abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13455168
nee he, niet weer !!! als alles zo doorgaat worden de Nederlandse KLM overgenomen door een stelletje kut-Fransen, en Schiphol gaat dan natuurlijk ook meteen naar de klote. Lekker goed voor de economie hierzoo, gaat natuurlijk al zo lekker hier

Ik op zulk nieuws....

Zeg maar tegen KLM en Schiphol

pi_13455214
zijn er ook details bekend? Komt KLM helemaal onder Air France beheer? wat zijn hun plannen met Schiphol? Hoe worden de taken verdeeld?
pi_13455231
Neerlands trots moet in eigen handen blijven !
pi_13455296
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef HeyFreak het volgende:
zijn er ook details bekend? Komt KLM helemaal onder Air France beheer? wat zijn hun plannen met Schiphol? Hoe worden de taken verdeeld?
Ze hebben niets met Schiphol te maken.
pi_13455315
waar haal je dat vandaan????


want het is volgens mij niet zo dat klm overgenomen word hoor.. ze gaan samen.....

  vrijdag 26 september 2003 @ 12:13:17 #6
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_13455345
bron?
pi_13455440
Ze zouden gaan samenwerken. Er zou niks van niemand overgenomen worden volgens mij.
pi_13455466
Volgens www.nu.nl:

SCHIPHOL - Als Air France de zeggenschap krijgt over KLM zal de Parijse luchthaven Charles de Gaulle daarvan profiteren. De winsten en de beurswaarde van Schiphol zullen halveren. Dat heeft bedrijvenonderzoeker P. Lakeman van SOBI donderdag geschreven in een rapport over de beursgang van Schiphol en de aanstaande alliantie van de Franse en Nederlandse maatschappij.

  vrijdag 26 september 2003 @ 12:21:14 #9
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13455507
Erg zonde want France gaat de KLM leegzuigen
De KLM had een goede reputatie over de hele wereld, helaas
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:21:46 #10
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_13455516
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef BrickTop het volgende:
Neerlands trots moet in eigen handen blijven !
Idd! Schiphol boeit niet, maar owee als ze aan onze cannabis komen
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:35:24 #11
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_13455795
http://teletekst.nos.nl/gif/110-01.html

hoelang zou dit al spelen
net werkte de link nog

[Dit bericht is gewijzigd door joosd op 26-09-2003 12:38]

pi_13455802
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef BrickTop het volgende:
Neerlands trots moet in eigen handen blijven !
Tuurlijk...Zijn ze over een jaar of 2-3 failliet omdat ze dan de concurrentieslag met o.a. Air France verliezen....

Zolang ze flink blijven vliegen op Schiphol maakt het geen reet uit hoe dat bedrijf heet of wie de eigenaren zijn. Het gaat inderdaad om een fusie, maar een waarbij de huidige aandeelhouders maar een belang van zo'n 18% overhouden in de nieuw te vormen holding (Immers, Air France is vele malen groter dan KLM) maar zolang de vluchten op Schiphol doorgaan en (INHO mag dat zelfs best worden uitgebreid) is deze fusie alleen maar positief te noemen.

pi_13455881
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:06 schreef klm_md11 het volgende:
nee he, niet weer !!! als alles zo doorgaat worden de Nederlandse KLM overgenomen door een stelletje kut-Fransen, en Schiphol gaat dan natuurlijk ook meteen naar de klote. Lekker goed voor de economie hierzoo, gaat natuurlijk al zo lekker hier

Ik op zulk nieuws....

Zeg maar tegen KLM en Schiphol


dude.. een fusie is geen overname
Can I? could I? would I?
pi_13455925
*gaat haar frans opfrissen*
pi_13456001
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:21 schreef smoking2000 het volgende:

[..]

Idd! Schiphol boeit niet, maar owee als ze aan onze cannabis komen


De Fransen komen hier al jaaaaaren om aan onze cannabis te zitten hoor!
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:47:47 #16
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13456046
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:39 schreef Can_I_kick_it het volgende:


dude.. een fusie is geen overname


Een fusie met gelijkwaardige partners niet nee, dat is niet het geval.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13456052
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef BrickTop het volgende:
Neerlands trots
Right..
pi_13456212
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tuurlijk...Zijn ze over een jaar of 2-3 failliet omdat ze dan de concurrentieslag met o.a. Air France verliezen....

Zolang ze flink blijven vliegen op Schiphol maakt het geen reet uit hoe dat bedrijf heet of wie de eigenaren zijn. Het gaat inderdaad om een fusie, maar een waarbij de huidige aandeelhouders maar een belang van zo'n 18% overhouden in de nieuw te vormen holding (Immers, Air France is vele malen groter dan KLM) maar zolang de vluchten op Schiphol doorgaan en (INHO mag dat zelfs best worden uitgebreid) is deze fusie alleen maar positief te noemen.


Als fusie/overname de enige optie is om te overleven dan hebben we geen keus.
Waar ik bang voor ben is dat het vernaggeld wordt door 1 of ander
Frans bedrijf. We hebben wel een naam hoog te houden. Ik ben bang dat het uiteindelijk niet goed gaat uitpakken voor Schiphol.
Weet iemand de financiele positie van Air France ?
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:59:45 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_13456326
quote:
KLM en Air France bevestigen vergevorderde onderhandelingen

KLM en Air France hebben vandaag bevestigd dat tussen beide ondernemingen uitgebreide besprekingen plaatsvinden in het kader van een intensieve samenwerking die zal samenvallen met de toetreding van KLM tot de SkyTeam-alliantie.

De onderhandelingen bevinden zich momenteel in een vergevorderd stadium. Er is echter nog een aantal belangrijke punten waarover partijen discussiëren. Verdere aankondigingen zullen gedaan worden zodra de verwachting bestaat dat een overeenkomst tussen partijen bereikt zal gaan worden.


SkyTeam:
-Aeroméxico
-Air France
-Alitalia
-CSA Czech Airlines
-Delta Air Lines
-Korean Air

En straks misschien dus ook KLM en NWA?

pi_13456396
Als het dan maar niet zo gaat als destijds met Fokker. Daar zou het na overname ook beter mee gaan. Nou, niet dus.
............................................................
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:04:55 #21
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_13456470
overnemen???

samenwerken,
en dat is maar goed ook, want als KLM niet snel een partner vindt reden ze het niet in de luchtvaartbusiness

Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_13456615
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:02 schreef Fully het volgende:
Als het dan maar niet zo gaat als destijds met Fokker. Daar zou het na overname ook beter mee gaan. Nou, niet dus.
Idd, ik vind het nog steeds jammer dat Fokker niet meer bestaat (tenminste niet zoals het vroegâh was...
pi_13456630
heb je er nog argumenten voor?
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_13456669
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:21 schreef BAZZA het volgende:
De KLM had een goede reputatie over de hele wereld, helaas
Volgens mij blijft KLM onder zijn eigen naam vliegen!!!!!
pi_13456819
van RTL Z
quote:
Kabinet neemt afscheid van Schiphol als mainport

Het kabinet streeft voor Schiphol niet langer naar een positie als internationale mainport binnen Europa. KLM en Air France moeten snel met gedetaileerde informatie over hun fusieplannen komen.

Dat zegt hoogleraar Hugo Roos van de Erasmus Universiteit Rotterdam donderdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst. "Het kabinet heeft de facto het spel opgegeven om de positie van Schiphol als mainport te handhaven. Dit blijkt uit hun handelen in de alliantiebesprekingen tussen KLM en Air France", aldus de hoogleraar.

Hub

Door de alliantie zal Schiphol zich niet langer kunnen profileren als "agressieve hub" - een plek waar altijd voldoende capaciteit is voor uitbreiding, aldus Roos. Die rol zal voorbehouden zijn aan Parijs, Schiphol wordt een meer defensieve hub. De regering moet zich dit realiseren", aldus Roos. "Maar de overheid is het spel rondom Schiphol moe."

Duidelijkheid

De hoogleraar stelt ook dat het van het allergrootste belang is dat KLM en Air France niet te lang wachten met het geven van duidelijkheid over een alliantie c.q. een fusie. Binnen een tot twee weken moet het definitieve besluit komen. Een van de nadelige gevolgen kan zijn dat (veel) andere partijen zich er mee gaan bemoeien, iets wat Alitalia nu al doet. Volgens Roos is KLM krachtig genoeg om niet met een ondergeschikte positie binnen de samenwerking tevreden te hoeven zijn.


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')