quote:ik denk dat er meer dan genoeg is getolereerd...
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:27 schreef Re het volgende:[..]
het volk valt wel degelijk veel te verwijten, de schijntolerantie naar anderen toe maakt dat wel duidelijk
je kan van mensen geen oneindige tolerantie eisen als men er niks voor terugkrijgt...
en met niks bedoel ik dus "niks positiefs" ...
want zeg nou eerlijk, alle heisa rond integratie ... alle problemen met allochtonen ... wat heeft het de Nederlandse burger in feite opgeleverd?
een multiculturele samenleving ... jottem, daar zaten we op te wachten.
quote:Beetje matig om na 30 jaar nog altijd de taal van je gastland niet te spreken.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:29 schreef calvobbes het volgende:[..]
Beetje cru om daar na 30 jaar nog mee te komen....
Ach ja... achter de feiten aanlopen he?
quote:Tja, blijkbaar heeft "het volk" geen moeiten met Joden, Indonesiërs en andere Aziaten. Allemaal mensen die in onze samenleving zijn geïntegreerd en toch (een stuk) van hun eigen cultuur hebben weten te behouden.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:27 schreef Re het volgende:
het volk valt wel degelijk veel te verwijten, de schijntolerantie naar anderen toe maakt dat wel duidelijk
Misschien zijn we allemaal wel selectief racistisch? Of zou het komen omdat Nederlanders zich steeds meer irriteren aan het feit dat bepaalde bevolkingsgroepen zich niet kunnen gedragen en weigeren te integreren ondanks dat er miljarden gemeenschapsgeld in gestoken is.
quote:een beetje oorzaak-gevolg denk ik.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:29 schreef ds_polleke het volgende:[..]
Inderdaad.
Iedereen heeft eengrote muil tegen "die smerige buitenlanders" die niet integreren maar als er gevraagd wordt om een beetje met elkaar om te gaan zijn ze niet thuis. Als je wilt dat allochtonen inburgeren moet je ze toelaten
quote:dagelijkse praktijk. Met het volk bedoel ik trouwens iedereen in Nederland
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:28 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Waar blijkt dat uit?
quote:generalisatie.
Iedereen heeft eengrote muil tegen "die smerige buitenlanders" die niet integreren maar als er gevraagd wordt om een beetje met elkaar om te gaan zijn ze niet thuis.
quote:Nou, er zijn redelijk veel Aziaten, voornamelijk Chinezen, die ook niet echt geintegreerd zijn.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:32 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Tja, blijkbaar heeft "het volk" geen moeiten met Joden, Indonesiërs en andere Aziaten. Allemaal mensen die in onze samenleving zijn geïntegreerd en toch (een stuk) van hun eigen cultuur hebben weten te behouden.
quote:Ohh tuurlijk zitten er goede bij dat weet ik ook wel tenslotte is een vriendin van mij marokaans dat is een goeie meid, maar er zijn een hele boel die erg vervelend gaan doen tegen meisje ik heb het zo veel gezien of dat ze de Nederlanders uitschelden dat moet toch ook niet kunnen ik bedoel ze mogen Nederlanders wel uitschelden maar als je wat over hun zegt ben je een racist, nee ik ben geen rasict ik ga met iedere ras om mensen die normaal doen doe ik ook normaal tegen Nederlander of buitenlander boeit niet.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:29 schreef shmoopy het volgende:[..]
Er zitten ook goeie bij, maar als jij alleen maar blaat dat het kutvolk is ben je simpelweg een racist en werk je niet bepaald mee aan een zinvolle discussie.
Het gaat hier niet om alle allochtonen, mocht je het topic niet helemaal begrepen hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door spookie op 07-10-2003 10:36]
quote:bel jij dan eens aan bij die Marokkaanse moeder.
Inderdaad.
Iedereen heeft eengrote muil tegen "die smerige buitenlanders" die niet integreren maar als er gevraagd wordt om een beetje met elkaar om te gaan zijn ze niet thuis. Als je wilt dat allochtonen inburgeren moet je ze toelaten
probeer eens in kontakt te komen met Marokkaande moeders die strak gehouden worden door hun liefhebbende echtgenoten, het is Gods onmogelijk.
en dat heeft de politiek al die jaren alleen maar verergerd, door die mensen zich te laten verstoppen in zwarte wijken, zwarte scholen, waar de tijd stil lijkt te staan in tegenstelling tot de maatschappij hier en in hun land van herkomst.
quote:Bullshit. Echt bullshit. Als men hier komt is het aan de mensen ZELF om oa de taal te leren. Als je dat na 30 jaar niet op eigen houtje kan dan WIL je het gewoon niet.
Op dinsdag 7 oktober 2003 09:28 schreef calvobbes het volgende:
Kwalijke zaak dat kinderen al zo denken. Maar ik denk dat een deel van die haat tegen 'ons', we aan ons zelf te danken hebben.
En die koters van 8 die zich Marokkaan voelen (ook op TV gister) wordt dat ingeprent door pappa en mamma, en ook de haat jegens die vieze NLs. .
Het niet aanpakken is het accepteren. Omdat iets dertig jaar fout gaat, moet je niet je schouders ophalen en zeggen "ach we zijn te laat, laat ze nog maar eens dertig jaar lang zo doorkwakkelen op die manier."
quote:Oh, de dagelijkse praktijk. Nee, dat is een bijzonder overtuigend en steekhoudend argument. Voornamelijk de treffende voorbeelden in je betoog illustreren op een passende manier het gelijk van je stelling
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:33 schreef Re het volgende:[..]
dagelijkse praktijk. Met het volk bedoel ik trouwens iedereen in Nederland
quote:2-3 jaar gelden boeide het echt niemand geen ene flikker, waar waren jullie kankeraars dan?, waarschijnlijk gewoon bezig met jezelf
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:31 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Tja, NL wordt wakker. Nog geen 2 jaar geleden was dit natuurlijk ook al 20 jaar bekend, maar dan was het nooit waar en waren slechts de racistische onderbuikgevoelens van de gemene Nederlanders die dit verzonnen.Ach ja... achter de feiten aanlopen he?
quote:Ik heb bijvoorbeeld ook geen probleem met mijn Griekse buurvrouw.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:33 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Nou, er zijn redelijk veel Aziaten, voornamelijk Chinezen, die ook niet echt geintegreerd zijn.
En kan meneer Re kappen met 'mij' woorden als 'smerige buitenlanders' in de mond te leggen aub? Ik stel mij GVD open voor iedereen en alles, ik doe m'n best om de uiterste grenzen van tolerantie op te zoeken, maar het wordt je ZO moeilijk gemaakt.
quote:bron?
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:36 schreef Leonardo1504 het volgende:
Er zijn ook Nederlandse kleuters die van hun ouders leren dat een dode Marokkaan de enige goede Marokkaan is.
quote:Flikker op met je brongetroll.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:36 schreef realist_ik het volgende:[..]
bron?
quote:Ligt toch aan jou zelf denk ik. Ik heb geen problemen in contacten met allochtonen. Veel mensen vinden het moeilijk of durven niet zo goed. Maar Marokkaanse mensen, Turkse mensen enz. - ze zijn erg gastvrij, ze zitten niet verstopt en de tijd staat ook niet stil. Wat een cliches in 1 post.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:34 schreef milagro het volgende:[..]
bel jij dan eens aan bij die Marokkaanse moeder.
loop jij eens een koffiehuis binnen.probeer eens in kontakt te komen met Marokkaande moeders die strak gehouden worden door hun liefhebbende echtgenoten, het is Gods onmogelijk.
en dat heeft de politiek al die jaren alleen maar verergerd, door die mensen zich te laten verstoppen in zwarte wijken, zwarte scholen, waar de tijd stil lijkt te staan in tegenstelling tot de maatschappij hier en in hun land van herkomst.
quote:Omdat je postte dat het kutvolk was kwam je nogal generaliserend over, vandaar mijn reactie.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:34 schreef spookie het volgende:[..]
Ohh tuurlijk zitten er goede bij dat weet ik ook wel tenslotte is een vriendin van mij marokaans dat is een goeie meid, maar er zijn een hele boel die erg vervelend gaan doen tegen meisje ik heb het zo veel gezien of dat ze de Nederlanders uitschelden dat moet toch ook niet kunnen ik bedoel ze mogen Nederlanders wel uitschelden maar als je wat over hun zegt ben je een racist, nee ik ben geen rasict ik ga met iedere ras om mensen die normaal doen doe ik ook normaal tegen Nederlander of buitenlander boeit niet.
quote:Hmm dat is ook een rotopmerking ja
Er zijn ook Nederlandse kleuters die van hun ouders leren dat een dode Marokkaan de enige goede Marokkaan is.
quote:Maar daar gaat het hier niet over.
quote:Maar daar heb je toch gelijk het manco van de "ik-maatschappij" bij de hoorns? Vraag aan een aantal willekeurige Nederlanders hoe hun buren heten en de helft zal het niet weten bij wijze van spreken.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:29 schreef ds_polleke het volgende:Inderdaad.
"Sociale controle" is tegenwoordig al een scheldwoord geworden...
Wat dat betreft zijn de allochtonen uitermate goed geintegreerd. Hebben geen enkele binding met de Nederlandse maatschappij. Net zo min als het gros van de Nederlanders..
quote:Die zeiden dat niet in het openbaar. Bang om als racist gebrandmerkt te worden, of aangeklaagd te worden door het OM, of achtervolgd te worden door extreem-linkse groeperingen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:35 schreef Re het volgende:[..]
2-3 jaar gelden boeide het echt niemand geen ene flikker, waar waren jullie kankeraars dan?, waarschijnlijk gewoon bezig met jezelf
quote:Boeien, ze veroorzaken geen overlast. Ik verwacht echt niet dat Marokkanen allemaal aan de spruitjes gaan, maar ze moeten wel, net als alle inwoners van een land dat zouden moeten doen, een nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij.
Op dinsdag 7 oktober 2003 10:33 schreef Kaalhei het volgende:
Nou, er zijn redelijk veel Aziaten, voornamelijk Chinezen, die ook niet echt geintegreerd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |