Ik surf al een 1,5 jaar lang op dat forum en vandaag kreeg ik de kans om een paar van die leden eens te ontmoeten. Ik greep die kans gelijk aan. 1 van de leden had een Mini-Meeting georganiseert !! Vandaag om 2 uur werd afgesproken bij Zuithof in Bornerbroek Mensen uit Almelo, Enschede, Hengelo, en omstreken kwamen opdagen.
Ik ben er dus heen geweest en het was heeel erg gaaf er waren een stuk of 10/12 IMpreza`s... maar ook een Lancer Evolution 5.
Toen ik aankwam stond hij er al. ik heb met de man gepraat... en hij bevestigde mijn vermoedens dus.
Even voor de onkenners... de Lancer Evolution is 1 van de beste rally auto`s die er zijn. Deze auto had tuning die ging tot zijn huidige aantal PK`s van 320 PK, optrekken naar 100 ging in een krappe 5 seconden en een topsnelheid van rond de 260 km/h PUUR.
Voor de kenners : Dit was een Evo 5 Ralliart uitgevoert, standaard 280 PK met een lange-versnellingsbak. veranderingen waren een open-uitlaatsysteem, andere chip, HKS open luchtfilter en HKS dumpvalve. Er zullen vastwel andere veranderingen aan zitten, maar door mn opwinding ben ik vergeten dat te vragen
Ikzelf ben erg gek van auto`s. natuurlijk. Maar de auto waar ik het meest gek op ben, is nog altijd de Subaru Impreza. Maar dit is toch wel een stapje hoger, zoiets als : droomauto... en onbereikbaar, laat staan erin meerijden !!
Nou... ik heb mijn kans gekregen. Na het ritje op een rallyproef op volle snelheid met een rallyimpreza een maandje geleden, heb ik mee mogen rijden met deze Evo... en GODSAMME wat is dat STOER !!
JEZUS.. wat een machine.... ik kan het haast niet omschrijven... we gingen van Zuithof naar Borne... toen naar Zenderen en dan achterlangs naar Zuithof terug.
Dit hele rondje hebben we in iets meer dan 10 minuten gereden. De acceleratie, het remmen, driften.. de grip... je ramt de auto met 100 door een chicane en hij ligt als een BLOK op de weg...
Het is echt ongelovelijk. Op het moment dat je denkt dat je die auto niet kan inhalen, kan het dus wel. je trapt het gas in en hij gaat er vandoor. Er zat een HKS Dumpvalve in, dus als je overschakelde hoorde je een geruststellende : PPSSSTTT...
We gingen meerdere malen hard door de bocht op asfalt, waardoor de banden gingen piepen, maar hij BLEEF stabiel !!
Ook hebben we een stukje grind gepakt.. ook veel meer grip dan de Impreza. Hier zie je dus dat deze wagen is gebouwt voor rallies !! Helaas duurde het niet zolang, ik zou graag zolang mogelijk erin blijven zitten mja.. we moesten ook terug naar de meeting.
Man wat mooi.... hier even 2 plaatjes van de bewuste auto :
Toen we terug kwamen bij Zuithof was haast iedereen er al. Heel erg gezellig ! alle soorten IMpreza`s waren er, en Zuithof bediende ons heel goed met drinken, en we hebben zelfs een Subaru paraplu gekregen !!
Al met al was het een feest. Voor mij is er een droom uitgekomen om in een Evo mee te rijden, en om alle IMpreza`s daar zo te zien staan, is een beleving op zichzelf.
Nja... dat moest ik dus even kwijt !! als je nog meer plaatjes wilt zien, dan vind je HIER meer plaatjes van de meeting !!
Grtz, Predemius
500 PK V-10, 8277cc
quote:Da's geen motor. Een motor heeft geen dubbele wielen
Op zondag 21 september 2003 00:06 schreef Aaargh! het volgende:
[afbeelding]
Dodge Tomahawk.
Dat begint er een beetje op te lijken.500 PK V-10, 8277cc
quote:En waar precies wordt er beweerd dat het een motor is ?
Op zondag 21 september 2003 00:11 schreef Bushmaster het volgende:[..]
Da's geen motor. Een motor heeft geen dubbele wielen
quote:Nee, je had het over extreme machines (zie topic titel), een ge-tunede dertien-in-een-dozijn auto met een plastic spoiler is imho niet erg extreem.
Op zondag 21 september 2003 00:12 schreef Predemius het volgende:
Komop... kheb het hier over auto`s... auto`s die je ook kan betalen !!
quote:Neeee... over de EM-meeting bij Zuithof vanmiddag.... en als sub-onderwerp mijn ervaring in die Evo
Op zondag 21 september 2003 00:14 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Nee, je had het over extreme machines (zie topic titel), een ge-tunede dertien-in-een-dozijn auto met een plastic spoiler is imho niet erg extreem.
quote:Hoe kan je nu een EM-meeting houden zonder EM's
Op zondag 21 september 2003 00:21 schreef Predemius het volgende:[..]
Neeee... over de EM-meeting bij Zuithof vanmiddag....
quote:Evengoedleuke Machines waren er toch wel?
Op zondag 21 september 2003 00:30 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Hoe kan je nu een EM-meeting houden zonder EM's
quote:Say No More
Op zondag 21 september 2003 00:13 schreef Aaargh! het volgende:[..]
En waar precies wordt er beweerd dat het een motor is ?
quote:Idd. voor zo'n 8 tot 10.000 euro is hij al verkrijgbaar. en best goeden ook nog voor die prijs. (verwacht niet de mooiste getunede bak dan, dat zul je zelf nog moeten doen)
Op zondag 21 september 2003 01:56 schreef el_nuno het volgende:
ehm effe een vraagje waarom is een subaru impreza een droomauto en onbereikbaar ik bedoel die wagens zijn toch niet zo verschrikkelijk duur, een ferrari ok das een droomauto maar een subaru???
Zo'n evo 5 lijkt mij ook wel wat om eens in te rijden, helaas nog nooit de kans gehad. (en ik woon nog wel zo dicht bij almelo )
Was die kerel met die Evo 7 er niet? er rijdt in almelo ook een blauwe evo 7 rond. dat is een stoer ding zeg, die kom ik haast dagelijks tegen!
quote:Beste kerel, ik vrees dat het hier over de WRX STI of 555 turbo gepraat wordt.
Op zondag 21 september 2003 09:15 schreef Dwergje het volgende:
Wij hebben een Subaru Impreza Plus 1.8l (limited edition is dat, nu worden er alleen nog 1.6 en 2.0 uitvoeringen gemaakt). Het is nog een automaat ook, maar hij rijdt wel relaxed, en ook behoorlijk snel.
quote:Nog steeds pauper
Op zondag 21 september 2003 09:18 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Beste kerel, ik vrees dat het hier over de WRX STI of 555 turbo gepraat wordt.
quote:Goh natuurlijk, maar de vraag was wie er een Subaru had
Op zondag 21 september 2003 09:18 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Beste kerel, ik vrees dat het hier over de WRX STI of 555 turbo gepraat wordt.
Impreza's zijn wel hele goede bakken, maar ik heb niet zo op ze, want ze beginnen volgens mij de nieuwe generatie getunde Golfs te worden (soort nieuwe generatie Sjonnie's dus). Ik vind absoluut geen Extreme Machines meet, meer een Ipreza's-meet, met een Evo als een leuk extraatje. Maar goed, het lijkt me een toffe meet.
quote:Nope ! die man was er niet. ik zie hem nooit, maar weet wie hij is. Tis idd een blauwe Evo 7, hij woont achterin de Windmolenbroek in Almelo (weet zn adres maar maak ff niet bekend
Op zondag 21 september 2003 08:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Idd. voor zo'n 8 tot 10.000 euro is hij al verkrijgbaar. en best goeden ook nog voor die prijs. (verwacht niet de mooiste getunede bak dan, dat zul je zelf nog moeten doen)
Zo'n evo 5 lijkt mij ook wel wat om eens in te rijden, helaas nog nooit de kans gehad. (en ik woon nog wel zo dicht bij almelo
)
Was die kerel met die Evo 7 er niet? er rijdt in almelo ook een blauwe evo 7 rond. dat is een stoer ding zeg, die kom ik haast dagelijks tegen!
Er waren geen mensen uit Bornerbroek. Ik weet dat er iemand daar is met een Audi S3. Maargoed, je kan niet iedereen oproepen in heel twente he, is moeilijk
Onderhand heb ik de beslissing genomen om te gaan leren voor een heuze rally Navigator licentie !! ik ben vandaag begonnen met info verzamelen
Oja... een Impreza vind ik heus wel een droomauto. Tis een snelle en mooie auto voor een zacht prijsje. Maar 15-17000 voor een goede 2de hands `98 of `00 is alsnog veel geld !!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |