abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13759131
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:36 schreef Coone het volgende:

[..]

[..]

1. zo gaan die dingen. mensen zetten graag anderen een hak, er kan sprake zijn van een misverstand of een onterechte beschuldiging
2. het is maar de vraag of dat werkt. notoire dieven trekken zich daar vrees ik niet zoveel van aan, hebben wellicht niet zoveel te verliezen.
3. er is wel wat mis met wraakacties tegen pedofielen, zeker als mensen hun kans schoon zien en de buurman waaraan ze al jaren een hekel hebben, maar geen pedofiel is, aan gaan klagen, wat ook is gebeurd.

het lijkt me vanzelfsprekend dat die foto's gemaakt worden, enkel en alleen, wanneer de dief gevat wordt en bij het overhandigen aan de politie...
Niet zoals een "te koop/gezocht"-prikbord waar iedereen zomaar iets bij kan hangen...
Als er iemand gevat wordt en er wordt op dat moment een foto gemaakt en opgehangen... niks mis mee toch?
pi_13759141
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:27 schreef Mac11 het volgende:
3. er bestaat maar 1 manier om een lastig persoon op te lossen en dat is de dood, van mij mag het naar 3x een ernstige overtreding
Ik heb nu al meer dan 3 lastige replies van jou gezien, waarvan zelfs een paar weggemod zijn. Wanneer schiet je jezelf dood?

Snap je wat ik bedoel? Jij kunt je om de één of andere reden niet in iemand anders verplaatsen. Dat is imo een geestelijke afwijking, of misschien is het een gevolg van je opvoeding. Jij bent het soort mensen dat Nederland naar de tering laat gaan. Jij komt met middeleeuwse bullshit. Wanneer was het nou beter, in de middeleeuwen of nu? In de middeleeuwen had jij als onderhorige vanaf je 7e moeten werken, een slaaf dus. Nu heb jij een opleiding gekregen en heb je zelfs een computer. Als je het er niet mee eens bent dat het nu beter is dan de middeleeuwen, moet je per direkt je computer inleveren en met je opleiding stoppen. Ik bedoel: waarom zou je dan nog meedoen met iets waar je het niet mee eens bent?

Snap je? Of snap je het nu nog steeds niet? Als je het na 3 keer lezen nog steeds niet snapt wordt het tijd dat je jezelf koest gaat houden, want je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Leer je plaats eens of herzie je mening.

pi_13759210
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:38 schreef Mac11 het volgende:
Vind je niet dat er dan maar eens een wet moet komen die hierin verandering brengt, net zoiets als die draaideur criminelen wtf heb je eraan ze zitten in de gevangenis en kosten geld.
Dat je een geavanceerde maatschappij hebt wil helemaal niet zeggen dat er geen problemen meer zijn. Er zijn *altijd* problemen, dat is een oneindige gang van zaken. Die gedachte dat je een probleemvrije maatschappij kunt hebben is simpelweg idioot, waar komt die vandaan? Van al die reclame's met 'perfekte mensen' en 'perfekte huizen' en 'perfekte gezinnetjes'? Doe normaal zeg. Vroeger bij jou thuis *leek* het alsof alles perfekt was, maar jouw ouders hebben dezelfde problemen gehad als jij. Vroeger was het helemaal niet beter.

Wat ziek trouwens dat tegenwoordig de *jongeren* lopen te roepen dat het vroeger allemaal beter was! Ga toch weg man, vroeger was het *anders*, niet beter.

pi_13759293
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:42 schreef realist_ik het volgende:

[..]

het lijkt me vanzelfsprekend dat die foto's gemaakt worden, enkel en alleen, wanneer de dief gevat wordt en bij het overhandigen aan de politie...
Niet zoals een "te koop/gezocht"-prikbord waar iedereen zomaar iets bij kan hangen...
Als er iemand gevat wordt en er wordt op dat moment een foto gemaakt en opgehangen... niks mis mee toch?

En dan kan iedereen zien dat je een keer iets hebt gestolen? Wat is het nut daarvan? Als je het afzet tegen de nadelen blijf ik er tegen.

Ik ben niet zo voor het indelen van de samenleving in goede en slechte mensen. Gewoon oppakken, straffen en als ze het weer doen: harder straffen. Maar geen publieke veroordeling, dat vind ik zo hypocriet. Daar lopen dan al die mensen die zelf de belasting oplichten heel opgewonden over te doen.

donderdag 9 oktober 2003 @ 10:53:35 #55
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_13759326
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:42 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik heb nu al meer dan 3 lastige replies van jou gezien, waarvan zelfs een paar weggemod zijn. Wanneer schiet je jezelf dood?

Snap je wat ik bedoel? Jij kunt je om de één of andere reden niet in iemand anders verplaatsen. Dat is imo een geestelijke afwijking, of misschien is het een gevolg van je opvoeding. Jij bent het soort mensen dat Nederland naar de tering laat gaan. Jij komt met middeleeuwse bullshit. Wanneer was het nou beter, in de middeleeuwen of nu? In de middeleeuwen had jij als onderhorige vanaf je 7e moeten werken, een slaaf dus. Nu heb jij een opleiding gekregen en heb je zelfs een computer. Als je het er niet mee eens bent dat het nu beter is dan de middeleeuwen, moet je per direkt je computer inleveren en met je opleiding stoppen. Ik bedoel: waarom zou je dan nog meedoen met iets waar je het niet mee eens bent?

Snap je? Of snap je het nu nog steeds niet? Als je het na 3 keer lezen nog steeds niet snapt wordt het tijd dat je jezelf koest gaat houden, want je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Leer je plaats eens of herzie je mening.

O dus jij vind Amerika een land uit de middeleeuwen met slechte opleidingen en mensen zonder vooruitgang inzicht.

Mijn mening herzien dat doe ik.
Het lijkt nu net of ik alles dood wil zien naar 3x maar dat is niet waar.
Ik snap dat sommige mensen bij hun jeugd een trauma hebben overgehouden en dus niet normaal functioneren in het leven en dus het slechte pad gaan volgen, elk mens zal waarschijnlijk dit doen vooral als je ouders er niet zijn/geld&opleiding niet aanwezig zijn.

Tuurlijk wil je een oplossing voor die mensen hebben maar er zijn bepaalde grenzen die niet verder zullen worden gelegd kwa uitkeringen en dergelijke, eigenlijk is het ook niet geheel eerlijk als zo`n persoon met een dergelijke trauma de doodstraf krijgt het is eigenlijk de fout van de mens/ouders zelf.

Als iemand iets doet wat niet mag is hij er nog altijd zelf verantwoordelijk voor en niet de ouders, vanuit mijn oogpunt lijkt het me heel moeilijk om de nederlandse wet te overtreden het enigste waar ik voor ben bekeurt in mijn 18 jaar is openbaar drinken (45 euro) verder helemaal niks.
Toch ben ik van mening dat als een gevangenis die deze mensen probeert bij te sturen tot 3maal toe niet werkt dat er gewoon een andere oplossing voor moet komen.
Zeg niet dat overleven in Nederland moeilijk is, iedereen die wil kan bijna alles krijgen in dit superland.

Oja ik heb het btw. helemaal niet over VROEGAH maar over nu dus hoe je er bij komt dat ik oud van geest ben snap ik niet helemaal.

pi_13759445
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:51 schreef Coone het volgende:

[..]Gewoon oppakken, straffen en als ze het weer doen: harder straffen.

allemaal heel leuk en aardig, maar hoe worden die junks dan gestraft in de praktijk?

ze staan dezelfde dag weer op straat...
om desnoods in dezelfde winkel te gaan jatten...

pi_13759484
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:59 schreef realist_ik het volgende:

[..]

allemaal heel leuk en aardig, maar hoe worden die junks dan gestraft in de praktijk?

ze staan dezelfde dag weer op straat...
om desnoods in dezelfde winkel te gaan jatten...

Sommige problemen los je niet op. Ook niet met foto's. Gewoon bedrijfsrisico
pi_13759501
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:01 schreef Coone het volgende:

[..]

Sommige problemen los je niet op. Ook niet met foto's. Gewoon bedrijfsrisico

pi_13759549
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:02 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Argumenten?
pi_13759610
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:04 schreef Coone het volgende:

[..]

Argumenten?

ja, hallo...

lees je eigen geneuzel nog eens na...

† In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 11:08:17 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13759633
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:54 schreef Railguy het volgende:

ontopic: het heeft zin als het gaat om scholieren etc, dus jongere mensen. Het schikt af. Voor junkies en dergelijke maakt het niks uit. Zij zullen toch aan spullen moeten komen voor hun shot en zullen dus gewoon doorgaan

Dat is grappig want op die winkeldievensite liet men juist een filmpje zien van een (in mijn ogen) doodnormale vrouw (en je zult tevens verbaast zijn hoeveel ouderen er pikken..)
Juist voor hen zo de schaamte des te groter zijn als hun hoofd op zo'n poster zal komen.
pi_13759662
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:07 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ja, hallo...

lees je eigen geneuzel nog eens na...

Geen argumenten dus.
Lees eens iets over de risicofactoren van bedrijfsvoering, da's heel normaal.
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 11:10:59 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13759675
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:15 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Ja het waren idd Marokkanen dat is al op het nieuws geweest maar dat heeft er in dit geval mi weinig mee te maken.

Het toont iig aan dat niet alle jonge marokkanen lui zijn en niet willen werken

[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 09-10-2003 11:16]

pi_13759723
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:38 schreef Mac11 het volgende:
Fuck dat, Nederlanders mogen hun bezittingen niet eens verdedigen met wapens terwijl menig crimineel met een gun/mes rondloopt.
Nee wij mogen ons niet beschermen met wapens omdat het gevaarlijk is en omdat je dan zomaar opeens allemaal mensen kunt doodschieten blablabla.
Uit statistieken uit dat verheerlijkte America van je blijkt dat een wapen in huis 20 keer vaker een huisgenoot verwond/dood dan een inbreker. Wil jij nog steeds een wapen in huis om je te verdedigen, als je weet dat het 20 keer waarschijnlijker is dat je je eigen kind ermee dood?
pi_13759833
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:10 schreef Coone het volgende:

[..]

Geen argumenten dus.
Lees eens iets over de risicofactoren van bedrijfsvoering, da's heel normaal.

het ging over het straffen ...
JIJ zei ... je moet ze oppakken en straffen ... bij herhaling harder straffen...
waarop ik zei dat dat in de praktijk niet gebeurt en vroeg wat dan wel een oplossing zou kunnen zijn...
  donderdag 9 oktober 2003 @ 11:18:45 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13759839
in het kader van portret recht zullen foto's ophangen niet de juiste weg zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_13759916
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:01 schreef Coone het volgende:

[..]

Gewoon bedrijfsrisico

Zoals een pak slaag dat is voor winkeldieven.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  † In Memoriam † donderdag 9 oktober 2003 @ 11:22:53 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13759937
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef Re het volgende:
Nu pas een opmerking daarover

Wat mij namelijk opviel is dat bijvoorbeeld in het op winkeldieven.nl getoonde filmpje de dader gewoon herkenbaar is en er kennelijk helemaal geen rekening gehouden moet worden met die wet op de privacy..
En RE idd, hetzelfde voor die foto's.

donderdag 9 oktober 2003 @ 11:26:42 #69
3542 Gia
User under construction
pi_13760016
Wat ik zou doen als ik het zie gebeuren? Weet niet wat ik nu zou doen, maar ik heb het een jaar of 10 terug eens gezien. Bij de kassa van de Etos. Daar stonden van die flesjes Kneipp badolie. De vrouw voor me pakte zo'n flesje op, bekeek het en zette het weer terug. Ze pakte er nog één en deed die in haar andere hand, die tevens de schouderband van haar tas vasthad. Langs die band gleed ze met haar hand naar beneden en liet het flesje badolie in haar tas vallen.

Ik was te verbijsterd om iets te zeggen. Ze waren trouwens ook met vier vrouwen.
Hoorde een paar dagen later wel dat er drie vrouwen waren opgepakt voor winkeldiefstal.

Maar, van die foto's? Ja, van mij mag het, als het inderdaad heterdaadjes zijn, geen vermoedens.

Vind trouwens ook dat deze gastjes, die die vrouw doodden, nooit meer bij een super mogen werken. Is compleet van de zotte, zo'n actie. Hoeven zij toch niks om te geven! Al wordt de hele winkel leeggejat!

donderdag 9 oktober 2003 @ 11:28:06 #70
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13760043
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef Re het volgende:
-nevermind-

Hoe zit het dan met het portretrecht op die website?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13760090
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:22 schreef Loedertje het volgende:
Nu pas een opmerking daarover

Wat mij namelijk opviel is dat bijvoorbeeld in het op winkeldieven.nl getoonde filmpje de dader gewoon herkenbaar is en er kennelijk helemaal geen rekening gehouden moet worden met die wet op de privacy..
En RE idd, hetzelfde voor die foto's.

Portretrecht is slechts relatief. Bekende nederlanders mogen bijvoorbeeld ten allen tijde afgebeeld worden, omdat ze door bekend te worden het portretrecht opgeven. Ditzelfde argumenteerd de eigenaar van winkeldieven.nl: door te stelen, geeft de dief zijn portretrecht op. Dit geld natuurlijk alleen in die gevallen waar de beelden duidelijk een heterdaadje aangeven....
  donderdag 9 oktober 2003 @ 11:53:12 #72
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_13760622
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:45 schreef Loedertje het volgende:
Wat vinden jullie hiervan ?
Alsof het stelen van een blikjes drank zo vreselijk is. Ik keur het natuurlijk niet goed, en het is een probleem voor supermarkten e.d. Maar waarom wordt er zo hysterisch gereageerd op zo'n relatief licht vergrijp? Ik kan me wel ergere dingen bedenken

Als je al foto's en namen van winkeldieven gaat ophangen, waar trek je dan de lijn? rijden onder invloed, belastingfraudeurs, oplichters, huiselijkgeweld, verkrachters, moordenaars? Als je consequent bent ga je van hun ook allemaal de namen en foto's overal ophangen? Het wordt allemaal een beetje uit verband getrokken, niet in perspectief gezet.

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_13760815
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:18 schreef realist_ik het volgende:

[..]

het ging over het straffen ...
JIJ zei ... je moet ze oppakken en straffen ... bij herhaling harder straffen...
waarop ik zei dat dat in de praktijk niet gebeurt en vroeg wat dan wel een oplossing zou kunnen zijn...

De oplossing is dat het dus wel moet gebeuren - en het p;lan van de zorgboerderijen spreekt me ook aan.
pi_13760844
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 11:21 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Zoals een pak slaag dat is voor winkeldieven.

Idd.

Maar beide mag niet.

pi_13760981
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 12:03 schreef Coone het volgende:

[..]

Idd.

Maar beide mag niet.

Idd.

Beide mag niet.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')