Goeieavond meneer, ik zou hier ook graag werken. Heeft U een baantje voor mij hier?
quote:* LWaS draait zich om en ziet Icarusje voor zich.
Op zaterdag 23 februari 2002 21:13 schreef Icarusje het volgende:
* Icarusje loopt de tuinen binnen. Op zoek naar iemand die hier werkt om de boel te onderhouden. Hij komt bij een huis en een laboratorium, niemand te zien. Hij loopt door en treft in de stallen een jongeman.Goeieavond meneer, ik zou hier ook graag werken. Heeft U een baantje voor mij hier?
Werk voor je?
* LWaS bekijkt Icarusje van top tot teen.
Je bent wel klein hè?
Klein maar fijn zeg ik altijd.
Nou, ok dan, je kan voorlopig aan de slag. Zolang het goed gaat, mag je blijven.
Je kan dan terecht bij mij voor gereedschap, aangezien ik de sleutel van de schuren heb.
* LWaS steekt zijn hand uit
gefeliciteerd, je hebt zojuist een baan gekregen
Dan zal morgen dus mijn eerste werkdag worden. Wat kan ik gaan doen?
Zo, dat was mn eerste dag, morgen weer een dag.
* Icarusje legt zn spullen in het schuurtje, trekt zn overall weer uit en gaat naar zijn boomhuis.
Duizenden kleine mieren die in een perfecte eenheid te werk gaan. Ze zijn op zoek naar de Axlotl-tanks die de gekke proffessor Lurky zich lang geleden onrechtmatig heeft toege-eigend.
Hun missie is simpel, vernietig wat eens van ons was, vernietig de technologie die eens van de Kerk van de Universele Waarheid was. Laat geen spoortje achter. Breek het af totdat het zo klein, zo kapot is zodat er niets of niemand meer is die het kan namaken of reparen.
De helse opdracht spookt door hun circuits heen, ze hebben geen enkele keus, ze zijn gemaakt om hun programering te gehoorzamen. Met een dodelijke efficientie gaan ze tewerk. Op de achtergrond van hun hoofdprogramma draait een stil nevenprogramma dat er op gericht is de kleine agressors zelfbehoud mee te geven. Ze geven zich niet op, en wanneer aangevallen zullen ze zich verdedigen.
Het zijn drie brutale ratten die het eerste slachtoffer zijn van de dodelijke zelfverdediging van de mieren. Binnen een mum van tijd blijft er niets meer van het ongedierte over. Ze worden aan stukken gescheurd en de stukken worden op hun beurt weer aan stukken gescheurd todat er niets meer over is dan een bloederige organische brei die niet meer te identificeren is.
Met een dodelijke precisie zoeken ze naar een ingang.
Het zijn de axlotl-tanks die ze hebben gevonden. De onheilige machines die dood vlees tot leven kunnen wekken met behulp van uiterst geavanceerde regeneratie- en kloningstechnieken.
Het lage en dreigende gezoem dat de kleine monstertjes voortbrengen met hun bewegingen schrikt een verdwaalde eekhoorn af om het levende tapijt nader te onderzoeken, en weet daarmee waarschijnlijk zijn kleine nietszeggende eekhoornleventje te verlengen met een aantal weken.
Owjee, wat nu?
* Icarusje pakt een potje isectricide uit het schuurtje, maar hoe hard hij het ook probeert, de mieren lijken er geen last van te hebben.
Dan de deur maar dicht in de hoop dat ze er niet uit gaan.
* Icarusje sluit de deur en legt een verg zand tegen de kier onderaan de deur.
Dat zou ze toch moeten stoppen.
* Icarusje gaat weer verder met zijn werk.
Als het niet erger wordt laat ik het maar zo, niet iedereen hoeft te weten dat ik bezig was in dat lab.
Ze zoeken, vinden, en gaan aan het werk zonder ook maar een seconde te verspillen. Het duurt niet lang of ze zijn geslaagd in hun missie en gaan verder met hun volgende opdracht.
Wat er overblijft is schroot en temidden van de hoop met losse verbrijzelde onderdelen ligt een stuiptrekkend wezentje niet groter dan een kippen-ei. Het is niet eens een wezen te noemen. Het is een klomp met allerlei soorten cellen samengehouden door een semi-permeabel vleesachtig gekleurd vlies.
Het blijft achter in de puinhoop die de mieren hebben achtergelaten. Ze geven niets om wat het is en wat er mee gaat gebeuren.
Ze keren terug naar waar ze vandaan kwamen, maar merken dat iets de weg naar buiten heeft geblokeerd. Zonder twijfel beginnen ze aan het werk, om het obstakel te verwijderen en om zo naar buiten te geraken.
Huh? dat zal toch niet.....
* Icarusje legt zn schoffel neer en spoed zich naar het lab. Daaraangekomen ziet hij een grote chaos en daar midden in ligt iets te bewegen, het is roze en niet groter dan een kippe-ei.
* Icarusje pakt het op en merkt dat het een levend wezen is.
Onee, wat heb ik gedaan!
Had ik die reageerbuizen nou maar niet in de machine gezet!
* Icarusje loopt snel met het wezentje naar het Medisch Centrum Fok!eiland II
Die nieuwe jongen, Icarusje, heb ik al de hele dag niet meer gezien, ik zal eens kijken waar hij uithangt
* LWaS loopt over het pad verder richting het lab van Lurky, en ziet dat Icarusje daar in ieder grotendeels goed zijn werk heeft gedaan.
LWaS loopt tot aan de deur en pakt de sleutels uit zijn broekzak om naar binnen te gaan.
Op het moment dat hij de sleutel in het sleutelgat steekt hoort hij wat geluid van de zijkant van het lab komen
LWaS steekt de sleutels terug zin zijn broekzak en loopt de hoek om
Icarusje? Ben jij dat ?
* Geen geluid volgt en LWaS denkt dat het vast een vogel is geweest of iets dergelijks LWaS draait zich weer om en vervolgt zijn ronde door de Tuinen, totaal vergetend dat hij in het lab wilde gaan kijken
Eerst maar eens de paden aanvegen.
Tja, dit lijkt er niet op of het veel gaat opleveren.
Heb je misschien een idee of ergens anders een soort lab aanwezig is?
[Dit bericht is gewijzigd door Icarusje op 15-03-2002 20:45]
* *denkt*
Misschien hebben ze in het ziekenhuis ook een lab? Voor bloedanalyses enzo?
* Zo gezegd zo gedaan en het tweetal loopt naar Medisch Centrum Fok!eiland II
Op Indianeneiland gaat ze aan land. De Indianenkinderen nemen haar liefdevol op in hun kinderclub die alleen bedoeld is voor zij die niets te maken willen hebben met de volwassen wereld.
Ze geven haar melk en eieren en leggen haar in de zon in een bedje van stro bekleed met zachte handgeweven lapjes.
Ze schokt en siddert in haar slaap van angstige dromen maar dan wordt ze even lief gewekte door lachende stemmen en zoete liedjes die proberen haar alle doorstane elende te laten vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |