De officiele client om torrent files te downloaden vind je hier
Maar er zijn onderhand ook wel een aantal andere clients gemaakt, waar je bijvoorbeeld wat meer dingen kunt instellen of zien wat er allemaal gebeurt.
Zelf gebruik ik Personal Torrent Collector Heeft een heel andere look, en werkt, vind ik, heel fijn. Wordt nog wel bijna iedere week een nieuwe release uitgegeven, omdat ze het programma nog aan het ontwikkelen zijn, maar bij mij loopt het heerlijk stabiel. Programma kun je zelf in ieder geval ook normaal opstarten, zonder dat je daarvoor een .torrent file moet aanklikken enzo.
De Bittorent Experimental Client is weer een andere, heeft dezelfde look als de officiele versie alleen kun je iets meer zaken instellen.
En zo zullen er misschien nog veel meer zijn, maar die moet je zelf maar opzoeken .
De beste site om .torrent files te zoeken, elke dag geupdate en gecheckt is suprnova.org. Hoe meer seeds en downloads een programma, spel, film, muziek of wat dan ook hier heeft heo harder je download over het algemeen gaat.
Oja, waar ik vandaag ben achter gekomen. Het staat ook op de officiele site uitgelegd, is dat het handig is om poorten 6881 t/m 6889 open te hebben staan. Mijn downloadsnelheid is toch echt omhooggeschoten hierdoor en ook een stuk stabieler geworden.
Maar om het ff kort te houden: Geweldig programma!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Hare op 30-09-2003 18:02]
quote:Zie de laatste pagina uit het vorige topic: Bittorent
Op maandag 29 september 2003 22:47 schreef RAM_ het volgende:
euhn n00b vraag hoe zet ik poort 4881 t/m 4889 d open dan. hij gaat nu wel erg langzaam
op dit moment Dogville met 40 kb/s
Ik leech lekker met full bandwidth van usenet. Alleen maar topkwaliteit bins (die je niet met file sharing progs vindt). Oke je betaalt ervoor maar als je bekijkt wat je ervoor terugkrijgt is dat het geld meer dan waard.
Ik snap trouwens niet dat dit soort topics zijn toegestaan, terwijl praten over modchips etc niet mag..
quote:modchips is per definitie illegaal
Op dinsdag 30 september 2003 02:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik snap trouwens niet dat dit soort topics zijn toegestaan, terwijl praten over modchips etc niet mag..
p2p kan je theorietisch ook gebruiken voor legale zooi
quote:
I'm behind a firewall/NAT, can I use BitTorrent?Yes, but you will get better performance if other peers can connect to you. By default, BitTorrent listens on port 6881, trying incrementially higher ports if it's unable to bind, and gives up after 6889 (the port range is configurable). It's up to you to figure out how to poke a hole in your firewall/NAT.
bron: BitTorrent FAQ
quote:Hoezo weet je niet wat je download, als jij een film aanklikt heb je niet opeens Photoshop op je PC staan hoor
Op dinsdag 30 september 2003 02:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb 't geprobeerd en ben er meteen weer mee gekapt. Je weet niet wat je download en meestal gaat 't nog tering langzaam ook. Plus je moet nog es sharen. Da's helemaal bagger.Ik leech lekker met full bandwidth van usenet. Alleen maar topkwaliteit bins (die je niet met file sharing progs vindt). Oke je betaalt ervoor maar als je bekijkt wat je ervoor terugkrijgt is dat het geld meer dan waard.
En als jij download upload je inderdaad ook (anders werkt het concept niet) maar met een andere BT client kan je de upload gewoon instellen op het aantal KB/s wat jij wil
En ik heb zoals de meeste geen zin om voor dingen zoals dit te betalen
(BT is eigenlijk ontworpen om legale software (zoals Linux distro's) snel te verspreiden, maarja het werkt ook goed voor andere dingen )
quote:Bij p2p software is het heel gebruikelijk dat er namen gefaked worden etc. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Op usenet weet je tenminste wat je download.
Op dinsdag 30 september 2003 02:47 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
Hoezo weet je niet wat je download, als jij een film aanklikt heb je niet opeens Photoshop op je PC staan hoor
En als jij download upload je inderdaad ook (anders werkt het concept niet) maar met een andere BT client kan je de upload gewoon instellen op het aantal KB/s wat jij wil
En ik heb zoals de meeste geen zin om voor dingen zoals dit te betalen
(BT is eigenlijk ontworpen om legale software (zoals Linux distro's) snel te verspreiden, maarja het werkt ook goed voor andere dingen
)
quote:Kazaa is al ten onder en dat bittorent is afhankelijk van de meest populaire downloads,dus als je een wat onbekender item vind,is de snelheid om te janken.
Op dinsdag 30 september 2003 02:55 schreef American_Nightmare het volgende:Programma's als bittorrent, en kazaa gaan op korte termijn allemaal aan hun eigen succes ten onder.
quote:--- offtopic ---
Op dinsdag 30 september 2003 02:45 schreef Wisp het volgende:[..]
modchips is per definitie illegaal
p2p kan je theorietisch ook gebruiken voor legale zooi
--- ontopic ---
P2P is leuk hoor, heb zelf heel wat stuff met eDonkey/eMule gedownload. Alleen is geduld wel handig inderdaad... als ik even snel wat wil hebben, gaat toch de newsreader weer aan.
quote:Dus eigenlijk weet je niet hoe BT werkt?
Op dinsdag 30 september 2003 02:55 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Bij p2p software is het heel gebruikelijk dat er namen gefaked worden etc. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Op usenet weet je tenminste wat je download.
Maar goed, usenet is ook niet voor de massa, wat het redelijk exclusief houdt. Programma's als bittorrent, en kazaa gaan op korte termijn allemaal aan hun eigen succes ten onder.
Als je via suprnova.org files download is het bijna onmogelijk om een fake bestand te krijgen
En ook al zou BT en Kazaa Lite verboden worden/stoppen komt er zo weer een ander P2P programma, kijk maar wat er allemaal na Napster is gekomen
(snap eigenlijk die hele discussie over de P2P programma's niet, wat boeit het als het toch allemaal gratis is )
[Dit bericht is gewijzigd door A.l.e.x op 30-09-2003 05:35]
quote:Kazaa (Lite) ten onder ? right
Op dinsdag 30 september 2003 02:59 schreef sig000 het volgende:[..]
Kazaa is al ten onder en dat bittorent is afhankelijk van de meest populaire downloads,dus als je een wat onbekender item vind,is de snelheid om te janken.
Daarom zijn er ook altijd rond de 4 miljoen mensen online die samen zo'n 5 miljoen GB sharen, het gaat pas ten onder als het Fasttrack netwerk plat moet door de rechter.
En BT moet je ook niet gebruiken voor een MP3tje van 3 jaar geleden, alleen de nieuwste films/games/programma's gaan er lekker snel mee
quote:Nee, totaal anders
Op dinsdag 30 september 2003 05:24 schreef Isabeau het volgende:
Werkt het ook vriendelijker dan Kazaa Lite?
Als je vaak een MP3tje of (klein) programmatje zoekt kan je beter bij KL blijven omdat tie een eigen zoekfuntie heeft en daar ook nog veel oude dingen te vinden zijn, maar als je snel de nieuwste films etc etc wil hebben moet je gewoon 1 van de BT clients installeren en een beetje sites met .torrents linkjes zoeken
[Dit bericht is gewijzigd door A.l.e.x op 30-09-2003 05:37]
quote:En dan zijn er veel snellere wegen.
Op dinsdag 30 september 2003 05:31 schreef A.l.e.x het volgende:
maar als je snel de nieuwste films etc etc wil hebben moet je gewoon 1 van de BT clients installeren
quote:Maar niet iedereen zit op een warezboard met de nieuwste pub's enzo
Op dinsdag 30 september 2003 05:34 schreef sig000 het volgende:[..]
En dan zijn er veel snellere wegen.
.
quote:Die zijn op verschillende torrent sites te vinden
Op dinsdag 30 september 2003 05:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog nooit een film willen downloaden, maar misschien dat Tara er belangstelling voor heeft. Die download nog wel eens afleveringen van star trek en zo
(weet alleen niet of het de allernieuwste afleveringen zijn)
quote:Met een beetje mazzel zijn ze in 3 dagen binnen.
Op dinsdag 30 september 2003 06:05 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
Die zijn op verschillende torrent sites te vinden
(weet alleen niet of het de allernieuwste afleveringen zijn)
quote:Beter dan jaren moeten wachten voordat ze in NL op TV zijn
Op dinsdag 30 september 2003 06:10 schreef sig000 het volgende:[..]
Met een beetje mazzel zijn ze in 3 dagen binnen.
.
(en al moet je een hele week wachten, lekker belangrijk als je kabel/ADSL hebt )
quote:Je HD loopt nogal vol met gedeeltelijke downloads.
Op dinsdag 30 september 2003 06:14 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
(en al moet je een hele week wachten, lekker belangrijk als je kabel/ADSL hebt)
quote:Ja en?
Op dinsdag 30 september 2003 06:22 schreef sig000 het volgende:[..]
Je HD loopt nogal vol met gedeeltelijke downloads.
.
Als je vaak met P2P bezig bent heb je wel minimaal 40/60GB nodig.
Niemand dwingt jou om BT te gebruiken hoor
quote:Niemand dwingt je om een Comp. te gebruiken.
Op dinsdag 30 september 2003 06:35 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
Ja en?
Als je vaak met P2P bezig bent heb je wel minimaal 40/60GB nodig.
Niemand dwingt jou om BT te gebruiken hoor
En het is nogal afhankelijk hoe vol je HD staat.
quote:als je nog maar 5MB ruimte heb is het inderdaad niet aan te raden om BT te gebruiken
Op dinsdag 30 september 2003 06:50 schreef sig000 het volgende:[..]
Niemand dwingt je om een Comp. te gebruiken.
En het is nogal afhankelijk hoe vol je HD staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |