abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:17:46 #1
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_13604654
Geen idee of het waar is: http://slashdot.org/article.pl?sid=03/10/02/1547218&mode=thread&tid=126&tid=127&tid=156&tid=172&tid=186
quote:
from the i-hate-when-that-happens dept.
Pyroman[FO] writes "There is the Half Life 2 source code floating around the net right now. It looks to be about a month old. There's no official word from Valve on the source code leak yet. Unfortunately those who want to use it to cheat already have it, we need to get the word to legitimate customers to educate them about the situation. "
Knap kut als je Beta SOURCE code uitlekt. Zeker als het dan ook nog om Half-life 2 gaat.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:18:49 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13604681
Eens zoeken, kan nog leuk worden
pi_13604686
lol.. halflife 2 wordt een doodgeboren kindje
[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
pi_13604693
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_13604708
En nu in gewone mensentaal voor de niet-nerds onder ons s.v.p.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13604725
Ik heb hem en kan er niks mee.

Lijkt me wel echt though

  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:20:21 #7
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_13604729
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef julekes het volgende:
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
De technologie achter Half-life 2 bekijken voor de nerds onder ons. Delen eruit 'kopieren' en aanpassen voor je eigen werk en uiteraard aangeklaagd worden wegens het bezit van de source code.
pi_13604734
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef julekes het volgende:
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
nou je kan alles eraan veranderen, vervolgens hercompileren en spelen maar
[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:21:00 #9
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_13604745
De source code is het spel in programmeertaal . Je kunt het hiermee compilen en zo dus spelen zonder er voor te betalen. Maar erger is dat je precies kan zien hoe de game in elkaar steekt en daarom is het erg makkelijk om cheats te maken (met een beetje programmeerkennis) waardoor de multiplayer kant al verneukt is. Als dit bericht waar is tenminste.
pi_13604747
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:20 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De technologie achter Half-life 2 bekijken voor de nerds onder ons. Delen eruit 'kopieren' en aanpassen voor je eigen werk en uiteraard aangeklaagd worden wegens het bezit van de source code.


Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_13604753
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef Strolie75 het volgende:
En nu in gewone mensentaal voor de niet-nerds onder ons s.v.p.
source code is uitgelekt......slecht voor Half-Life2........goed voor de ontwikkeling van cheats.......dus niet goed voor de Half-life fans.


zoiets?

pi_13604764
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:20 schreef Marijnissen het volgende:

[..]

nou je kan alles eraan veranderen, vervolgens hercompileren en spelen maar


Of cheats bakken
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:21:45 #13
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_13604772
Kunnen lamer-coders zeker gebruiken om hun eigen spellen net zo mooi als HL2 te maken maar met het gemak van HL2 zeker?

Sloeg nergens op dus.

[Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 02-10-2003 19:22]

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:21:50 #14
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_13604773
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef julekes het volgende:

[..]

Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken


Tis wat lastig te achterhalen dat er source code van half-life in een spel zit, aangezien de meeste source code van andere spellen dus wel geheim blijft .
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:21:52 #15
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_13604774
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef julekes het volgende:

[..]

Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken


Ook dat.
pi_13604779
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef julekes het volgende:

[..]

Andere bedrijven hebben er dus weinig aan, want ze kunnen het toch niet gebruiken


Jawel, de source code zijn alle programmaregels uit het hele spel... Het enige wat ze in principe hoeven te doen om het werkend te krijgen, is een compiler er overheen gooien (als het idd de volledige source code is)
pi_13604780
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:20 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De technologie achter Half-life 2 bekijken voor de nerds onder ons. Delen eruit 'kopieren' en aanpassen voor je eigen werk en uiteraard aangeklaagd worden wegens het bezit van de source code.


goed plan..

link op de site zelf doet het echter niet..

pi_13604798
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef Wekko het volgende:

[..]

Tis wat lastig te achterhalen dat er source code van half-life in een spel zit, aangezien de meeste source code van andere spellen dus wel geheim blijft .


Goed punt.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:23:40 #19
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_13604821
waarom kan dit niet in het halflife topic?
I'm running out of time
pi_13604827
Hoe ziet een source code eruit trouwens? Welke kleur bedoel ik.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_13604835
overigens is de q2 code al langer vrijgegeven en daar zitten geen cheaters
[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:24:00 #22
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_13604836
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:19 schreef julekes het volgende:
Leg mij eerst eens uit wat je met die source code kan doen
Weinig... maar als je een game-developer bent, die van tevoren van plan was de engine te licensen om een nieuw spel uit te brengen, kan dit je een hoop geld besparen...

Valve kan alleen bewijzen dat het misschien hun code is door de exe te reverse-engineeren... en DAT mag niet volgens de DMCA...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_13604844
hoax!


http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/816963


---------------------------------------------------------------------------------------------
Ok, this bit of code is taken from the Half-Life SDK v2.3:

// Speak Sentence - say your cued up sentence.
//
// Some grunt sentences (take cover and charge) rely on actually
// being able to execute the intended action. It's really lame
// when a grunt says 'COVER ME' and then doesn't move. The problem
// is that the sentences were played when the decision to TRY
// to move to cover was made. Now the sentence is played after
// we know for sure that there is a valid path. The schedule
// may still fail but in most cases, well after the grunt has
// started moving.

And this is taken from the supposed Half-Life 2 SDK, from the npc_combine file:

// Speak Sentence - say your cued up sentence.
//
// Some grunt sentences (take cover and charge) rely on actually
// being able to execute the intended action. It's really lame
// when a grunt says 'COVER ME' and then doesn't move. The problem
// is that the sentences were played when the decision to TRY
// to move to cover was made. Now the sentence is played after
// we know for sure that there is a valid path. The schedule
// may still fail but in most cases, well after the grunt has
// started moving.

It's fake. Someone took the HL1 SDK and reworked it to make it look like the Half-Life 2 SDK

Heres another comment from the HL1 SDK:

// ISoundMask - Overidden for human grunts because they
// hear the DANGER sound that is made by hand grenades and
// other dangerous items.

And here is it's somewhat edited twin in the supposed Half-Life 2 SDK

Purpose: Overidden for human grunts because they hear the DANGER sound

As you can see the author of the fake SDK went ahead and changed some stuff here and there to make it look like the Half-Life 2 SDK. There is more but I'm not going to post it all here.

Edit: ok I'm going to say this too. The npc_combine file (which is part of the supposed HL2 SDK) and the hgrunt file from the HL1 SDK are very, very similar. That means that either A) Valve decided to basically reuse the Half-Life 1 SDK only making minor changes here and there, or that B) Some guy with a knowledge of programming went out and changed the files from the HL1 SDK to make them look like the files from the Half-Life 2 SDK.

Also, code was posted earlier showing the rendering engine for Half-Life 2 making OpenGl calls. Since Half-Life2 does NOT use OpenGl in any way, that code is false. Made up. Here is the code from this supposed HL2 code, it's found in a folder called glquake.h (suspicious):

#ifndef GLQUAKE_H
#define GLQUAKE_H
#pragma once

#pragma warning(disable : 4244) // MIPS
#pragma warning(disable : 4136) // X86
#pragma warning(disable : 4051) // ALPHA

#include "basetypes.h"
#include "quakedef.h"
#include "render.h"
#include "client.h"
#include "materialsystem/imaterialvar.h"
#include "bspfile.h"


Also from glquake.h

extern ConVar r_norefresh;
extern ConVar r_speeds;
extern ConVar r_speedsquiet;
extern ConVar r_lightmapcolorscale;
extern ConVar r_decals;
extern ConVar mp_decals;
extern ConVar r_lightmap;
extern ConVar r_lightstyle;
extern ConVar r_dynamic;

That just wouldn't be in Half-Life 2 code, it's quake code.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Bron: http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=10591&perpage=15&pagenumber=30

  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:24:40 #24
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_13604857
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:23 schreef julekes het volgende:
Hoe ziet een source code eruit trouwens? Welke kleur bedoel ik.
code:
TDialog *pd = new TDialog(TRect(2,1,77,22),"Control Window");
      ushort result;
      
      if (pd) {              
            TSpeedControl *SpeedControl = new TSpeedControl(TRect(10,18,40,19),15,'#');
            SpeedControl->setValue(1);
            
            pd->insert(new TButton(TRect(4,18,9,20),"-",cmDown,bfDefault));
            pd->insert(new TButton(TRect(41,18,46,20),"+",cmUp,bfDefault));
            pd->insert(SpeedControl);
                        
            if (validView(pd) != 0)      {
                  TrainZ::deskTop->insert(pd);
                    pd->setState(sfModal, True);
                  result = pd->execute();
            }
      }      

Zoiets
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:24:50 #25
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_13604862
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:18 schreef Slarioux het volgende:
Eens zoeken, kan nog leuk worden
idd, ik heb wel interesse in die source code
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')