quote:Lijkt me ook. Is beter om een groot totaalpakket te presenteren (dat ze de rechten hebben, wie het gaat presenteren etc) dan telkens wat kleine feitjes.
Op zondag 19 oktober 2003 23:07 schreef -Hans- het volgende:maar goed ze zullen wel wachten tot ze weten wie het programma gaan presenteren.
quote:ow?
Op maandag 20 oktober 2003 10:54 schreef Bastard het volgende:
Gelukkig lezen ze van die mediagroep ook FOK, weten ze meteen hoe het kijkvolk er over denkt.
quote:Valt ook wat voor te zeggen
Op zondag 19 oktober 2003 23:52 schreef calvobbes het volgende:Lijkt me ook. Is beter om een groot totaalpakket te presenteren (dat ze de rechten hebben, wie het gaat presenteren etc) dan telkens wat kleine feitjes.
" Formule 1 in 2004 op SBS 6 ! meer info binnenkort op deze site" op die manier verhoog je het aantal hits ook direct want mensen gaan regelmatig kijken of er al nieuws is.
quote:Huh
SBS worstelt met reclameregelsSBS6 gaat het Commissariaat voor de Media dispensatie van de reclameregels vragen om commercials uit te kunnen zenden tijdens de Formule 1-races. Dat meldt het reclamevakblad Adformatie. SBS6 legde kort geleden beslag op de uitzendrechten.
SBS mag als Nederlandse zender echter geen reclame tijdens de wedstrijd uitzenden. Het Luxemburgse RTL5 mocht de races wel onderbreken. SBS studeert op creatieve oplossingen, zoals de 'schaatsvariant' van Nederland 2: het opdelen van de uitzending door journaals of analyse-achtige rubrieken.
Ik hoop toch echt dat ze weten waar ze aan begonnen zijn bij SBS 6.
quote:Jammer dat de HMG groep in Luxemburg zit anders hadden we altijd al reclame vrij F1 gehad, wist trouwens niet dat dat een regel was, is er niet ergens een site met al die reclame regels?
Op maandag 20 oktober 2003 15:07 schreef -Hans- het volgende:
[..]Huh
dus dan krijgen we straks onderbrekingen van een race vanwege
" journaals of analyse-achtige rubrieken. " of hoe moet ik dat in vredesnaam zien, als ze dat doen dan krijg je onderbrekingen van minuten nou en daar zitten we ook niet op te wachten lijkt mij..Ik hoop toch echt dat ze weten waar ze aan begonnen zijn bij SBS 6.
Maar na dit bericht denk ik dat SBS er een zooitje van gaat maken
quote:Dat gevoel heb ik nu dus ook, de ' schaatsvariant ' kan bij het schaatsen wel omdat ze dan dweil pauzes hebben. Misschien als er ooit een race op de Noordpool wordt gehouden dat het zin heeft maar je kan een Formule 1 race toch niet gaan onderbreken voor een journaal of een analyse - rubriek.
Op maandag 20 oktober 2003 15:16 schreef A.l.e.x het volgende:Maar na dit bericht denk ik dat SBS er een zooitje van gaat maken
Ik zie het nu al voor me, een mega spannende race op Silverstone die wordt onderbroken omdat
Ruud ter Weijde zgn. iets heeft te melden in het SBS6 Formule 1 journaal. De horror! ![]()
Mocht het niets worden met Mol en Co dan vrees ik helemaal dat we moeten switchen naar een andere zender..
quote:Moeten ze eerst voor elke race ff alle teams bellen om te vragen wat hun pitstrategie word
Op maandag 20 oktober 2003 16:02 schreef Coelho het volgende:
Misschien gebruiken ze de pitstop blokken wel voor reclame. De auto's zijn dan tenslotte toch niet aan het rijden
quote:Lijkt me wel. Misschien hebben ze er wel rekening mee gehouden dat het niet mag, maar proberen ze toch nog toestemming te krijgen voor die reclames.
Op maandag 20 oktober 2003 23:41 schreef Dr_Crouton het volgende:
O. Ja hoor, dat hadden ze niet ff bedacht voordat ze een bod hadden uitgebracht op de rechten...
Opzich zou ik het niet erg vinden de F1, zonder elke 5 rondes een reclame-onderbreking, te bekijken.
quote:Ik wist niet eens dat het ook op Belgie uitgezonden werd.
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:13 schreef Elevation het volgende:
Die reclame stoort mij echt niet.. zoveel moeite is het toch niet om even te zappen naar de Belgen of Duitsers?
Maar goed nieuws, lijkt mij, dat het misschien zonder reclame te zien zal zijn.
Zullen ze bij SBS behoorlijk de schijt over in hebben.
quote:Bron: Racing-land
Veronica zend kwalificatie uitZoals we een week geleden al hadden gemeld zal de Formule 1, na jarenlang bij RTL 5 te hebben gezeten, begin volgend jaar waarschijnlijk verhuizen naar SBS 6. Ook gaan er nog meer dingen veranderen, want misschien gaan gaan de trainingen en de kwalificaties naar Veronica.
SBS 6 is nog steeds druk bezig om een drie jarig contract te tekenen met de FIA, de organisatie achter de Formule 1. Programmatisch is nog niet duidelijk hoe SBS 6 zal omgaan met het racespektakel.
Op de tv-beurs in Cannes deelde programma manager Eric van Stade mee dat de trainingen en kwalificaties misschien wel op Veronica worden uitgezonden. "Maar we moeten daar intern nog eens goed over praten. Ook kunnen we pas vrijuit spreken, als we de rechten hebben."
Ook is het nog onbekend of Formule 1 commentator Olav Mol meegaat.
Zul je zien dat ze 's avonds een samenvatting uitzenden.
quote:Na ja die kinderen verhuizen dan maar even naar SBS 6 of een andere zender, of ze kijken gezellig mee hoe de auto's over het circuit voorbij schieten.
Op dinsdag 21 oktober 2003 16:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Euh... probleem: Tot 18:00 is Veronica gevuld met Fox Kids. Hoe moet dat dan als er 's middags om 14:00 de kwalificatie is.Zul je zien dat ze 's avonds een samenvatting uitzenden.
Zend FoXkids ook op zaterdag uit? want er is nu alleen nog maar een kwalificatie op zaterdag.
(vrijdag = nu alleen training)
quote:Nou de oplossing is dus al gevonden.
Op dinsdag 21 oktober 2003 17:34 schreef Ambrosius het volgende:
Net 5 kan ook nog, daar is overdag toch alleen maar TellSell
quote:Misschien helemaal geen reclames meer tijdens de races
Formule 1 op Veronica zonder reclame! 21/10/2003 - 16:17Het klinkt allemaal nog erg raar, Formule 1 op Veronica en zonder reclame, maar als we de SBS groep mogen geloven gaat het misschien toch echt zo gebeuren. Eric van Stade deelde dit mee tijdens de jaarlijkse Tv-beurs in Cannes - Frankrijk. De zender Veronica gaat de Formule 1 waarschijnlijk uitzenden.
Eric van Stade: "We zijn nog steeds bezig om de kleine maar zeer belangrijke details af te handelen met Bernie Ecclestone over een 3-jarig contract waarmee wij 3 jaar lang Formule 1 mogen uitzenden op één van onze zenders."
SBS6 persvoorlichter Lex Muller zegt dat de Formule 1 fans SBS tot nu toe onderschat hebben: "Hans Kraaij zal zich echt niet met Formule 1 gaan bemoeien*, alleen met het voetbal op SBS6. Maar wij willen zeker voortborduren op de successen van RTL5. Waarmee de Formule 1 fans ons onderschat hebben is denk ik het reclamegedeelte. Het is niet onze doelstelling om reclameblokken te tonen. Sterker nog, naar alle waarschijnlijkheid komen er zelfs helemaal geen reclameblokken tijdens de races!"
Ook zegt men nog in onderhandeling te zijn met diverse mensen voor het programma zoals Olav Mol en Allard Kalff. Echter wil men hier geen uitspraken over doen voordat dit rond is.
(* lezen de mensen van SBS dit topic ook ?
)
quote:Zeer positief nieuws, gelukkig wordt het waarschijnlijk ook op Veronica uitgezonden.
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:15 schreef A.l.e.x het volgende:
Hetzelfde bericht alleen iets uigebreider:
[..]Misschien helemaal geen reclames meer tijdens de races
quote:lol
(* lezen de mensen van SBS dit topic ook ?)
quote:Dan kan het toch niet lang duren of hun zijn rond met Mol en co, Kalff als pitreporter? dat zie ik wel zitten.
Maar wij willen zeker voortborduren op de successen van RTL5
Geen Ruud, geen reclame en de uitzendingen in de RTL 5 style dus met de spycam en pitspost ![]()
(Ik begin het al wat positiever in te zien.)
quote:Nee dank je
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:29 schreef -Hans- het volgende:Jan Lammers?
quote:Liever Jack Plooij of uuhhm Ruud?
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:54 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Nee dank je
quote:Dat is wel een leuke ontwikkeling....toch nog een pluspunt...
Geen reclame tijdens Grands Prix in 2004Nederlandse televisiekijkers kunnen volgend seizoen zonder reclameonderbrekingen naar de Grands Prix kijken. Dat zegt hoofd sport Lex Muller van SBS 6. De zender verraste twee weken geleden door de uitzendrechten van de Grands Prix weg te kapen voor de neus van RTL, dat de sport jarenlang in de Nederlandse huiskamers bracht. Nu de Formule 1 onderdak krijgt bij SBS behoren de reclameblokken tijdens de races tot de verleden tijd.
"We willen geen reclame uitzenden tijdens de race, en we kunnen het ook niet", zegt Muller in een interview met de site raceplace.nl. "RTL 5 is Luxemburgs, waardoor ze zich niet aan de Nederlandse regels hoefden te houden. SBS Broadcasting is wel Nederlands, waardoor we de races niet eens zouden mogen onderbreken."
Het is nog niet bekend of de redactie van RTL Grand Prix meeverhuist naar SBS. Commentator en boegbeeld Olav Mol heeft al laten weten dat hij open staat voor een transfer naar de concurrent, maar Muller wil zich daar nog niet over uitlaten. "We zijn van plan het beter te doen dan RTL", aldus de zegsman. "We zijn hier zeker toe in staat, en ik denk dat de Formule 1-fans ons een beetje onderschat hebben."
bron: http://www.formule1.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |