abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13736945
Hey, (een beetje omslachtig verhaal maarja ik kan het niet samenvatten)

Ik heb sinds 2 maanden een vriendin en het is mijn eerste vaste relatie..., alles bevalt goed en we zijn ook echt heel erg gek op elkaar.., kan me nu al niet meer voorstellen hoe het zou zijn zonder haar en andersom geld dat ook,.... toch maak ik me overal druk om.

Met name om haar exen., zij heeft wel langere relaties achter de rug en de langste daarvan is een jaar.
Iedere keer als ik denk aan de jongens waarmee ze is geweest dan krijg ik beeld voor me van hoe zij met die andere jongen in bed bezig is ( ).. ook al zegt ze me nog zo vaak dat dat niks voorstelde en dat het bij mij beter en leuker is..., ik blijf onzeker en jalours..., ik denk dat ik het liefste had dat ze gisteren uit een ei was gekropen...!
Om even het aller concreetste voorbeeld te noemen:,. gisteravond liggen we in bed, klaar om los te gaan..., krijgt ze een SMS je..., en ik als jalours persoon wil natuurlijk weten van wie!..
dit was het bericht: Hoi schat, ben je weer vrijgezel?... zal ik even langs"wippen"?.. groetjes 'A'.
Dus ze wil het me eerst niet laten lezen, want het was niet het goeie moment.. op aandringen mocht ik dan toch en ze deed haar handen voor haar ogen..., Wat bleek... de afzender was een bekende van mij.. Een paar weken geleden vertelde ze me al dat ze 1 keer een one night stand heeft gehad... precies.. deze bekende van mij, ik kreeg gelijk het beeld alsof ze zomaar met jan en alleman het bed in duikt waneer ze vrijgezel is (niet dat ze mij kende op het moment van want het is al 1,5 jaar geleden maarja) Vervolgens verzekerd ze me dat dit het eerste berichtje is dat ze ontvangt en dat het echt de enige keer is geweest dat ze een one night stand heeft gehad.
TOCH...., ik kan me er niet overheen zetten en ik krijg allerlij beelden van haar als slet terwijl ze dat helemaal niet is..., die ex-vriendjes dat ging nog, maar dit !?

Ik weet me serieus geen raad want ik ben nog nooit zo Jalours/wantrouwend/achterdochtig geweest als nu en het laatste wat ik wil is dat dit een "Issue" word..., ze vroeg zelfs al of ik wilde dat ze naar huis ging.., ik heb haar gerust gesteld dat er niks aan de hand is maar ondertussen erger ik me kapot... als iemand deze situatie herkend of zoiets dergelijks in ieder geval,.. please... geef me wat tips want het is echt heel erg vervelend.

Greetz, Johan

pi_13736962
enorme koe van een typo uit de titel gehaalt.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_13737008
Get a life kerel. Jij zal waarschijnlijk ook niet volledig brandschoon deze relatie zijn in gestapt. Ze heeft een verleden ( zoals iedereen) en die kan je niet uitwissen. Leef er mee.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_13737012
Ja je kan je wel druk gaan maken over wat ze met wie gedaan heeft, maar je kan beter genieten van dat wat je nu hebt. Kost minder energie en levert meer plezier op.
Iedereen heeft een verleden. Dat is leuk om over te praten, minder leuk om over te oordelen. C'est passé nietwaar.
pi_13737022
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 12:43 schreef zwaaibaai het volgende:
enormeEnorme koe van een typo uit de titel gehaaltgehaald.
Twee koeien van typo's uit deze post gehaald.
pi_13737023
Dat mag je dan in de hele text doen..., heb jaloers overal als Jalours.. zie je nou hoe onervaren ik ermee ben.. weet niet eens hoe ik het moet schrijven haha... nah thx..

Ja ik begrijp dat ze een verleden heeft maja.. das juist het hele punt..., en "get over it" dat begrijp ik ook wel alleen wil ik weten hoe ik dat doe want het gewoon negeren werkt niet..

[Dit bericht is gewijzigd door Fartknokker op 08-10-2003 12:49]

woensdag 8 oktober 2003 @ 12:48:45 #7
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_13737090
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 12:45 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik heb twee koeien van typo's uit deze post gehaald.

ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 8 oktober 2003 @ 12:50:37 #8
59537 Korneel
DEATH TO OATMEAL!
pi_13737130
^
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 12:48 schreef MadMarine het volgende:

[..]

I must obey the inscrutable exhortations of my soul.
pi_13737139
Ik zou hetzelfde reagereen, ben zelf ook heel erg jaloers...
ligt volgens mij gewoon aan het karakter en wat je zelf hebt meegemaakt.

ik zou die gast aanspreken (geeft een goed gevoel voor mezelf dan) dit soort smsjes te lezen krijgen is zeker niet leuk, en iedereen die zegt stel je niet aan! shut up! ik weet hoe het voelt

pi_13737141
Probeer haar te vertrouwen. Geloof wat ze zegt. Concentreer je op het nu en niet op het verleden...
I'm not a complete idiot, some parts are missing
pi_13737184
Ergens anders aan denken als het je opeens te binnen schiet, tegen je vriendinnetje zeggen dat je je er weer eens zorgen over maakt (op een niet beschuldigende manier!) en uiteindelijk slijt het dan vanzelf vrij snel weg..

Good luck!

woensdag 8 oktober 2003 @ 12:54:23 #12
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_13737194
doe niet zo jalours joh.
gewoon alles eerlijk delen
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 8 oktober 2003 @ 12:54:52 #13
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_13737205
één advies: laat haar niet merken _hoe_ jaloers je bent. Dat is nl. over het algemeen de snelste manier om je vriendin kwijt te raken.
Wat je echter wel kan doen, is in je kennissenkring, en indien mogelijk in de hare, laten merken dat jullie een relatie hebben die, wat jou betreft, meer is dan een "tussendoortje".
Die A kun je er denk ik rustig, onder vier ogen, op aanspreken, en hem melden dat je dat soort sms'jes richting je vriendin niet echt prettig vindt.
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_13737232
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 12:54 schreef _GdR_ het volgende:
doe niet zo jalours joh.
gewoon alles eerlijk delen
Hahaha! Dat soort dingen geeft de TS moed!
pi_13737234
Vlak voor het nueken een SMS-je krijgen....liggen jullie mobieltjes op de nachtkastjes....
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
pi_13737281
hmmzz ik zou toch aan het eind v/d week haar smsjes doorlezen (als ze ff douchen is ofzo).

Staat er weer iets wat naar jou mening vervelend is, vraag haar dan of ze nog "van die smsjes van "X" heeft gehad. Zegt ze nee, ben je gelijk klaar!

When was the last time you did something for the first time?
pi_13737283
Allereerst een SMS terugsturen, jij dus, om te vermelden dat zij dus nu een relatie heeft en dat die gast dus moet oprotten.
Duidelijkheid, ik denk dat je je daar al beter door gaat voelen.

En voor de rest, ja, praat er met haar over (hoe oud zijn jullie?).
Laat weten dat het je dwars zit en leg haar uit dat ze dit soort dingen juist niet verborgen moet houden.
Jou eerst het SMS-je niet willen laten lezen is een slecht begin.
Zorg voor openheid en vertrouwen.

pi_13737351
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 12:58 schreef moonflower343 het volgende:
hmmzz ik zou toch aan het eind v/d week haar smsjes doorlezen (als ze ff douchen is ofzo).

Staat er weer iets wat naar jou mening vervelend is, vraag haar dan of ze nog "van die smsjes van "X" heeft gehad. Zegt ze nee, ben je gelijk klaar!

Jij hebt zeker een relatie die volkomen gebaseerd is op angst?
Met zo'n actie kun je vertrouwen namelijk wel schudden.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:02:21 #19
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_13737371
Jaloezie is nooit leuk...
Ik schaam me er zelfs voor als ik dat gevoel heb. Ben daarom blij dat ik er niet erg vaak last van heb.

Voor de rest kun je er niet veel aan doen. Ze komt nu eenmaal niet uit dat ei wat speciaal op jou heeft zitten wachten. Ze heeft een verleden, maar ook jij. Misschien niet zo rooskleurig, maar toch.

Die A. kun je er gewoon op aanspreken das geen probleem. Zou alleen naar je vriendin niet extreem veel laten blijken hoe jaloers je bent. Dat is nl vaak een oorzaak van uit elkaar gaan.

Sterkte!

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:02:39 #20
59537 Korneel
DEATH TO OATMEAL!
pi_13737377
quote:

als je dan tóch op de paranoia (?) toer bent lees gelijk haar outbox.
I must obey the inscrutable exhortations of my soul.
pi_13737402
Je moet niet zo zeuren. Maak het uit als je zo met haar verleden zit.

enneh:
JALOERS IS MET EEN "E"!!!!!
stelletje analfabeten!

pi_13737404
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:01 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Jij hebt zeker een relatie die volkomen gebaseerd is op angst?
Met zo'n actie kun je vertrouwen namelijk wel schudden.

Mijn relatie is prima, en erg open. Ik ga af op het feit dat het vriendinnetje dat hele smsje niet wou laten zien. Doet ze dat de 1e x al niet, waarom zou jij haar dan niet ff controleren? Zo weet je heel zeker of ze betrouwbaar is of niet.
pi_13737407
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:02 schreef Korneel het volgende:

[..]

als je dan tóch op de paranoia (?) toer bent lees gelijk haar outbox.

en cookies
  woensdag 8 oktober 2003 @ 13:04:38 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_13737426
quote:

Pardon ?
Haar smsjes lezen ?
Dan ben je pas echt fout bezig.

Zodra iemand mn berichtjes wilt lezen, dan vraagt hij daar maar naar. Dat is privé. Wat jij nu net beschrijft is een "lack of trust". Dat maakt het alleen maar erger.

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_13737475
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:04 schreef Mukie het volgende:

[..]

Pardon ?
Haar smsjes lezen ?
Dan ben je pas echt fout bezig.

Zodra iemand mn berichtjes wilt lezen, dan vraagt hij daar maar naar. Dat is privé. Wat jij nu net beschrijft is een "lack of trust". Dat maakt het alleen maar erger.

TS heeft duidelijk last van "lack of trust"

Ik draag alleen maar een oplossing aan om dat weg te nemen. (OF aan te wakkeren )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')