Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
quote:Sandra is niet echt bij de tijd.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat een transeksueel iemand (Ken=Kendra) werkte op een basisschool. Ze was een soort manisje van alles, voor de zomervakantie vertelde ze aan de school dat ze transeksueel was. De school had er absoluut geen problemen mee en ze vonden het juist goed dat ze eindelijk zichzelf kon zijn. Ze kreeg een dress code en moest zich alleen nog wel kleden in wat wijdere shirts/broeken. Toen ze besloot om hormonen te gaan slikken kreeg ze borsten en ging het de ouders opvallen. (alhoewel het al opvallend was dat ze oorbellen en nagellak droeg, wat al vrouwelijker was) De ouders hadden er echter wel problemen mee, ze zagen het als pedofilie, en hebben er samen voor gezorgd dat ze ontslagen werd.Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
Maar goed, slechte zaak van de school natuurlijk
ze kennen iets niet en zijn er dus bang voor... Lijkt me juist wel goed voor die kinderen, om juist te zien dat er transeksuelen zijn en dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Maar goed, als de ouders zo gaan reageren, dan heb je er zo weer een hele generatie bevooroordeelden bij
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 16-10-2003 10:10]
quote:"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
Op donderdag 16 oktober 2003 10:08 schreef Ludwig het volgende:
Tja hartstikke sneu maar ik kan het me wel enigzins voorstellen van die ouders. Je hebt natuurlijk liever niet dat je kind op zo'n vroege leeftijd geconfonteerd wordt met zoiets "raars" als transeksualiteit.
quote:Ja, precies.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:[..]
"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
Ik moet toegeven dat ik trensseksuelen vroeger ook maar raar enzow vond. Misschien had ik toen ook wel zo gereageerd, al denk ik niet dat ik zo ver zou zijn gegaan om haar te laten ontslaan. Alhoewel, het is makkelijk om achter een groepje aan te lopen natuurlijk.
In elk geval, ik heb een keer een documentaire gezien over transseksuelen. De hersenen van mannen vrouwen zijn niet helemaal hetzelfde. En het gebeurt dus wel eens dat er iemand wordt geboren in een mannenlichaam maar met vrouwenhersenen, en waardoor ze zich dus ook vrouw voelen.
Sinds ik dat heb gezien heb ik er wel meer begrip voor gekregen.
quote:Shattap
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Twoflower het volgende:
Ik dacht toch echt dat het transseksueel was...
quote:Jawel, maar ik vond het wel vreemd dat veel andere posters hetzelfde foutje maken...
Op donderdag 16 oktober 2003 10:20 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Shattap
Foutje ken beuren aight
quote:Kan ik niks aandoen
Op donderdag 16 oktober 2003 10:23 schreef Twoflower het volgende:[..]
Jawel, maar ik vond het wel vreemd dat veel andere posters hetzelfde foutje maken...
quote:De vergelijking met pedofilie snap ik niet maar goed. Het hangt af van de manier waarop. Er leven gewoon transseksuelen in deze maatschappij en dat zijn vaak hele eenzame mensen. Als iemand de verandering ondergaat terwijl hij/zij op een basisschool als werkt manusje-van-alles neem ik aan dat hij/zij bestand is tegen de hardheid van kinderen (die anders zijn opgevoed) en dat iemand ook in staat is er gezond mee om te gaan en misschien zelfs wel een beetje een voorlichtende rol kan spelen.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik hoorde net op de radio, dat een transeksueel iemand (Ken=Kendra) werkte op een basisschool. Ze was een soort manisje van alles, voor de zomervakantie vertelde ze aan de school dat ze transeksueel was. De school had er absoluut geen problemen mee en ze vonden het juist goed dat ze eindelijk zichzelf kon zijn. Ze kreeg een dress code en moest zich alleen nog wel kleden in wat wijdere shirts/broeken. Toen ze besloot om hormonen te gaan slikken kreeg ze borsten en ging het de ouders opvallen. (alhoewel het al opvallend was dat ze oorbellen en nagellak droeg, wat al vrouwelijker was) De ouders hadden er echter wel problemen mee, ze zagen het als pedofilie, en hebben er samen voor gezorgd dat ze ontslagen werd.Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
Het betekent echt niet dat de tere kinderzieltjes meteen geindoctrineerd zijn en dat ze later allemaal bij het VU gaan aankloppen om een sekseverandering te ondergaan. Daar zal het merendeel van de Fokkers wel weer bang voor zijn want o, we zijn zo bang..
Pedofilie is een ander verhaal.
quote:Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:[..]
"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
Hey Jantje, dit is marietje. Vroeger heette zij Mark maar ze heeft nu geen piemel meer en slikt hormonen om borsten te krijgen.
quote:Je hoeft ze ook niet weg te stoppen.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:36 schreef Ludwig het volgende:Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
Hey Jantje, dit is marietje. Vroeger heette zij Mark maar ze heeft nu geen piemel meer en slikt hormonen om borsten te krijgen.
hmmmmzz. trans-kloon?
quote:Want? Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:36 schreef Ludwig het volgende:[..]
Hou asjeblieft op zeg! Kinderen van ach kennis laten maken met een transseksueel. Het moet toch niet gekker worden!
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken. Ik krijg de indruk dat 'sandra' dit er gewoon even bij heeft gezet om reacties uit te lokken.
quote:Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
Op donderdag 16 oktober 2003 10:43 schreef Ripley het volgende:[..]
Want? Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken. Ik krijg de indruk dat 'sandra' dit er gewoon even bij heeft gezet om reacties uit te lokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |