abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 april 2001 @ 19:52:10 #1
10836 Hummer
Wolf in schaapskleren!
pi_939866
'Criminele Antillianen land uit'

Door onze Haagse redactie

DEN HAAG - Het kabinet overweegt criminele Antillianen die in Nederland hun straf hebben uitgezeten terug te sturen naar de Antillen. Zware criminelen dienen tot ongewenst persoon te worden verklaard, zodat ze Nederland nooit meer in kunnen. Minister Korthals van Justitie onderzoekt of deze verwijderingsregeling uitvoerbaar is.

Dit meldde minister Van Boxtel van Grotestedenbeleid en Integratie gisteren tijdens een overleg met leden van de Tweede Kamer. De bewindsman drukte de Kamer wel op het hart dat met een dergelijke maatregel de forse instroom van Antilliaanse jongeren naar Nederland niet wordt ingedamd.

'Er kan wel het signaal van uitgaan dat wij crimineel gedrag niet accepteren en hard gaan optreden tegen Antillianen die overlast veroorzaken,' aldus de minister.

De regering zal op verzoek van de Tweede Kamer ook nog eens de voor- en nadelen van een visumplicht voor Antilliaanse jongeren op een rijtje zetten. Minister Van Boxtel maakte gisteren echter al duidelijk dat 'het kabinet hier niks voor voelt.' De suggestie van VVD'er Te Veldhuis om criminele Antillianen hun straf in een gevangenis op de Antillen te laten uitzitten, verwierp van Boxtel als 'juridisch erg moeilijk'.

Volgens Te Veldhuis is de nu nog overvolle en slecht toegeruste gevangenis Koraal Specht op Curaçao met de 80 miljoen gulden die het eilandenrijk van Nederland krijgt om te bouwen tot een menswaardig onderkomen.

De Kamer uitte gisteren harde kritiek op de Antilliaanse regering en het parlement aldaar omdat zij weigeren jongeren die naar Nederland willen een verplichte inburgeringscursus te laten volgen. 'Misplaatst en kortzichtig', noemde Van Middelkoop van de ChristenUnie deze houding. Volgens Te Veldhuis van de VVD zijn hierdoor de 'goede verhoudingen tussen Nederland en de Antillen op het spel gezet.' D66'er Scheltema zei het 'intriest' te vinden dat de Antillianen 'zo'n gebrek aan politieke moed tonen.'

Ook staatssecretaris De Vries van Antilliaanse Zaken onderstreepte dat de betrekkingen onder zware druk zijn komen te staan. Zijn collega Van Boxtel moest toegeven dat het beleid om Antilliaanse jongeren beter voorbereid naar Nederland te laten komen zodat ze hier minder overlast veroorzaken 'echt mislukt is'. 'We moeten onze woede onder controle houden, want we moeten nog met de Antilliaanse regering verder,' vond Van Boxtel, evenals PvdA'er Gortzak en GroenLinkser Rosenmöller.

De Kamer steunde het plan van de regering om de 26 miljoen die niet langer wordt betaald aan een inburgeringscursus op de Antillen aan de opvang van Antilliaanse jongeren in Nederland te besteden.

De twee Antilliaanse coalitiepartijen reageerden afwijzend op het voorstel criminelen terug te sturen.

Naar amerikaans recept
maar er zit wel degelijk wat in vind ik.

Klikt het niet dan botst het!
  donderdag 12 april 2001 @ 20:21:30 #2
3468 Da_Freak
..and house music was born..
pi_939954
Zekersteweten een goed idee, zo werkt het nou eenmaal.. voor wat, hoort wat..
  vrijdag 13 april 2001 @ 00:34:27 #3
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_941142
Prima zaak, wanneer beginnen ze, morgen ?
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_941237
Zo moet het met alle criminele (il)legale buitenlanders.
Alleen het probleem is vaak dat het land van herkomst ze niet terug wil hebben.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 23:59:55 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1328970
Tja, daar hoor je nu ineens niks meer over, over criminele Antillianen het land uitsturen.

Wel heeft V/D Kamp van de CDA een opmerkelijk voorstel gedaan:

Van de Camp: Antilliaanse jongeren in internaat laten inburgeren

CDA-Tweede Kamerlid Wim van de Camp vindt dat Antilliaanse jongeren direct na binnenkomst in Nederland in een internaat een inburgeringsprogramma moeten volgen. Dit is volgens Van de Camp noodzakelijk, omdat een belangrijk deel van de jongeren de fout ingaat en in ons land terechtkomt in het criminele circuit. Het CDA-kamerlid stelde dit in het AVRO-televisieprogramma "De Kern van de Zaak" dat donderdag 2 augustus jl. werd uitgezonden. Overigens had zijn collega Cees van de Knaap al eerder tijdens een overleg met minister Van Boxtel gepleit voor verplichte inburgering in een internaat.

Het CDA wil eigenlijk dat de jongeren op de Antillen zelf een inburgeringsprogramma volgen, maar de Antilliaanse regering weigert daaraan mee te werken. Van de Camp: "Omdat de Antilliaanse regering haar verantwoordelijkheid in deze ontloopt, moeten wij ter wille van de veiligheid van de burgers en ter wille van de toekomst van deze jongeren zelf maatregelen nemen."

Het CDA vindt dat de Antillianen in het internaat de Nederlandse taal moeten leren. Tevens moeten zij leren wat de waarden, normen en sociale spelregels in Nederland zijn. Als zij het internaat met een goed resultaat verlaten, hebben gemeenten, volgens Van de Camp, de taak de jongeren te begeleiden bij het vinden van werk en huisvesting.

De christen-democraat vindt overigens dat niet alle Antillianen naar het internaat moeten. "Wij moeten daarin onderscheid maken. Een Antilliaans meisje dat een gymnasiumdiploma heeft gehaald op de Antillen, en in Nederland medicijnen wil gaan studeren hoeft niet naar het internaat, maar een 14-jarige jongen die alleen lagere school heeft gedaan en geen idee heeft wat hij in ons land zal gaan doen, heeft een inburgeringsprogramma in een internaat nodig."

Van de Camp meent verder dat er door Kamer en minister goed nagedacht moet worden over de vraag wat er moet gebeuren met recidiverende Antilliaanse jongeren die in Nederland hun straf uitzitten.

© www.nieuwsbank.nl
============================================================

Even over het tv-programma: Daar kwam ook ene heer Loef aan het woord die werkzaam is bij een of ander agressieproject. Volgens hem bestaat er een harde kern van dik 2000 Antilliaanse jongeren die ernstig gewelddadig en crimineel zijn. Wandelende tijdbommen noemde hij hen. Hij stelde voor om helemaal geen enkele Antilliaan meer binnen te laten.

Verder was uit onderzoek gebeleken dat een kwart tot de helft van alle Antilliaanse jongeren in Nederland zeer problematisch gedrag vertoont. Ze doen het vaak slecht op school, hebben moeite met het vinden van een baan, plegen misdrijven of horen bij een harde kern van zware criminelen.

Op een vraag aan v d Kamp of het niet vreemd is dat hoogopgeleide jongeren uit de Antillen niet naar het internaat moeten antwoordde hij: Dan discrimineren we maar ..... Iemand die een studie wil oppakken mag dat buiten het internaat om doen...

Benieuwd hoeveel politieke steun het CDA hier voor weet te krijgen. Volgens mij kun je dan nog beter alleen Antillianen toe laten die via een of andere cursus / onderzoek bewijzen dat ze hier echt een toekomst willen opbouwen buiten de criminaliteit om.

Want als 25 tot 50 procent van iedere nieuwkomer hier de criminaliteit induikt, dan wordt het toch wel tijd dat de overheid de samenleving hier tegen gaat beschermen. Laat de goede niet onder de slechte lijden, want met zulke hoge cijfers kijkt natuurlijk bijna iedereen elke Antilliaanse jongere aan alsof het een crimineel is. De welwillende zijn dus ook niet gebaat bij het huidige beleid.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 00:07:35 #6
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1329035
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:59 schreef R@b het volgende:
Want als 25 tot 50 procent van iedere nieuwkomer hier de criminaliteit induikt, dan wordt het toch wel tijd dat de overheid de samenleving hier tegen gaat beschermen.
Het lijkt mij wenselijker dat de bevolking tegen de politiek beschermt wordt, eigenlijk kun je de Antillianen er de schuld niet van geven , met hun gedrag geven ze aan totaal geen verstand of besef van de realiteit te hebben, hoe zou je die lui in godsnaam iets willen leren, waarom zou je überhaupt de moeite nemen, ze maken alles kapot als het het aan hun ligt.

Dit alles is de schuld van de geitewollu multikul, die toestaat dat dit soort gajes doet wat het doet.

De overheid heeft geen antwoord op dit soort schrijnende kwesties, de hoogste tijd voor private ondernemingen die snel en adequaat met dit soort lieden afrekent.

In Nederland is de trent: buitenlandse groepen terroriseren de Nederlandse maatschappij en kunnen nog rekenenen op alle mogelijk steun en hulp: WAANZIN !!!!!

pi_1329085
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:07 schreef Midioot het volgende:

De overheid heeft geen antwoord op dit soort schrijnende kwesties, de hoogste tijd voor private ondernemingen die snel en adequaat met dit soort lieden afrekent.

Brrrr, ik mag toch hopen dat je hier geen privé achtige burgerwacht groepjes mee bedoelt?

Want vanuit menig Zuid-Amerikaans land is bekend waar dat op den duur toe kan leiden. (doodsescaders)

Sowieso ben ik tegen iedere privatisering van overheidstaken betreffende het strafrecht/justitie/politie.

zaterdag 4 augustus 2001 @ 00:26:23 #8
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1329175
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:12 schreef R@b het volgende:

Brrrr, ik mag toch hopen dat je hier geen privé achtige burgerwacht groepjes mee bedoelt?

Ik zou niet weten hoe het anders moet .........
Op de overheid kun je niet rekenen, die vinden het duidelijk best zo, maar ja de ver van mijn bed show met een groot traktement, bla, bla, bla............

Ik ben in principe ook tegen zulk soort groepjes, maar b.v. de groepjes allochtonen jongeren, die de zaak met grof geweld, ongestraft terroriseren, daar ben ik nog veel meer tegen, als ik dan moet kiezen tussen twee kwaden wordt het toch die burgerwacht look a like.

Er moet duidelijk iets gebeuren en zolang niemand iets ander bedenkt, hou ik het op privaat aanpakken die handel.

pi_1329330
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:26 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe het anders moet .........
Op de overheid kun je niet rekenen, die vinden het duidelijk best zo, maar ja de ver van mijn bed show met een groot traktement, bla, bla, bla............

Er moet duidelijk iets gebeuren en zolang niemand iets ander bedenkt, hou ik het op privaat aanpakken die handel.

Ja ja en dan stoppen we ze in speciale wijken en dan zorgen we daar voor simpel werk.. Insane..

Er zijn taken die strict en alleen door de overheid gedaan kunnen en moeten worden en rechtspreken danwel uitvoeren is daar een van.. net als infrastructuur, sociale voorzieningen en veiligheid.

Veiligheid mag niet iets zijn wat door een private onderneming wordt verzorgd.. want dan is het te koop en zo werkt een democratie in mijn ogen niet..

daarnaast on topic.. ik dacht dat antillianen gewoon nederlanders waren en daarom vrij nederland in en uit kunnen... of moeten de criminele friezen ook in friesland blijven????

zaterdag 4 augustus 2001 @ 01:51:44 #10
3542 Gia
User under construction
pi_1329586
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:54 schreef Frenkie het volgende:

daarnaast on topic.. ik dacht dat antillianen gewoon nederlanders waren en daarom vrij nederland in en uit kunnen... of moeten de criminele friezen ook in friesland blijven????

Als Antillianen gewoon Nederlanders zijn, dan zijn de Antillen gewoon nog steeds van Nederland, dus dan kunnen we ook gebruik maken van de gevangenissen daar om de criminelen in op te bergen. Wat is daar dan op tegen?
Daarbij komt dat het voor hun familie gemakkelijker is om ze op te zoeken, toch?
pi_1329644
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:54 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja ja en dan stoppen we ze in speciale wijken en dan zorgen we daar voor simpel werk.. Insane..

Er zijn taken die strict en alleen door de overheid gedaan kunnen en moeten worden en rechtspreken danwel uitvoeren is daar een van.. net als infrastructuur, sociale voorzieningen en veiligheid.

Veiligheid mag niet iets zijn wat door een private onderneming wordt verzorgd.. want dan is het te koop en zo werkt een democratie in mijn ogen niet..

Dat 'gewoon' Nederlanders zijn valt nog wel mee. Ik vraag me iedere keer dat dit topic opkomt waarom we eigenlijk nog met ze in één koninkrijk zitten. Een ontwikkelingsrelatie kunnen we ook wel met ze hebben als ze onafhankelijke zijn, en je komt er daar toch ook haast niet tussen als Europese Nederlander. Als zij eisen kunnen stellen aan het vermogen van Europese Nederlanders die zich daar vestigen vind ik het niet zo gek als wij ook bepaalde eisen stellen aan de Antilliaanse Nederlanders. Nu geeft het een beetje het gevoel alsof zij Nederland gebruiken als vuilnisbak voor hun hopeloze gevallen.

Overigens, volgens mij is het niet helemaal juist te praten over Antillianen, als ik het goed heb zijn het vooral jongeren van Curacao die dit soort problemen veroorzaken.

zaterdag 4 augustus 2001 @ 17:40:33 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_1332045
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 01:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Antillianen gewoon Nederlanders zijn, dan zijn de Antillen gewoon nog steeds van Nederland, dus dan kunnen we ook gebruik maken van de gevangenissen daar om de criminelen in op te bergen. Wat is daar dan op tegen?
Daarbij komt dat het voor hun familie gemakkelijker is om ze op te zoeken, toch?

Beter is om te voorkomen dat criminele elementen vanuit de Antillen naar hier komen.

Dus een gedegen vooronderzoek instellen voordat ze toegang krijgen tot Nederland. Wanneer 25 tot 50% in de criminaliteit verdwijnt moet er gewoon iets aan gedaan worden. Dit kan toch niet??

zaterdag 4 augustus 2001 @ 18:45:32 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1332352
quote:
Op donderdag 12 april 2001 19:52 schreef Hummer het volgende:
'Criminele Antillianen land uit'

De twee Antilliaanse coalitiepartijen reageerden afwijzend op het voorstel criminelen terug te sturen.

Goh, wat vreemd..
  zondag 5 augustus 2001 @ 01:11:05 #14
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1335449
Antillianen zijn toch Nederlandse staatsburgers?? met een paspoort enzo en als eigenaren van dat paspoort hebben ze dezelfde rechten als 'gewone Nederlanders'. nu weet ik niet zo goed of het recht op criminele praktijken ook een van die rechten is, maar naar mijn gevoel is het terugsturen van Antiliaanse boeven een inbreuk op de burgerrechten. in principe kan ik het heir dus niet mee eens zijn, want als er aan deze fundamentele rechten gemorreld kan gaan worden dan is het einde zoek.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zondag 5 augustus 2001 @ 02:24:27 #15
3542 Gia
User under construction
pi_1335754
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 01:11 schreef don_quichot het volgende:
Antillianen zijn toch Nederlandse staatsburgers?? met een paspoort enzo en als eigenaren van dat paspoort hebben ze dezelfde rechten als 'gewone Nederlanders'. nu weet ik niet zo goed of het recht op criminele praktijken ook een van die rechten is, maar naar mijn gevoel is het terugsturen van Antiliaanse boeven een inbreuk op de burgerrechten. in principe kan ik het heir dus niet mee eens zijn, want als er aan deze fundamentele rechten gemorreld kan gaan worden dan is het einde zoek.
Ja maar, als de Antillen Nederlands grondgebied zijn, aangezien zij Nederlanders zijn, wat is er dan op tegen om ze op Nederlands grondgebied in de bak te zetten?
pi_1335759
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:24 schreef Gia het volgende:
Ja maar, als de Antillen Nederlands grondgebied zijn, aangezien zij Nederlanders zijn, wat is er dan op tegen om ze op Nederlands grondgebied in de bak te zetten?
Als ze hier in de bak zitten heb je waarschijnlijk even weinig last van ze. Punt is dat ze vrijgelaten moeten worden in het land waar ze zijn. En anders maakt het nog niet veel uit, dan vliegen ze gewoon weer hier heen.
Wittgenstein
  zondag 5 augustus 2001 @ 02:50:46 #17
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1335870
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:24 schreef Gia het volgende:

[..]

als we deze logica volgen dan kunnen we ook Nederlanders op de antillen gaan detineren. als we nou met namen de zedendeklinquenten daar naar toe sturen, dan is de kans op recidivisme ook meteen nihil.
wat mij betreft gaat het meer om de achterliggende gedachte dat iedereen gelijk is volgens de wet, behalve wanneer men een misstap begaat of wanneer er problemen zijn.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zondag 5 augustus 2001 @ 03:08:57 #18
3542 Gia
User under construction
pi_1335925
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:50 schreef don_quichot het volgende:

[..]

als we deze logica volgen dan kunnen we ook Nederlanders op de antillen gaan detineren. als we nou met namen de zedendeklinquenten daar naar toe sturen, dan is de kans op recidivisme ook meteen nihil.
wat mij betreft gaat het meer om de achterliggende gedachte dat iedereen gelijk is volgens de wet, behalve wanneer men een misstap begaat of wanneer er problemen zijn.

Het gaat hier toch ook om mensen die een misstap begaan hebben, namelijk criminele antillianen.
En van mij mogen ze zedendelinquenten inderdaad naar een Antilliaanse gevangenis sturen. Heb ik geen enkel probleem mee.
pi_1335941
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:08 schreef Gia het volgende:
En van mij mogen ze zedendelinquenten inderdaad naar een Antilliaanse gevangenis sturen. Heb ik geen enkel probleem mee.
Wat maakt het uit waar mensen hun straf uitzitten, kun je dat uitleggen?
Wittgenstein
  zondag 5 augustus 2001 @ 11:07:37 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_1336559
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:50 schreef don_quichot het volgende:

[..]

wat mij betreft gaat het meer om de

?

Een zedendeliquent komt ook weer vrij. Op de Antillen zijn er geen vrouwen en kinderen die misbruikt kunnen worden?

Merkwaardig dat jij de Antillen wel als vuinisvat voor Nederlandse daders van zedenmisdrijven wil, maar niet als thuisbasis voor Antilliaanse criminelen.

zondag 5 augustus 2001 @ 17:57:09 #21
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1339485
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:12 schreef Koekepan het volgende:

Wat maakt het uit waar mensen hun straf uitzitten, kun je dat uitleggen?

Het rassen evenwicht hier in de bajessen, zou op deze manier wat hersteld kunnen worden, ondanks grote meerderheid, qua autochtoon in de samenleving, is het daar helaas wat anders, kun je dus mooi wat meer in evenwicht brengen, als je ze op de Antillen vastzet.
  † In Memoriam † zondag 5 augustus 2001 @ 18:24:11 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1339787
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 17:57 schreef Midioot het volgende:

[..]

Het rassen evenwicht hier in de bajessen, zou op deze manier wat hersteld kunnen worden, ondanks grote meerderheid, qua autochtoon in de samenleving, is het daar helaas wat anders, kun je dus mooi wat meer in evenwicht brengen, als je ze op de Antillen vastzet.

Dat noemen we gewoon klassejustitie in Nederland lieve Midioot.
pi_1340137
Mensen met de Nederlandse nationaliteit hebben niet overal in het koninkrijk der Nederlanden dezelfde rechten. Nederlanders uit het Nederlandse deel kunnen zich nog altijd niet vrij vestigen op de Antillen. Ik zie daarom ook geen enkel bezwaar om de vrije vestiging van Antillianen hier ook te beperken.
  maandag 6 augustus 2001 @ 00:00:20 #24
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1343237
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 11:07 schreef R@b het volgende:

Merkwaardig dat jij de Antillen wel als vuinisvat voor Nederlandse daders van zedenmisdrijven wil, maar niet als thuisbasis voor Antilliaanse criminelen.

dit was dus hypothetisch gesteld R@b, volgens de logica van Gia. als dan en zo. bijvoorbeeld als het regent dan wordt je nat, of als R@b discussieert dan luistert hij niet.

die zedendelinquenten die maar naar de Antillen moesten worden gestuurd was een practical joke, voortkomend uit boven genoemde logica, immers niemand komt toch levend uit de koraalspecht en dit gecombineerd met het goede gebruik dat zedendelinquenten in de bajes vaak een koekje van eigen deeg krijgen van hun celgenoten, en dit weer gecombineerd met de grote van het geslacht van het negoride ras....snap je het. ik zal er een volgende keer een smiley bij zetten.

maandag 6 augustus 2001 @ 04:44:59 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_1345049
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 00:00 schreef don_quichot het volgende:

die zedendelinquenten die maar naar de Antillen moesten worden gestuurd was een practical joke, voortkomend uit boven genoemde logica,

Ha ha , wat een joke
quote:
immers niemand komt toch levend uit de koraalspecht
??? Met andere woorden: Iedereen die de Koraalspecht gevangenis in gaat verlaat hem tussen 4 plankjes!! En dat geloof jezelf????
quote:
en dit gecombineerd met het goede gebruik dat zedendelinquenten in de bajes vaak een koekje van eigen deeg krijgen van hun celgenoten, en dit weer gecombineerd met de grote van het geslacht van het negoride ras....snap je het. ik zal er een volgende keer een smiley bij zetten.
Wat heeft het grote geslacht van het negroïde ras hier in hemelsnaam mee te maken. ??? Gestel dat ze al een gemiddeld groter geslacht hebben....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')