abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13724186
En verder...
quote:
Vriendin Mabel had relatie met Bruinsma

AMSTERDAM - Topcrimineel Klaas Bruinsma had begin jaren negentig geen relatie met Mabel Wisse Smit, maar met haar vriendin Ottolien Lels. Dat heeft de nu 36-jarige Lels dinsdag gezegd in de Volkskrant.

Mabel Wisse Smit verklaarde eerder dat ze, in verband met zeilwedstrijden, heeft gelogeerd op het motorjacht Neeltje Jacoba van Bruinsma. "Ik bevestig de verklaring van Mabel Wisse Smit", stelt Lels. "Ik herken de manier waarop zij haar contact met Bruinsma beschrijft. Mabel Wisse Smit had geen liefdesaffaire met Klaas Bruinsma."

Wisse Smit kwam in opspraak, nadat een voormalig lijfwacht van Bruinsma, Charlie da Silva, in het programma van misdaadverslaggever Peter R. de Vries had gezegd dat zij een liefdesaffaire met de topcrimineel had. Zo zou zij met Bruinsma de nacht op zijn motorboot hebben doorgebracht.

Charlie da Silva

"Ik heb aan boord van de Neeltje Jacoba overnacht, alleen met Klaas Bruinsma en in samenzijn van anderen, onder wie ook Mabel Wisse Smit", schrijft Lels daarover. "Ik kan me Charlie da Silva niet herinneren, wel anderen in Bruinsma's omgeving."

Lels werkte ten tijde van de relatie bij een bedrijf dat zeilevenementen organiseerde. Later begon ze een studie psychologie in Leiden. Lels werkt nu als psychologe bij een internationaal organisatieadviesbureau en is ongetrouwd.

Pijnlijke confrontatie

Lels: "Dit is voor mij een zeer pijnlijke confrontatie met het verleden; een tijd waaraan ik liever niet meer terugdenk. Sterker, ik kan me voorstellen dat niemand in mijn directe omgeving, van toen en van nu, opnieuw met deze periode geconfronteerd wil worden.

Het is mijn persoonlijke overtuiging dat in deze kwestie alleen de waarheid helpt om onrecht recht te zetten. Dat is de reden waarom ik besloten heb deze verklaring af te geven. Ik wil duidelijk maken dat ik niet twijfel aan de integriteit van Mabel Wisse Smit, die een vriendin van mij is. De weergave van de gebeurtenissen in het verleden is uiterst ongelukkig. Dit levert mijns inziens alleen maar verliezers op."

Lels stelt in haar verklaring dat ze ten tijde van haar relatie met Bruinsma niet goed op de hoogte was van de activiteiten waarmee hij zich bezighield. "Klaas Bruinsma probeerde mij zoveel mogelijk buiten zijn zakelijke activiteiten te houden", aldus Lels.

"Pas na zijn overlijden werden die mij in hun volle omvang duidelijk. Alle feiten omtrent de relatie tussen Klaas Bruinsma en mijzelf, alsmede de mate waarvan ik op de hoogte was van zijn activiteiten, zijn terug te vinden bij de politie van Amsterdam. Die heb ik hierover destijds benaderd. Mogelijk is mijn persoon ook terug te vinden in verslagen van het IRT-onderzoek naar Klaas Bruinsma."

http://nu.nl/news.jsp?n=215009&c=11

Vanavond Peter R. de Vries bij NOVA en op SBS de herhaling van het interview met Da Silva.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:33:50 #2
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13724251
Misschien een hele domme vraag, maar waarom noemde die bewaker Klaas Bruinsma eigenlijk "die lange"?? Was hij gewoon lang?? Ik zat dit tijdens het interview ook al te bedenken, maar misschien bedoelt hij gewoon Klaas de Lange ofzo
pi_13724413
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:33 schreef Christine het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom noemde die bewaker Klaas Bruinsma eigenlijk "die lange"?? Was hij gewoon lang?? Ik zat dit tijdens het interview ook al te bedenken, maar misschien bedoelt hij gewoon Klaas de Lange ofzo
Klaas was lang maar werd de dominee genoemd ivm zijn lange zwarte jas die hij altijd droeg...
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:40:47 #4
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_13724426
quote:
hmm idd
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:44:25 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_13724532
Hoeveel zou Ottolientje gekregen hebben voor haar *bekentenis*?

En wat een geweldige topictitel is dit toch

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:46:10 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13724589
quote:
Hij had een hele lange.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:46:32 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13724604
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:44 schreef Vivi het volgende:
15 minutes of flame.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:52:21 #8
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13724756
quote:
En wat een geweldige topictitel is dit toch
Ze kunnen zo op tournee... net als Ernst, Bobbie & de rest
pi_13724785
quote:
Precies!! En die "voormalige partners" vanuit de bajes hopen op een streepje voor bij de amestieregeling.

Tot nu toe liegt iedereen!!

maar er schijnt nog een ws Colombiaanse vrouw te komen met onthullingen

Redactie Frontpage dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:05:18 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13725089
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:52 schreef Christine het volgende:
... net als Ernst, Bobbie & de rest
Die grap maakte 'Mabel' ook al in Kopspijkers
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:08:47 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_13725165
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:05 schreef SunChaser het volgende:

[..]

He !? Wanneer is Kopspijkers weer geweest dan? Wordt het nog herhaald?
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:24:58 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13725583
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:05 schreef SunChaser het volgende:
Dat is waar ook (mijn geheugen is net een zeef).
pi_13726170
ik ben er nu heen het kijken naar Peter R de Vries
ik moet zeggen die Charlie hij denk echt zelf pistolen paultje te zijn. elke zin wordt er minstends drie keer naar verwezen dat ie blaffers bij zich had, twee blaffers, 15 kogels elk, twee blaffers met 15 kogels er in. en voor elke blaffer drie magazijnen. En twee scropion machine geweren. . .
ik weet niet zo hoor, ik hecht er niet echt veel geloof aan dit verhaal. en snap niet dat Peter R de Vries zich in het rijtje Privé en Story zet.

trouwens in het begin kent de Mabel Wisse Smit maar wazig herinneren en des te langer het gesprek gaat, des te beter kent die haar in details gaat be schrijven (terwijl die nog zeker 172 keer heeft vermeld dat ie 2 blaffers had), en des te beter gaat ie haar naam uit spreken.

† In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:04:22 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13726637
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:46 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hij had een hele lange.

Dat ding deed het niet zo goed hoor
pi_13726757
Nou ik de herhaling weer gezien heb herinner ik me weer dat Peter R. de Vries niet 1 maar, 2 getuigen heeft, namelijk ook die boekhouder. Waarom wordt die nergens door andere media of instanties aan de tand gevoeld?
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:35:57 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13727473
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dat nog net niet Verder wel vrienden, familie van vrienden, ex-werkgevers, m'n eigen familie etc. M'n hele verleden werd uitgeplozen.

Ja, ik weet hoe die onderzoeken gaan. Behoorlijk grondig, zoals je zegt, maar er zijn toch nog wel wat aantekeningen bij te maken.

Ik weet niet of je Netwerk hebt gezien vanavond, maar daar zei een hoogleraar van de Erasmus Universiteit ook al dat de AIVD steeds meer een 'U vraagt, wij draaien'-organisatie lijkt te zijn geworden. M.a.w: het onderzoek is verricht met in het achterhoofd de wens van Beatrix om een rapport dat alles ok was én het idee dat er toch wel niks aan de hand zou zijn. Er is in wat gewone dossiers gesnuffeld en ze hebben een gesprekje met haar gehad en dat was het dan. Bovendien is volgens meerdere bronnen de verloving al aangekondigd voordat het onderzoek überhaupt klaar was. Men ging er dus al totaal niet vanuit dat er belastend materiaal naar boven zou komen.

En dan over het AIVD-onderzoek zoals jij dat waarschijnlijk hebt ondergaan en zoals dat bijvoorbeeld voor sommige banen wordt gelast door de werkgever. Correct me if I'm wrong, maar ik denk dat je daar onder andere hebt moeten opgeven:
met wie je de laatste 10 jaar een relatie hebt gehad, waar en wanneer je de laatste 10 jaar in het buitenland bent geweest, of jij of direkte familieleden ooit met justitie in aanraking zijn geweest, op welke scholen je hebt gezeten, welke werkgevers je hebt gehad, of je schulden hebt (gehad), of je een drankprobleem hebt, van welke verenigingen je lid bent, wat je politieke voorkeur is, enz. Dan wordt er een gesprek met je gehouden en moet je ook nog een lijstje mensen opgeven die jou kennen, waarna ze nog met een aantal van die mensen gaan praten over jou, je verleden en hoe je in elkaar zit. Ben je labiel, chantabel enz. Daarnaast zal er ongetwijfeld nog wat navraag gedaan worden bij een aantal officiele instanties of je daar bekend bent. De BKR zal wel gecheckt worden en er zal wel worden gekeken of je een strafblad hebt e.d..

Dit, zo is mij ooit verteld door iemand die het ook gehad heeft, is het strengste onderzoek dat de AIVD (voorheen BVD) uitvoert. Ik weet natuurlijk niet of er voor toekomstige leden van het Koningshuis een andere procedure bestaat, maar met alle respect, bij zo'n onderzoek als hierboven beschreven valt een eventuele relatie met een crimineel (meer dan 10 jaar geleden) makkelijk te verzwijgen! Als je er vanuit gaat dat je zelf geen strafblad hebt en dat mensen in je omgeving (jouw kennissen!) er ook niks over zullen zeggen (als ze het al weten), hoe moet de AIVD daar met zo'n onderzoek dan ooit achter komen?! Dat gebeurt pas als je zoals Mabel een BN-er wordt en allerlei mensen die allang niet meer tot jouw omgeving behoren en de pers zich ermee gaan bemoeien!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_13727623
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

He !? Wanneer is Kopspijkers weer geweest dan? Wordt het nog herhaald?

Zaterdags en op de maandag wordt het herhaald .

Topictitel idd .

dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:48:11 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_13727831
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:41 schreef schatje het volgende:

[..]

Zaterdags en op de maandag wordt het herhaald .

Topictitel idd .

Schatje
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 22:54:20 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_13728017
Da Silva kreeg ¤6.500 van Peter. Voor onkosten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:03:59 #20
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13728323
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 22:54 schreef static het volgende:
Behoorlijk bedrag voor onkosten, maar toch geen bedrag waar je een heel verhaal voor verzint, lijkt me.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:15:42 #21
18772 pos
@@sweet@@
pi_13728713
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 23:03 schreef Jane het volgende:

[..]

Behoorlijk bedrag voor onkosten, maar toch geen bedrag waar je een heel verhaal voor verzint, lijkt me.

Nee lijkt mij ook niet. Die onkosten zei Peter bestonden o.a. uit een binnenlandse vlucht heen en terug voor 4 personen en de huur van een auto. Dit had da Silva allemaal voorgeschoten.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_13728756
quote:
Volgens PRdV was dat bedrag bedoeld voor het betalen van een binnenlandse vlucht in Chili, autohuur en verblijfskosten voor zijn team (4 personen), die Charly had voorgeschoten: niet buitensporig lijkt me. Emmy
pi_13728787
quote:
Dat is niet echt veel, gezien de gemaakte kosten, tickets, verblijf, huurauto voor Peter en crew.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13728912
Helder verhaal, Jane.
Zo'n onderzoek is dus grotendeels gebaseerd op je eigen verklaringen, met feitelijk een vrij oppervlakkige checken hier en daar van je verhaal.

Ik neem aan dat het bij lieden van het KH grondiger zal zijn.
Maar ik denk dat als Bea haar zinnen heeft gezet op een gunstige uitslag, dat er niet al te diep gegraven wordt.

Of juist weer wel, daar waar het niet gewenst is (zie Marguerita).

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:24:19 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_13729006
De Koningin dreigt met aftreden indien er geen toestemming komt hoor ik net.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')