abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13858886
Vorige deel:

De grote Fok! Schrijfwedstrijd

Plus de laatste drie reacties:

quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:06 schreef Xilantof het volgende:

[..]

nee
had totaal geen inspiratie...

kon me niet helemaal vinden bij de onderwerpen denk ik
vind het moeilijk om verhalen te schrijven, schrijf andere dingen wat makkelijker, maar die gaan vaak nergens over

quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ja ik ben ook niet zo'n verhalen type, zeker niet met pre-set onderwerp(en).
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:26 schreef Werik het volgende:

[..]

Hmmm, dus ik ben niet de enige die moeite had met zijn verhaal. Maar bij mij kan het ook komen, omdat ik niet de allermakkelijkste combi heb genomen. (Tenminste dat denk ik)

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_13859021
Vreemd, ik had totaal geen moeite met de beschikbare thema's. Liefde en oorlog zijn ook pittige, ongebruikelijke onderwerpen voor een tekst.
pi_13859128
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:33 schreef zodiakk het volgende:
Vreemd, ik had totaal geen moeite met de beschikbare thema's. Liefde en oorlog zijn ook pittige, ongebruikelijke onderwerpen voor een tekst.
Ik ben 3x overnieuw begonnen. 1x omdat ik niet tevreden was over het verhaal en 1x omdat ik na zo een 800 woorden vastliep. Over het huidige verhaal ben ik op zich ook niet echt tevreden, maar ja ik kreeg een beetje tijdnood.
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  FOK!fotograaf maandag 13 oktober 2003 @ 21:12:15 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13860065
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:37 schreef Werik het volgende:

[..]

Ik ben 3x overnieuw begonnen. 1x omdat ik niet tevreden was over het verhaal en 1x omdat ik na zo een 800 woorden vastliep. Over het huidige verhaal ben ik op zich ook niet echt tevreden, maar ja ik kreeg een beetje tijdnood.

daarom zijn wedstrijden vaak ook leuk..
je "moet" in bepaalde tijd iets neer zetten...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 13 oktober 2003 @ 21:15:25 #5
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_13860161
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:37 schreef Werik het volgende:

[..]

Dat had ik ook, ik ben eerst begonnen met Liefde & Oorlog, ben toen overgestapt naar Liefde & Drugs. Is toch een onderwerp dat me makkelijker ligt.

Ik ben trouwens pas zondag begonnen, binnen twee uurtjes klaar.

Moderator maandag 13 oktober 2003 @ 22:44:11 #6
42184 crew  DaMart
pi_13862593
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 21:15 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Dat had ik ook, ik ben eerst begonnen met Liefde & Oorlog, ben toen overgestapt naar Liefde & Drugs. Is toch een onderwerp dat me makkelijker ligt.

Ik ben trouwens pas zondag begonnen, binnen twee uurtjes klaar.

Ik had twee pogingen nodig... zondag pas geschreven. Na zo'n 500 woorden liep het vast, dus ben ik maar weer overnieuw begonnen. Ik kon wel aardig uit de voeten met de onderwerpen... had alleen geen ruimte meer om drugs nog een plaatsje te geven

Mocht er in de toekomst nog eens zo'm wedstrijd worden gehouden, dan heb ik nog wel een idee voor de opdracht trouwens...

maandag 13 oktober 2003 @ 23:24:34 #7
32613 rensie
morituri te salutant
pi_13863772
Ik wou mee doen, maar had zo snel geen inspiratie (kwam pas zondag 12 okt erachter dat er een schrijfwedstrijd was). Nee dat is een smoes... als het moest, zou ik in een uurtje een verhaal uit mn mouw kunnen schudden (en dat is géén grootspraak).

Maar ach, ik troost me met de gedachte dat mijn verhaaltjes toch te choquerend zouden zijn voor de breintjes hier, die niets gewend zijn

[b] en nou wil ik niemand meer horen over die dooie leraar, word er gek van! [/b]
pi_13864027
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 23:24 schreef rensie het volgende:
Ik wou mee doen, maar had zo snel geen inspiratie (kwam pas zondag 12 okt erachter dat er een schrijfwedstrijd was). Nee dat is een smoes... als het moest, zou ik in een uurtje een verhaal uit mn mouw kunnen schudden (en dat is géén grootspraak).

Maar ach, ik troost me met de gedachte dat mijn verhaaltjes toch te choquerend zouden zijn voor de breintjes hier, die niets gewend zijn

Denk eerlijk gezegd dat dat wel mee zal vallen.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:43:54 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_13875748
Ik zal nog even uitleggen waarom ik het er niet mee eens ben dat de verhalen van te voren worden gepubliceerd.

Dit is de eerste wedstrijd die ik zie op het www waarbij de verhalen van te voren worden gepubliceerd en waarbij de identiteit bekend gemaakt wordt.
Waarom is dit niet eerlijk?

• De identiteit moet óf niet aan de juryleden bekend gemaakt worden, of de deelnemers moeten meedoen onder een pseudo, anders dan hun eigen (nick)name. Dit om te voorkomen dat er vooroordelen ontstaan die in het voordeel of nadeel zijn van de deelnemer. (van sommigen is bijv. al bekend dat zij goed kunnen schrijven, zo maakt een onbekende deelnemer minder kans)
  • Je kunt je voordeel behalen uit het feit dat je voor de uiterste inzenddatum verstreken is het verhaal van de ander te lezen krijgt. Zo weet je al precies wat je wel en niet moet doen om toch origineel te zijn. Daar waar diegenen die nog niet hebben ingezonden dit nog kunnen wijzigen bij zichzelf, om toch met een origineel werk te komen, daar kan diegene die het reeds heeft ingezonden, dit niet meer doen.
  • Je kunt al het goede van de ander er uitvissen en dit aangepast aan je eigen stijl kopieren. Een verhaal van een ander kan immers zeer inspiratief werken.

Bij veel wedstrijden (zo niet allen) is het zelfs strafbaar als je je verhaal voor die tijd publiceert aan derden. Diskwalificatie is het gevolg.

Daarom snap ik niets van deze wedstrijd

[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 14-10-2003 14:46]

dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:51:45 #10
24054 search64
Avec le grande
pi_13875968
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:43 schreef Tan het volgende:
[list]
  • De identiteit moet óf niet aan de juryleden bekend gemaakt worden, of de deelnemers moeten meedoen onder een pseudo, anders dan hun eigen (nick)name. Dit om te voorkomen dat er vooroordelen ontstaan die in het voordeel of nadeel zijn van de deelnemer. (van sommigen is bijv. al bekend dat zij goed kunnen schrijven, zo maakt een onbekende deelnemer minder kans)

• De verhalen zijn door een mod gepost en dus anoniem. Verder heb ik er iig een punt van gemaakt de andere verhalen pas te lezen toen ik zelf had ingestuurd...
    "He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
      dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:02:45 #11
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_13876230
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 14:51 schreef search64 het volgende:

[..]

De verhalen zijn door een mod gepost en dus anoniem. Verder heb ik er iig een punt van gemaakt de andere verhalen pas te lezen toen ik zelf had ingestuurd...

Nou ja, het beneemt mij persoonlijk het enthousiasme om mee te doen, maar goed, als het verder niemand weerhoudt dan wens ik jullie veel succes

Als het ooit nog eens anders georganiseerd wordt dan zal ik niet langer schromen om mee te doen, want ik ben dol op schrijven

pi_13876494
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 15:02 schreef Tan het volgende:

[..]

Nou ja, het beneemt mij persoonlijk het enthousiasme om mee te doen, maar goed, als het verder niemand weerhoudt dan wens ik jullie veel succes

Als het ooit nog eens anders georganiseerd wordt dan zal ik niet langer schromen om mee te doen, want ik ben dol op schrijven

Wat een fijn vertrouwen in de medemens. Alsof er nooit een eerlijke wedstrijd georganiseerd kan worden als die paar kulregeltjes van je niet in acht worden genomen. Ja, kulregels, want voor iedere regel kan een legitieme tegenwerping gegeven worden. Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven. Punt. Dat jij niet meedoet, omdat er een paar zielige regeltjes niet in acht worden genomen dan vraag ik me echt af hoe leuk je schrijven dan eigenlijk vind.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 14-10-2003 16:23]

pi_13876578
    Overigens ben ik de enige die weet wie welke verhalen heeft geschreven, dus die vlieger gaat niet op ...

En deze wedstrijd is in gedachtenis een olympische wedstrijd, meedoen is belangrijker ... etc etc.

Maar goed ... eerst die frut aanhalingstekensproblematiek ondervangen

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
    If you shake my hand better count your fingers ...
    pi_13877041

Dan ben je van plan om je verhaal af te maken net voor de deadline (jaa dan schrijf ik et best , zal de vele wel bekend voorkomen ) ben je gvd et hele weekend ziek

Maar fair is fair en ik heb et risico gelopen door zolang te wachten , dus stuur em niet meer in.

Ik wacht wel netjes tot de volgende wedstrijd (en hoop ook wat andere onderwerpen ) , gezien de animo moet dat niet al te moeilijk zijn denk

Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
    Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
      dinsdag 14 oktober 2003 @ 16:32:56 #15
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_13878625
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 15:13 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Wat een fijn vertrouwen in de medemens. Alsof er nooit een eerlijke wedstrijd georganiseerd kan worden als die paar kulregeltjes van je niet in acht worden genomen. Ja, kulregels, want voor iedere regel kan een legitieme tegenwerping gegeven worden. Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven. Punt. Dat jij niet meedoet, omdat er een paar zielige regeltjes niet in acht worden genomen dan vraag ik me echt af hoe leuk je schrijven dan eigenlijk vind.

Nou nou, niet zo negatief. Het is ook zijn goedrecht om niet mee te doen hoor.
    "He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
    pi_13880351
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 16:32 schreef search64 het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo negatief. Het is ook zijn goedrecht om niet mee te doen hoor.

Ja ok, dat is zo, maar dat neemt niet weg dat de redenen die hij geeft mij tegen de borst kunnen stuiten.
    pi_13883055
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 15:17 schreef Atrimar het volgende:
    Maar goed ... eerst die frut aanhalingstekensproblematiek ondervangen
    Ik heb inderdaad sterk de indruk dat je alles in het werk stelt om deze problematiek tot een oplossing te brengen. .
    Wittgenstein
    pi_13884673
    Ik vind 6 contenders niet echt een wedstrijd hoor. Overigens ben ik bezig geweest aan een verhaal, maar halverwege moest ik constateren dat het verhaal eerder in de richting van een toelatingsproeve voor het Keldertje ging en dus ben ik, walgend van mezelf, maar opgehouden...
    I´m back.
      dinsdag 14 oktober 2003 @ 21:19:08 #19
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_13884890
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2003 20:33 schreef zodiakk het volgende:
    Liefde en oorlog zijn ook pittige, ongebruikelijke onderwerpen voor een tekst.
    Je bedoelt waarschijnlijk 'cliche onderwerpen'
    [KNE]-Mod
      dinsdag 14 oktober 2003 @ 21:20:39 #20
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_13884931
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 15:17 schreef Atrimar het volgende:
    Overigens ben ik de enige die weet wie welke verhalen heeft geschreven, dus die vlieger gaat niet op ...
    Niemand van ons heeft een eigen schrijfstijl dus, dankjewel
    [KNE]-Mod
    pi_13885029
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 21:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik weet niet of je schrijven kunt, maar lézen gaat je nog niet echt goed af. .
    Wittgenstein
    pi_13885123
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 20:06 schreef Koekepan het volgende:

Ik heb inderdaad sterk de indruk dat je alles in het werk stelt om deze problematiek tot een oplossing te brengen. .

Precies, een probleem van aanhalingstekens betekent eerst de boel 'mee naar achteren nemen', dan wachten op 'feedback' en 'discussie', om vervolgens, na de voor en tegens afgewogen te hebben, te komen tot de conclusie dat het toch makkelijk is om de aanhalingstekens zelf aan te passen.

Hoe dan ook, ik wacht af.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 21:54:32 #23
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_13885910
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 21:24 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik weet niet of je schrijven kunt, maar lézen gaat je nog niet echt goed af. .

Misschien lees ik ergens overheen of doel je op een post ervoor die ik niet gelezen heb, maar volgens mij zegt hij dat het pittige ongebruikelijke thema's zijn. Pittig, misschien, maar ongebruikelijk, dat lijtk me zeker niet. Maar eigenlijk ga ik ervanuit dat het ook niet letterlijk bedoeld was.
    [KNE]-Mod
    pi_13886254
    Nogmaals 6 contenders is niet direct een wedstrijd. Mijn voorstel is dus om de onderwerpskeuze vrij te stellen en de uiterste toezendingsdatum op te schorten met een maandje.
    I´m back.
      Moderator dinsdag 14 oktober 2003 @ 22:15:01 #25
    42184 crew  DaMart
    pi_13886433
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
    Ik vind 6 contenders niet echt een wedstrijd hoor.
    Er zijn er meer hoor, maar er zijn wat probleempjes met aanhalingstekens die verkeerd worden weergegeven op het forum, dus worden de overige verhalen nog even niet gepost...
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 15:13 schreef zodiakk het volgende:
    Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven.
    Precies. Daarom heb ik meegedaan... om het schrijven en de uitdaging binnen de opdracht een verhaal op papier te krijgen. Winnen zou leuk zijn, maar geen vereiste voor deelname, slechts een aangename bijkomstigheid.
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 21:19 schreef ThE_ED het volgende:
    Een beetje cliché waren ze wel ja... maar goed, bijna ieder verhaal bevat wel een of meer van die thema's, en het is moeilijk om iets te verzinnen wat nog een beetje origineel is natuurlijk (er is immers al zoveel geschreven).

Voor een volgende keer is het misschien een idee om de opdracht iets anders te maken. Bijvoorbeeld door het begin van het verhaal al te geven en het dan door de deelnemers af te laten maken, of gewoon een specifieke opdracht, zoals bijvoorbeeld een parodie op een bestaand verhaal met Fokkers als personages....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')