Er wordt namelijk gesteld dat de X35B een VTOL is (vertical take-off and land). Dat wist ik niet. Worden die die Nederland gaat aanschaffen (of alweer niet meer?) ook zo?
quote:Niope, die stijgen conventioneel op.
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:07 schreef mdeen het volgende:
Er is nu (za, 18:00) een programma op Discovery over 'Extreme Machines'. Ze hebben het daar over de X35B 'Joint Strike Fighter'.Er wordt namelijk gesteld dat de X35B een VTOL is (vertical take-off and land). Dat wist ik niet. Worden die die Nederland gaat aanschaffen (of alweer niet meer?) ook zo?
Ik denk echter dat we meer hebben aan tanks dan aan de JSF met het oog op de toekomst
quote:Andersom imho.
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:25 schreef Bauhaus het volgende:
Op National Geographic ook al over de JSFIk denk echter dat we meer hebben aan tanks dan aan de JSF met het oog op de toekomst
quote:Bwa je moet wel bekijken wat zoal de taken van het Nederlandse leger zijn, de hoofdtaak is vooral beschermen enzo want zelf een land aanvallen mja
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:30 schreef eXistence het volgende:[..]
Andersom imho.
Van alle 3 zal naar verwachting ook een kleine batch aan tweezitters worden gemaakt voor training, net zoals dat bij de huidige types gebeurd is.
Zie ook de site van Lockheed en de site van de Pentagon JSF Program Office
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:23 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Bwa je moet wel bekijken wat zoal de taken van het Nederlandse leger zijn, de hoofdtaak is vooral beschermen enzo want zelf een land aanvallen mja
Eerder in de Balkan enzo en daarvoor heb je geen vliegtuigen nodig maar kan je evengoed met patrouillevoertuigen rondknallen
Al vanaf WWII hoor.
Je kunt een oorlog alleen niet winnen via de lucht, da's probleem.
Je hebt uiteindelijk landtroepen nodig om daadwerkelijk iets te bezetten.
Maar eerste in moderne oorlogen is luchtoverwicht bereiken zodat je vanuit lucht de hele bende kunt uitschakelen.
Overigens zijn wij ontzettend veel Leopard IIs kwijt, ik meen van 900 naar minder dan 300 en qua F-16s zijn we van rond de 200 naar de 100/130 gegaan denk ik laatste 10 jaar, en ook nu met sluiting van Twente dadelijk. 5 sqns over dan, 306(R)/311/312/322/323.
Pakweg jaar of 15 geleden was het nog 306/311/312/313/315/322/323 met F-16 en 314/316 met NF-5. Kortom, we gaan van 200 F-16s en 75 NF-5s naar pakweg 5x25 F-16.
quote:Oh ja, de Nederlandse luchtmacht voert constant precisiebombardementen uit hč
Op zondag 12 oktober 2003 00:47 schreef RonaldV het volgende:[..]
De afgelopen 10-15 jaar is het luchtwapen van doorslaggevend belang geweest. Een (grond) leger kan niet meer zonder ondersteuning vanuit de lucht. De JSF is dan ook zeker nodig. We zijn geen Belgen die nergens aan mee doen, en ALS ze het al doen pas heel erg laat.
quote:De laatste keer dat NL niet geleide bommen afwierp tijdens een conflict was in 95 boven Bosnië. NL-vliegers waren daarbij echter zo goed getraind dat ze met dome bommen (maar slimme vliegtuigen) rijdende doelen uitschakelden. Sinds de Kosovo-crisis gooien ze met slimme bommen uit nog slimmere vliegtuigen, simpelweg omdat het "per ongeluk" bombarderen van een willekeurige ambassade -bijvoorbeeld de Chinese- politiek niet meer te verkopen is. Ook boven Afghanistan wordt met slimme bommen gevlogen.
Op zondag 12 oktober 2003 04:41 schreef Scalle-- het volgende:[..]
Oh ja, de Nederlandse luchtmacht voert constant precisiebombardementen uit hč
Check je feiten voor je met of
begint te strooien. Kom je wat slimmer over.
Nou, ik behoor dus tot de catogorie discovery kijkers en weet er ook niks van! Mijn toevinging aan dit verhaal: de JSF is de opvolger van de f16, waarom dan nog doorlullen over de f16? Ik vind het zonde dat we langzaam maar cker de complete defensie macht in de prulebak flikkeren. Maargoed, behalve in navo verband, doen we er eigelijk nietzoveel meer mee. Ik denk dat het belangerijk is om een mobiel leger te hebben dat kan helpen bij internationale dingen zoals de balkan en nu dan Irak/Afganistan. Ik vrees dat het voor ons kikkerlandje nix meer inhoud dan politie agentje spelen. Daar horen geen leopards bij. Waarschijnlijk wel slimme vliegtuigen. En een stel mooie chinooks
Als we dat dan allemaal hebben kunnen we pief paf poef zeggen tegen iedereen die WIJ niet aardig vinden (wie is wij? politiek? leger? burgers?)... En dát lost natuurlijk álle problemen op!
Gooooo politiek, go burgers en andere SCHAPEN DIE ELKAAR MAAR NABLATEN en potdomme nergens verstand van hebben...
De TAAK van het leger (verdedigen, assisteren, UN) kan het leger niet uitvoeren met een katapult, niet?
quote:Oog om oog, tand om tand niet?
Op zondag 12 oktober 2003 21:24 schreef Googolplexian het volgende:
Nee.. elke keer bezet worden als een bepaald buurland de kriebels krijgt. Of hulpeloos toekijken hoe onschuldigen in andere landen worden afgeslacht.De TAAK van het leger (verdedigen, assisteren, UN) kan het leger niet uitvoeren met een katapult, niet?
quote:Denk dat de Eurofighter een beetje tussen de JSF en de F22 Raptor zit. de F22 dat is echt de "daddy".
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:24 schreef None het volgende:
die eurofighter is nog vetter
EDIT. ik zie net na het lezen van een van de links dat Lockhead Martin dus de F35 maakt. Lockhead martin wint bijna altijd met de prototypes de laatste tijd. De YF-22 werd gekozen over de YF-23, X-35 JSF wint over het model van Boeing. ze maken ook de Stealth Fighter en ik denk ook nog de B2 bomber. gaat goed met dat bedrijfje
quote:Gelukkig weet jij alles beter
Op zondag 12 oktober 2003 20:31 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Kom, we kopen op kosten van de belastingbetaler een heel nieuw leger met allemaal mooie (het gaat erom dat ze mooi zijn, niet dat ze goed kunnen vliegen) vliegtuigjes en andere leuke tierelantijntjes. Oja vooral stealth bommenwerpers zijn "cool".Als we dat dan allemaal hebben kunnen we pief paf poef zeggen tegen iedereen die WIJ niet aardig vinden (wie is wij? politiek? leger? burgers?)... En dát lost natuurlijk álle problemen op!
Gooooo politiek, go burgers en andere SCHAPEN DIE ELKAAR MAAR NABLATEN en potdomme nergens verstand van hebben...
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:24 schreef None het volgende:
die eurofighter is nog vetter
quote:rafale toch?
Op maandag 13 oktober 2003 11:18 schreef HPoi het volgende:[..]
En die Franse straaljager is ook erg VET!
(ben even de naam vergeten, iemand?
)
quote:oh ja, die was het.
Op maandag 13 oktober 2003 11:24 schreef Lexcorp het volgende:[..]
rafale toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |