abonnement Unibet Coolblue
pi_13487185
Vorige week bij de dokter geweest om mij te laten informeren over alternatieven voor de pil. Zij adviseerde mij implanon, mirena of koperspiraal. Pleisterpil, nuvaring enz. daar deed ze niet aan dat vertrouwde ze niet.

In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.

Alvast bedankt

;)
  zaterdag 27 september 2003 @ 22:47:29 #2
19242 yavanna
Results may vary.
pi_13487314
Ik heb er nooit last van gehad en nu zo'n 1 1/2 jr een mirena
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_13487382
ff voor de leken (mannen) ...

wat is in hemelsnaam een Mirena?

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_13487473
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:
ff voor de leken (mannen) ...

wat is in hemelsnaam een Mirena?


www.google.com
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst
pi_13487612
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:55 schreef Noogie het volgende:

[..]

www.google.com


ik zat er op te wachten :|

"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_13487617
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:47 schreef yavanna het volgende:
Ik heb er nooit last van gehad en nu zo'n 1 1/2 jr een mirena
Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit Het lijkt me zo'n ideaal ding namelijk.
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:51 schreef ChimeraOffline het volgende:
ff voor de leken (mannen) ...

wat is in hemelsnaam een Mirena?


www.mirena.nl Een spiraal die met hormonen werkt ipv koper, hoe het precies zit moet je daar maar ff lezen
;)
pi_13487634
ik heb zelf al bijna een jaar de gewone koperspiraal omdat ik niet tegen de pil kon en ook niet tegen hormonen, het bevalt me prima! je voelt hem echt niet en heb er geen last van tijdens het vrijen een tien plus dus!
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  zaterdag 27 september 2003 @ 23:59:28 #8
19242 yavanna
Results may vary.
pi_13488667
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:02 schreef Ms_Furious het volgende:

Thnx, brengt me weer een stap dichter bij mijn besluit Het lijkt me zo'n ideaal ding namelijk.


Ik vind het wel een top iets....vrijwel nooit meer een menstruatie, je voelt het niet en ik heb er zelf geen enkele bijwerking van ondervonden
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_13514701
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:40 schreef Ms_Furious het volgende:
In principe ga ik voor de mirena, ik vraag me alleen nog 1 ding af waar ik nergens antwoord op kan vinden. Hoe zit het met het libido, de pil heeft mijn libido bijna totaal laten verdwijnen. Gebeurd dit met de mirena ook? Er zitten toch hormonen in, dat is eigenlijk mijn grote twijfel nog.

Alvast bedankt


Er zitten idd hormonen in, maar de afgifte per keer is heel erg klein. Met het libido zit het dus wel goed.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.
pi_13514847
* DuchessX heeft geen last gehad van libido-vermindering met de Mirena
#geen
pi_13528457
Ik denk dat ik de dokter maar es moet gaan bellen
;)
  dinsdag 30 september 2003 @ 17:28:06 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_13549638
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:35 schreef DuchessX het volgende:
* speedfreakssj heeft geen last gehad van libido-vermindering met de Mirena
Ik denk dat er bijna niks is wat jouw libido verminderd.
pi_13549666
Wat is er erg aan dan om elke morgen zo'n klein pilletje te slikken?
Het inbrengen van zo'n ding lijkt me namelijk best wel pijnlijk, of valt dat wel mee?
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  dinsdag 30 september 2003 @ 17:40:24 #14
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_13549885
Er zijn best wel veel topics over de Mirena, niet alleen maar zonneschijn. Ik wil hem echter denk ik ook...Ben alleen beetje bang voor het inbrengen... Laat je het door je huisarts doen (die het waarschijnlijk niet vaak doet) of door een gynaecoloog?
To be or not to be, is that the question?
  Milf dinsdag 30 september 2003 @ 17:42:30 #15
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_13549932
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:30 schreef Debs het volgende:
Wat is er erg aan dan om elke morgen zo'n klein pilletje te slikken?
je word er dik(ker) van en het verstoord je libido. en het is een hoop zooi wat je slikt en de kans op tromboze is ook groter
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_13552253
Waarom niet een gewone koperspiraal? Zitten geen hormonen in, anders kun je feitelijk net zo goed de pil blijven slikken, toch?
Heb zelf 1,5 jaar koperspiraal: prima! Inbrengen: niet leuk, maar ook zo gebeurd.
en haalt het maar net!
pi_13675936
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 19:27 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Waarom niet een gewone koperspiraal? Zitten geen hormonen in, anders kun je feitelijk net zo goed de pil blijven slikken, toch?
Heb zelf 1,5 jaar koperspiraal: prima! Inbrengen: niet leuk, maar ook zo gebeurd.
De kans op zwangerschap en ontstekingen is bij de koperspiraal groter dan bij de mirena. Bij de mirena vind ik het ook een voordeel dat je steeds minder ongesteld wordt, agz ik nogal buikpijn heb elke maand. Dit zou met een koperspiraal alleen maar erger kunnen worden, zeker niet minder.

Sorry voor de late reactie, ik heb bijna geen tijd meer om nog te posten.

;)
pi_13678765
Ik heb de mirena na een jaar weer laten verwijderen. Ik kon ook niet tegen de pil, migraine, minder zin, emotie's vervlakte. Met de mirenea ging het een poos goed, tot ik langzaam weer klachten kreeg, mijn man merkte het eerder op dan ikzelf. Maar toen de migraine aanvallen weer terug kwamen heb ik dat ding accuut laten verwijderen en sindsdien geen last meer en meer zin om te vrijen.
Uiteindelijk ha dik met de mirena dezelfde klachten, het duurde alleen langer voordat er genoeg hormoon in mijn lijf zat om weer klachten te geven. De pil ging namelijk ook de eerste drie maanden goed. Daarna goed fout.
pi_14050287
Bij mij was de mirena 1 groot drama. Maar ik ben misschien gewoon gevoelig voor zulk soort dingen. Ik had al 3 verschillende pillen gehad, en daar kreeg ik veel hoofdpijn van. Mijn dokter vond een mirena het beste alternatief. Ik kreeg heftigere bloedingen dan voorheen en krampen, daar zeg je 'u' tegen! Ik kreeg voordat ik anti-conceptie nam eigenlijk nooit kramp, dus ik was ook niks gewend, maar dit was echt erg. De hoofdpijn en stemmingswisselingen en al die andere typische pil-problemen waren dus wel over, maar na 6 maanden kreeg ik nog steeds erge krampen en vrijen moest heel voorzichtig; mijn baarmoeder was heel gevoelig en hij voelde de draadjes prikken. Ik denk dat ik sowieso een kleinere maat had moeten hebben, dat hij gewoon te groot was aangemeten en dat ik hem daarom na 6 maanden nog voelde zitten. Ik gebruik nu nuvaring, dat gaat heel goed, ondanks de hormonen en stopweek heb ik nergens last meer van.
pi_30069230
Begin na 2 1/2 jaar toch last van de nuvaring te krijgen dus ga even proberen dit topic weer nieuw leven in te blazen - ik heb helemaal geen libido meer over, krijg steeds meer last van hoofdpijn, ben heel snel moe, kan nagenoeg niet sporten want dan krijg ik dus ook hoofdpijn, ben nooit echt vrolijk en ik voel me gewoon niet echt lekker. Ben ook 4-5 kilo aangekomen ongeveer een jaar geleden - echt zomaar - en het gaat er dus niet meer af, ook al eet ik niks...

Nu heb ik interesse in de koperspiraal, vanwege de afwezigheid van hormonen. Vooral de Gynefix, dit is een soort kralenkettinkje wat aan de baarmoederwand bevestigd wordt, er zit dus geen plastic frame bij. Wat zijn de ervaringen met een koperspiraal, wat is het effect op je menstruatie, je humeur, je libido enz. En is er iemand waarvan de partner de draadjes voelt?
pi_30072857
Ik heb de mirena, en heb nergens last van.
De draadjes kun je korter laten knippen dacht ik, als je ze zou voelen. Mijn vriend voelt ze niet.
Gewicht is niet toegenome.
Humeur is verbeterd, slitke eerst de pil. Ben nu veel vrolijker enzo.
Menstruatie is pas 1 keertje teruggekomen, heel even en kort. Heb nu ongeveer 3 maanden de mirena.
Van koperspiraaltjes weet ik niets, sorry.
pi_30123237
Ik wilde alleen effe kijken of mijn registratie was gelukt, maar ja, nu ik er toch op zit.
Ben net een uurtje terug van de huisarts, die de Mirena spiraal heeft geplaatst. Viel
reuze mee. Ik had me nogal een bloederig beeld geschetst na een aantal horrorverhalen
hier op het Forum. Nu maar hopen dat 'ie zijn verwachtingen waarmaakt => minder menstruatie, geen humeurschommelingen en weet ik wat nog meer!
'n dag niet gelachen, is 'n dag niet geleefd!
pi_30196742
KOPERSPIRAAL!!!
pi_30196974
Bij de koperspiraal word je gewoon zwanger alleen word de vrucht afgebroken( lees: ABORTUS)
Bij de Mirena worden alleen plaatselijk in de baarmoeder hormonen afgegeven, je word dus niet zwanger en het werkt inprincipe dus als de pil.Over je libido hoef je je weinig zorgen te maken voor zover ik weet.Heb daar nog geen vrouwen over gehoord die daar last van hadden.
Je menstruatie kan minder worden of zelfs 5 jaar weg blijven maar ik ken ook veel vrouwen die er juist heftiger last van hadden en zefs maanden achter elkaar menstrueerde....
Het is dus eigenlijk gewoon het beste als je m zelf uit probeert en kijkt hoe jouw lichaam hier op reageert..... Succes
Je moet niet steeds dezelfde fouten maken
Er is keuze genoeg....
pi_30197074
Heb zelf Mirena, en dat werkt bij mij heel goed. Inbrengen was irritant, maar snel voorbij. Het is toch altijd weer uitproberen, want het is voor iedereen verschillend.

(ik vergat de pil altijd, ik had er verder geen last van.... dus ik kan sowieso heel goed tegen die hormonen, wellicht dat ik daarom niet echt goed vergelijkingsmateriaal ben)
In the long run, I hit what I aim at
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')