abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13175778
Hai,

Ik heb een querie waarbij bepaalde records op naam worden gezocht met de criteria

code:
WHERE ([tblEmployee].[EmployeeName])=([Forms]![frmSearchDate]![Combo45].Value);
Deze staat op het formulier. Als ik dan een naam kies en de querie met behulp van een knop opstart geeft deze alleen geen records weer .
Ik krijg geen foutmelding alleen een lege querietable. Start ik de querie los van het formulier op dan vraagt Access mij om
Forms]![frmSearchDate]![Combo45].Value
en dan voer ik een naam in en dan krijg ik wel de bijbehorende records.
In de combobox staan alleen namen.
Weet iemand misschien iets..?

[Dit bericht is gewijzigd door leond op 15-09-2003 10:58]

pi_13176162
Haal je toevallig ook de key op uit de tabel die als bron fungeert voor die keuzelijst? Access heeft namelijk de optie om de 1e kolom te verbergen, maar dus wel gebruik te maken van die waarde ipv de waarde die hij laat zien in de combo box.

Het is namelijk eenvoudiger te werken met de omschrijving van een record dan de key van dat record.

het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_13176188
Wat voor een type query is het trouwens? Bij een cross tab query is het namelijk niet mogelijk naar een parameter op een ander formulier te verwijzen, maar moet je deze in de criteria van de query zelf invoeren. Andere gewone select query's moeten het wel gewoon kunnen.

Verwijs je anders wel naar 'loaded forms'? Misschien dat dat ook nog van invloed zou kunnen zijn.

pi_13176210
kijk eens aan...
Ik heb de querie veranderd naar EmployeeID
ik had alleen de Naam in de combo box geselecteerd maar toch pakt hij het ID blijkbaar ok dan thx!!
pi_13176498
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:16 schreef leond het volgende:
kijk eens aan...
Ik heb de querie veranderd naar EmployeeID
ik had alleen de Naam in de combo box geselecteerd maar toch pakt hij het ID blijkbaar ok dan thx!!

I know I'm good
pi_13176698
hehehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')