abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2003 @ 18:37:14 #1
43688 MarocPower
Ik ben degene waarvan jij houd
pi_13902422
Wie kan mij alstublieft helpen met de volgende vragen?
- Wat zijn de redenen dat mensen het Franse vreemdelingen legioen in gaan?
-Hoe verloopt de selectie voordat je het Franse vreemdelingen legioen in mag?
-Hoe zitten de trainingen in elkaar?
-Wat zijn de verschillen van taken van vroeger en van nu van het Franse vreemdelingen legioen ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen want ik heb ze zo spoedig mogelijk nodig voor een werkstuk. het is erg moeilijk om de antwoorden te vinden op het internet, daarom vraag ik het aan jullie, alvast bedankt mensen!

Ik maak nooit geen fout, als ik een fout maak, maak ik 'm nooit!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 18:47:00 #2
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_13902599
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:37 schreef MarocPower het volgende:
Wie kan mij alstublieft helpen met de volgende vragen?
- Wat zijn de redenen dat mensen het Franse vreemdelingen legioen in gaan?
-Hoe verloopt de selectie voordat je het Franse vreemdelingen legioen in mag?
-Hoe zitten de trainingen in elkaar?
-Wat zijn de verschillen van taken van vroeger en van nu van het Franse vreemdelingen legioen ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen want ik heb ze zo spoedig mogelijk nodig voor een werkstuk. het is erg moeilijk om de antwoorden te vinden op het internet, daarom vraag ik het aan jullie, alvast bedankt mensen!

je krijgt een compleet nieuwe Identiteit , dus voor veel mensen die het normale leven zat zijn of geen werk kunnen vinden etc.. mooie uitkomst dus ,

verder is niet echt een selectie , De voornaamste reden is dat je binne enkele weken vloeiend frans spreekt anders heb je een probleem , je hoeft niet perse frans te zijn want er lopen heel veel nationaliteiten rond

keiharde training , vergelijkbaar met bv navy seals , delta force , rangers

de taken van nu zijn het vuile werk opknappen dus mocht er ergens een oorlog uitbreken en het is te riskant , dus dat er te veel doden dreigen te vallen dan sturen ze het legioen er op af om hun eigen mannen te beschermen , weet alleen niet of het legioen alleen voor frankrijk het vuile werk opknapt of voor meerdere landen , ik geloof het niet

raise up !!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 18:47:04 #3
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_13902601
Neem eens contact op met de brouwer van deze site.

http://www.kwaak99.demon.nl/

Die is er namelijk ook mee bezig.
En die zegt dat er niet veel over geschreven is in het nederlands...
Maare maak je move, misschien kan hij je verder helpen.

En anders staat hier ook nog een lap text..

http://www.mil.be/nv_vox_scripts/show_article_nl.asp?article_id=639

Suck6 MzzL.

A closed mind is a good thing to lose.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 18:57:14 #4
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_13902778
Heeft die Eddy Zoie niet nog een keer een programma over het legioen gemaakt, hij is toen de hele procedure doorlopen dacht ik.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 18:58:15 #5
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_13902796
toen ik in 1993 in bosnie zat bij de verbindingen.
zaten er ook franse legionairs op de basis.

Iedereen kan legionair worden.
Veelal zijn het vluchtelingen voor misdrijven. maar ook avonturiers.

De eisen zijn dat je idd Frans moet kennen binnen een paar weken.
De training is heel zwaar en er vallen er ook veel mensen af.
Ze worden overal ter wereld ingezet, vooral bij VN missies.

na 15 jr dienst, blijf jij je franse nationaliteit houden, dan ben je een officiele staatsburger.Zoiets was het volgens mij.
Ben veel vergeten tis inmiddels 10 jr geleden toen ik daat zat

Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_13904460
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:57 schreef _asterix_ het volgende:
Heeft die Eddy Zoie niet nog een keer een programma over het legioen gemaakt, hij is toen de hele procedure doorlopen dacht ik.
Nee joh.. hij liep gewoon n paar daagjes mee. Met BNN at work.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 12:18:06 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_13916746
Deze hoort meer thuis in GC, dus krijgt een slinger.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_13916769
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:57 schreef _asterix_ het volgende:
Ja, als ik Eddy Zoe zie, dan denk ik ook meteen aan een getrainde soldaat uit het vreemdelingenlegioen
pi_13916795
School topic zijn eigenlijk niet de bedoeling, maar wie weet komt er nog wat leuks uit voort .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:25:40 #10
43688 MarocPower
Ik ben degene waarvan jij houd
pi_13918352
Bedankt jongens, ik heb een nuttige dingen kunnen lezen, ik hoop dat iemand nog wat "meer" informatie heeft, het is allemaal welkom, nogmaals: bedankt!
Ik maak nooit geen fout, als ik een fout maak, maak ik 'm nooit!
pi_13919080
laatst nog een docu over gezien op discovery.

Reden: je krijgt een volledige nieuwe identiteit na 5 jaar. veel misdadigers zitten er, en mensen die avontuur zoeken.

D'r zit wel een selectie, die duurt geloof ik 6 weken, en is loodzwaar.Genoeg Seals en SAS soldiers die het niet trokken.

Training, altijd met live ammo. Loodzwaar, je laat nooit je unit down, en je vecht altijd door. Door die zware trainingen heeft het legionnaire ook zelden verloren, wel een paar keer terug getrokken op bevel van het gewone leger, vanwege de zware gewonden.

Ze leren je wel frans daar, maar je hebt maar ene bepaalde tijd om dat te leren, leer je het niet, vettuh pech voor jou. Na elke 5 jaar kan je kiezen of je blijft (voor weer 5 jaar), of dat je weggaat met een nieuwe ID, no questions asked.

Taken zijn altijd geweest de shit van het franse leger opruimen, vooral voormalige kolonies zoals algerije. Verder nog interessant: marcheren tot je erbij neervalt doen ze echt, en daarbij is het legion hun enige familie

"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 16 oktober 2003 @ 14:13:01 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13919624
Omdat ze zo een Franse pas kunnen krijgen, erg intressant dus voor illegalen en derde werelders
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13920247
http://www.mil.be/nv_vox_scripts/show_article_nl.asp?article_id=639

google --> "vreemdelingenlegioen"

zo moeilijk is dat toch niet

De resultaten van fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek in de psychologie worden vrijwel geheel aan het zicht onttrokken door de vloedgolf van quasi-wetenschappelijke drek, die door voodoo-psychologen over ons is uitgestort. -Hans Crombag-
pi_13920327
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:58 schreef danielluh het volgende:
toen ik in 1993 in bosnie zat bij de verbindingen.
zaten er ook franse legionairs op de basis.

Iedereen kan legionair worden.
Veelal zijn het vluchtelingen voor misdrijven.
maar ook avonturiers.

De eisen zijn dat je idd Frans moet kennen binnen een paar weken.
De training is heel zwaar en er vallen er ook veel mensen af.
Ze worden overal ter wereld ingezet, vooral bij VN missies.

na 15 jr dienst, blijf jij je franse nationaliteit houden, dan ben je een officiele staatsburger.Zoiets was het volgens mij.
Ben veel vergeten tis inmiddels 10 jr geleden toen ik daat zat

Dit is dus niet zo:

"In tegenstelling tot wat de mensen beweren, biedt het Legioen geen enkele mogelijkheid om aan het gerecht te ontsnappen. De kandidaat moet in het bezit zijn van een identiteitsverklaring en een streng verhoor ondergaan. Een klein misdrijf ziet het centrum eventueel nog door de vingers; een moord daarentegen is onvergeeflijk. Indien nodig raadpleegt het Legioen het Interpol-bestand en, in geval van twijfel, verwerpt het de kandidatuur."

De resultaten van fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek in de psychologie worden vrijwel geheel aan het zicht onttrokken door de vloedgolf van quasi-wetenschappelijke drek, die door voodoo-psychologen over ons is uitgestort. -Hans Crombag-
  donderdag 16 oktober 2003 @ 15:15:44 #15
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_13921443
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_13923477
check http://www.omroep.nl/bnn/bnnatwork/europa/tv.html
quote:
Aflevering 1: Frankrijk en Spanje

Eddy Zoëy meldt zich aan bij het Vreemdelingenlegioen in Zuid-Frankrijk. Hij krijgt een nieuwe identiteit en kruipt letterlijk door het stof (en de modder) voor een handjevol vakantie-euro's. Een uniek verslag van het beroemdste elitekorps ter wereld. De cameraploeg van BNN was de eerste filmploeg uit Nederland die toestemming kreeg om binnen de poorten te filmen

Die aflevering kan je dus online kijken! best wel interessant
pi_14567648
de enige officiele site: www.br-legion.com
en dit is mijn smoel: http://www.amicale-online.ca/ADeGent.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')