abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2003 @ 09:33:03 #1
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13427664
Voor mij is de bijbel de grootste leugen die ooit aan de mensheid is opgedrongen.

De kerk en de "geestelijken" hebben eeuwenlang het kunnen lezen en schrijven voor zichzelf gehouden om die leugen in stand te kunnen houden.

Ik geef één voorbeeld:
Als je de bijbel gelooft dan geloof je ook dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Als je dat dus gelooft en je gezond verstand gebruikt, dan zijn alle mensen die nu op aarde leven familie van elkaar en plegen we dus allemaal incest. Dit heeft mij er mede van overtuigd dat de bijbel niet deugt. Ik heb dit zelfs aan een pastoor voorgelegd en hij kon er geen goed tegenargument voor geven.

Ik willen weten andere hiervan vinden.

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_13427729
Ik zie de bijbel niet als waargebeurde verhalen. Ik zie het als verhalen waaruit je iets kunt leren, wijze levenslessen. Of waaruit je steun kunt halen.
Net als een sprookje, die zijn om kinderen dingen anders te laten zien.
  donderdag 25 september 2003 @ 09:38:17 #3
7517 kokki
Plassex voor iedereen!
pi_13427738
Adam en Eva mogen wel de eerste mensen op de aarde zijn, maar dat hoeft toch niet meteen te betekenen niet meer zijn gemaakt door de hand van God?

[Dit bericht is gewijzigd door kokki op 25-09-2003 09:39]

Tis niet helemaal wat je denkt dat het lijkt wat het is...
pi_13427744
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:33 schreef AvispaCS het volgende:
Voor mij is de bijbel de grootste leugen die ooit aan de mensheid is opgedrongen.

daar is de search knop voor uigevonden
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 25 september 2003 @ 09:39:20 #5
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_13427754
Ja, en volgens de bijbel bestaat de aarde alles pas 4000 jaar!

[Dit bericht is gewijzigd door SignOTheTimes op 25-09-2003 09:39]

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_13427756
De bijbel, de koran, allemaal sprookjes boeken.
  donderdag 25 september 2003 @ 09:40:20 #7
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_13427770
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:39 schreef ShaoliN het volgende:
Gamma!

En over 2000 jaar is Alice in wonderland het nieuwe geloof en is dat konijn de verlosser!

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  donderdag 25 september 2003 @ 09:40:42 #8
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_13427779
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:33 schreef AvispaCS het volgende:

De kerk en de "geestelijken" hebben eeuwenlang het kunnen lezen en schrijven voor zichzelf gehouden om die leugen in stand te kunnen houden.

Ik geef één voorbeeld:
Als je de bijbel gelooft dan geloof je ook dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Als je dat dus gelooft en je gezond verstand gebruikt, dan zijn alle mensen die nu op aarde leven familie van elkaar en plegen we dus allemaal incest. Dit heeft mij er mede van overtuigd dat de bijbel niet deugt. Ik heb dit zelfs aan een pastoor voorgelegd en hij kon er geen goed tegenargument voor geven.

Je vergeet Lillith.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  donderdag 25 september 2003 @ 09:40:52 #9
54862 Spotmatic
From The Eye To The Moon
pi_13427783
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:39 schreef ShaoliN het volgende:
Ik denk toch echt dat Hans en Grietje minder doden op hun geweten hebben dan de bijbel en de koran.
Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
pi_13427785
Het OT is deels flauwekul, deels metaforisch,
het NT staat vol met mooie, leerzame verhalen die ons nu ook nog verder kunnen helpen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 25 september 2003 @ 09:41:39 #11
63375 Tarrel666
Ja ik weet wat een tarrel is..
pi_13427797
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:37 schreef Icicle het volgende:
Ik zie de bijbel niet als waargebeurde verhalen. Ik zie het als verhalen waaruit je iets kunt leren, wijze levenslessen. Of waaruit je steun kunt halen.
Net als een sprookje, die zijn om kinderen dingen anders te laten zien.
Kan zijn, maar verkondig dit dan niet als de enige waarheid, wat het overduidelijk niet is dus...
Please stand in a straight line, I've got only one bullet left...
pi_13427804
Als er mensen zo goedgelovig zijn om hierin te geloven, dan mag dat van mij. Het is alleen zeker niet aan mij besteedt!

het idee erachter mag dan leuk zijn maar dat is het verhaaltje van assepoester ook

“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_13427805
Je pastoor had kunnen uitleggen dat God na Adam en Eva nog meer mensen schiep maar dat alleen de schepping van Adam en Eva is opgetekend. Niet dat ik er in geloof ofzo..maar het zou een argument kunnen zijn.
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  donderdag 25 september 2003 @ 09:42:16 #14
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_13427806
Er zal best wel wat van waarheid in de bijbel staan.

Alleen is de bijbel een paarhonderd jaar na de dood van een man op een kruis geschreven.

Iedereen kent het spelletje wel dat de één wat in het ander fluistert en dat die ander het weer moet fluiteren in nog een anders oor en dat je aan het eind een heel ander verhaal hebt als het eerste?

Ik denk dat dat ment de bijbel ook zo is gegaan. Ik vermoed daarom ook dat Jezus niet over water heeft gelopen maar dat hij net zoals hier in Nederland door iets soortgelijks als de wadden heeft gelopen.
En de 7 plagen van Egypte zijn aan de hand van natuurverschijnselen heel goed te verklaren en een logisch gevolg van elkaar.

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
  donderdag 25 september 2003 @ 09:43:35 #15
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_13427825
De bijbel,

is een boek dat in andere bewoordingen en d.m.v voorbeelden omschrijft wat er toen gebeurt is.

De verklaring van de Mensheid, is correct echter de waarheden uit de bijbel zijn in de loop der jaren verdraaid.

Stukje uit de bijbel b.v.

De mens is als was in gods handen.
Dit betekend dus dat god verschillende vormen heeft gemaakt van de mens om tot een bep resultaat te komen. Precies zoals een beeldhouder dat zou doen.

enz.
die 6 dagen dat de aarde is gecreeerd is een uitleg van de 60.000.000 jaren die het heeft geduurd totdat de aarde is wat ze nu is.
Voor de mensen toen die zulke getallen niet begrepen is er een andere schil omheen gezet.

Helaas worden de woorden door de verschillende geloof te letterlijk genomen of op hun eigen manier geinterpeteerd om zo hun macht te vergroten.

er zijn 10 dingen die letterlijk mogen genomen worden uit de bijbel. Dat zijn 10 moraal correcte delen. Natuurlijk de 10 geboden.

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_13427852
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:40 schreef Spotmatic het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat Hans en Grietje minder doden op hun geweten hebben dan de bijbel en de koran.

Die boekjes vermoorden niemand hoor. Dat zijn de domme mensen die ze vekeerd interpreteren.
pi_13427878
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:41 schreef Tarrel666 het volgende:

[..]

Kan zijn, maar verkondig dit dan niet als de enige waarheid, wat het overduidelijk niet is dus...

Het gaat om geloven.
Mij hebben ze nooit gezegt dat het de waarheid is.
  donderdag 25 september 2003 @ 09:46:44 #18
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_13427882
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:42 schreef El_Diablo het volgende:
Er zal best wel wat van waarheid in de bijbel staan.

Alleen is de bijbel een paarhonderd jaar na de dood van een man op een kruis geschreven.

Iedereen kent het spelletje wel dat de één wat in het ander fluistert en dat die ander het weer moet fluiteren in nog een anders oor en dat je aan het eind een heel ander verhaal hebt als het eerste?

Ik denk dat dat ment de bijbel ook zo is gegaan. Ik vermoed daarom ook dat Jezus niet over water heeft gelopen maar dat hij net zoals hier in Nederland door iets soortgelijks als de wadden heeft gelopen.
En de 7 plagen van Egypte zijn aan de hand van natuurverschijnselen heel goed te verklaren en een logisch gevolg van elkaar.

ff herstel, bijbel is geschreven nog voor jezus was geboren.
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  donderdag 25 september 2003 @ 09:47:51 #19
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_13427893
Wie kent het stukje van george carlin over de 10 geboden? Geweldig gewoon...
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
  donderdag 25 september 2003 @ 09:48:22 #20
63375 Tarrel666
pi_13427904
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:43 schreef killer_mac het volgende:
die 6 dagen dat de aarde is gecreeerd is een uitleg van de 60.000.000 jaren die het heeft geduurd totdat de aarde is wat ze nu is.
Voor de mensen toen die zulke getallen niet begrepen is er een andere schil omheen gezet.
Ik heb de bijbel ook gelezen en alles staat daar zo langdradig in beschreven dat het vaak erg saai is om te lezen omdat er zoveel overbodige informatie in staat(vergelijk het maar met jaren '50 en '60 films). Dus waarom zouden ze 60.000.000 gaan beschrijven als 6 dagen???

En veel vertrouwen heeft het christendom in haar volgelingen als ze er maar vanuit gaan dat niemand het getal 60.000.000 enz. kan begrijpen. Er staat wel meer dingen in die de gemiddelde Nederlander ook niet begrijpt dus wat je hier verteld is natuurlijk Onzin met de grote "O"

donderdag 25 september 2003 @ 09:48:44 #21
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_13427914
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:46 schreef killer_mac het volgende:
ff herstel, bijbel is geschreven nog voor jezus was geboren.
Oké, neem ik aan voor waar maar op de rest geen kommentaar?
This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_13427950
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:43 schreef killer_mac het volgende:
....
Stukje uit de bijbel b.v.

Waar staat dat? Volgens de bijbel zelf is alles wat er in staat waarheid dus dat van die 60.000 jaar kan niet waar zijn.. dat van die dagen overigens ook niet...
quote:
er zijn 10 dingen die letterlijk mogen genomen worden uit de bijbel. Dat zijn 10 moraal correcte delen. Natuurlijk de 10 geboden.
'Eer uw vader en uw moeder' ook? Ook als je ouders je bijv. iedere dag in elkaar rossen?

'Gij zult niet echtbreken. ' Lekker bij je mishandelende man/vrouw blijven oid.

Overal zijn wel uitzonderingen op te vinden.. die ook gretig, op hypocriete wijze, worden toegepast door mensen die zich zeggen te houden aan deze geboden..

edit: typen blijft lastig

[Dit bericht is gewijzigd door Phaelanx op 25-09-2003 09:54]

[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
  donderdag 25 september 2003 @ 09:52:04 #23
63375 Tarrel666
pi_13427960
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:45 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Die boekjes vermoorden niemand hoor. Dat zijn de domme mensen die ze vekeerd interpreteren.

Dan heb jij de bijbel nog nooit gelezen, staat er toch echt wel in om dit wel te doen... Uiteraard niet zo letterlijk maar aangezien het christendom alleen maar domme volgelingen heeft (zie mijn vorige post) valt dit wel zo te interpreteren..
  donderdag 25 september 2003 @ 09:53:06 #24
63375 Tarrel666
pi_13427975
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:46 schreef Icicle het volgende:

[..]

Het gaat om geloven.
Mij hebben ze nooit gezegt dat het de waarheid is.

Kom nou niet aan met die slappe hap dat het christendom haar leer niet verkondigt als de waarheid...
  donderdag 25 september 2003 @ 09:55:03 #25
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13428017
quote:
Op donderdag 25 september 2003 09:47 schreef DJ_Scuff het volgende:
Wie kent het stukje van george carlin over de 10 geboden? Geweldig gewoon...
Niet gelezen, heb je misschien een linkje ernaar toe?
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')