spullen te koop?
Als je even zoekt op dreamcast in het topic Vraag & Aanbod zie je genoeg zooi daar staan

Of het nieuw is weet ik niet

En anders bij Games'r fun of hoe die winkel ook heet

O+ BlaBlub O+
pi_13972578
Staan een paar mooie setjes op Futuremax zag ik toenstraks. NIEUW
pi_13972792
Op http://www.marktplaats.nl en http://www.2dehands.nl staan vaak goede 2e hands dreamcasts, maar ik begrijp dat je een echt nieuwe wilt.
Ik weet niet wat hij nieuw kost, ik schat 100-150 euro.
Je kunt hem nog komen bij de replay en een aantal gameshops zoals gameshop twente. Ze beginnen inderdaad wel een beetje zeldzaam te worden, dus succes.
pi_13972917
Ik heb er nog een. Enige kleine probleem is dat ie om de 4 minuten ofzo reboot. Is dat erg?
O+ BlaBlub O+
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 23:50:14 #9
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_13978982
Ze zijn nieuw nog te koop voor tussen de 70-100 euro bij o.a www.gameshoptwente.nl , futuremax en de nedgame.
pi_13978995
ik heb er wel een, wat geef je ervoor?
  zondag 19 oktober 2003 @ 13:33:11 #12
70701 AudiRS4
Koop PGR2 !!
pi_13982502
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:35 schreef neggix het volgende:
Ik heb er nog een. Enige kleine probleem is dat ie om de 4 minuten ofzo reboot. Is dat erg?
Dat is heel snel op te lossen :
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
De Dreamcast reboot dus telkens op een willekeurig moment. Dit is te wijten aan de connectie van het powerboard met het motherboard. Het herstellen zelf is vrij gemakkelijk, maar voorzichtigheid is wel geboden. Vergeet niet van natuurlijk alle elektriciteit uit te schakelen en de game uit de DC te halen.

1. Verwijder de 4 schroeven van de Dreamcast-casing. 1 schroef zit onder de modem, dus haal er eerst de modem af. Je zult een kleine krak horen als de schroeven voor de eerste keer verwijderd worden. Dit is normaal.

2. Haal de case er voorzichtig af en verwijder de stroom connectie aan de linkerbovenkant van de Dreamcast. Dit is een witte connectie met een draad die "twisted" is.

3. Verwijder nu de twee schroeven van het powerboard. Wees voorzichtig, de board is nog vastgeklikt. Haal hem er voorzichtig uit.

4. Als de powerboard verwijderd is, zie je 6 pinnen uitsteken. Dit is het probleem. De pinnen zijn vuil en daardoor is er een slechte connectie tussen de twee boards waardoor de DC reboot. Kuis de pinnen goed met daartoe bestemde reiniger. Laat de reiniger eerst goed drogen voor je de DC weer in elkaar steekt. Een andere methode is de pinnen zacht ombuigen maar ik weet niet zeker of dit even goed werkt.

5. Steek je DC weer in elkaar en test hem een uurtje uit. Reset hij niet meer dan is het probleem opgelost. Doet hij het wel, dan heb je pech en ligt het probleem elders.

Werkte bij mij ook
pi_13983254
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:33 schreef AudiRS4 het volgende:

[..]

Dat is heel snel op te lossen :
[..]

Werkte bij mij ook

Ohhh bet0r

Als ik thuis ben zal ik het ff proberen.. Thnx

O+ BlaBlub O+
pi_13996599
Hoi, ik ga er binnenkort een op ebay zetten, met daarbij het spel Soul Calibur (deel 1 dus) en nog een vechtspel. Mocht je serieuze interesse hebben, mail dan maar even op kiff AT piercer.nl
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13997469
WouteRF: "Het ding wordt al een hele tijd niet meer geproduceerd, nieuw zal je hem dus niet meer kunnen kopen."

Mister XBW himself zit ernaast Je kunt ze op diverse plaatsen nog nieuw kopen.
Op futuremax.nl bijvoorbeeld! http://www.futuremax.nl/dcconsoles.htm

pi_14006502
AudioRS4 Thnx

Hij werkt weer als een zonnetje

O+ BlaBlub O+
pi_14015257
jaa keedan thanks for de feedback mensen.
Ik heb er zeg maar nog een vrij grote games collectie voor (15 AAA games) en wil daar nog echt geen afscheid van nemen
heb verder ook een xbox staan maar de DC heeft gewoon stijl.
pi_14015349
en er zijn best wel zeer goedkope 2nd hand games voor in omloop >_>
pi_14016288
Afijn, hier, op ebay heb ik zojuist een Dreamcast met Soul Calibur aangeboden (is eigenlijk van m'n broer, ik help hem via ebay)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 20 oktober 2003 @ 22:41:15 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14018971
GAM => V&A
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')