abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14699140
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:13 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dieren kunnen idd ook depressief raken/zijn. Maar ik denk dat een menselijke psychiatrische stoornis niet bij een dier kan voorkomen simpelweg omdat een dier niet kan redeneren, hetgeen een mens wel kan Een dier heeft er de verstandelijke vermogens niet voor.

Bij dieren komen ook dwanghandelingen, angsten, psychosen en schizofrenie voor. De prikkeloverdracht in de hersenen kan bij dieren ook net zo verstoord zijn als bij mensen.
Ik weet alleen niet of borderline bij dieren al onderzocht is, misschien is het wel echt een mensenziekte wat echt met het redeneren van de mens te maken heeft.
Net zoiets als anorexia en bulimia, komt dat bij dieren voor? Dat is toch echt een maatschappelijke ziekte lijkt me, maar het heeft ook met de serotoninehuishouding in de hersenen te maken.
  dinsdag 25 november 2003 @ 07:20:14 #202
61526 TooFasForMellow
On a Hair Trigger
pi_14908148
- edit: link verwijderd -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 26-12-2003 14:53]

When the Machine Breaks Down.... We Break Down.
pi_14961964
Hmm moet eff van me af schrijven want ik voel me erg klote op dit moment.

Bij me vriendin is het gewoonte om 1e kerstdag gezellig bij elkaar te komen bij haar ouders. Nu heb ik bijna een jaar met haar, en altijd ben ik in de veronderstelling geweest dat ik er 1e kerstdag ook bij mocht zijn aangezien we hier vaker over gesproken hebben. Echter nu is een idee van haar om alleen te gaan met haar dochtertje, zonder mij.

Om aan haar ouders te bewijzen dat ze goed voorzichzelf kan zorgen, dat ze er voor de 100% voor haar ouders is die dag en omdat haar ouders er vorig jaar "waarschijnlijk" vanuit gingen dat ze die dagen alleen bij hun door zou brengen ivm echtscheiding gaat ze liever alleen dit jaar. En misschien nog een aantal andere redenen die ik even vergeet. Ze zou me er wel graag bij willen hebben maar toch gaat ze liever alleen.

Ik kom ook al een jaar bij haar ouders thuis, ken haar zussen en aanhang daarvan en heb hun allemaal vaak gezien bij haar ouders thuis, soms op bezoek geweest bij haar zussen en die komen dan ook allemaal met aanhang die 1e kerstdag.

Ik voel me erg klote, de dagen dat ik juist bij me vriendin wil zijn... eerste kerstmis met vriendin en dan dit. Dit voelt voor mij echt als het aantrekken / afstoten van borderline. Ze geeft zelf aan dat er iets is aan haar, met perioden doet ze automutilatie. Ze heeft ook hulp van een maatschappelijk werkster.

Ik heb haar "proberen"te steunen tijdens de scheiding, en ik heb geprobeerd er altijd voor haar te zijn, dit omdat ik er graag voor haar ben en veel van haar hou maar ik hoopte hier ook een sterkte relatie mee op te bouwen door te tonen dat ik oprecht van haar hou. Echter dit afstoten doet op dit moment pijn met tranen in mijn ogen.

Fokkers help mij even hoe hier mee om te gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Anton88 op 27-11-2003 01:19]

pi_14964574
quote:
Op donderdag 27 november 2003 01:18 schreef Anton88 het volgende:
Om aan haar ouders te bewijzen dat ze goed voorzichzelf kan zorgen, dat ze er voor de 100% voor haar ouders is die dag
Er zijn genoeg andere dagen waarop ze dat kan "bewijzen", ja toch?!...
quote:
en omdat haar ouders er vorig jaar "waarschijnlijk" vanuit gingen dat ze die dagen alleen bij hun door zou brengen ivm echtscheiding gaat ze liever alleen dit jaar.
Die vat ik niet, ze is nu toch bijna een jaar met jou?.. Ik denk eerder dat haar ouders zich dan zouden afvragen waarom jij toch niet mee bent gekomen ....en wat zal zij dan antwoorden???....
quote:
En misschien nog een aantal andere redenen die ik even vergeet. Ze zou me er wel graag bij willen hebben maar toch gaat ze liever alleen.
Dat vind ik vreemd, maar goed, ik ken de situatie verder niet. Het lijkt mij heel vanzelfsprekend, als jullie relatie goed is en ook die met haar ouders, dat jullie samen bij haar ouders op visite gaan met 1e kerstdag.
Zijn er soms dingen die eerst uitgepraat moeten worden met haar of haar ouders?
quote:
en die komen dan ook allemaal met aanhang die 1e kerstdag.
Dus waarom zou jouw vriendin dan niet met aanhang willen komen? Er zijn immers genoeg andere dagen en manieren om haar onafhankelijkheid te bewijzen en haar ouders aandacht te geven. Laat de kerstdagen voor veel mensen nou juist de dagen zijn waarin je alles met elkaar en veel mensen wil delen en niet mensen gaat buitensluiten! Ik kriig het gevoel dat er meer aan de hand is...
quote:
Ze geeft zelf aan dat er iets is aan haar, met perioden doet ze automutilatie. Ze heeft ook hulp van een maatschappelijk werkster.
Dan hoeft ze het jou niet nog moeilijker maken dan het al is.
quote:
Ik heb haar "proberen"te steunen tijdens de scheiding, en ik heb geprobeerd er altijd voor haar te zijn, dit omdat ik er graag voor haar ben en veel van haar hou maar ik hoopte hier ook een sterkte relatie mee op te bouwen door te tonen dat ik oprecht van haar hou. Echter dit afstoten doet op dit moment pijn met tranen in mijn ogen.
Zo te horen heb je genoeg je best gedaan. De vraag is of zij ook wel zo haar best wil doen voor jou? Hoe liggen de verhoudingen? Verhoudingen in een relatie zijn immers heel belangrijk. Als er geen evenwicht is, of daar niet aan wordt gewerkt, dan gaat het van kwaad tot erger. Ik zou me in ieder geval toch eens afvragen of ze wel echt van je houdt en niet om andere redenen met je is.
pi_14970367
Ik weet het allemaal niet meer wat doe ik verkeerd ik wil gewoon het beste..

Ze is erg wisselvallig, ik voel dat aantrekken afstoten heel erg.

Dat ik dit in dit topic zet is omdat dat aantrekken en afstoten en automutilatie etc. ook bij borderline hoort.

[Dit bericht is gewijzigd door Anton88 op 27-11-2003 14:20]

donderdag 27 november 2003 @ 15:37:11 #206
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_14974066
quote:
Op donderdag 27 november 2003 10:01 schreef Escaflowne het volgende:

Dus waarom zou jouw vriendin dan niet met aanhang willen komen? Er zijn immers genoeg andere dagen en manieren om haar onafhankelijkheid te bewijzen en haar ouders aandacht te geven. Laat de kerstdagen voor veel mensen nou juist de dagen zijn waarin je alles met elkaar en veel mensen wil delen en niet mensen gaat buitensluiten! Ik kriig het gevoel dat er meer aan de hand is...

Volgens mij is dat borderline? En volgens mij kun je daar niet mee omgaan zodra het je eigen gevoelens betrekt. Ik ben het ook net aan het ontdekken.
pi_14975815
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:37 schreef Woessssj het volgende:

[..]

Volgens mij is dat borderline? En volgens mij kun je daar niet mee omgaan zodra het je eigen gevoelens betrekt. Ik ben het ook net aan het ontdekken.

Ik heb even jou verhaal gelezen.. je bent het ook aan het ontdekken ja en het is echt niet makkelijk. Ze zegt me constant dat ze heel veel van me doet houden maar me wel wegduwen. Ik herken dat gevoel ook ja zoals jij dat hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Anton88 op 27-11-2003 16:41]

pi_14976416
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 07:20 schreef TooFasForMellow het volgende:
http://www.crimen.be/doc/classificationofoffenders.doc

Tip: schrijf even in het kort op wat je bedoelt
#geen
  donderdag 27 november 2003 @ 16:51:08 #209
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_14976478
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:29 schreef Anton88 het volgende:

[..]

Ik heb even jou verhaal gelezen.. je bent het ook aan het ontdekken ja en het is echt niet makkelijk. Ze zegt me constant dat ze heel veel van me doet houden maar me wel wegduwen. Ik herken dat gevoel ook ja zoals jij dat hebt.

Wil er best eens over praten met je...
pi_14976551
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:51 schreef Woessssj het volgende:

[..]

Wil er best eens over praten met je...

Ja ik ook graag!
In real life, via msn, icq of mail?
  donderdag 27 november 2003 @ 16:58:10 #211
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_14976669
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:54 schreef Anton88 het volgende:

[..]

Ja ik ook graag!
In real life, via msn, icq of mail?

Ben nu nog op mijn werk... straks thuis kom ik hier even terug! Ongeveer half uurtje dus... okay? Sorry voor de off topic!
pi_14976730
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:58 schreef Woessssj het volgende:

[..]

