abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2003 @ 14:22:35 #1
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_13849435
Valt me tegen dat er in de tijd die ik totaal niet online geweest ben (zo'n wat, 4 maanden?) er gewoon geen enkel persoon was die iets gepost heeft over deze dame...

Martina Topley-Bird is dus de dame die op veel albums van Tricky (van Maxinquaye tot Angels With Dirty Faces) de vocals deed. Ze is dus sinds kort solo verder gegaan en was genomineerd voor een "Mercury Music Prize".

Ik heb 't album "Quixotic" sinds juni in huis. Moet zeggen dat het een van de beste albums is die ik de afgelopen tijd in huis heb gehaald. Het ablum begint met 'n ja, "Louisiana/New Orleans" achtige soul/blues met wat rock invloeden.

Quixotic slaat na nummer 6 om in prachtige trip-hop. Het klinkt dramatischer en breekbaarder dan Tricky, maar je kan duidelijk horen dat hij voor 'n deel van de productie gezorgd heeft. Hij rapt zelfs mee in het nummer "Ragga". Erg koel, zwoel, mooi en melancholisch...

Een aanrader dus.

www.martinatopleybird.com

... Don't infect me with your poison...
  maandag 13 oktober 2003 @ 14:24:23 #2
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_13849486
Inderdaad, best een leuk, rielekst album.

Aparte stem heeft dat vrouwtje.

vrijdag 17 oktober 2003 @ 18:39:03 #3
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 18:41:01 #4
38507 Ronny2K
Hypocrite opportunist...
pi_13950753
"Undeniably it's eclectic in the true, dysfunctional sense. But seen through the heat haze of her lustful murmur, 'Quixotic' can't fail to mesmerise even those who thought Tricky too clever for his own good."

bron: dotmusic http://www.dotmusic.com/reviews/Albums/July2003/reviews30140.asp

... Don't infect me with your poison...
pi_14026478
Beter.

Het is me eindelijk gelukt. Ik ben bevoegd mijn mening te uiten. Te gek. Vervelend: Lezen, denken... vervolgens niets kunnen. Maar die periode is dan gelukkig voorbij. Eerst hier maar eens even dus.

Over dit onderwep. Ik ben inderdaad ook van mening dat zij op haar solo album beter uit de verf komt dan op de albums van Tricky. Beide zijn echter volledig het aanschaffen waard, hoewel ik nog steeds wacht op de cd waar dit onderwerp over gaat wacht. Of niet soms Ronny.

Groeten!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')