abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2003 @ 23:32:28 #1
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_13534469
Ik keek net op www.thebeatles.com en zag tot mijn vreugde dat het album 'Let It Be' opnieuw uitgebracht wordt. Deze versie is zoals de Beatles het album bedoeld hadden voordat Phil Spector orkestjes en dubbele stemmen toevoegde. Ik ben zeer benieuwd en ga hem natuurlijk meteen kopen op 17 november!

[url=http://www.beatles.com]Beatles[/url] [url=http://www.rollingstones.com]Rolling Stones[/url] [url=http://www.queen-fip.com]Queen[/url] [url=http://www.georgeharrison.com]George Harrison[/url]
  maandag 29 september 2003 @ 23:38:45 #2
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_13534632
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:32 schreef The_Beatles het volgende:
Ik keek net op www.thebeatles.com en zag tot mijn vreugde dat het album 'Let It Be' opnieuw uitgebracht wordt. Deze versie is zoals de Beatles het album bedoeld hadden voordat Phil Spector orkestjes en dubbele stemmen toevoegde. Ik ben zeer benieuwd en ga hem natuurlijk meteen kopen op 17 november!

Beatles revival in 2003 ?
pi_13534885
quote:

Dat is goed nieuws. Paul Mc Cartney heeft meer dan eens gezegd dat hij die toevoegingen van Phil Spector niet mooi vond.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
  maandag 29 september 2003 @ 23:50:46 #4
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_13534906
Zijn we al over aan het discussiëren:

Het Grote Beatles Topic - Deel 2

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Redactie Frontpage maandag 29 september 2003 @ 23:50:48 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13534907
quote:
Deze versie is zoals de Beatles het album bedoeld hadden voordat Phil Spector orkestjes en dubbele stemmen toevoegde.
Deze versie is bedoeld om fans dmv een onbenullige aanpassing wederom geld uit de broek te kloppen.
pi_13534977
Jezus, ik dacht dat je bedoelde dat iemand er een top40 cover van ging maken ofzo. Ik kreeg bijna een hartverlamming
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_13534978
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:50 schreef SunChaser het volgende:
Deze versie is bedoeld om fans dmv een onbenullige aanpassing wederom geld uit de broek te kloppen.
Ach, je hoeft hem niet te kopen... meeste Beatles-fans die ik ken zijn blij met elke seconde aan nieuw materiaal die uitkomt. Ik ben zelf ook wel benieuwd, eigenlijk. Al verwacht ik eerlijk gezegd dat de verschillen tussen de twee versies ook weer niet enorm groot zullen zijn.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:11:06 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13535334
quote:

[..]

Zeg, je kent de hele originele LP niet eens hè, dus bemoei je er maar niet mee. *aait over bol*

Ik denk dat McCartney dit al 33 jaar van plan is eigenlijk en het is geen 'onbenullige' aanpassing in de zin dat je het verschil niet zult horen. Lees anders ff die stukjes die ik in het Grote Beatles Topic heb gepost.
En inderdaad, daar waren we er al over bezig.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:12:09 #9
1986 Jane
pi_13535358
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:53 schreef Zander het volgende:
Ach, je hoeft hem niet te kopen...
En dat zal SC ook zéker niet doen.
pi_13535472
Zijn er eigenlijk ook plannen om de _film_ "Let It Be" op DVD uit te brengen? Die zou ik toch ook wel graag weer eens willen zien, is inmiddels alweer jaren geleden. Een mooie set remasters van de gehele Beatles-catalogus met uitgebreide boekjes (ja ja, een stokpaardje van me..) zou trouwens ook niet misstaan.
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:19:57 #11
1986 Jane
pi_13535507
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:18 schreef Zander het volgende:
Zijn er eigenlijk ook plannen om de _film_ "Let It Be" op DVD uit te brengen?
Nou, ik dacht eigenlijk dat die er ook aan zat te komen. Maar nu weet ik het ineens niet zeker meer. Misschien dat ik hoop en werkelijkheid nu door elkaar aan het halen ben.
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:47:25 #12
41286 Price
pi_13535950
Nog even hier, voordat we naar het andere topic gaan:
De dvd komt er aan. Alleen is h.e.e.a. vertraagd ivm de restauratiewerken. Deze nemen meer tijd in beslag dan aanvankelijk gedacht. Verwachte releasedatum is omstreeks februari.
pi_13536643
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:47 schreef Price het volgende:
Nog even hier, voordat we naar het andere topic gaan:
De dvd komt er aan. Alleen is h.e.e.a. vertraagd ivm de restauratiewerken. Deze nemen meer tijd in beslag dan aanvankelijk gedacht. Verwachte releasedatum is omstreeks februari.
Nou, deze gaat niet dicht, want in de FAQ staat dat er voor elke release een topic geopend mag worden.
  dinsdag 30 september 2003 @ 02:38:10 #14
41286 Price
pi_13536778
O.k. FAQ, jij je zin. Ik vind het alleen zo erg, dat we alles al gezegd hebben en daarna in principe weer opnieuw kunnen beginnen.
Maar ja, ik moet wel toegeven dat The Beatles een breder scala aan topics verdient.
pi_13536940
leuk. moet ik zeker gaan horen!
  Redactie Frontpage dinsdag 30 september 2003 @ 06:51:37 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13537186
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:12 schreef Jane het volgende:

[..]

En dat zal SC ook zéker niet doen.

Nee, daar ben ik te slim voor
pi_13537191
Wat is er trouwens mis met Phil Spector?

Zijn sound klinkt nog steeds vet. .

pi_13538020
Nou ja, er is niet echt iets 'mis' met Phil Spector (hoewel, het schijnt nogal een merkwaardig figuur te zijn.. ), maar omdat de Beatles in 1970 eigenlijk al uit elkaar lagen en niet erg veel interesse leken te hebben in het uitbrengen van de "Let it be"-opnames, is de plaat uiteindelijk heel anders geworden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Eigenlijk moest het juist een 'back to basics'-plaat worden, maar 'dankzij' Spector's bijdragen werden nummers als "The Long and Winding Road" ineens van een compleet orkest-arrangement voorzien.

Paul McCartney was er in ieder geval destijds niet erg blij mee, want hij stuurde de volgende brief naar zijn manager:

quote:
A. Klein, Esq.,
Apple Corps Limited,
3 Saville Row,
LONDON, W.1.

Dear Sir,

In future no one will be allowed to add to or subtract from a recording
of one of my songs without my permission.

I had considered orchestrating "The Long and Winding Road" but I decided against it. I therefore want it altered to these specifications:-

1. Strings, horns, voices and all added noises to be reduced in volume.

2. Vocal and Beatle instrumentation to be brought up in volume.

3. Harp to be removed completely at the end of the song and original piano to be substituted.

4. Don't ever do it again.

Signed

PAUL MCCARTNEY

Na ruim dertig jaar krijgen we dus eindelijk de plaat te horen zoals hij oorspronkelijk bedoeld is. Hoewel, eigenlijk hebben de Beatles hem zelf natuurlijk ook nooit afgemaakt..
pi_13538481
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 09:20 schreef Zander het volgende:
Nou ja, er is niet echt iets 'mis' met Phil Spector (hoewel, het schijnt nogal een merkwaardig figuur te zijn.. ),

<knip>

Na ruim dertig jaar krijgen we dus eindelijk de plaat te horen zoals hij oorspronkelijk bedoeld is. Hoewel, eigenlijk hebben de Beatles hem zelf natuurlijk ook nooit afgemaakt..

Ik betwijfel of ze daar zelf wel een idee over hadden. Als de Phil Spector touch weg is,blijven er wat demo's over.
pi_13538516
quote:

[..]

Tuurlijk is het een commerciële actie, en tuurlijk proberen de belanghebbenden de fans zoveel mogelijk geld af te troggelen. Maar om dit een onbenullige aanpassing te noemen.. nee.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 september 2003 @ 09:49:11 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13538547
Maar als ik het goed begrijp zit het zo: Beatles wilden de LP destijds niet afmaken, de platenmaatschappij laat de producer de klus klaren (niet onverdienstelijk, artistiek en commercieel gezien) en nu gaat Paul in zijn eentje beslissen hoe het destijds had moeten zijn. Dit komt weer op CD, zogenaamd voor de fans.

Waarom zet ie de nieuwe versies niet gewoon online of als bonustrack op de originele CD?

En Jane, ik bemoei me er lekker wel mee

pi_13538927
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 09:49 schreef SunChaser het volgende:
..en nu gaat Paul in zijn eentje beslissen hoe het destijds had moeten zijn.
Paul en Ringo zijn allebei bij deze nieuwe uitgave betrokken. Natuurlijk kun je hier altijd tegenin brengen dat de andere twee Beatlesleden niet meer in leven zijn, maar dat is ook nooit een argument geweest om de Anthology-cd en DVD-set niet uit te brengen.
quote:
Dit komt weer op CD, zogenaamd voor de fans. Waarom zet ie de nieuwe versies niet gewoon online of als bonustrack op de originele CD?
Waarom nou weer "zogenaamd"? Nee, de muziekindustrie is inderdaad geen liefdadigheids-instelling, maar welke gerenommeerde band zet nou wel zijn 'nieuwe' album voor nop op internet? En er zijn nog steeds mensen die liever een mooie originele cd hebben in plaats van een zelfgebakken schijfje met MP3's.

Nieuwe bonustracks op een oude cd zetten die de gemiddelde Beatles-fan al jaren in de kast heeft staan, ik denk dat je daar de fans al helemaal geen plezier mee doet.

Maar goed, dit is echt een loze discussie. Misschien dat ze voor jou over 20 jaar een mooie K3-boxset uitbrengen.

pi_13539012
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 10:13 schreef Zander het volgende:

En er zijn nog steeds mensen die liever een mooie originele cd hebben in plaats van een zelfgebakken schijfje met MP3's.

Doe mij maar een mooie LP. .
pi_13542302
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 09:49 schreef SunChaser het volgende:
en nu gaat Paul in zijn eentje beslissen hoe het destijds had moeten zijn.
Dat deed hij in de jaren 60 toch ook al in zijn eentje?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage dinsdag 30 september 2003 @ 13:30:52 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13543477
Heeft Yoko Ono geen vinger inde pap trouwens?

Anyway, ik zal wel een keer het verschil luisteren, ik als buitenstaander zal dan wel kijken wie er gelijk had: Paul of Phill.

dinsdag 30 september 2003 @ 19:19:03 #26
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_13552048
Het lijkt me sterk dat Jane het niet met me eens is als ik zeg dat The Beatles het inderdaad nooit zo bedoeld hadden als de plaat oorspronkelijk uitgebracht is. Ze wilden destijds een kale back-tobasics plaat maken en door ingewikkeld gedoe heeft Specter hem destijds afgemaakt en als he het mij vraagt volledig verpest. Tuurlijk, de plaat heeft het goed gedaan, maar dat is ook logisch voor zo´n band.
En dat het niet veel verschil zou zijn; ik denk het wel!
En bovendien, wat is er mis met een beetje geld verdienen? Je hoeft hem niet te kopen. Je kunt hem ook bij de bibliotheek lenen ofzo.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  dinsdag 30 september 2003 @ 19:20:11 #27
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_13552066
O, Jane, als je het echt absoluu met me onees bent dan hoor ik dat graag. Ik zie jou toch wel als de Beatles expert hier dus jou geloof ik graag.

BTW, thanx voor je keuze om Tomorrow Never Knows te laten horen op fok radio. Toch wel één van mn favorieten.

[Dit bericht is gewijzigd door green_machine op 30-09-2003 20:57]

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_13552851
Voor de geïnteresseerden:

Er bestaat al een uitgeklede versie van Across the Universe.
Voor de kenners: die met vogelgeluiden
(ik weet ff niet hoe die versie heet, maar hij staat op Past Masters II).

Wie niet kan wachten kan deze versie vergelijken met het origineel.

[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 30-09-2003 19:54]

dinsdag 30 september 2003 @ 20:56:03 #29
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_13554867
* TIC is ook trotse eigenaar van alle albums
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_13554999
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:53 schreef DaveM het volgende:
Er bestaat al een uitgeklede versie van Across the Universe.
Voor de kenners: die met vogelgeluiden
(ik weet ff niet hoe die versie heet, maar hij staat op Past Masters II).
Die versie heet gewoon "Across The Universe"
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 30 september 2003 @ 21:27:58 #31
1986 Jane
pi_13556171
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:20 schreef green_machine het volgende:
O, Jane, als je het echt absoluu met me onees bent dan hoor ik dat graag. Ik zie jou toch wel als de Beatles expert hier dus jou geloof ik graag.

BTW, thanx voor je keuze om Tomorrow Never Knows te laten horen op fok radio. Toch wel één van mn favorieten.

Graag gedaan, green_machine. Niet alle Fok!kertjes vonden het een leuk plaatje, maar goed...

Oh, en ik ben het wel met je eens hoor.
Ik heb zelf al jaren een bootleg die ook claimde het LIB-album te zijn zoals de Beatles het bedoeld hadden. Gezien de tracklist is het echter niet hetzelfde als op 17 november uitkomt. Op die bootleg staan toch nog wat andere nummers dan op de officiele LP. De Beatle-versie van Teddy Boy bijvoorbeeld en ook de lange versie van Dig It.

Ik heb die bootleg vaak gedraaid en hij heeft inderdaad een ander 'gevoel' dan de officiele LP.
Zal hem er anders één dezer dagen weer eens bijpakken.

pi_13559261
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:27 schreef Jane het volgende:
de lange versie van Dig It.
lijkt me interessant. hoe is die?
  dinsdag 30 september 2003 @ 23:35:44 #33
1986 Jane
pi_13561084
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 22:42 schreef DaveM het volgende:

[..]

lijkt me interessant. hoe is die?

Ja, ik vind het wel leuk, maar eigenlijk is het gewoon één lange opsomming. Hij moet volgens mij ook wel online te vinden zijn hoor.
  dinsdag 30 september 2003 @ 23:59:27 #34
41286 Price
pi_13561472
Dig it up, dig it up, dig it up, dig it up, dig it up....
You can dig it if you want it, you can get it..
  zondag 5 oktober 2003 @ 22:01:55 #35
1986 Jane
pi_13675317
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 13:30 schreef SunChaser het volgende:
Heeft Yoko Ono geen vinger inde pap trouwens?
Nou, als erfgenaam van Lennon heeft ze net zoveel over het materiaal te zeggen als McCartney, dus het lijkt me wel.
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2003 @ 22:24:45 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13676065
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou, als erfgenaam van Lennon heeft ze net zoveel over het materiaal te zeggen als McCartney, dus het lijkt me wel.

Maar vindt zij als erfgenaam van Lennon's gedachtengoed dan ook dat Let It Be overnieuw moet? Zowel Lennon als Harrison liepen wel weg met Phil Spector. Ze lieten na de break toch ook soloalbums door hem produceren.
  zondag 5 oktober 2003 @ 22:32:13 #37
9613 Seborik
I, Voyager
pi_13676312
Ze krijgt er vast geld voor.

Worden alle nummers overgedaan, of alleen de nummers van Macca? Als het alleen die nummers van Macca zijn, heeft Yoko Ono er dan nog wel wat over te zeggen?

zondag 5 oktober 2003 @ 22:47:45 #38
1986 Jane
pi_13676864
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Maar vindt zij als erfgenaam van Lennon's gedachtengoed dan ook dat Let It Be overnieuw moet? Zowel Lennon als Harrison liepen wel weg met Phil Spector. Ze lieten na de break toch ook soloalbums door hem produceren.

Ik heb geen bron, maar gezien het feit dat het op 17 november uitgebracht wordt, kun je er wel vanuit gaan dat Yoko geen bezwaar heeft gemaakt.

Of ze vindt dat het opnieuw moet? Dat zal wel niet. De muziek van de Beatles kan Yoko volgens mij (op Lennon's bijdragen na misschien) helemaal aan haar reet roesten. Maar misschien dacht ze "Ach, da's weer geld in het laatje" of "Da's goed voor John's nagedachtenis", weet jij veel?

Bovendien: John en George hebben inderdaad soloplaten door Spector laten produceren. Niks mis mee, want hij was/is natuurlijk één van de grootste namen op dat gebied. Niemand zal ook beweren dat hij een slechte producer is of zo. Maar zelfs John of George hebben nooit gezegd dat ze Let It Be gewéldig vonden geworden. John heeft alleen ooit gezegd dat naar zijn mening Spector er nog wat redelijks van gemaakt had, o.i.d.. Het was gewoon een project waar iedereen op dat moment vanaf wilde.

Wat is jouw probleem hiermee nu eigenlijk? Alhoewel het ongetwijfeld op Paul's initiatief zal zijn gebeurd, kun je ervan uitgaan dat geen van de (erfgenamen van) de betrokkenen er bezwaar tegen heeft gemaakt. En aangezien McCartney ook al 33 jaar roept dat hij de 'echte' Let It Be nog een keer wilde uitbrengen, is het ook niet alleen maar een marketingtrucje, al zal het ze geen windeieren leggen. Plus dat dit wel degelijk iets is dat Beatlesfans graag willen horen. Meer dan die '1' cd bijvoorbeeld, die meer gericht was op 'nieuw' publiek. So what's the problem??

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 05-10-2003 23:20]

zondag 5 oktober 2003 @ 22:51:23 #39
1986 Jane
pi_13676972
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:32 schreef Seborik het volgende:

Worden alle nummers overgedaan, of alleen de nummers van Macca? Als het alleen die nummers van Macca zijn, heeft Yoko Ono er dan nog wel wat over te zeggen?

Alle nummers worden 'overgedaan' (nou ja, Spector's bewerking wordt eruit gehaald).

Vergeet niet dat er in feite geen Macca-nummers bestaan als het over Beatles-materiaal gaat. Op de Harrison en Starr nummers na is alles Lennon & McCartney. Wettelijk gezien heeft Yoko dus evenveel te zeggen over Paul's nummers als hijzelf.

pi_13677115
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:51 schreef Jane het volgende:

[..]

Wettelijk gezien heeft Yoko dus evenveel te zeggen over Paul's nummers als hijzelf.

Is dat zo, wettelijk?

En Yoko is dus niet zo'n zeur, in tegenstelling tot anderen en wat vaak gedacht wordt.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar het album. Vooral ook naar de uitgeklede versie van The Long and Winding Road.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  zondag 5 oktober 2003 @ 23:09:54 #41
1986 Jane
pi_13677582
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:56 schreef the-O het volgende:

Is dat zo, wettelijk?

Ik zie niet hoe het anders kan zijn. Er is volgens mij nergens 'officieel' vastgelegd wie welk nummer heeft geschreven. Ok, iedereen die zich er een beetje in verdiept heeft weet wel wie de hoofdcomponist is van elk nummer, maar dan nog... Aan het overgrote deel van de nummers die hoofdzakelijk door Lennon óf McCartney zijn geschreven, heeft de ander wel weer een bijdrage geleverd. Denk bijvoorbeeld aan dat 'Wake up, fell out of bed' stukje van Macca in Lennon's A Day In The Life.

Uit dat interview met Frits Spits kon je wel opmaken dat McCartney anders omgaat met John's songs dan met zijn eigen, maar wettelijk gezien hebben hij en Yoko er evenveel over te zeggen, lijkt me.

Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2003 @ 23:15:31 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13677752
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:47 schreef Jane het volgende:
Wat is jouw probleem hiermee nu eigenlijk?
Geen. Ik doe alleen mee aan de discussie.
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2003 @ 23:26:58 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13678073
Op zich ben ik wel benieuwd naar de nieuwe versie. Ik als doorsnee Beatlesluisteraar ken namelijk vier nummers die ik in de huidige versie erg mooi vind: 3, 6, 10 en 11. Dus wil ik graag horen wie gelijk heeft.
quote:
1. Two of us
2. Dig a pony
3. Across the universe
4. I me mine
5. Dig it
6. Let it be
7. Maggie Mae
8. I've got a feeling
9. One after 909
10. Long and winding road
11. Get back
  zondag 5 oktober 2003 @ 23:31:04 #44
1986 Jane
pi_13678221
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 23:26 schreef SunChaser het volgende:
vier nummers die ik in de huidige versie erg mooi vind ken
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2003 @ 23:32:47 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13678259
Ik ken er wel meer hoor...

Hay Juud bijvoorbeeld.

zondag 5 oktober 2003 @ 23:34:58 #46
1986 Jane
pi_13678320
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 23:32 schreef SunChaser het volgende:
Ik ken er wel meer hoor...

Hay Juud bijvoorbeeld.

Die zie ik niet op die LP/CD staan, schat. Jij wel?

Wel ontopic blijven! Ik bedoelde dat je die andere nummers op Let It Be niet kent. Dat je in feite het hele album niet kent en dat je dus ook alleen de single-versies kent van Let It Be en Get Back. Zijn ook anders hoor.

maandag 6 oktober 2003 @ 04:18:21 #47
41286 Price
pi_13681152
Ik ga voor nummer 8.
pi_13682497
Ik ben wel blij dat "Dig It" en "Maggie Mae" er tussen uit zijn. Korte storende niemendalletjes...
pi_13684693
mccartney gaat dus een soort van director's cut maken van let it be????? daar lijkt het wel op geloof ik. slecht plan. let it be staat en zoals met alle andere kunst moet je niet blijven bijschaven, zeker niet na 30 jaar ofzo. dat doet afbreuk aan wat die muziek is gaan betekenen voor de luisteraar. opnieuw mixen of mooier laten klinken mag wel maar hele stukken weglaten omdat je het er niet mee eens bent. ik ben daar erg op tegen, wat is de volgende stap. david gilmour zie ooit dat het enige aan darkside of the moon wat niet zo tijdloos was het drumgeluid is, misschien heeft hij gelijk maar stel je voor dat alles opnieuw ingedrumt zou worden, zo kan ik nog wel ff doorgaan met voorbeelden geven, director's cuts voegen doorgaans niks toe aan orginelen, ik had van mccartney meer verwacht.
pi_13689953
McCartney heeft de director's cut niet gemaakt. Apple geeft namens Paul en Ringo en de erfgenamen van John en George de opdracht.

Ringo heeft laten weten dat paul's kritiek op Phil Spector's overdubs terecht was.

maandag 6 oktober 2003 @ 15:30:23 #51
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_13690235
Lass es sein

[Dit bericht is gewijzigd door klaus_beyer op 06-10-2003 16:51]

Die Glatze Arschlog
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2003 @ 16:41:52 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13692327
Over de nummers op Let It Be gesproken. Als Paul dan toch bezig is met Phil aan te pakken, laat hij dan ook meteen wat doen aan Xander de B.

Luister eens naar dit fragment!

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 06-10-2003 21:38]

pi_13692480
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:41 schreef SunChaser het volgende:
Xander de B.
Xander de Beatle?
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2003 @ 16:50:13 #54
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13692558
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:47 schreef MuadDib het volgende:
Xander de Beatle?
Dat zou hij willen ja
pi_13699956
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 16:41 schreef SunChaser het volgende:
Over de nummers op Let It Be gesproken. Als Paul dan toch bezig is met Phil aan te pakken, laat hij dan ook meteen wat doen aan Xander de B.
Ach, Xander heeft zelf al zijn carriere om zeep geholpen
Als Paul of Apple alle mislukte muzakversies moest aanpakken zouden we nooit meer nieuwe muziek van hem horen
pi_13700001
Yoko ono had zeker geen geld meer. En ze moet toch ergens op een goede manier geld vandaan halen? Best slim hoor en tegenwoordig is zoiets al beter dan een gejat nummer uitbrengen!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_13700168
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 21:45 schreef Boswachtertje het volgende:
Yoko ono had zeker geen geld meer. En ze moet toch ergens op een goede manier geld vandaan halen? Best slim hoor en tegenwoordig is zoiets al beter dan een gejat nummer uitbrengen!
Yoko Ono is een van de rijkste vrouwen op deze planeet, daar hoeft ze het echt niet voor te doen.
Daarnaast heeft ze dit voorjaar nog nummer 1 gestaan in de Amerikaanse/New Yorkse dancecharts met de remixes van Walking On Thin Ice (na 23 jaar kreeg John Lennon toch nog gelijk )
  zondag 9 november 2003 @ 00:24:12 #58
1986 Jane
pi_14493486
Deze maar even omhoog. Het is tenslotte bijna zover. Vandaag over een week kunnen we alvast wat horen op Radio 2.
quote:
Let It Be... Naked op Radio 2

"If we'd have had today's technology back then, it would sound like this because this is the noise we made in the studio", aldus Paul McCartney. "It's all exactly as it was in the room. You're right there now". Dertig jaar na dato wordt het album Let It Be van de Beatles opnieuw uitgebracht. Digitaal bewerkt zodat het originele geluid weerklinkt. En Radio 2 heeft de primeur: in het Steenen Tijdperk is op zondag 16 november het hele album te horen.

In 1968 komen Paul McCartney, John Lennon, George Harrison en Ringo Starr bij elkaar in het Beatles-hoofdkwartier om hun toekomst te bespreken. Na een lange stilte zonder grote toernees is het tijd voor weer een groot project. Dat wordt de televisieregistratie van een concert in combinatie met een album: Let It Be.

Op maandag 17 november 2003 verschijnt het album Let it be opnieuw: Let it be - naked. Met andere tracks, opnieuw opgenomen met hedendaagse technieken en een nieuwe 'eindmix'. En nu zonder de invloed van producer Phil Spector (bekend van de Wall of Sound), waar niet iedereen tevreden mee was. Met als resultaat een album waar de twee overgebleven Beatles Paul McCartney en Ringo Starr super-enthousiast over zijn.

De Nederlandse primeur van die single hoort u maandag 10 november op Radio 2 bij Schiffers.fm en zondag 16 november is er een documentaire over het ontstaan van Let it be in Het Steenen Tijdperk. Daarin hoort u het complete album Let it be naked voor het eerst op de Nederlandse radio!

Deze tracks hoort u langskomen op zondag 16 november:
Get Back
Dig A Pony
For You Blue
The Long And Winding Road
Two Of Us
I've Got A Feeling
One After 909
Don't Let me Down
I Me Mine
Across The Universe
Let It Be

Bron
  zondag 9 november 2003 @ 14:36:19 #59
1986 Jane
pi_14501285
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 09:57 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben wel blij dat "Dig It" en "Maggie Mae" er tussen uit zijn. Korte storende niemendalletjes...
Late reactie, maar dat vind ik nu juist helemaal niet. 'Kort' wel, 'niemandalletjes' ok, maar ik heb ze nooit storend gevonden. Ze horen, net als die stukjes dat je ze hoort praten, bij Let It Be. Ook bij het idee van de 'live lp in de studio' (wat natuurlijk door alle bemoeienissen achteraf sowieso eigenlijk al niet meer van toepassing was, maar goed...).

Baal wel dat 'ie nou weer op maandag moet uitkomen! Ik kom ma t/m do helemaal niet in de buurt van platenwinkels (tenminste, niet tijdens de uren dat ze open zijn).

pi_14501546
Ze horen natuurlijk wel bij het "concept" Let It Be. En "Dig It" vind ik idd niet zo storend, maar aan Maggie Mae irriteer ik me altijd een beetje.
Maar aangezien Let It Be Naked toch min of meer een interpretatie is van Macca van LIB vind ik het niet zo erg dat ze er tussen uit zijn gehaald, net zo min dat ik het niet zo erg vind dat de trackvolgorde is veranderd.

edit: dit is eik best wel een vaag verhaal als ik het zo teruglees...

pi_14501686
quote:
Met andere tracks, opnieuw opgenomen met hedendaagse technieken en een nieuwe 'eindmix'.
Opnieuw opgenomen? Ik mag toch hopen van niet, maar het zal wel gewoon een foutje in het bericht zijn. Ben toch wel benieuwd hoe het klinkt, ik denk dat we qua geluidskwaliteit iets kunnen verwachten dat te vergelijken is met de 'Yellow Submarine Songtrack', wat ik persoonlijk wel een geslaagd experiment vond.
  zondag 9 november 2003 @ 15:21:21 #62
1986 Jane
pi_14502167
Sorry als ik een domme vraag stel en slecht geïnformeerd ben, maar weet iemand hoe hij eigenlijk precies uitgebracht wordt? Zit er standaard een extra cd bij (las ik toch ergens?) of is dat alleen bij een 'special edition' of zo? Ik kan hier niet echt definitief uitsluitsel over vinden.
Spreekt voor zich dat ik natuurlijk wel gelijk een 'goeie' moet hebben.
pi_14502281
Volgens mij zou die bonus-cd er standaard bij moeten zitten en zijn er geen twee verschillende versies te koop. Zo maak ik het op uit de info op de officiele Beatles-site, in ieder geval. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat die bonus alleen bij de eerste persing zit, maar goed, ik koop 'm vast toch wel meteen als 'ie uitkomt.
pi_14502309
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:21 schreef Jane het volgende:
Sorry als ik een domme vraag stel en slecht geïnformeerd ben, maar weet iemand hoe hij eigenlijk precies uitgebracht wordt? Zit er standaard een extra cd bij (las ik toch ergens?) of is dat alleen bij een 'special edition' of zo? Ik kan hier niet echt definitief uitsluitsel over vinden.
Spreekt voor zich dat ik natuurlijk wel gelijk een 'goeie' moet hebben.
In het boekje van de cd-groothandel van de winkel waar ik werk hebben ze het over een "bonus-disc" - maar er is maar 1 versie te bestellen... Oftewel, voor zover ik weet komt er maar 1 persing uit, dus geen digipack ofzo mét de bonusdisc en een normale cd met alleen de normale cd. Ben trouwens wel benieuwd of LIBN ook op LP uitkomt...

Zijn er trouwens nog meer mensen die het hoesje niet zo mooi vinden?

Nee.
  zondag 9 november 2003 @ 15:37:18 #65
1986 Jane
pi_14502428
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:30 schreef PimD het volgende:
Zijn er trouwens nog meer mensen die het hoesje niet zo mooi vinden?
*meldt*
Ben benieuwd hoe hij straks 'in het echt' overkomt.

Ben wel blij dat ik straks blijkbaar niet stad en land af hoef om de bonuscd te bemachtigen. Tnx voor de info!

pi_14502568
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:37 schreef Jane het volgende:

[..]

*meldt*
Ben benieuwd hoe hij straks 'in het echt' overkomt.

Ik vrees dat het er niet veel beter uitziet.... Negatief kán IMO echt niet... lijkt wel of er iemand net Photoshop heeft ontdekt

Maaruh - iemand enig idee of ie op LP uitkomt? Volgens mij zijn tot nu toe alle "standaard" albums op LP uitgebracht dus.... Vind het wel zo leuk om deze dan ook te hebben.... Niet dat ik op het moment 1 Beatle-lp heb, maar ben wel van plan de standaard-releases te gaan kopen - en dan is het wel zo leuk om het compleet te hebben

Nee.
pi_14502673
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:36 schreef Jane het volgende:

[..]
Baal wel dat 'ie nou weer op maandag moet uitkomen! Ik kom ma t/m do helemaal niet in de buurt van platenwinkels (tenminste, niet tijdens de uren dat ze open zijn).

Op maandag hebben platenzaken sowieso geen leveranties. Bij de meeste platenzaken zal hij dus gewoon vrijdag al in de winkel liggen.

Tenzij er zo'n duivels embaro op zit. Het blijven natuurlijk wel de Beatles en bij grote releases gebeurt dat heel soms.

Hmmzz....
  zondag 9 november 2003 @ 15:48:04 #68
1986 Jane
pi_14502719
Nee, geen idee. Maar nu je het zegt zou ik die Anthology serie ook wel op vinyl willen hebben. Zeker voor het geval de cd's er straks echt mee ophouden.
pi_14502753
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:46 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Op maandag hebben platenzaken sowieso geen leveranties. Bij de meeste platenzaken zal hij dus gewoon vrijdag al in de winkel liggen.

Ik ben sowieso niet van plan om 'm in NL te kopen... Bij play.com kost ie 8,99 pond = 12 euro ofzo... Dat scheelt mij toch net iets te veel met de 22,99 ofzo wat ie in Nederland zal gaan kosten.... Maar ik ben dan ook geen Beatles-gek
Nee.
pi_14502788
Volgens http://www.amazon.co.uk is hij vanaf 17 november inderdaad ook als LP te krijgen, dus dat is goed nieuws.

Ik heb de Anthology-schijven trouwens ook niet op lp, gezien de speelduur zullen dat wel (dure) 3x 3LP-sets zijn. Ik heb wel Past Masters I en II als dubbel-lp.

pi_14502833
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:50 schreef Zander het volgende:
Ik heb de Anthology-schijven trouwens ook niet op lp, gezien de speelduur zullen dat wel (dure) 3x 3LP-sets zijn.
Valt mee hoor... Heb ze pas nog gezien voor 25 euro p/s (Anthology 1 + 2). "1" was 29,95. Eigenlijk wil ik ze wel heel graag hebben, maar ik heb ook al een paar behoorlijk dure dingen van Queen gereserveerd - en Queen blijft toch mijn prioriteit
Nee.
  zondag 16 november 2003 @ 14:06:09 #72
1986 Jane
pi_14675131
ff omhoog.
NU dus op Radio 2.
  zondag 16 november 2003 @ 14:09:36 #73
1986 Jane
pi_14675206
Heb ik verdorie de eerste paar minuten al gemist. Dacht dat het later kwam.
  zondag 16 november 2003 @ 14:14:29 #74
1986 Jane
pi_14675311
Get Back is dus de versie met de tekst "You've been playing on the roofs again..."

-edit- Het is dus een hele Beatles-special met 'de geschiedenis van'.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-11-2003 14:26]

pi_14675609
Eigenlijk vind ik de originele versie van The Long and Winding Road best mooi zoals die nu is.

En ik vrees voor de uitgeklede versie. Het lijkt me net zoiets als Bittersweet Symphony zonder violen...
Maar we zullen zien...

zondag 16 november 2003 @ 15:41:56 #76
1986 Jane
pi_14676973
De non-Spector versie van The Long And Winding Road is nu op Radio 2!

Natuurlijk ken ik hem al van bootlegs en ik vind hem dus wel mooier. Eigenlijk gek, maar de allereerste keer dat ik de LP Let It Be hoorde - en dat was voordat ik iets wist van Spector's aandeel - vond ik al dat The Long And Winding Road 'gek' klonk. Op één of andere manier vond ik het orkest anders klinken dan op ander Beatlesnummers waar een orkest gebruikt is. Te zoet of zo. Of te bombastisch, ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Ik heb ook nooit veel aan het nummer gevonden, tot ik de 'kale' versie hoorde.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-11-2003 15:46]

pi_14677004
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:41 schreef Jane het volgende:
Tjeesus, deze versie is echt FANTASTISCH & duizend keer beter! En dat is ons meer dan 30 jaar onthouden. Schande!
gratis en voor niet
pi_14680203
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:41 schreef Jane het volgende:

Natuurlijk ken ik hem al van bootlegs en ik vind hem dus wel mooier. Eigenlijk gek, maar de allereerste keer dat ik de LP Let It Be hoorde - en dat was voordat ik iets wist van Spector's aandeel - vond ik al dat The Long And Winding Road 'gek' klonk. Op één of andere manier vond ik het orkest anders klinken dan op ander Beatlesnummers waar een orkest gebruikt is. Te zoet of zo. Of te bombastisch, ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Ik heb ook nooit veel aan het nummer gevonden, tot ik de 'kale' versie hoorde.

Ja, George Martin's manier van arrangeren is totaal anders, weinig bombast en veel aandacht voor het samenspel tussen de violen en cello's. Ik vind de Wall of sound van de eigen Spector producties trouwens wel fantastisch, daar passen ze bij maar duidelijk niet bij the Beatles.
The Long and winding road vind ik trouwens altijd wat missen. het is een heel mooi nummer en kan ook niet de vinger er op leggen wat ik mis. Ook de latere live versies en Broad Street versie hebben het net niet.
  zondag 16 november 2003 @ 18:23:07 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_14680260
Zolang hij niet bedoeld is geweest om ooit gezongen te worden door een of andere Britse idols-flikker, zal ik hem kopen.
Ik ga naar huis.
pi_14680305
De Let It Be Naked website is trouwens erg cool geworden... Mooie flasheffecten, coole vormgeving etc
Nee.
pi_14680402
Ik zit me echt te verheugen op die cd, morgen gelijk maar naar Plato toe. Mijn verjaardagsvisite wist me vandaag helaas te melden dat 'ie dit weekend nog nergens te krijgen was.
pi_14681609
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:30 schreef Zander het volgende:
Ik zit me echt te verheugen op die cd, morgen gelijk maar naar Plato toe. Mijn verjaardagsvisite wist me vandaag helaas te melden dat 'ie dit weekend nog nergens te krijgen was.
Ik heb inmiddels mp3's gedownload en mijn cd is afgelopen vrijdag uit de UK verzonden (ga er echt geen 22,99 ofzo voor betalen hier in NL als ie online te koop is voor 9 pond - dan wacht ik maar een paar dagen langer). Mp3's klinken goed, wat ik tot nu toe heb gehoord van die Fly On The Wall disc klinkt wel leuk, maar volgens mij is het vooral veel gepraat....
Nee.
  zondag 16 november 2003 @ 19:34:40 #83
1986 Jane
pi_14681905
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:25 schreef PimD het volgende:
De Let It Be Naked website is trouwens erg cool geworden... Mooie flasheffecten, coole vormgeving etc
Inderdaad erg mooi!

Ik zit te twijfelen of ik zal vragen of mijn moeder hem morgen even voor me koopt en dat ik hem 's avonds bij ze ga ophalen. Ik wil niet wachten tot vrijdag.

He, ik krijg weer helemaal dat melancholieke Let It Be gevoel dat ik al vaker heb gehad, vanaf het moment dat ik de film voor het eerst zag in de Meervaart als 14-jarige.

pi_14687382
quote:
Op zondag 16 november 2003 18:25 schreef PimD het volgende:
heb net alles zitten bekijken en geluisterd. Is een erg mooie mini documentaire. Ik ben blij dat het internet ook zo chic wordt aangepakt door Apple/The Beatles.
  maandag 17 november 2003 @ 17:30:31 #85
1986 Jane
pi_14705174
Nou, heeft iemand hem te pakken gekregen vandaag? Ik in ieder geval niet!

Ik had het natuurlijk kunnen weten met die 'kwaliteitswinkels' in dit godvergeten gehucht wat goede platenzaken betreft, maar het ergste was nog niet eens dat ze hem nog niet hadden. Nee, het ergste waren de reacties die ik van de respectievelijke verkopers kreeg!

Poging 1, Free Record Shop:
Ik moest 2x de titel van de cd herhalen en twijfelde er op een gegeven moment nog even sterk aan of de knul ooit wel eens van The Beatles gehoord had. Na enkele minuten geconcentreerd zoeken in de computer kwam het 'verlossende' woord. Nee, nee.... die hadden ze nog niet, maar hij was wel besteld (ja, dat mag ik hopen, ja! ). In de loop van de week zou hij waarschijnlijk wel binnenkomen, zei de sukkel.
En zo'n druiloor mag dus gewoon in een platenz... herstel... de Free Record Shop werken! Het is wel duidelijk dat enige interesse of kennis van muziek geen vereiste is voor die baan!

Poging 2, Music Store:
Hier kreeg ik de indruk dat de verkoper zelfs wel eens van het album gehoord had. Bravo! Ze hadden hem nog niet omdat op maandag niet geleverd werd (ok, kan ik nog begrijpen). Maar toen vertelde hij dat de releasedatum 18 november was. Morgen dus.... Dus ik zeg dat overal gemeld wordt dat de releasedatum vandaag is, waarop hij zei dat het dan wel een dagje uitgesteld zou zijn. Nou, dat zullen ze er zelf dan wel van gemaakt hebben.

Maar goed, iemand anders meer geluk gehad?

pi_14705922
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:30 schreef Jane het volgende:
Maar goed, iemand anders meer geluk gehad?
Hier in Groningen was hij ook nog niet .
  maandag 17 november 2003 @ 17:58:04 #87
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14705992
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:55 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Hier in Groningen was hij ook nog niet .
Volgens mij zag ik jou vanmiddag in de Plato, je liep net de deur uit.
pi_14706990
In Utrecht ook nog niet te vinden..
pi_14707071
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:30 schreef Jane het volgende:
Nou, heeft iemand hem te pakken gekregen vandaag? Ik in ieder geval niet!
Ook geen succes. Ben bij de Media Markt Amsterdam Z-O geweest. Daar zouden ze hem morgen binnenkrijgen en de Free Record Shop voor resultaat zie Jane's verhaal.
pi_14707898
Gewoon bestellen via internet, weet je zeker dat je niet de 'oude' versie krijgt en heb je niet te maken met nitwits! (scheelt ook weer een paar euro's)
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:32:38 #91
1986 Jane
pi_14735885
pi_14740590
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:32 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb hem, maar...

Dag Dwerg, heigh ho, It's home from work we go

Ik weet wat je bedoeld. Bij de nieuwe Enigma cd zat die copy control er ook op. Ik heb toen maar op ok gedrukt. Je krijgt een extra afspeel programma bij.
  dinsdag 18 november 2003 @ 21:24:22 #93
1986 Jane
pi_14740767
Nou ja goed, als er alleen een player bijkomt vind ik het niet zo erg om te installeren.

Wat me wel ergert is dat dit ervoor zorgt dat de cd ook op sommige normale cd-spelers niet meer af te spelen is (zie één van Zander's posts in dat topic). Bovendien heb ik hem dus inmiddels zonder veel moeite om kunnen zetten in mp3 formaat, dus ze schieten er helemaal niks mee op.

BTW, als je die install melding wegklikt, dan kun je de cd daarna toch gewoon afspelen in de cd-speler van Windows. Tenminste, bij mij lukte dat wel.

-edit-

Het ironische hieraan is natuurlijk dat ik hem (voorlopig iig) helemaal niet zou hebben omgezet in mp3 als deze idiote beveiliging er niet op zat. En dan zou de mogelijkheid dat ik hem zou gaan sharen in allerlei p2p communities helemaal niet aanwezig zijn. M.a.w., if anything, werken ze het illegaal downloaden alleen maar in de hand.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 18-11-2003 21:36]

pi_14740995
Copy Control is echt zwaar irritant. Komt nog es bij dat 't helemaal geen functionaliteit heeft. Alles wat te beluisteren is, kan (zonder veel moeite) worden opgenomen, en dat zal ook altijd zo blijven.

Maar even over de CD: Hoe istie? Ik moet 'm nog kopen (Zaterdag waarschijnlijk), maar ik ben toch al benieuwd: is 'ie erg mooi? hoe groot is 't verschil tussen het origineel en de naked-versie?

pi_14741214
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:32 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb hem, maar...

Dag Dwerg, heigh ho, It's home from work we go

Ik nog niet, ze hadden 'm bij de Media Markt nog steeds niet binnen
  dinsdag 18 november 2003 @ 23:57:12 #96
1986 Jane
pi_14745467
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:31 schreef webfreak het volgende:
Maar even over de CD: Hoe istie? Ik moet 'm nog kopen (Zaterdag waarschijnlijk), maar ik ben toch al benieuwd: is 'ie erg mooi? hoe groot is 't verschil tussen het origineel en de naked-versie?
Goh, hoe groot is het verschil? Weet je dat dat nog best een moeilijke vraag is?

De nummers klinken stuk voor stuk goed. En elk nummer klinkt wel wat anders dan op het originele Let It Be album, maar het verschil is niet bij alle nummers even duidelijk. Grootste verschillen zijn nog steeds te vinden in The Long And Winding Road (zoals verwacht) en Across The Universe.

Ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan moet vinden... De muziek is natuurlijk prachtig en ik vind TLAWR echt veel mooier zo, maar ik mis ook iets. En dat zijn in eerste plaats denk ik toch die kleine stukjes conversatie die in het origineel zitten. En ook die kleine niemandalletjes tussendoor. Dat maakte toch ook dat het album een beetje leek alsof er ruwe studio-opnames uitgebracht waren. Nu zitten ze er niet in en dat maakt dat het album in mijn oren eigenlijk 'strakker' klinkt dan het origineel. En dat had ik dus niet verwacht, maar misschien ligt dat aan mij?

Er zit natuurlijk wel een extra cd bij waar je dat studiogevoel wel bij krijgt, maar da's toch niet helemaal hetzelfde. Die Fly On The Wall cd heb ik trouwens nog niet echt goed beluisterd, dus daar kom ik dan later nog wel eens op terug.

Trouwens in de nieuwe Dig A Pony zit wel een misser, vind ik. Want (correct me if I'm wrong), het was toch Spector die de eerste 'All I want is you...' aan het begin van het nummer eraf geknipt had? Waarom hebben ze die er dan nu niet weer aangeplakt?

Ik weet niet, ik ga morgen iig mijn 'Get Back with Let it be and 11 other songs'-bootleg ook maar weer eens draaien en vergelijken met LIB Naked.

pi_14745744
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:57 schreef Jane het volgende:
Grootste verschillen zijn nog steeds te vinden in The Long And Winding Road (zoals verwacht) en Across The Universe.
Ik vind vooral Across The Universe verrassend beter.
quote:
En dat zijn in eerste plaats denk ik toch die kleine stukjes conversatie die in het origineel zitten. En ook die kleine niemandalletjes tussendoor. Dat maakte toch ook dat het album een beetje leek alsof er ruwe studio-opnames uitgebracht waren. Nu zitten ze er niet in en dat maakt dat het album in mijn oren eigenlijk 'strakker' klinkt dan het origineel. En dat had ik dus niet verwacht, maar misschien ligt dat aan mij?
Hoewel ik eerder in dit topic m'n afkeuring over de "niemendalletjes" uitsprak, moet ik toegeven dat ze het geheel idd wel wat levendiger maakten. Het ligt dus niet aan jou
pi_14746781
Natuurlijk heb ik met enorm veel plezier naar mijn nieuwe Beatles-cd geluisterd, maar op het eerste gehoor vind ik de verschillen tussen de originele 'Let It Be' en deze nieuwe versie eigenlijk ook weer niet enorm opzienbarend. Bij de meeste nummers zit het verschil toch vooral in de subtiele details: soms net iets andere takes met kleine afwijkingen in de zang- en gitaarpartijen.

"The Long and Winding Road" klinkt wel veel beter zonder al die overdubs, maar op Anthology III stond ook al een kale versie van dit nummer en het is nog steeds niet een van mijn favoriete Fab Four-songs. "Across the Universe" vind ik wel veel mooier in deze nieuwe, kale versie zonder alle opsmuk, en "Don't Let Me Down" is ook een fraaie aanvulling op de originele LiB.

Ik ben het wel met Jane eens: zonder de conversatie-stukjes en grapjes tussen de nummers door mis ik eigenlijk ook een beetje de eenheid en cohesie die de originele versie wel lijkt te hebben. Het lijkt er zelfs op alsof ze sommige edits en ideeen van Phil Spector gewoon behouden hebben: "I me mine" is bijv. nog steeds langer gemaakt op de montagetafel door het eerste couplet nog een keer aan het einde vast te plakken. Dus of dit nou echt "Let it be" is, zoals de Beatles het in 1969 hadden bedoeld...

Wat wel echt een enorme verbetering is, is de geluidskwaliteit van deze nieuwe versie. De oude Let It Be-cd klinkt veel 'modderiger terwijl "Let it be .. naked" echt sprankelt. Het is net alsof alles gisteren pas op de tape is gezet, en alleen dat is al reden genoeg om deze nieuwe uitgave aan te schaffen.

woensdag 19 november 2003 @ 13:40:17 #99
1986 Jane
pi_14756478
quote:
Op woensdag 19 november 2003 00:59 schreef Zander het volgende:
Dus of dit nou echt "Let it be" is, zoals de Beatles het in 1969 hadden bedoeld...
Dat is inderdaad een interessante vraag.

Ik pak net mijn oude bootleg lp erbij en ik was helemaal vergeten dat daar een insteekvel bij zit met (kennelijk) een persbericht van Mal Evans van halverwege 1969 waarin het nieuwe Get Back album nummer voor nummer besproken wordt. En dit is dus ook hoe de nummers op de bootleg staan.

Ik heb hem even ingescand, maar omdat het lp formaat is kon dat natuurlijk niet in 1 keer. Ze horen dus naast elkaar (klikken om het in groter formaat te kunnen lezen).

Nu moet ik er wel bijzeggen dat er natuurlijk geen enkele garantie is dat dit persbericht echt is. Het zit tenslotte bij een bootleg en de makers daarvan draaien er denk ik hun hand ook niet voor om om een fake persbericht te fabriceren. Iemand anders misschien nog een betrouwbaarder bron waaruit blijkt hoe het Get Back album er in eerste instantie uit zou moeten komen te zien? Of iemand die kan vertellen of dit echt is?

woensdag 19 november 2003 @ 16:06:41 #100
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_14761289
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:31 schreef webfreak het volgende:
Copy Control is echt zwaar irritant.
Ik ben hem nog niet tegengekomen, maar ga er nu ook niet meer om zoeken. Ik ben hem nu al aan het downloaden. Stik er maar in, platenmaatschappij.

Met 13th step van APC had ik hetzelfde gekloot. Ik wil mijn CDs nou eenmaal zonder gezeik kunnen rippen. CDs passen niet in mijn iPod.

Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')