abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13278113
'IN HET SPOOR VAN...' OVER HET WEL EN WEE VAN DE NEDERLANDSE SPOORWEGEN

Dit najaar is bij SBS 6 de gloednieuwe docusoap 'In het spoor van…' te zien. Een achtdelige serie waarin de kijker een beeld krijgt van de enorme hoeveelheid werk die dagelijks moet worden verzet, om vanuit bijvoorbeeld Utrecht Centraal de treinen als een geoliede machine door het land te sturen. Over de schouder van een aantal vaste medewerkers wordt een deel van de werkzaamheden, de problemen en de oplossingen in beeld gebracht. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan voor de reizigers herkenbare situaties. Iedereen heeft zich wel eens geërgerd aan een vertraging of aan asociaal treingedrag.

Een typisch voorbeeld dat tot een ieders verbeelding spreekt zijn de herfstbladeren. Jaarlijks komen de Nederlandse Spoorwegen voor hetzelfde probleem te staan. Aan deze overlast wordt gedurende de serie regelmatig aandacht besteed. Bij voorkeur wordt één persoon gevolgd die zich bezighoudt met de voorlichting aan reizigers, het inzichtelijk maken van het probleem en de constante zoektocht naar oplossingen.

Hieronder volgt een opsomming van een aantal hoofdrolspelers van 'In het spoor van…'

De stationsmanager
Elke aflevering begint bij de stationsmanager van bijvoorbeeld Utrecht Centraal. Hij is verantwoordelijk voor de uitstraling van het station en kent veel, heel veel vaste bezoekers en medewerkers.

De conducteur
Twee hoofdconducteurs worden vrijwel doorlopend gevolgd tijdens hun dagelijkse werkzaamheden.

De storingsdienst
Veiligheid staat voorop bij de NS. De medewerkers van de storingsdienst zijn dan ook de hele dag bezig problemen aan materieel te voorkomen en op te lossen.

Het PBT-team (Proces Bijzondere Taken)
Met welke problemen worden twee leden van dit mobiele team geconfronteerd?

De ongevallenploeg
Twee ambulante ploegen trekken door het land en zijn snel ter plaatse op het moment dat een trein in de problemen is gekomen

Lost and found
Van rolstoelen tot kunstbenen, en van handschoenen tot laptops; een medewerker van deze afdeling en collega's doen er werkelijk alles aan verloren en gevonden voorwerpen terug te krijgen bij de rechtmatige eigenaren.

De reiziger
De reizigers van de NS komen veelvuldig in beeld. Grofweg kunnen reizigers worden ingedeeld in onderstaande groepen:
# De veelreiziger in de spits.
# De individuele reiziger.
# De probleemreiziger.

Zondag 21 oktober, en de 7 zondagen daarna, om 22u00, op SBS6

Aangezien ik zelf nogal van treinen en de NS houd ben ik erg benieuwd... hoop dat het een beetje leuk en interessant is, en het voor wat meer begrip voor de NS kan zorgen...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13278130
Hopen dat het wat wordt...
Hoi.
  Moderator donderdag 18 september 2003 @ 23:43:53 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_13278194
Ik kwam de cameraploeg een paar weken geleden tegen in de trein. Het zag er allemaal wat gescript uit, maar ik ga zeker in ieder geval de eerste aflevering even kijken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_13351982
ik had het gister ook gekeken omdat ik ook vaak met de trein ga
zag er wel lache uit, vooral met die zwart rijders
zo kan je nog is zien wat voor een tuig er rondloop in nederland
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
pi_13675713
'k weet nu iig geval wel waar het woord 'zwartrijder' vandaan komt !!
pi_13677702
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:14 schreef ViN-E het volgende:

Ik weet wat je bedoelt. Het viel mij ook al op tijdens het bekijken van deze en eerdere afleveringen
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:55:33 #7
50437 Okto
Spongeeeebob !!
pi_13685023
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:14 schreef ViN-E het volgende:
haha LOL en je heb helemaal gelijk

Wel leuk programma trouwens.

ja okto moet met een C .. ik weet ut ! :)
pi_13685034
heb ut ook gezien... vondut wel grappig
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2003 @ 18:24:41 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13694795
Vanmiddag de HH gezien. Wel weer stigmatiserend. Een zwartrijdende Turk wordt afgebeeld als een slecht persoon. Voice-over: "en andere zwartrijders glippen snel langs de conducteur heen."

Terwijl ze gewoon een plekje zochten. En de blanke zwartrijdster met dikke tieten is volgens de voice-over een sportieve reizigster.

En dan die vrouw bij gevonden voorwerpen die buiten op zoek ging naar die man die de vuilniszak kwam halen. Wat een sof.

pi_13743677
figuurlijke zwartrijders zijn vaak letterlijke zwartrijders

viel me even op. verder wel geinig programma

:D
pi_13743853
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 18:24 schreef SunChaser het volgende:
Vanmiddag de HH gezien. Wel weer stigmatiserend. Een zwartrijdende Turk wordt afgebeeld als een slecht persoon. Voice-over: "en andere zwartrijders glippen snel langs de conducteur heen."

Terwijl ze gewoon een plekje zochten. En de blanke zwartrijdster met dikke tieten is volgens de voice-over een sportieve reizigster.

En dan die vrouw bij gevonden voorwerpen die buiten op zoek ging naar die man die de vuilniszak kwam halen. Wat een sof.

Dat viel mij ook al gelijk op. Maarja SBS he
pi_13743879
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:52 schreef Williampie het volgende:
figuurlijke zwartrijders zijn vaak letterlijke zwartrijders
Jij bent conducteur??
pi_13759073
Ik vind het redelijk leuk tot nu toe, maar tot nu toe lijkt het eigenlijk wel vooral om 1 iets te gaan: zwartrijden... Er zijn nog heel wat andere aspecten... Ik wil wel zien hoe men bijvoorbeeld bij een storing de reizigers toch zo snel mogelijk probeert bussen te regelen, hoe men gewoon de normale klanten helpt...
Maar ok.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13779194
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:39 schreef sweek het volgende:
Ik vind het redelijk leuk tot nu toe, maar tot nu toe lijkt het eigenlijk wel vooral om 1 iets te gaan: zwartrijden... Er zijn nog heel wat andere aspecten... Ik wil wel zien hoe men bijvoorbeeld bij een storing de reizigers toch zo snel mogelijk probeert bussen te regelen, hoe men gewoon de normale klanten helpt...
Maar ok.
Geduld geduld... er komen nog veel meer afleveringen
pi_13779268
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 23:33 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Geduld geduld... er komen nog veel meer afleveringen

Jaja, gelukkig maar.
Ik blijf kijken hoor. . Moet de laatste nog zien, ik laat ze opnemen aangezien ik niet in NEderland woon.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13837763
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:39 schreef sweek het volgende:
Maar ok.
Vanavond was ie iig
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_13845939
Idioot wijf zeg, dat vrouwtje die over alles liep te klagen.
pi_13845954
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:46 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Vanavond was ie iig

Als je de herhaling kijkt, let dan ook ff op dat mannetje van het PBT team. Hij staat bij de noodbussen voor het station. Die zegt op een gegeven moment tegen een reiziger:
"Voor Arnhem moet u met de trein, T-R-I-J-N"

pi_14024685
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 12:07 schreef Duiveltja het volgende:
Idioot wijf zeg, dat vrouwtje die over alles liep te klagen.
Ja, nogal... . Daar betaal ik geen 5000 gulden voor! .

Vond het een leuke aflevering... en volgens mij was die T R I J N opzettelijk hoor... maar ok, we zullen het nooit weten... .

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14038676
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:08 schreef sweek het volgende:

Vond het een leuke aflevering... en volgens mij was die T R I J N opzettelijk hoor... maar ok, we zullen het nooit weten... .

Natuurlijk was dat opzettelijk, ik kan me niet voorstellen dat hij dat serieus bedoelde
pi_14049562
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:28 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Natuurlijk was dat opzettelijk, ik kan me niet voorstellen dat hij dat serieus bedoelde

Bij Kopspijkers dacht men daar anders over geloof ik, maar ok... .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14052202
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:42 schreef sweek het volgende:

[..]

Bij Kopspijkers dacht men daar anders over geloof ik, maar ok... .

Die hebben wel vaker van dit soort fragmenten.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 22:02:34 #23
67318 RoelvanderLek
Schiet mij maar lek!
pi_14064307
Ge-wel-dig programma! Ik lig echt in een deuk hoe debiel mensen kunnen zijn!
pi_14067024
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:28 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Dan ken je de NS nog niet...
pi_14068264
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:13 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Dan ken je de NS nog niet...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')