quote:Jammer dat het merendeel van de bewoners zich lijkt te schikken in het einde van dit kraakpand.
woensdag 1 oktober 2003DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil nog niet zeggen of en zo ja wanneer het krakerspand De Blauwe Aanslag wordt ontruimd. Hoogstwaarschijnlijk gebeurt de ontruiming nog niet in de nacht van woensdag op donderdag, omdat de rechter vrijdag pas uitspraak doet of het pand ook gesloopt mag worden. Het pand zou eigenlijk vandaag leeg opgeleverd moeten worden. Maar een kleine groep krakers weigert te vertrekken en zit nog steeds in het pand.De krakers die het pand inmiddels hebben verlaten slapen voorlopig in tenten, omdat hun nieuwe onderkomen nog niet bewoonbaar is. Het is de bedoeling dat zij uiteindelijk hun intrek nemen in een monumentaal schoolgebouw aan de Waldeck Pyrmontkade.
De Blauwe Aanslag zal worden gesloopt om plaats te maken voor de nieuwe randweg om het centrum van Den Haag. Tot op het laatste moment probeerden de krakers uitzetting te voorkomen. Het voormalige belastingkantoor werd al in 1980 gekraakt.
Om op de hoogte te blijven kun je altijd afstemmen op http://www2.radiotonka.nl/
Zend live vanuit de Blauwe aanslag.
quote:Het is een sociale broedplaats voor tal van activiteiten geworden, en staat al vanaf 1980 leeg. DE gemeente heeft het gebouw aan zijn lot overgelaten en er zijn mensen geweest die daar iets moois van hebben gemaakt, een aanwinst voor de maatschappij zelfs. Opzouten met dat gesloop!
Op donderdag 2 oktober 2003 09:25 schreef Kaalhei het volgende:
druit knuppelen die krakers
quote:Waarom is dit het probleem van de gemeente? Kunnen jullie niet net als alle andere nederlanders jullie eigen woonruimte regelen? Dat lelijke kutgebouw had al jaren weggemoeten, die ringweg moet er komen, sterker nog, die had er al moeten zijn.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:20 schreef Diverse_Reality het volgende:
Die zogenaamde steun van de gemeente om een nieuw pand te vinden stelt niet veel voor, in dat nieuwe pand kunnen ook maar een klein aantal mensen terecht.
[Dit bericht is gewijzigd door Mac11 op 02-10-2003 09:35]
quote:allemaal eigenbelang.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:32 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Het is een sociale broedplaats voor tal van activiteiten geworden, en staat al vanaf 1980 leeg. DE gemeente heeft het gebouw aan zijn lot overgelaten en er zijn mensen geweest die daar iets moois van hebben gemaakt, een aanwinst voor de maatschappij zelfs. Opzouten met dat gesloop!
Weet je uberhaupt wie daarvoor betaald.
Ik vind dat mij geld voor betere zaken gespendeerd moet worden.
quote:Dat hebben ze toch ook gedaan?
Op donderdag 2 oktober 2003 09:33 schreef err het volgende:Kunnen jullie niet net als alle andere nederlanders jullie eigen woonruimte regelen?
quote:O ja, zoals koken voor een zo laag mogelijk bedrag en iedereen mag langskomen?
Op donderdag 2 oktober 2003 09:34 schreef err het volgende:[..]
allemaal eigenbelang.
quote:Ze betalen gas, water en electra zelf. Ook hebben ze het pand opgeknapt.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:37 schreef Mac11 het volgende:
Activiteiten?, waar valt dat onder dan?
Drugs/drank/lekker niet werken maar wel wonen/beetje in die hallen schijten en pissen daar(waarschijnlijk gewoon over de buurman)/stroomaftappen/wateraftappen.Weet je uberhaupt wie daarvoor betaald.
quote:Ik vind kraakinitiatieven over het algemeen wel goed. Maar op het moment dat er een andere bestemming wordt gevonden voor een pand of het terrein waar het pand staat dan zouden de krakers simpelweg moeten vertrekken, zonder aanspraak te kunnen maken op vervangende ruimte, zoals hier wel is gebeurd. De gemeente Den Haag is wat dat betreft nog veel te goed geweest.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:32 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Het is een sociale broedplaats voor tal van activiteiten geworden, en staat al vanaf 1980 leeg. DE gemeente heeft het gebouw aan zijn lot overgelaten en er zijn mensen geweest die daar iets moois van hebben gemaakt, een aanwinst voor de maatschappij zelfs. Opzouten met dat gesloop!
Eventueel zouden de krakers kunnen onderhandelen over aankoop van het pand waarin ze zitten, maar als de gemeente duidelijk andere plannen heeft dan is het jammer dan, en wegwezen. Dat is waar je aan begint als je kiest voor kraken.
Een achtergrondartikel over de Blauwe Aanslag: http://web.inter.nl.net/users/sf/blau/homoludens.html
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 02-10-2003 09:43]
quote:Idd maar dan wel op een illegale manier
Op donderdag 2 oktober 2003 09:38 schreef robh het volgende:Dat hebben ze toch ook gedaan?
Maar illegale praktijken blijven altijd hetzelfde, wees blij dat ze daar al zo lang hebben gezeten.
quote:Oi ik had iets anders in gedachten, opzich wel een super mooie opzet dus wel respect voor die mensen dat ze nog een leven proberen te krijgen.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:40 schreef Diverse_Reality het volgende:Ze betalen gas, water en electra zelf. Ook hebben ze het pand opgeknapt.
quote:Kraken is legaal.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:42 schreef Mac11 het volgende:Idd maar dan wel op een illegale manier
.
quote:ja, belachelijk hè!
Op donderdag 2 oktober 2003 09:45 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Kraken is legaal.
[Dit bericht is gewijzigd door ixion op 02-10-2003 09:49]
quote:Blijven zitten als er concrete plannen zijn niet is namelijk geen legaal kraken meer.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:45 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Kraken is legaal.
quote:Inderdaad, door een pand toe te eigenen en vervolgens jarenlang misbruik van de goedheid van de gemeente maken.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:38 schreef robh het volgende:[..]
Dat hebben ze toch ook gedaan?
quote:Neeneeneenee
Op donderdag 2 oktober 2003 09:37 schreef Mac11 het volgende:
Activiteiten?, waar valt dat onder dan?
Drugs/drank/lekker niet werken maar wel wonen/beetje in die hallen schijten en pissen daar(waarschijnlijk gewoon over de buurman)/stroomaftappen/wateraftappen.Weet je uberhaupt wie daarvoor betaald.
Alles word door de bewoners zelf betaald. Water, gas & licht.
Of dat nou betaald word door een baan of een uitkering dat doet er niet toe. De bewoners hebben daar een restaurant opgezet waar overigens nog bijzonder smakelijk gekookt wordt. Het zijn geen inboorlingen hoor.
Ik denk ook niet dat je door in de gang te schijten het pand 25 jaar bewoonbaar houd
quote:Het lijkt Vitesse wel
Op donderdag 2 oktober 2003 09:50 schreef err het volgende:Inderdaad, door een pand toe te eigenen en vervolgens jarenlang misbruik van de goedheid van de gemeente maken.
Maar er komt nu een eind aan, geen probleem toch?
Als Den Haag eerder die weg daar had willen hebben hadden ze het eerder ontruimd lijkt me..
quote:De mensen die in dat pand komen hebben de Blauwe al verlaten.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:44 schreef SONIC het volgende:
Het pand wordt toch wel ontruimt. Ik vind trouwens wel dat ze ff hadden kunnen wachten tot het pand aan de WP kade klaar was.
quote:Ja dat had ik ook begrepen.
Op donderdag 2 oktober 2003 09:56 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
De mensen die in dat pand komen hebben de Blauwe al verlaten.
quote:Zeker, dat ben ik met je eens.
Op donderdag 2 oktober 2003 10:02 schreef SONIC het volgende:[..]
Ja dat had ik ook begrepen.
Ik vind alleen dat de gemeente ze nog wel wat tijd had mogen geven totdat het nieuwe pand klaar was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |