abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13600541
Iemand nog wat gehoord over deze band of is het afgelopen ?

Voor diegene die BC niet kennen, BC is een rockband met als zanger Ice-T. Ze hadden grote populaire hits als 'cop-killer' en 'born dead'

“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_13600559
ik heb de tape+cd mét cop killer erop ...
whehe
pi_13600651
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:28 schreef realist_ik het volgende:
ik heb de tape+cd mét cop killer erop ...
whehe
Ik ook
whehe
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_13600701
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:31 schreef MrCrowley het volgende:

[..]

Ik ook
whehe

goed van ons

verder weinig over te melden...
heb het cd'tje born dead nog gekocht(!) ... jaren geleden
daarna niks meer van gehoord...

owja, ernie C zou dood zijn?

pi_13600725
http://www.body-count.org/

Dat is de body count die ik ken

Nr1 Europe

pi_13600739
ze hebben net een nieuw CD uit, Violent Demise.. en volgens mij leeft ernie nog..
  donderdag 2 oktober 2003 @ 16:34:30 #7
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_13600745
laatst die 3 cd compilatie gedownlaod
echt vet, zit al 2 weken in mijn disc-man
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_13600778
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:32 schreef realist_ik het volgende:

[..]

goed van ons

verder weinig over te melden...
heb het cd'tje born dead nog gekocht(!) ... jaren geleden
daarna niks meer van gehoord...

owja, ernie C zou dood zijn?

Na Born Dead kwam Violent Demise: Last Days. Wel aardig plaatje.

Ernie C leeft nog. De drummer is tijdens de opnames van Violent Demise: Last Days aan leukemie bezweken.

-H.J. Simpson-
pi_13600783
KKK-bitch
pi_13600802
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:36 schreef MrCrowley het volgende:

[..]

Ernie C leeft nog. De drummer is tijdens de opnames van Violent Demise: Last Days aan leukemie bezweken.

de drummer ... beatmaster V ?
pi_13600855
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:37 schreef realist_ik het volgende:

[..]

de drummer ... beatmaster V ?

Ja staat ook wat over in het cd boekje van Violent Demise: Last Days die overigens in 1997 uit kwam.
-H.J. Simpson-
pi_13600937
De drummer is dood ja, lukemie ofzow. En voilent demise is al rete oud..

Toch toeren ze weer zag ik pas ergens op een website waar ze concert tickers verkopen...

Ben benieuwd of ze ooit weer naar europa komen, lijkt me wel gaaf...

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2003 @ 16:57:55 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_13601286
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:34 schreef NullPointer het volgende:
ze hebben net een nieuw CD uit, Violent Demise.. en volgens mij leeft ernie nog..
pardon? Net?

die is al uit 1997.

Beatmaster V overleed kort na de opnames aan leukemie.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 2 oktober 2003 @ 17:08:19 #15
16494 Riert
rrrataputata
pi_13601548
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:36 schreef MrCrowley het volgende:

[..]

hun beste zelfs (vinnik)
hophop
pi_13604703
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:47 schreef thecrook het volgende:
BodY CounT- Whaaaaaaaaaaa!
Is oud genoeg om een nieuwe te starten.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:21:05 #17
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_13604749
Las laatst dat BC weer bezig is.

Bush heeft ze aangespoord om weer politiek incorrecte teksten te schrijven.

EVIL DICK!

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_13625269
Body Count dat zijn pas Hardcore Niggaz.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_13625973
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:21 schreef Reddiablo het volgende:
Las laatst dat BC weer bezig is.
Bron ???? Die site van BC zuigt.
-H.J. Simpson-
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:45:40 #20
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_13626187
Heb het gelezen op Oor online, zeg maar.. geen idee of het nog te tracen valt en of het uberhaupt waar is
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_13664119
Van Oor.nl
quote:
Body Count terug

12/05/03 - Rapper Ice-T heeft zijn controversiële rap/metalformatie Body Count weer bijeengebracht en komt binnenkort met een nieuw album op de proppen.

Het nieuwe- nog naamloze album komt deze zomer uit. De reden van de lange winterslaap is volgens Ice-T de dood van een aantal bandleden. Beat Master V, de drummer, overleed aan leukemie. Niet lang daarna werd Moose Man vermoord. We wilden op een gegeven moment wel weer de draad oppakken, maar konden geen goede vervangers voor deze twee vinden. Nu is dat wel gelukt en zijn we bijna klaar met de opnames van de opvolger van Violent Demise The Last Days (1997).

De nieuwe cd wordt op Penalty Associated Labels, een relatief kleine platenmaatschappij in New York, uitgebracht. De reden hiervoor is de controversie rond Ice-Ts project in 1992 over met name het nummer Cop Killer. De Amerikaanse overheid reageerde destijds zo heftig op het nummer dat de groep door hun label Time Warner gedropt werd. Sindsdien heeft Body Count nog wel twee albums bij Virgin records uitgebracht, maar ook aan deze samenwerking lijkt een einde gekomen te zijn.

-H.J. Simpson-
  zondag 5 oktober 2003 @ 14:43:59 #22
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_13664147
Vroegah toen ik nog een puber van een jaartje of 16 was heb ik ook genoten van Bodycount hun 1e cd. Copkiller
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_13665279
Ik heb de albums Born Dead en Body Count, leuke muziek met goede teksten.

Met het nummer The Winner Loses voel ik me sowieso erg betrokken.

pi_13673185
Tis niet helemaal mijn straatje, maar heb 1 cd van ze. En die wil nog wel eens de CD-speler inglijden.

Ik zie Ice-T regelmatig op Discovery channel voorbij komen als presentator van 'Beyond tough'

pi_13673284
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 15:27 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb de albums Born Dead en Body Count, leuke muziek met goede teksten.

Met het nummer The Winner Loses voel ik me sowieso erg betrokken.

Dat nummer = echt kippenvel (af en toe)
pi_13674654
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 20:56 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Dat nummer = echt kippenvel (af en toe)

Ik luister het nu en heb de tranen serieus in de ogen staan.
pi_14325901

dit is goed nieuws
pi_14454536
Van metalfan.nl
quote:
Rapper Ice T en zijn band Body Count werken momenteel aan hun vierde album. De opvolger van Violent Demise: The Last Days, die alweer uit 1997 stamt, gaat de titel Murder For Hire krijgen, en moet begin 2004 uitkomen
Hell yeah
-H.J. Simpson-
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:56:10 #29
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_14456608
Cool! ik vond Born Dead, en de cd BodyCount wel goed.. de laatste vond ik wat minder.. hopen dat het nieuwe album dan wel weer goed wordt
pi_15441634
BodyCount.. ik heb geloof ik de cd met kopkiller en voodoo
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_15441780
wanneer komt de nieuwe cd uit??
wie zaait zal oogsten.....
pi_16609031
nog steeds niemand die dit weet?
wie zaait zal oogsten.....
pi_16626069
you'r born dead
don't drink and drive but smoke and fly
pi_40609172
Net een nieuw album uit Murder 4 Hire en op de 24ste een concert in Paradiso. Ik heb er zin in.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:03:51 #35
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40619512
jammer dat het concert best duur is.
CD heb ik al wel en die is wel aardig

KKKbitch blijft vet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:51:00 #36
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_40634803
Body Count - Murder 4 Hire

Na een jaar of 9 wachten komt Body Count eindelijk met een gloednieuwe CD. Rapper Ice-T en kornuiten brengen op 28 juli eindelijk de opvolger uit van het in 1997 verschenen: ‘Violent Demise: The Last Days’, het nieuwe album draagt de naam ‘Murder 4 Hire’. De band is door de jaren heen aardig uitgedund, Ice-T moet het tegenwoordig nu doen zonder gitarist D-Roc, bassist Mooseman en drummer Beatmaster V, die in 1996 overleed aan leukemie. Mooseman werd in 2000 in een drive-by shooting doodgeschoten in South Central, Los Angeles en D-Roc overleed afgelopen zomer aan Lymphoma. Van de originele line-up waarmee de band het inmiddels legendarische debuut album met daarop het controversiële nummer “Cop Killer” is dus niet veel meer over behalve Ice-T en gitarist Ernie C, de huidige band wordt nu opgevuld door bassist Vincent Price, drummer OT en rhythm gitarist Bendrix.

‘Murder For Hire’ is een album ontstaan uit allerlei opgekropte gevoelens en emoties zoals “You Don’t Know Me”, politiek geladen liedjes zoals “The End Game” en zelfs religie wordt niet overgeslagen in “The Passion Of Christ” . Natuurlijk zegt de band gewoon waar het op staat en gaat Ice-T een stapje verder met deze CD, en neem hij zeker geen blad voor de mond. Ook wordt er de draak gestoken met de zuiderlijke Rednecks in het nummer “Down In The Bayou” en is de track “D-Rocs (RIP) “ speciaal voor de aan Lymphoma overleden gitarist geschreven. De meeste nummers zijn voor de echte metal liefhebber echter een beetje te soft, het is dan ook eindelijk bij het laatste nummer dat ik een beetje meer stevige gitaren kan ontdekken, dit is echter een instrumentaal nummer. Waarschijnlijk was Ice-T even weg voor een acteerklus of zo, jammer. Voor mij is het rap en metal cross-over maar met een heel dun lijntje richting de metal. Ik denk als je van metal of rap houdt, moet je het album gewoon zelf eens beluisteren om echt te kunnen zeggen wat je ervan vind. Je vindt het goed of niet. Hou je alleen van metal dan hoef je deze cd zeker niet te kopen, maar hou je ook erg van rap dan zou ik er zeker wel aan beginnen. Wat verder vooral opvalt aan de productie is dat de zangpartijen van Ice-T een stuk harder in de mix staan dan b.v. de gitaar en basspartijen, waardoor het album nogal dunnetjes en flauwtjes overkomt. Waren de gitaren wat vetter op het album gezet dan zou dit een uitstekend album, nu blijft het een beetje in de middenmoot hangen.

Het album is geproduceerd door Ernie-C en Ice-T en opgenomen in de Bills Place Studio te Hollywood. Troy Saton heeft het album ge-engineerd, de zangpartijen zijn echter opgenomen in de Audiology Recording Studios te NYC onder leiding van Engineer Hernan Santiago. De kwaliteit van de produktie is echter een beetje matig, misschien ligt dit nog aan het promo exemplaar dat ik heb mogen ontvangen en heeft de uiteindelijke release wel een vol en vet geluid.

Verder zal Bodycount in het kader van de aanstaande Europese tour op 24 augustus te zien zijn in de Amsterdamse Paradiso. Als ik de kans krijg ga ik de reis naar Amsterdam deze dag zeker wagen om na zo’n 15 jaar de band nog eens een keer live aan het werk te zien. (Talitha Martijn)

Tracklist:
01. Invincible Gangsta
02. The End Game
03. You Don’t Know Me (Pain)
04. The Passion Of Christ
05. In My Head
06. D Rocs (RIP)
07. Murder 4 Hire
08. Down In The Bayou
09. Dirty Bombs
10. Lies
11. Relationships
12. Mr. C’s Theme

Body Count is:
Ice-T - Vocals
Ernie C – Guitar
Vincent Price - Bass
OT - Drums
Bendrix - Rhythm Guitar
link naar de review
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_40635079
Ik moet donderdag ff mijn kaartje halen.
Heb het album bodycount/copkiller vroeger helemaal grijs gedraaid.
Paar weken terug een dvd van bodycount gekocht.
I think i've gone insane , i can't remember my own name.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 10:51:34 #38
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41122352
hmmm vanavond dus!! met een beetje mazzel ben ik erbij
pi_41123576
Cop Killer, KKK Bitch
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:39:29 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41123687
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:35 schreef PDOA het volgende:
Cop Killer, KKK Bitch
Evil Dick niet te vergeten!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:44:25 #41
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_41123806
herinneringen, ik heb ze gezien in een afgeladen melkweg, ergens begin jaren 90. Special guest was Evil Dick.

hey wait a minute aren't you...

bang bang bang

yeah
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:05:39 #42
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41155502
was wel tof gisteren beetje kort maar toch tof!! ow en plectrum gehad van Ernie-C

KKK Bitch!!
pi_41304998
Op fabchannel.com kun je hem nog nakijken. Ik was er niet bij, maar toch leuk om het alsnog te zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')