Ben nu nog op mijn werk... straks thuis kom ik hier even terug! Ongeveer half uurtje dus... okay? Sorry voor de off topic!

Dat ga ik zelf niet redden helaas, laat anders even mail adres achter in je profiel en anders tot snel! Back ontopic.
  donderdag 25 december 2003 @ 20:25:33 #213
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_15700658
Ff (af)reageren, ik heb topic doorgelezen en vooral laatste deel met aandacht. Even voor alle duidelijkheid ik heb pas een compleet werkstuk doorgelezen over borderline gemaakt door iemand die dagelijks met "borderliners" omgaat....als zij mij beoordeelt zegt zij dat ik geen bps heb. Als we het even simpel bekijken vertoont "iedereen" bepaalde overeenkomsten met borderline! Aantrekken en afstoten van mensen en automutilatie kunnen bij bps horen maar kan er ook los van staan. Nog één; alles heel zwart/wit zien ...en dat doe ik dus niet, bij lange na niet!
Ik probeer eerst me eigen problemen op te lossen, één voor één en alles op me eigen tempo zodat ik gelukkig met mezelf kan zijn en mezelf niet meer hoef te haten, en mezelf ook niet mee in stukken snij omdat ik liever lichamelijke pijn voel dan geestelijke....en daarvoor hoef ik geen bps te hebben.

***BPS= borderline persoonlijkheids syndroom

Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
pi_15702848
quote:
Op donderdag 25 december 2003 20:25 schreef Gekke_mus het volgende:
Ff (af)reageren, ik heb topic doorgelezen en vooral laatste deel met aandacht. Even voor alle duidelijkheid ik heb pas een compleet werkstuk doorgelezen over borderline gemaakt door iemand die dagelijks met "borderliners" omgaat....als zij mij beoordeelt zegt zij dat ik geen bps heb. Als we het even simpel bekijken vertoont "iedereen" bepaalde overeenkomsten met borderline! Aantrekken en afstoten van mensen en automutilatie kunnen bij bps horen maar kan er ook los van staan. Nog één; alles heel zwart/wit zien ...en dat doe ik dus niet, bij lange na niet!
Ik probeer eerst me eigen problemen op te lossen, één voor één en alles op me eigen tempo zodat ik gelukkig met mezelf kan zijn en mezelf niet meer hoef te haten, en mezelf ook niet mee in stukken snij omdat ik liever lichamelijke pijn voel dan geestelijke....en daarvoor hoef ik geen bps te hebben.

***BPS= borderline persoonlijkheids syndroom

Inderdaad heeft elk mens borderline trekken, alleen is het bij borderliners vele malen erger en ontwricht het hun hele leven uit ervaring spreekt
pi_15705651
- edit: knip, en wel hierom: Anton88 lucht hier - anoniem - zijn hart. Als jij hem persoonlijk kent, en persoonlijk iets met hem uit te vechten hebt, doe dat dan via de mail / fax / telefoon, maar niet hier -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 26-12-2003 14:53]

pi_15712779
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:26 schreef Ms-X het volgende:
- edit: knip, en wel hierom: Anton88 lucht hier - anoniem - zijn hart. Als jij hem persoonlijk kent, en persoonlijk iets met hem uit te vechten hebt, doe dat dan via de mail / fax / telefoon, maar niet hier -
Jij bent zijn vriendin?

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 26-12-2003 14:54]

#geen
pi_15718002
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:03 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Jij bent zijn vriendin?

Mijn gedachte
pi_15718213
quote:
Op donderdag 25 december 2003 21:56 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Inderdaad heeft elk mens borderline trekken, alleen is het bij borderliners vele malen erger en ontwricht het hun hele leven uit ervaring spreekt

Is hetzelfde met autistich en van dat soort ziektes.(of hoe je zoiets noemt) Mijn neefje heeft het ook. Ik weet er nu best veel vanaf en zo ben ook naar zo'n avond geweest. En iedereen heeft trektjes van autistisch en ik denk dat het met bordeline ook wel is.
pi_15721764
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:37 schreef Riann het volgende:

[..]

Is hetzelfde met autistich en van dat soort ziektes.(of hoe je zoiets noemt) Mijn neefje heeft het ook. Ik weet er nu best veel vanaf en zo ben ook naar zo'n avond geweest. En iedereen heeft trektjes van autistisch en ik denk dat het met bordeline ook wel is.

Ik ken ook iemand die autistisch is, nl. mijn jongste broertje.
Maar ik weet niet of het te vergelijken is, want borderline is een psychiatrische aandoening, ook wel bekend onder de noemer 'emotionele regulatiestoornis'. Dit klinkt wat aardiger dan borderline en dekt de lading ook goed.
Autisme is psychiatrische aandoening, denk ik. Ik weet dat de wetenschappers er nog niet helemaal over uit zijn hoe autisme ontstaat, maar ze denken dat autisme verband houdt met een chromosoom teveel of te weinig (dat weet ik niet), dus dat is erfelijk. Terwijl borderline schijnt te ontstaan na het doormaken van traumatische ervaringen en niet erfelijk is.
pi_15723346
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:15 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die autistisch is, nl. mijn jongste broertje.
Maar ik weet niet of het te vergelijken is, want borderline is een psychiatrische aandoening, ook wel bekend onder de noemer 'emotionele regulatiestoornis'. Dit klinkt wat aardiger dan borderline en dekt de lading ook goed.
Autisme is psychiatrische aandoening, denk ik. Ik weet dat de wetenschappers er nog niet helemaal over uit zijn hoe autisme ontstaat, maar ze denken dat autisme verband houdt met een chromosoom teveel of te weinig (dat weet ik niet), dus dat is erfelijk. Terwijl borderline schijnt te ontstaan na het doormaken van traumatische ervaringen en niet erfelijk is.

ik wilde die 2 niet vergelijken maar ik wil er mee aangeven dat je ook goed trekken van bordeline kunt hebben. Ik weet gewoon van mezelf als ik iets nieuws moet gaan doen dan is die drempel heel hoog. En dat hebben autisten ook die zijn bang voor nieuwe dingen. Wel extremer dan mij. En autisme is erfelijk word gezegt maar niemand heeft het in de familie alleen mijn neefje...
pi_15726506
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 18:27 schreef Riann het volgende:

[..]

ik wilde die 2 niet vergelijken maar ik wil er mee aangeven dat je ook goed trekken van bordeline kunt hebben. Ik weet gewoon van mezelf als ik iets nieuws moet gaan doen dan is die drempel heel hoog. En dat hebben autisten ook die zijn bang voor nieuwe dingen. Wel extremer dan mij. En autisme is erfelijk word gezegt maar niemand heeft het in de familie alleen mijn neefje...

Ja, veel mensen zullen inderdaad wel dingen van autisme herkennen, net als bij borderline.
Alleen is het bij borderliners en autisten extreem en een echte stoornis.
Bij mij is trouwens ook alleen mijn broertje autistisch, maar je, we weten natuurlijk niet wat er in de genen van de allang overleden familieleden zat. En nu hebben autisme en borderline een naam, vroeger niet.
pi_15730448
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 20:56 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Ja, veel mensen zullen inderdaad wel dingen van autisme herkennen, net als bij borderline.
Alleen is het bij borderliners en autisten extreem en een echte stoornis.
Bij mij is trouwens ook alleen mijn broertje autistisch, maar je, we weten natuurlijk niet wat er in de genen van de allang overleden familieleden zat. En nu hebben autisme en borderline een naam, vroeger niet.

idd net als autisten
vroeger waren het gewoon vervelende jongens
  zaterdag 27 december 2003 @ 00:26:49 #223
52050 Litowy
Freaking Freakje
pi_15731879
ik wil hier even op zeggen dat niet iedereen die vroeger vervelende dingen meegemaakt heeftgelijk een borderliner word.
waarschijnlijk word daardoor wel iets verergerd wat er al in je zit,
wat ook gelijk verklaard waarom veel mensen wel bepaalde trekken van bps hebben zonder het ook echt te hebben.
I'm not that good but I'm not that bad
  zondag 28 december 2003 @ 01:43:36 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_15757405
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 00:26 schreef Litowy het volgende:
ik wil hier even op zeggen dat niet iedereen die vroeger vervelende dingen meegemaakt heeftgelijk een borderliner word.
waarschijnlijk word daardoor wel iets verergerd wat er al in je zit,
wat ook gelijk verklaard waarom veel mensen wel bepaalde trekken van bps hebben zonder het ook echt te hebben.
Wat heerlijk, dat dit soort topics nog steeds een verzameling zijn van onwetenden en wetenden die de onwetenden dan weer mogen gaan uitleggen dat het niet zo is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_19588016
Wat is het verschil tussen Dialectische Gedragstherapie en de Linehantraining eigenlijk?
Ik meende dat dit hetzelfde was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')