ik heb het even getekend want het is moeilijk uit te leggen zo'n situatie...
tsja.
ik kom dus ergens aanrijden bij een T-splitsing waar ik voorrang heb...
rechts komt niks aan, links een vrachtwagen...
logischerwijs neem ik mijn voorrang in eerste instantie niet omdat zo'n ding toch niet al te snel stil staat...
dan pinkt hij.
vlak achter mij staat een wagen en die vrachtwagen kan die bocht nooit maken als ik daar sta dus besluit ik om met een lichte omtrekkende beweging over te steken zodat ik op het correcte baanvak zit voor de vrachtwagen aan die bocht begint...
(puik plan, al zeg ik het zelf ... )
dit was de enige logische, gemakkelijke én correcte oplossing voor deze netelige situatie.
zou je denken...
op het moment dat ik terug gas gaf, was de vrachtwagen al een stuk vertraagd en hij pinkte nog altijd...
maar toen ik dus ter hoogte van zijn bullbar kwam, was ie ineens toch een héél stukje dichter bij mij dan mij lief was... en hij stond niet stil.
dus wat doe je dan??
gasss op d'n dolly en snukken aan dat stuur...
gelukkig rijd ik geen 1.1d en was bijgevolg op tijd weg... om vervolgens met m'n koplampen bij het huis aan de overkant binnen te schijnen.
geen schade hoor. ... gewoon op de oprit ...
maar het vage was dat die vrachtwagen z'n lichten uitdeed en roerloos bleef staan...
dus ik zet 'm ernaast en doe m'n raam open om te vragen waar hij in hemelsnaam mee bezig was, zit ie kaart te lezen...
op de openbare weg ... zonder verlichting ... wtf ...
ben maar doorgereden ...
was uiteindelijk niks gebeurd, maar toch wel even op m'n benen staan trillen...
eerste keer trouwens in de 6 jaar dat ik rijd dat ik zoiets meemaak...
*afklopt.
doei.
quote:als je geslaagd bent voor je theorie én op de hoogte bent van de plaatselijk geldende verkeersregels.
Op maandag 13 oktober 2003 23:48 schreef trekpop het volgende:
Hoe weet je dat je voorrang had dan?
ik rijd elke avond langs daar naar huis.
nuchter.
quote:TS kwam van rechts..
Op maandag 13 oktober 2003 23:48 schreef trekpop het volgende:
Hoe weet je dat je voorrang had dan?
quote:waarom wel?
Op maandag 13 oktober 2003 23:49 schreef chocolatemoeze het volgende:
waarom heb je politie niet gebeld joh?
nah, er was geen schade ofzo...
boeit mij het...
ik was dus écht wel tevreden dat de wagen niet geraakt was ... of ik ...
verder boeiend nou ... lekker jointje draaien en morgen heb ik wel weer iets anders in m'n kop...
quote:Zoals ik het lees (ben zelf chauffeur) gaf hij dat knipperlicht meer voor achterliggend verkeer. Ook had jij eigenlijk gewoon op moeten trekken en weg moeten wezen daar. Je geeft zelf al aan dat je enigzins twijfelde, kijk daar maar mee uit.
Op maandag 13 oktober 2003 23:50 schreef realist_ik het volgende:[..]
als je geslaagd bent voor je theorie én op de hoogte bent van de plaatselijk geldende verkeersregels.
ik rijd elke avond langs daar naar huis.
nuchter.
Ik praat niet goed dat die gozer kaart zit te lezen onder het rijden ofzo, maar met 18 meter en 50 ton heb je wel andere dingen aan je hoofd dan mensen die lopen te klooien op voorrangskruispunten.
quote:Maar hij zat niet op een voorrangsweg toch
Op maandag 13 oktober 2003 23:52 schreef -SL- het volgende:[..]
TS kwam van rechts..
quote:Zoiets wordt zo nu en dan aangegeven d.m.v. verkeersborden danwel verkeerstekens. Daarop kan je aflezen hoe te handelen.
Op maandag 13 oktober 2003 23:48 schreef trekpop het volgende:
Hoe weet je dat je voorrang had dan?
Doei.
quote:ja, voor hetzelfde geld, rijd ik m'n velgen kapot op de stoep...
Op maandag 13 oktober 2003 23:51 schreef okkie-man het volgende:
geluk bij een bijna ongeluk
een ongeluk bij een bijna-ongeluk
quote:Vraag me af of je dit topic nu niet hebt gehallucineerd..
Op maandag 13 oktober 2003 23:53 schreef realist_ik het volgende:[..]
*knip*
lekker jointje draaien
*knip*
quote:Dus niet door een kleine ieniemienie-vrachtwagen
Op maandag 13 oktober 2003 23:46 schreef realist_ik het volgende:Bijna geplet door gigantische vrachtwagen
V.
quote:En als die er nie zijn dan heeft rechts voorrang..
Op maandag 13 oktober 2003 23:54 schreef Kabouter_Prikkeprak het volgende:[..]
Zoiets wordt zo nu en dan aangegeven d.m.v. verkeersborden danwel verkeerstekens. Daarop kan je aflezen hoe te handelen.
Doei.
Doei
quote:Ik zei dat ik bij een T-splitsing aan kwam waar ik voorrang had.
Op maandag 13 oktober 2003 23:53 schreef trekpop het volgende:[..]
Maar hij zat niet op een voorrangsweg toch
tadaah.
quote:ja dat zou ook nog kunnen. Gelukkig is dat niet het geval
Op maandag 13 oktober 2003 23:54 schreef realist_ik het volgende:[..]
ja, voor hetzelfde geld, rijd ik m'n velgen kapot op de stoep...
een ongeluk bij een bijna-ongeluk
quote:nou ja, die vent is anders toch wel een gevaar op de weg. maar:
Op maandag 13 oktober 2003 23:53 schreef realist_ik het volgende:[..]
waarom wel?
om te kijken of die vent geen beroerte heeft gehad?nah, er was geen schade ofzo...
boeit mij het...
ik was dus écht wel tevreden dat de wagen niet geraakt was ... of ik ...
verder boeiend nou ... lekker jointje draaien en morgen heb ik wel weer iets anders in m'n kop...
quote:kan ik me dan ook wel weer inkomen. Desalniettemin had het slecht (fataal) af kunnen lopen.
Op maandag 13 oktober 2003 23:53 schreef Grayburn het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op maandag 13 oktober 2003 23:50 schreef realist_ik het volgende:[..]
als je geslaagd bent voor je theorie én op de hoogte bent van de plaatselijk geldende verkeersregels.
ik rijd elke avond langs daar naar huis.
nuchter.<hr></blockquote>Zoals ik het lees (ben zelf chauffeur) gaf hij dat knipperlicht meer voor achterliggend verkeer. Ook had jij eigenlijk gewoon op moeten trekken en weg moeten wezen daar. Je geeft zelf al aan dat je enigzins twijfelde, kijk daar maar mee uit.
Ik praat niet goed dat die gozer kaart zit te lezen onder het rijden ofzo, maar met 18 meter en 50 ton heb je wel andere dingen aan je hoofd dan mensen die lopen te klooien op voorrangskruispunten.
quote:ja kijk, er was geen achterliggend verkeer voor achter hem én hij remde al af ...
Op maandag 13 oktober 2003 23:53 schreef Grayburn het volgende:[..]
Zoals ik het lees (ben zelf chauffeur) gaf hij dat knipperlicht meer voor achterliggend verkeer. Ook had jij eigenlijk gewoon op moeten trekken en weg moeten wezen daar. Je geeft zelf al aan dat je enigzins twijfelde, kijk daar maar mee uit.
Ik praat niet goed dat die gozer kaart zit te lezen onder het rijden ofzo, maar met 18 meter en 50 ton heb je wel andere dingen aan je hoofd dan mensen die lopen te klooien op voorrangskruispunten.
ik had op moeten trekken, maar vond het verstandiger om even in te houden...
maar daarbij, toen ik eenmaal optrok, stond die vrachtwagen al zover voor bij de plaats waar hij MOEST gaan draaien (om ook maar iets van z'n gevaarte die weg in te krijgen)...
er was iets niet pluis ... wat ik je brom.
-edit- voor -> achter
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 14-10-2003 00:04]
quote:Elke autorit kan in principe fataal aflopen.
Op maandag 13 oktober 2003 23:57 schreef chocolatemoeze het volgende:Desalniettemin had het slecht (fataal) af kunnen lopen.
quote:Hij komt ook van rechts zoals aangegeven in de overzichtelijke reeks van tekeningetjes.
Op maandag 13 oktober 2003 23:55 schreef -SL- het volgende:[..]
En als die er nie zijn dan heeft rechts voorrang..
Moeilijk he regelsDoei
Doei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |