Voor muse-achtige bands zou je ens kunnen luisteren naar Zornik, vind ik er persoonlijk wel wat van weg hebben.
quote:Coldplay, misschien vind je Gomez ook wel wat.
Op zaterdag 20 september 2003 10:46 schreef The-Chosen1 het volgende:
Ik ben op zoek naar bands die qua muziek veel van de muziek van
bv. Coldplay en Muse weghebben , weet iemand een paar bands?
* Manono blijft meelezen, houdt ook wel van Coldplay & Muse
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 10:59 schreef Manono het volgende:[..]
Coldplay, misschien vind je Gomez ook wel wat.
* Manono blijft meelezen, houdt ook wel van Coldplay & Muse
quote:daar heb je gelijk in , muse heeft een eigen style bedacht maar zouden er nou echt geen bands bestaan die er niet een beetje van weg heeft ?
Op zaterdag 20 september 2003 11:06 schreef Echoes het volgende:
Muse=Muse..volgens mij is er niets wat er op lijkt.
Denk hetzelfde als Pink Floyd..d'r is er maar 1 van en niets komt in de buurt
quote:vast wel
Op zaterdag 20 september 2003 11:10 schreef The-Chosen1 het volgende:[..]
daar heb je gelijk in , muse heeft een eigen style bedacht maar zouden er nou echt geen bands bestaan die er niet een beetje van weg heeft ?
quote:Bij vlagen hebben ze wel iets van Radiohead weg.
Op zaterdag 20 september 2003 11:10 schreef The-Chosen1 het volgende:[..]
daar heb je gelijk in , muse heeft een eigen style bedacht maar zouden er nou echt geen bands bestaan die er niet een beetje van weg heeft ?
vooral het nummer "this place" vind ik persoonlijk erg goed...
quote:ja mee eens
Op zaterdag 20 september 2003 11:15 schreef Tijn het volgende:[..]
Bij vlagen hebben ze wel iets van Radiohead weg.
quote:kwestie van smaak
Op zaterdag 20 september 2003 11:19 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Coldplay en Muse? Stel je nu het energieke pathos van Muse en de slaapverwekkende sufheid van Coldplay op 1 lijn?
quote:Nee, helemaal geen kwestie van smaak, de overeenkomsten tussen Muse en Coldplay ontgaan me eigenlijk ook een beetje.
Op zaterdag 20 september 2003 11:21 schreef The-Chosen1 het volgende:[..]
kwestie van smaak
Manono vindt ze ook allebei wel aardig toevallig.
Haven, Kournakova, Travis, Elbow, Starsailor....
Als je wilt horen hoe Coldplay-muziek ook spannend en verrassend gemaakt kan worden, kies dan voor Doves en Obi.
quote:Kijk, dat is tenminste een antwoord waar je wat aan hebt.
Op zaterdag 20 september 2003 11:31 schreef methodmich het volgende:
De hele rits:Haven, Kournakova, Travis, Elbow, Starsailor....
Als je wilt horen hoe Coldplay-muziek ook spannend en verrassend gemaakt kan worden, kies dan voor Doves en Obi.
quote:YES thank you !!
Op zaterdag 20 september 2003 11:29 schreef Manono het volgende:
Hallo! Niemand zegt dat er overeenkomsten zijn, moet er soms voor ieder bandje een apart topic geopend worden? Het gaat toch niet om persoonlijke smaak, de vraag was imo duidelijk!Manono vindt ze ook allebei wel aardig toevallig.
Saybia, Travis, Starsailor maar die waren al vermeld.
en het enige waar ik Muse enigzins op vind lijken is ook Radiohead...
valt (bijna) allemaal onder de mooie noemer 'BritPop'
quote:Ik ben een vrij fanatiek Coldplay-fan, maar vind de muziek van Muse totaal niets. Blijkbaar is de vergelijking dan wel moeilijk te maken.
Op zaterdag 20 september 2003 11:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Nee, helemaal geen kwestie van smaak, de overeenkomsten tussen Muse en Coldplay ontgaan me eigenlijk ook een beetje.
Ik denk dat je hier het hele genre Britpop-georienteerde pop/rock wel kunt aanhalen en dat Coldplay en Muse eigenlijk maar verdomde weinig met elkaar te maken hebben.
Maar Kashmir zit er wel aardig tussenin. Saybia is live een verademing, maar niet te vergelijken met Coldplay. Travis is Coldplay maar dan iets behoudener (en textueel minder diep) en minder hitgevoelig.. en zo kun je het hele pop/rock-genre wel bijlangs gaan. Maar echt nut heeft het niet.
quote:Huk? Dit vind ik nou niet echt Coldplay - Muse achtig!! Das echt totaal ander soort rock, maar das mijn mening...
Op zaterdag 20 september 2003 18:07 schreef Daniel.San het volgende:Queens of the Stone Age
quote:Inderdaad ... K*tmuziek
Op zaterdag 20 september 2003 20:25 schreef sassa_s het volgende:[..]
Huk? Dit vind ik nou niet echt Coldplay - Muse achtig!! Das echt totaal ander soort rock, maar das mijn mening...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |