ik krijg hem met geen mogelijkheid meer recht, heb al brute kracht gebruikt, maar het enige resultaat tot dusver is dat de trommel nu vierkant is ipv rond
geen idee hoe ik mijn kleren er nog uit krijg
bah wat een klerezooi
iemand een idee wat ik kan doen?
ik kan er niks tussen stoppen of zo in de hoop dat ik het klepje terugdruk, omdat dat gedeelte wel nog rond is
[Dit bericht is gewijzigd door _o_ op 10-10-2003 01:20]
buitenkant er weer omplakken met plakband
quote:De wasmachine is een bovenlader, oftewl zo'n dunne waarbij je aan de bovenkant een klep hebt. Als je die opent, zit er een trommel in, die je kan afsluiten door 2 deurtjes die in elkaar grijpen. Tijdens het wassen zijn die echter uit elkaar gegaan, terwijl de trommel op de kop was. Doordat die deurtjes nu dus niet meer mooi vlak zijn, blijft de trommel dankzij die deurtjes ergens achter een rand hangen, waardoor hij geblokkeerd is, en ik dus niet meer bij mijn kleren kan.
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:21 schreef NiMAGiNE het volgende:
Ik begrijp hier geen ene reet van
Als je het nu nog niet snapt, is het denk ik hoog tijd dat je naar bed gaat
quote:ik zoek eigenlijk een manier die de wasmachine heel laat
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:21 schreef juns het volgende:
gewoon slijptol pakken en buitenkant van wasmachine wegslijpen
motor en trommel omdraaienbuitenkant er weer omplakken met plakband
quote:precies, meestal zit er aan de zijkant zon paneel dat met slechts
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:45 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Je kan 'm toch gewoon uit elkaar schroeven? Doe ik altijd met apparaten die het niet goed meer doen. En soms doet-ie het daarna niet goed maar zo te lezen de trommel toch al vierkant dus oft-ie het ooit nog gaat doen. Maargoed dan heb je je kleren iig terug
have fun
quote:Ik vraag het me af, die trommel zit natuurlijk in een of andere waterdichte kuip, dus dat kan nog wel eens lastig worden.
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:50 schreef bigfish het volgende:
precies, meestal zit er aan de zijkant zon paneel dat met slechts
een paar schroefjes vast zit aan de rest. Even openschroeven en je
kan zo de trommel weer recht draaien (hoop je)..have fun
quote:hm ja, was die hele "kuip" vergeten
Op vrijdag 10 oktober 2003 01:56 schreef Lamer_Deluxe het volgende:[..]
Ik vraag het me af, die trommel zit natuurlijk in een of andere waterdichte kuip, dus dat kan nog wel eens lastig worden.
Zorg wel eerst dat je al het water eruit haalt, voordat je met de wasmachine gaat slepen enzo
heb de kap van het ding afgehaald, en alles wat rond die waterdichte kuip zat losgeschroefd, dat hielp me niet verder. geprobeerd die kuip zelf open te krijgen, dat zag er echter niet simpel uit, zat ook een kogellager enzo, en daar kan ik niet mee omgaan. Uiteindelijk heb ik het dus maar weer opgegeven.
Morgen mijn huisgenoot maar bellen met het vervelende nieuws dat ik zijn wasmachine uit elkaar gedraaid heb en weer in elkaar. En dat ie niet kan wassen zolang mijn kleren er niet uit zijn.
Ding doet het nog wel, heb even gekeken of ie een programma wilde draaien.
Oja ik heb een stukje gereedschap van mijn huisgenoot in de kuip laten vallen. Ook maar even vertellen. Denk dat hij niet blij met me gaat zijn.
Heb wel zijn vloer maar meteen schoongemaakt, omdat het toch een boel rotzooi gaf Naja als het echt erg is, zorg ik wel dat er een nieuwe wasmachine komt of zo
quote:Volgens mij ook, maar ik weet niet of het een ontzettend oud beestje is, dan kun je misschien beter het ding slopen en sowieso een nieuwe kopen. Issie nog vrij nieuw, dan even een monteur bellen. Zou zelf niet teveel gaan prutsen
Op vrijdag 10 oktober 2003 08:07 schreef Loedertje het volgende:
Die trommel kun je er gewoon uittillen.
Je hoeft dus helemaal geen schroefjes los te maken
quote:Nee kan niet, de opening is kleiner dan de trommel, ik heb alles wat op de opening gemonteerd zat ook al losgehaald, maar dat mocht niet baten. Het is inderdaad een oud beestje. Misschien dat ik er beter een slijptol op kan zetten en bij de kringloop een nieuwe gaan halen.
Op vrijdag 10 oktober 2003 08:29 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Volgens mij ook, maar ik weet niet of het een ontzettend oud beestje is, dan kun je misschien beter het ding slopen en sowieso een nieuwe kopen. Issie nog vrij nieuw, dan even een monteur bellen. Zou zelf niet teveel gaan prutsen
. Succes!
quote:Tja das bji de oudere turnamatjes
Op vrijdag 10 oktober 2003 08:07 schreef Loedertje het volgende:
Die trommel kun je er gewoon uittillen.
Je hoeft dus helemaal geen schroefjes los te maken
Bij een nieuwe bovenlader is het iets ingewikkelder
Een lang ijzerdraad pakken en daarmee heel voorzichtig friemelen.
Duurt een halve dag, zeg ik je wel vantevoren erbij, en de fijne zijdebloesjes en onderbroekjes zijn kapot, dat zeg ik je er ook vantevoren erbij
mijn oom heeft een hele tijd aan de machine van oma gewerkt dus lol
Trouwens toen bij ons een beugel in de machine zat moest de hele machine uitelkaar gehaald worden, zelfs de trommel en zo. Dat kostte toen 25 euro, hij heeft toen een uur gewerkt.
(Gouden gids erbij, paar telefoontjes plegen om een redelijke prijs te krijgen en zo. En vragen of dat per uur is of hoe dat gaat! Als ze langer dan gepland bezig zijn rekenen ze extra.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |