En het domme is, ik heb mijn rijbewijs pas net 2 weken, der was niemand op de weg/de situatie liet het toe, en ik heb de fucking borden niet gezien die de bebouwde kom aangeven (die zag ik ook nooit bij de rjilessen). En owja, het was met auto van mijn moeder.
Ik ben nog fuckijng omgedraaid en een rondje gereden om te kijken of dat nu echt bebouwde kom was ja of nee.
Waarschijnlijk ergens tussen de 20 en 30 km//h te hard, waar je 50 km/h mag. Dus of 92 of 115 euro boete.
Ik ook zal zit ik jurisch gezien natuurlijk fout, het is echt een klote gevoel als je door een graaipaal die geen enkel gevoel voor context heeft beboet wordt midden in de nacht.
quote:Nou nee, was nog dat rondje gereden, zag ook duidelijk de flistpaal staan.
Op zondag 28 september 2003 13:00 schreef SoesGSX600 het volgende:
T kunnen ook n paar van die jochies zijn die met een fototoestel lopen te spelen...
quote:Om 4:30?
Op zondag 28 september 2003 13:00 schreef SoesGSX600 het volgende:
T kunnen ook n paar van die jochies zijn die met een fototoestel lopen te spelen...
quote:het zou kunnen
Op zondag 28 september 2003 13:03 schreef calvobbes het volgende:[..]
Om 4:30?
quote:overdag werkt het niet he
De dodelijke klappers vallen 's-nachts vaak binnen de bebouwde kom met een minimum aan verkeer.
Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat je je op een weg met gescheiden rijbanen en twee rijstroken zonder kruisingen behoorlijk in je zak gescheten voelt.
Graaipaal is overigens een mooie uitdrukking. Niet denken maar kwantiteit graaien.
Graai Graai Graai......
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 28-09-2003 13:06]
quote:Ach deden wij ook zovaak als we lam uit de discotheek kwamen. (in nuchtere toestand hebben we wel wat beters te doen)
[Dit bericht is gewijzigd door SoesGSX600 op 28-09-2003 13:07]
quote:Da's idd dom, ja.
Op zondag 28 september 2003 12:59 schreef CoReTeX het volgende:
En het domme is, ik heb mijn rijbewijs pas net 2 weken, der was niemand op de weg/de situatie liet het toe, en ik heb de fucking borden niet gezien die de bebouwde kom aangeven (die zag ik ook nooit bij de rjilessen).
Je moeder zal wel geld willen zien lijkt me zo
[Dit bericht is gewijzigd door wind- op 28-09-2003 13:10]
quote:Gewoon zeggen dat het 4:30 smiddags was of niet?
Op zondag 28 september 2003 13:09 schreef wind- het volgende:
Ach, de boete wordt uitgeschreven op de eigenaar van de auto, dus je hoeft je geen zorgen te maken qua net rijbewijs
flitspalenland nederland
Rijd je daar op een verlaten 2 baans weg door het bos, wordt je geflitst met 58km/pu
En 20 meter verder zie je het bord staan dat het einde bebouwde kom is
gelukkig ben ik onder de boete uitgekomen via bezwaarschrift, maar het blijft onrechtmatig van justitie om hier boetes voor te geven
quote:Die malloot denkt na twee weken gereden te hebben dat 'ie kan inschatten of "het wel even kan" en had nota bene niet eens door dat 'ie de bebouwde kom inreed...
Op zondag 28 september 2003 13:12 schreef Metro2005 het volgende:
zulke wegen zijn er uitsluitend om geld binnen te krijgen aangezien ze van die wegen ook makkelijk 60 of 70 wegen kunnen maken.
maar nee we maken er gewoon 50 van zodat iedereen te hard rijdt en dan plaatsen we een graaipaalflitspalenland nederland
Wat voor eikel ben je dan?
quote:als je je rijbewijs hebt gehaald beschik je toch wel over de basis inzichten lijk me.. of zie ik dat nou verkeerd
Op zondag 28 september 2003 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
Die malloot denkt na twee weken gereden te hebben dat 'ie kan inschatten of "het wel even kan" en had nota bene niet eens door dat 'ie de bebouwde kom inreed...Wat voor eikel ben je dan?
zelfs een bejaarde kan nog zien dat je op een brede weg zonder verkeer makkelijk 60 kan rijden, en justitie weet dat, daarom zetten zie die flitspalen daar ook neer
quote:Situatieschets, 2 baans weg elke kant op, gescheiden rijrichtingen, voorrangsweg, stoplicht dat voor mij op groen licht springt, 04.30 in de nacht, geen andere verkeersdeelnemers op de weg.
Op zondag 28 september 2003 13:15 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Die malloot denkt na twee weken gereden te hebben dat 'ie kan inschatten of "het wel even kan" en had nota bene niet eens door dat 'ie de bebouwde kom inreed...
Wat voor eikel ben je dan?
Dit was btw pas 7e keer dat ik heb autogereden autogereden
Het is idd dom dat ik die borden gemist heb, denk dat ik daar maar eens beter op ga letten, maar ik kan nou niet echt zeggen dat mijn 80 km/h daar nu echt zo gevaarlijker is dan die 50 km/h die ik zou moeten rijden.
quote:Ik denk niet dat 'ie zestig reed, toch. Maar het zou wel helpen als mensen zich er gewoon bij zouden neerleggen dat je je gewoon aan de regels houdt, en niet je eigen regels volgt zodra het jou uitkomt. Als je gewoon die knop om kan zetten dat vijftig in de bebouwde kom hard zat is (en gewoon lekker rustig leert rijden), reduceer je de kans op een boete echt gigantisch. Het hoeft toch ook niet altijd gehaast enzo, en negen van de tien keer schiet je er geen donder mee op...
Op zondag 28 september 2003 13:17 schreef Wisp het volgende:[..]
als je je rijbewijs hebt gehaald beschik je toch wel over de basis inzichten lijk me.. of zie ik dat nou verkeerd
zelfs een bejaarde kan nog zien dat je op een brede weg zonder verkeer makkelijk 60 kan rijden, en justitie weet dat, daarom zetten zie die flitspalen daar ook neer
quote:Dat kan je ook niet, en da's het probleem juist...
Op zondag 28 september 2003 13:22 schreef CoReTeX het volgende:
maar ik kan nou niet echt zeggen dat mijn 80 km/h daar nu echt zo gevaarlijker is dan die 50 km/h die ik zou moeten rijden.
quote:Het gaat om het principe, justitie die de wet misbruikt om geld binnen te krijgen..
Op zondag 28 september 2003 13:23 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk niet dat 'ie zestig reed, toch. Maar het zou wel helpen als mensen zich er gewoon bij zouden neerleggen dat je je gewoon aan de regels houdt, en niet je eigen regels volgt zodra het jou uitkomt. Als je gewoon die knop om kan zetten dat vijftig in de bebouwde kom hard zat is (en gewoon lekker rustig leert rijden), reduceer je de kans op een boete echt gigantisch. Het hoeft toch ook niet altijd gehaast enzo, en negen van de tien keer schiet je er geen donder mee op...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |