Zoals jullie in de titel al kunnen lezen, krijgen wij ontzettend veel SPAM. Ik werk in een bedrijf, en wij krijgen op een of andere manier ongelooflijk veel e-mail. Onze e-mail server (Exchange) kan dit niet verwerken, waardoor wij problemen krijgen met het (extern) uitgaande mail. Ook raakt de bandbreedte hieraan op. We hebben een SpamFilter gebruikt, aleen krijgen we op een of andere manier deze niet aan de praat. De SpamFilter is van VamSoft en heeft Open Relay Filter.
Naar aanleiding van bovenstaand probleem heb ik een aantal vragen:
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van de Spam?
Heeft iemand ervaring met ORF van VamSoft?
Een oplossing??????????
Alvast bedankt!!!
Dit is toch wat serieuzer dan het standaard "help ik heb spam op mijn hotmail " geneuzel.
quote:vind je?
Op maandag 13 oktober 2003 19:28 schreef Slarioux het volgende:
Ondanks dat er veel topics over spam zijn, en een centraal topic, én er een Google is, laat ik deze open.Dit is toch wat serieuzer dan het standaard "help ik heb spam op mijn hotmail
" geneuzel.
ik vind dit meer een hoog "Ik ben een kutmcse'er en ik kan m'n server niet beheren topic"
iig probeer is een Linux sendmail server te installeren die vervolgens alles naar je NT bak toe stuurt, grote kans dat dat wel out of the box goed werkt
quote:[Mededeling] Format c: en andere lompe posts.
Op maandag 13 oktober 2003 19:30 schreef Skinkie het volgende:[..]
vind je?
ik vind dit meer een hoog "Ik ben een kutmcse'er en ik kan m'n server niet beheren topic"
iig probeer is een Linux sendmail server te installeren die vervolgens alles naar je NT bak toe stuurt, grote kans dat dat wel out of the box goed werkt
quote:1. Je server wod door anderen gebruikt om vandaan te spammen, daarom heb je nu een pakketje open relay gekocht. Dit zou de functie waar anderen gebruik van maken moeten kunnen blokkeren.
Op maandag 13 oktober 2003 19:24 schreef DRMS het volgende:
Heeft iemand ervaring met ORF van VamSoft?
Een oplossing??????????
Licht je provider eens in, als je een bedrijfje hebt zul je een redelijk mooie lijn hebben liggen en mag je ook wel wat support verwachten.
Blokker inderdaad de IP adressen van de zenders op jullie router.
Probeer SpamAssassin eens (werkt dat onder Wintendo ?)
quote:heeft volgens mij daar niets mee te maken... aangezien Exchange server, al dan niet met Sendmail kernel, standaard niet lokaal is geconfigureerd en dit topic heeft toch duidelijk als doel om de topic starter van z'n spam af te helpen.
Op maandag 13 oktober 2003 19:32 schreef Slarioux het volgende:[..]
[Mededeling] Format c: en andere lompe posts.
quote:Ik doelde meer op "ik vind dit meer een hoog "Ik ben een kutmcse'er en ik kan m'n server niet beheren topic"".
Op maandag 13 oktober 2003 19:35 schreef Skinkie het volgende:[..]
heeft volgens mij daar niets mee te maken... aangezien Exchange server, al dan niet met Sendmail kernel, standaard niet lokaal is geconfigureerd en dit topic heeft toch duidelijk als doel om de topic starter van z'n spam af te helpen.
hoewel je stiekum een beetje gelijk hebt.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 13-10-2003 19:38]
quote:Is het allemaal mail dat aan adressen binnen je bedrijf word gestuurd (hoewel deze aantallen me een beetje veel lijken) of is het mail dat alleen _via_ je mailserver gaat? In dit laatste geval heb je een probleem want dan ben je waarschijnljk zelf een open relay en zou het me niks verbazen als je binnenkort klachten krijgt van je ISP.
Op maandag 13 oktober 2003 19:24 schreef DRMS het volgende:
Check het IP van je mailserver eens op http://mail-abuse.org/cgi-bin/lookup
quote:kut in de zin van kutnewbie
Op maandag 13 oktober 2003 19:35 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik doelde meer op "ik vind dit meer een hoog "Ik ben een kutmcse'er en ik kan m'n server niet beheren topic"".
maar ontopic, google werkt hier wel (voor linux gebruikers zit dat standaard in Mozilla Firebird geintergreerd )
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/prodtech/mailexch/excrelay.asp
quote:tja, d'r zit wel een kern van waarheid in.
Op maandag 13 oktober 2003 19:35 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik doelde meer op "ik vind dit meer een hoog "Ik ben een kutmcse'er en ik kan m'n server niet beheren topic"".
En met dat mededeling topic ben ik 't ook niet helemaal eens, je kan niet verwachten dat 'we' mensen gaan helpen die zelf geen clue hebben en/of te lui zijn om het zelf uit te zoeken.
quote:Zie mijn edit
Op maandag 13 oktober 2003 19:38 schreef Aaargh! het volgende:[..]
tja, d'r zit wel een kern van waarheid in.
En met dat mededeling topic ben ik 't ook niet helemaal eens, je kan niet verwachten dat 'we' mensen gaan helpen die zelf geen clue hebben en/of te lui zijn om het zelf uit te zoeken.
Ik verwacht van 'jullie' niks, al helemaal niet bij de UTFS vragen. Ben het met je eens hoor. Maar laten we in die mededeling verder kletsen , voor we weer offtopic gaan.
quote:Hoe ? ik kan daar nl. niet op reageren.
Op maandag 13 oktober 2003 19:40 schreef Slarioux het volgende:
Maar laten we in die mededeling verder kletsen, voor we weer offtopic gaan.
quote:[Mededeling] Voordat je een topic opent...
Op maandag 13 oktober 2003 19:41 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Hoe ? ik kan daar nl. niet op reageren.
quote:Ah, ik wilde eigenlijk reageren op [Mededeling] Format c: en andere lompe posts.
Op maandag 13 oktober 2003 19:43 schreef Slarioux het volgende:[..]
[Mededeling] Voordat je een topic opent...
is gewoon open hoor.
quote:Ik geloof dat dit het geval is. WIj hebben een autmatiseringsbedrijf ingeschakeld (Advisie) en deze hebben naar het probleem gekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat we er geen F**K mee opgeschoten zijn.
Op maandag 13 oktober 2003 19:37 schreef Lawine het volgende:[..]
Is het allemaal mail dat aan adressen binnen je bedrijf word gestuurd (hoewel deze aantallen me een beetje veel lijken) of is het mail dat alleen _via_ je mailserver gaat? In dit laatste geval heb je een probleem want dan ben je waarschijnljk zelf een open relay en zou het me niks verbazen als je binnenkort klachten krijgt van je ISP.
quote:Wij hebben op www.spamcop.net gekeken en daar onze ip-adres ingevuld. We staan op een of andere lijst, dan we spam versturen. Al is dit natuurlijk niet het geval.
Check het IP van je mailserver eens op http://mail-abuse.org/cgi-bin/lookup
Het lijkt me dus dat er gebruik wordt gemaakt van onze mailserver!!!
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 19:48 schreef DRMS het volgende:
Het lijkt me dus dat er gebruik wordt gemaakt van onze mailserver!!!
quote:heb je logs waar die spam vandaan komt?
Wij hebben op www.spamcop.net gekeken en daar onze ip-adres ingevuld. We staan op een of andere lijst, dan we spam versturen. Al is dit natuurlijk niet het geval.Het lijkt me dus dat er gebruik wordt gemaakt van onze mailserver!!!
quote:En wat was hun conclusie? Als je zin de arm hebt genomen om het probleem op te lossen mag je wel wat harder tegen ze schoppen om het te fixen.
Ik geloof dat dit het geval is. WIj hebben een autmatiseringsbedrijf ingeschakeld (Advisie) en deze hebben naar het probleem gekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat we er geen F**K mee opgeschoten zijn.
quote:Tja, misbruik lijkt me meer het woord
Wij hebben op www.spamcop.net gekeken en daar onze ip-adres ingevuld. We staan op een of andere lijst, dan we spam versturen. Al is dit natuurlijk niet het geval.Het lijkt me dus dat er gebruik wordt gemaakt van onze mailserver!!!
Overigens, in het kader van nutteloze statistiek: 130000 mail in 6 dagen -> 130000 / 6 / 24 / 60 = 15 mailtjes per minuut oftewel 0.25 mailtjes per seconde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |