quote:Maar begin eerst eens door in het Muziekforum te posten.
Op dinsdag 23 september 2003 14:47 schreef Catwoman1986 het volgende:
ga naar de muziekschool ofzo...
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-09-2003 15:29]
Zoek eerst alle basisakkoorden eens op. Ik heb ze hier vandaan http://www.apassion4jazz.net/keys.html
Begin met alle basisakkoorden C,D,E,F,G,A,B en dan doe je de mineur akkoorden. Dus Cm, Dm, Em..etc
Als je die kent moet je wat liedjes gaan zoeken die deze basisakkoorden hebben en proberen te spelen.
Ik speel zelf 4 jaar gitaar dus voor mij zijn al die akkoorden wel duidelijk.
belangrijkste is dat je VEEL oefent..
- Als je maar een uur per dag kunt oefenen, benut die tijd dan ook goed en hou je aan een vast oefenschema. Bijvoorbeeld: het eerste half uur alleen maar toonladders en accoorden oefenen en het tweede half uur op een compositie oefenen.
- Oefen ladders en accoordenschema's in _alle_ toonsoorten, zodat je met enige oefening nummers makkelijk kunt transponeren en niet alles alleen maar in C kunt spelen.
Zelf ben ik ook vaak geneigd om gewoon maar wat te improviseren (lees: aan te klooien) en dat is natuurlijk wel erg leuk, maar op de lange termijn leer je toch sneller door je tijd gedisciplineerd te gebruiken.
Bovenstaande geldt natuurlijk niet alleen voor piano, maar voor bijna elk instrument. Succes ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |