quote:Wij hebben hier met z'n tweeën al eens over gediscussieerd maar ondanks dat het inderdaad niet een lijnopvolger van de A70 genoemd kan worden is de camera praktisch gezien ongeveer voor 90% gelijk aan de A70/80. De praktische vragen hebben hier ook de overhand en kunnen denk ik met hulp van de A60/70 mensen goed opgelost worden. Ik ben bang dat in een apart topic de A60/70 mensen niet allemaal komen en dan mis je een deel van je gebruikers denk ik. Ik kan me ook niet echt A80-specifieke vragen bedenken trouwens.
Op maandag 3 november 2003 08:16 schreef DutchBlood het volgende:
Ik vind dat er gewoon een apart topic moet komen, de A80 is een nieuwe generatie camera...
Ik ben blij dat JeroenH deze keuze gemaakt heeft, ik denk dat dit in een ieder voordeel kan werken.
quote:Ben ik het dus ook mee eens maarja heb je niks over te zeggen he
Op maandag 3 november 2003 08:16 schreef DutchBlood het volgende:
Ik vind dat er gewoon een apart topic moet komen, de A80 is een nieuwe generatie camera...
quote:Ho! Zo werkt het niet, ik ben geen dictator. Er is altijd Het klachten/complimenten topic van Fotografie! en, zoals ik al zei: als er nou een stortvloed aan A80-posts komt dan gaan we gewoon weer verder in het A80-topic.
Op maandag 3 november 2003 09:30 schreef pascalheister het volgende:
Ben ik het dus ook mee eens maarja heb je niks over te zeggen he
quote:Hier zou ik gewoon de argumenten van rique kunnen kopiëren/plakken. Ja, de camera heeft andere features, maar is toch zoveel hetzelfde dat ik één topic voorlopig voldoende vind.
waarom zouden de A60/A70 toch samen worden uitgebracht
en de A80 later met andere lens en dergelijke
quote:Dus ik kan beter nog ff wachten met het kopen van een A70 ?
Op donderdag 30 oktober 2003 13:57 schreef rique het volgende:
Ik zag trouwens dat mijn leverancier deze week de prijzen van de A70 flink heeft verlaagd. Dit natuurlijk door de opkomst van de A80 die we deze of volgende week in de winkel verwachten.Voor de mensen die nu van plan zijn een A70 aan te schaffen is het wellicht raadzaam om een paar weken te wachten, ik verwacht vanaf nu ongeveer een prijskeldering en leuke stuntaanbiedingen met de A70.
quote:Ik zou gewoon de prijzen goed in de gaten houden. Het zou ook best kunnen dat er nu gestunt gaat worden met de A70. Hou gewoon een paar weken de prijzen in de gaten en als er ergens flink gestunt gaat worden dan hopen we natuurlijk dat dat hier vermeld wordt!
Op maandag 3 november 2003 10:29 schreef Focusdriver het volgende:[..]
Dus ik kan beter nog ff wachten met het kopen van een A70 ?
hallo weet er nu echt niemand geen antwoord op mijn vraag
quote:als je hem op de camera zelf afspeelt hoor je dan wel geluid???
Op woensdag 5 november 2003 13:04 schreef gekkebekke het volgende:
Nog een vraagke, vroeger had ik geen problemen met men filmkes over te zetten op pc, maar nu heb ik geluid maar geen beeld van men filmkes op mijn media player hoe kom het
halloweet er nu echt niemand geen antwoord op mijn vraag
quote:Laat me raden: je hebt windows opnieuw geïnstalleerd of een nieuwe PC gekocht.
Op woensdag 5 november 2003 13:04 schreef gekkebekke het volgende:
Nog een vraagke, vroeger had ik geen problemen met men filmkes over te zetten op pc, maar nu heb ik geluid maar geen beeld van men filmkes op mijn media player hoe kom het
De filmpjes uit Canon camera's zijn gecomprimeerd met de mjpeg (motion-jpeg) codec. Als jouw PC die codec niet heeft dan wil hij de filmpjes ook niet spelen. Dat het geluid het wel doet komt omdat het geluid in de filmpjes ongecomprimeerde PCM is (gewoon .wav eigenlijk) en dat werkt altijd. Windows XP hoort dit ook uit zichzelf te kunnen, maar de mjpeg-codec die in XP zit is een beetje kreupel (waarschijnlijk bewust gedaan door MS). Onder XP kun je wel filmpjes afspelen met de MP, maar wil je ze bewerken met bv. VirtualDub dan kan dat ineens weer niet. Daarom heb ik ook onder XP de mjpeg-codec geïnstalleerd.
Download van het internet ergens een mjpeg codec (zoek met Google) en dan werkt het weer.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 05-11-2003 14:30]
quote:Even off topic:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:50 schreef rique het volgende:
hier een foto onder TL lichtDit is een soort vlierinkje en is mijn enige TL-buis, het onderwerp van de foto is dus niet erg interessant.
Dit is dus duidelijk een kamer in de kruislaanflats in diemen
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:00 schreef De_Uitsmijter het volgende:[..]
Even off topic:
Dit is dus duidelijk een kamer in de kruislaanflats in diemen
Denk ik een beetje in mijn profiel anoniem te blijven door "regio amsterdam" op te geven, zie jij meteen waar ik woon. Het moet niet veel gekker worden.
quote:Wat wil je specifiek weten? Ik heb niet veel ervaring maar heb er eventjes mee gespeeld en moet zeggen dat ik het een erg plezierige camera vind. Alle voordelen van de A70 zitten erin. Het draaibaar LCD is natuurlijk een enorm pluspunt, hoewel ik het wel iets aan de kleine kant vind. Verder is de ergonomie net als de A60 en A70 (en alle andere Canons) enorm fijn en de bediening is zo makkelijk dat je de handleiding eigenlijk niet nodig hebt.
Op donderdag 6 november 2003 14:23 schreef vuurwerkman het volgende:
iemand ervaring met de canon powershot A80 ?
quote:nachtopnames van vuurwerk , of je snel fotos achter elkaar kan nemen met een korte sluitertijd ?
Op donderdag 6 november 2003 14:32 schreef rique het volgende:[..]
Wat wil je specifiek weten? Ik heb niet veel ervaring maar heb er eventjes mee gespeeld en moet zeggen dat ik het een erg plezierige camera vind. Alle voordelen van de A70 zitten erin. Het draaibaar LCD is natuurlijk een enorm pluspunt, hoewel ik het wel iets aan de kleine kant vind. Verder is de ergonomie net als de A60 en A70 (en alle andere Canons) enorm fijn en de bediening is zo makkelijk dat je de handleiding eigenlijk niet nodig hebt.
quote:In XP kun je zelfs foto's kopieren vanaf je camera met de wizard scanners en cameras, moet wel lukken dus...
Op donderdag 6 november 2003 15:50 schreef toska het volgende:
Ik heb nu bijna alles hier gelezen en wil een A70 gaan aanschaffen maar nog even een vraagje. Ik ben werkelijk een onbenul met computers , is de software een beetje simpel te volgen , enzo? (zelfs voor mij?)
Heb xp
quote:Hier heb ik (nog) geen ervaring mee en weet uit mijn hoofd ook niet hoeveel beelden de A80 per seconde kan maken maar dat staat ongetwijfeld vermeld bij de specificaties van de camera.
Op donderdag 6 november 2003 14:33 schreef vuurwerkman het volgende:[..]
nachtopnames van vuurwerk , of je snel fotos achter elkaar kan nemen met een korte sluitertijd ?
quote:Ik heb hem net gekocht
Op donderdag 6 november 2003 17:22 schreef DutchBlood het volgende:[..]
In XP kun je zelfs foto's kopieren vanaf je camera met de wizard scanners en cameras, moet wel lukken dus...
nu alles nog lezen
quote:Of helemaal automatisch laten doen zoals ik doe, werkt geniaal.
Op donderdag 6 november 2003 17:22 schreef DutchBlood het volgende:[..]
In XP kun je zelfs foto's kopieren vanaf je camera met de wizard scanners en cameras, moet wel lukken dus...
quote:tsssssss rustig aan , heb net pas de aan en uit knop gevonden
Op donderdag 6 november 2003 18:22 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Of helemaal automatisch laten doen zoals ik doe, werkt geniaal.
quote:Hoe doe je dat, via een script?
Op donderdag 6 november 2003 18:22 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Of helemaal automatisch laten doen zoals ik doe, werkt geniaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |