abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2003 @ 14:45:32 #1
30362 Nelez
Throbbing member...
pi_13384540
Mag ik van jullie alle bruikbare tips om zo effectief mogelijk piano te leren spelen...dus weinig tijd, weinig geld met een zo hoog mogelijk rendement...
Ik wil echt heel erg graag en zo snel mogelijk piano leren spelen. ALVAST BEDANKT!!!!
De ene hand wast de ander
  dinsdag 23 september 2003 @ 14:46:35 #2
59537 Korneel
DEATH TO OATMEAL!
pi_13384570
kijk sowieso eens op ebay voor 2ehands keyboards..
I must obey the inscrutable exhortations of my soul.
pi_13384591
ga naar de muziekschool ofzo...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_13384655
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 14:47 schreef Catwoman1986 het volgende:
ga naar de muziekschool ofzo...
Maar begin eerst eens door in het Muziekforum te posten.
  dinsdag 23 september 2003 @ 14:51:16 #5
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_13384683
het valt best tegen, is nog best een gedoe om dat in de vingers te krijgen. maar is wel leuk om te doen, en kost zeker wel tijd.
Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_13384688
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-09-2003 15:29]

It's a nice night, isn't it? A night like this makes me crave for blood...
pi_13385300
Ik zou zowiezo een aantal lessen volgen (misschien bij conservatorium student, das meestal nie zo duur) om een goede basis te krijgen.
Suc6!
  zaterdag 27 september 2003 @ 15:06:18 #8
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_13478957
Als je weinig inkomen hebt, kan je vaak gemeente subsidie krijgen voor lessen bij de locale muziekschool. Daar hebben ze vaak ook oefenruimtes waar je (als je lid bent van de muziekschool) gratis mag oefenen. Succes!
moeje ook nog een pepernoot?
pi_13479566
ik ben zelf ook begonnen met zelf leren van piano spelen. Beetje jammer dat niemand met goede tips voor je komt.

Zoek eerst alle basisakkoorden eens op. Ik heb ze hier vandaan http://www.apassion4jazz.net/keys.html

Begin met alle basisakkoorden C,D,E,F,G,A,B en dan doe je de mineur akkoorden. Dus Cm, Dm, Em..etc

Als je die kent moet je wat liedjes gaan zoeken die deze basisakkoorden hebben en proberen te spelen.
Ik speel zelf 4 jaar gitaar dus voor mij zijn al die akkoorden wel duidelijk.

belangrijkste is dat je VEEL oefent..

pi_13480234
Het sleutelwoord om snel voortgang te boeken is discipline. Als je les hebt, dan word je door je leraar 'gedwongen' om elke week verder te komen, maar als je alleen jezelf leert spelen, dan zul je jezelf moeten dwingen om ook op de minder leuke dingen te oefenen.

- Als je maar een uur per dag kunt oefenen, benut die tijd dan ook goed en hou je aan een vast oefenschema. Bijvoorbeeld: het eerste half uur alleen maar toonladders en accoorden oefenen en het tweede half uur op een compositie oefenen.
- Oefen ladders en accoordenschema's in _alle_ toonsoorten, zodat je met enige oefening nummers makkelijk kunt transponeren en niet alles alleen maar in C kunt spelen.

Zelf ben ik ook vaak geneigd om gewoon maar wat te improviseren (lees: aan te klooien) en dat is natuurlijk wel erg leuk, maar op de lange termijn leer je toch sneller door je tijd gedisciplineerd te gebruiken.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet alleen voor piano, maar voor bijna elk instrument. Succes ermee.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')