Als favoriete en goede artiesten wil ik toch noemen: Tamba Trio, Sergio Mendes, Marcos Valle, Jobim en Joao Gilberto. Heerlijk combinatie tussen zomerse samba en jazz.
De absolute topper binnen dit genre blijft toch:
Antonio Carlos Jobim - Wave
Perfect verzamelaar is Brazilica 1 en 2 van het Talkin' Loud-label van Gilles Peterson met veel obscure bossa nova-plaatjes.
Maar om nou te zeggen dat ik een echte liefhebber ben... sorry... nee.
Dit is dé muziek om:
1. ...een romantisch avondje met een latijnse schone (of waar je dan ook zin in heb) tot een success te maken...
2. ...te vrijen... (vervolg op nummer 1)
3. ...mee in slaap te vallen... (vervolg op nummer 2, maar ook zonder 1 en 2 doet het goed)
4. ...niets te doen en weg te dromen...
5. ...Spaans te leren...
De Gilberto's, Jobim, Stan Getz zijn muzikale helden!
quote:Ja zeker. Smoke City is er goed. Echt bossa nova is het niet. Meer jazzdance met Brazilliaanse invloeden. Daarna heb ik eigenlijk niks meer van hun vernomen.
Op maandag 6 oktober 2003 16:14 schreef timbob het volgende:
Smoke city iemand?toch hier en daar ook redelijk bossa nova, gemengd met wat andere stijlen er doorheen. hun cd flying away is toch op z'n minst goed te noemen
Enkele favorietjes:
Girl from Ipanema
Aguas de Marco
Agua de Beber
Wave
Mas que Nada
Pode Parar
en nog veeeel meer :> heerlijk
btw check deze cd: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00006BCDB/102-4711917-1460148
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:34 schreef Thunk het volgende:
Jaa, Bossa Nova.. ben ik mee opgegroeid in Brazilie![]()
superheerlijke muziek, we hebben nog zo'n 75-100 originele bossa CD's thuis liggen
Het is Portugees maar dat terzijdequote:Op maandag 6 oktober 2003 15:28 schreef Individual het volgende:
5. ...Spaans te leren...
Haha je hebt gelijk, maar Bossa Nova is ook in Spaans en zelfs Engels verkrijgbaar!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 16:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het is Portugees maar dat terzijde![]()
.
Engelstalige bossa nova ken ik wel maar Spaanse zegt me op zich niks... misschien dat ik Portugees en Spaans nogal makkelijk door elkaar haalquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha je hebt gelijk, maar Bossa Nova is ook in Spaans en zelfs Engels verkrijgbaar!
In december naar Brazilie! Woohoo!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |